Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Zworka liczby oktanowej w 1.1i

limus - 27 Maj 2014, 10:09
Temat postu: Zworka liczby oktanowej w 1.1i
Wiem , że kiedyś to było.
Dokopałem się do archiwalnych tematów , ale linki z fotkami już nie działają.
Może ktoś pamięta , gdzie jest ta kostka ze zworką i w jakich pinach jest ona umiejscowiona ( kolory kabli )

Pozdrawiam.

Freeman - 27 Maj 2014, 10:38

Przy akumulatorze masz dwie wtyczki czerwoną i białą. Ta zaślepiona to zworka (nie pamiętam koloru), a ta druga to złącze diagnostyczne.
limus - 27 Maj 2014, 17:45

U mnie złącze diagnostyczne jest czarne- sprawdzałem już kiedyś kody migowe .
Białą wtyczkę znalazłem.
Tam są trzy piny i nie ma żadnej zworki .
Jakie piny się łączy i czy ich połączenie spowoduje przyspieszenie , czy też opóznienie zapłonu ?

Pozdrawiam.

Puff - 27 Maj 2014, 22:10

A tak zapytam - chcesz jechać autem do Stanów albo daleko na wschód, że Cię to interesuje? :)
brewa7 - 27 Maj 2014, 23:11

tak szczerze u mnie była to czarna wtyczka i zwarte 2 piny na dole. Tylko tak jak Pufcio, zapytał po cholerę ci to? Benzyny 78, ani 86 już nie robimy. A zwarcie raczej mocy Ci nie doda, ino mogą gary stukać.
limus - 28 Maj 2014, 08:42

Chodzi o to , że jak wywnioskowałem , to bez zworki jest ustawione na 91 , a u mnie w żadnym gniezdzie zworki nie ma.
Zresztą też nie ma absolutnej jasności , czy założona zworka obniża , czy też przyśpiesza .
W związku z tym najlepiej założyć i zobaczyć co się dzieje .
Obok aku znalazłem też dwupinowe gniazdo opisane w pewnym archiwalnym poście jako to od liczby oktanowej .
Na ścianie grodziowej po stronie aku jest też dwypinowa niepodłączona wtyczka .
Ale to chyba od czego innego jest .
Z wypowiedzi wynika , że gniazdo ma być trzypinowe i , że zworka ma być założona .
Szukałem też w necie ale konkretów też nie było.

Pozdrawiam.

Freeman - 28 Maj 2014, 09:52

limus napisał/a:
Chodzi o to , że jak wywnioskowałem , to bez zworki jest ustawione na 91
z tego co pamiętam to dobrze wywnioskowałeś.
brewa7 - 28 Maj 2014, 11:50

hmmm... To pytanie kto z Nas ma zwartą te zworkę? Bo tak jak u mnie nie ma nic zwartego. Czyli czyli mam ustawione na LO91, a leje LO95 i nic mu nie jest.... no prócz starowania jak sputnik na orbitę.
kuba87 - 28 Maj 2014, 12:06

ale zworka nie spowoduje przyrostu mocy ani nic innego, montowało sie zworkę aby można było tankować benzynę o LO78 lub 86.
Lejac Pb95 nie trzeba tego zwierać, ponieważ taka benzyna ma wyższe LO, i jest bardziej odporna na spalanie detonacyjne czy też samozapłon.

diodalodz - 28 Maj 2014, 23:05

zdjęcie/ założenie zworki powoduje statyczne przestawienie zapłonu o ok 2 stopnie. Jak sobie weźmiesz lampę stroboskopową to odpięcie i wpięcie będzie nieco modyfikować wyprzedzenie. Większych zmian w dynamice to nie wprowadza, zworki później zostały zastąpione czujnikiem spalania detonacyjnego i komp sterował wyprzedzeniem na granicy zjawiska. Przestawienie zapłonu podnosi dynamikę na LPG w stopniu odczuwalnym, ale jazda na benie wtedy powoduje koncert zaworów (który osobiście kocham).
limus - 29 Maj 2014, 22:30

Jeżeli bez zworki zapłon jest opózniony , to wg . mnie auto więcej pali .
Pytanie tylko czy aby przyśpieszyć zapłon zworka ma być założona , czy tez nie ma jej być.
Pomijam już fakt , że nie wiadomo w jakim ma to być gniezdzie i na jakich pinach.

Pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group