Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Wysokie obroty na biegu ja³owym

PawelBW62 - 12 Maj 2014, 22:12
Temat postu: Wysokie obroty na biegu ja³owym
Witam..

Kupi³em ostatnio dawce do mojej fiesty z silnikiem 1,3 na mono-wtrysku. jest ma³y problem ca³y czas s± wysokie obroty jak odpalê oraz nie idzie jechaæ i siê zalewa na monowtysku.
co jest tego przyczyn±?? Juz wymieni³em silniczek korkowy oraz ten czerwony wihajster z 3 kabelkami obok silniczka korkowego.

DemptD - 13 Maj 2014, 07:58

obstawiam, ¿e na 99% 'ten czerwony wihajster' który nazywa siê CPP jest ¼le za³o¿ony
blood_brother - 13 Maj 2014, 23:10

I upewnij siê, ¿e nie za³o¿y³e¶ krokowego do góry nogami, bo z tego co kojarzê tam jest na 2 ¶rubki krokowy.
radxcell - 11 Lut 2017, 12:55

panowie, jak to sprawdziæ na szybko?
w³a¶nie jestem po wymianie silnika, zosta³ mój wtrysk, a zaczê³y siê problemy z wysokimi obrotami - trzymaj± oko³o 5-10 sekund, dopiero spadaj±. na poprzednim silniku nie by³o ¿adnego problemu. co¶ mo¿e byæ ¼le z³o¿one?

dziêki, rdx

katedroloz - 11 Lut 2017, 14:01

Wypipkaj b³êdy z komputera, sprawd¼ czujniki temperatury powietrza dolotowego (tu jak sciaga³em przy niskich temperaturach obudowe filtra to mia³ podobne objawy do opisywanych przez ciebie) i cieczy ch³odz±cej, jak kolega wyzej sprawdz czy dobrze zalozony CPP, ma byæ za³o¿ony wyprowadzeniami do góry. Po wypipkaniu b³êdów powiedz co jest, bo tak czarowaæ mo¿na. :D
DemptD - 11 Lut 2017, 20:05

Zacznij demonta¿u CPP i ponownego za³o¿enia, ten 'cypel' musi wej¶æ w odpowiednie miejsce bo inaczej nie bêdzie reagowaæ na peda³ gazu, a jak nie pomo¿e to wymruganie b³êdów a potem wg tego co poni¿ej napisane

radxcell napisa³/a:
zosta³ mój wtrysk

wyczy¶æ porz±dnie ca³y uk³ad dolotowy na pocz±tek, potem sprawd¼ jego pod³±czenie (ten ma³y wê¿yk od spodu), szczelno¶æ przewodu do map sensora, ewentualnie jeszcze przeczy¶æ krokowca - potem standardowo reset kompa wg procedur


katedroloz napisa³/a:
tu jak sciaga³em przy niskich temperaturach obudowe filtra to mia³ podobne objawy do opisywanych przez ciebie

w ka¿dym temacie który ma co¶ wspólnego z kosiark± piszesz, ¿e zdejmowa³e¶ patelnie przy niskich temperaturach - odpu¶æ ju¿ to sobie - ja kiedy¶ te¿ zdejmowa³em i takich objawów nie by³o, wiêc nie chwali³bym siê tym, ¿e masz co¶ nie tak z silnikiem :-)

brewa7 - 12 Lut 2017, 00:43

jak wysokie obroty? ile ma? Moja exkosiarka na zimno te¿ mia³a lekkie problemy z przyspieszaniem i j± trochê dusi³o, ale jak trochê rozgrza³ siê silnik to sz³a normalnie.
radxcell - 13 Lut 2017, 09:52

brewa7 napisa³/a:
jak wysokie obroty? ile ma? Moja exkosiarka na zimno te¿ mia³a lekkie problemy z przyspieszaniem i j± trochê dusi³o, ale jak trochê rozgrza³ siê silnik to sz³a normalnie.


U mnie jest odwrotnie - na zimno ³adnie spadaj±, jak popracuje z 2 km, to siê zaczyna. Nie mam obrotomierza, ale szacujê, ze trzyma na 1500-2000, po kilku(nastu) sekundach zafaluje, zejdzie na jakie¶ 1200-1500, znowu zafaluje i po kilku sekundach zejdzie do normalnego wolnego.

Mechanik ze mnie ¿aden, wiêc spytam - znajdê tu gdzie¶ jak siê sprawdza b³êdy w komputerze, to s³ynne "wypipkaj b³êdy"?
edit: znalaz³em w±tek, wiêc zg³êbiam temat

CPP jest wyprowadzeniami do góry, z elektryk± jest rze¼nia, bo kabelki zaizolowane duct tapem, kostki lu¼no lataj±.

Dziêki, R


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group