Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK7] usuniecie DPF

p1nky - 10 Kwi 2014, 22:20
Temat postu: [MK7] usuniecie DPF
Witam bede zakupywal fieste mk7 tylko czekam az nadarzy sie dobra okazja, natomiast ciagle zastanawiam sie nad wersja 90km bez dpf lub 1.6 tdci 95km z DPF, aczkolwiek nie ukrywam, ze moja jazda to przede wszystkim miasto i wiem ze tutaj DPF bedzie przeszkadzal bo sie bedzie zapychal? Benzyna znow jak na takie malo autko sporo pali, wiec wybralem diesla ale czy lepiej wybrac 95km i usunac DPF? prosze o rady, ale nie typu "kup benzyne i problem z glowy" pozdro
Freeman - 10 Kwi 2014, 22:28

Wiem czy benzyna aż tyle więcej pali? Poza tym benzyna jest tańsza ok 11 gr od diesla. Diesel na, krótkich dystansach też chyba pali więcej. No i możliwość założenia LPG.
p1nky - 10 Kwi 2014, 22:41

czytajac opinie natrafilem ze benzyna potrafi w miescie spalic nawet 9l w wersji 96km, diesel 5,5-6 to jest troszke roznica
FFDriver - 11 Kwi 2014, 09:36

p1nky, miałeś kiedyś diesla ?
Ja po kilku benzynach kupiłem raz i dałem sobie pas.
Zaznaczam, że auto było nowe więc nie były to jakieś problemy związane z przebiegiem czy złym użytkowaniem przez poprzednie osoby.
1. W mieście na zimnym silniku auto paliło jak smok - diesel imo jest "dobry" na dłuższe trasy
2. W zimie, pomimo regularnych przeglądów, potrafił zapychać się filtr paliwa i auto przestawało jechać
3. Problemy w niskich temperaturach w razie zalania gorszej jakości ropy
4. Potencjalne problemy z DPF'em
5. Wyższa cena za auto już na wstępie, którą przy obecnych cenach paliwa będzie trudno zrekompensować, szczególnie jeśli nie planujesz dużych przebiegów.
6. Klekot silnika - chyba, że kto lubi :)

Jeśli masz rzeczywiście jeździć głównie po mieście na niedogrzanym silniku to dobrze sprawę przemyśl - takie jest moje zdanie, z którym pewnie fani diesla się nie zgodzą :D

artax - 11 Kwi 2014, 09:53

1.W miescie zima spalanie 6 litrow.
2.Jest grzany filtr pliwa .Takze wspomnienia masz ale ze starych kopciuchow:)
3.Pali przy -20 od pstryknięcia.(sprawne aku i uklad zaplonowy co jest warunkiem i to takze w pb)
4.Mam wersje bez DPF.
5Przy używanych nie ma duzej różnicy.
6.HDI(TDCi)pracuje całkiem miękko.

Takze nie jest żle:)Faktem jest ,ze trzeba bardziej dbać o wspolczesnego diesla.Wg kto dba ten ma.
p.s.A jak slysze ,ze Ford w benzynie po miescie pali mało to sorry ale 20 lat jezdzilem fordami w benzynie i wiem ile pb wciągają po mieście.Znajomy ma 1,4 pb 96 km i po samym miescie zimą wciąga 10 litrow(bez butowania) 6 a 10 jest roznica -prawda?W trasie fakt pali mu 5 przy spokojnej jezdzie,ktorą ja nazywam turlaniem.
pzdr
No i nie jestem fanem diesla a bardziej Nm i elastyczności :ok:

FFDriver - 11 Kwi 2014, 12:33

Ad 1. Nasza głównie niedogrzana i 90% po mieście i paliła w zimie 6.5-7.0
To daje różnice około 800zl na rok przy założeniu 15kkm rocznie. Przy innych silnikach powiedzmy około 2000-2300 rocznie więcej za benzynę.
Ad.2 No nie wiem, ja miałem poprzedni model Rav4, pewnie nie był grzany
Ad.3 Mi też zapalał zawsze ale jak zalejesz jakieś bagno to nie zapali, a przy ropie jest większe ryzyko zalania badziewia

artax napisał/a:
Faktem jest ,ze trzeba bardziej dbać o wspolczesnego diesla


Właśnie.

artax napisał/a:
No i nie jestem fanem diesla a bardziej Nm i elastyczności


No to nie ma nic lepszego niż turbo w benzynie :D ozor

p1nky - 11 Kwi 2014, 14:49

gdyby spalanie benzyny bylo mniejsze pewnie skusilbym sie na benzyne natomiast rzeczywistosc jest calkiem inna.. co do diesla jezdze caly czas ale 7 osobowa mazda mpv i nigdy nie bylo zadnego problemu, ale tego samochodu chyba nie ma co porownywac.. tu fakt ze diesel zima zanim sie zagrzeje to troche minie.. wszystko ma swoje plusy i minusy. Tylko bylem u goscia co mial 90km fieste do sprzedania to masakra myslalem ze w kabinie sa jakies jaja tak bylo slychac klekotanie diesla to normalne? Bo znow inny gosc mowil ze tego diesla nie slychac w kabinie jak jest w rzeczywistosci?
artax - 11 Kwi 2014, 16:05

FFDriver napisał/a:
Ad 1. Nasza głównie niedogrzana i 90% po mieście i paliła w zimie 6.5-7.0
To daje różnice około 800zl na rok przy założeniu 15kkm rocznie. Przy innych silnikach powiedzmy około 2000-2300 rocznie więcej za benzynę.
Ad.2 No nie wiem, ja miałem poprzedni model Rav4, pewnie nie był grzany
Ad.3 Mi też zapalał zawsze ale jak zalejesz jakieś bagno to nie zapali, a przy ropie jest większe ryzyko zalania badziewia

artax napisał/a:
Faktem jest ,ze trzeba bardziej dbać o wspolczesnego diesla


Właśnie.

artax napisał/a:
No i nie jestem fanem diesla a bardziej Nm i elastyczności


No to nie ma nic lepszego niż turbo w benzynie :D ozor




Jesli miales w RAV 4 silnik D4D o nie dziwię sie ze masz zle wspomnienia.Jeden z gorszych silnikow jakie znam.O dziwo bo Japońce robią dobre silniki a ten im nie wyszedł :yes:
wolę 4 cylindry zamiast 3 z turbo pb :ok:

FFDriver - 11 Kwi 2014, 21:57

artax napisał/a:
Jesli miales w RAV 4 silnik D4D o nie dziwię sie ze masz zle wspomnienia.Jeden z gorszych silnikow jakie znam


Dokładnie ten silnik. No nie był udany. Nigdy nie mogłem się przekonać do diesla i akurat trafiłem na ten silnik co mnie tylko utwierdziło w moich przekonaniach :-P

Owszem nie mogę generalnie narzekać bo zrobiłem nią 220kkm w 3 lata i sprzedałem ją na aledrogo w godzinę !! Fakt był to rasowy Japończyk i jak na japońca całkiem ładnie wykończony w środku i fotele były bardzo wygodne ale poza tym to nie wiem czemu ludzie tak szaleli za tym modelem. Silnik do D, zawieszenie kijowe. Wcale nie był bezawaryjny.

artax napisał/a:
wolę 4 cylindry zamiast 3 z turbo pb


Wiesz co też tak mówiłem wcześniej :D Jeździłeś tym ecoboostem ?
Jak nie to jedź do salonu i się testówka przejedź i pomyśl sobie, że wersja 125KM jest jeszcze fajniejsza :-P

p1nky - 1 Cze 2014, 08:49

ktos może orientuje się ile kosztuje usuniecie filtra dpf i czy sa jakies skutki uboczne. Chodzi o wersje 95km 1.6 tdci

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group