Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] Wysokie obroty , jaka przyczyna ?

PASTER80 - 26 Mar 2014, 20:36
Temat postu: [MK5] Wysokie obroty , jaka przyczyna ?
Witam , mam problem z obrotami na luzie , samoczynnie wkręcają się na ok 2000 i utrzymują przez cały czas.Jeśli go zgaszę wszystko wraca do normy , obroty na poziomie ok 900. i raz jest w porządku przez jakiś czas , a raz wskakują na poziom 2000. nie ma w tym żadnej regularności . silnik chodzi normalnie , nie kopci nie szarpie , nic nie cieknie. przejrzałem forum ale nie znalazłem nic.silnik ma elektroniczny pedał gazu i pompę sterowaną elektronicznie . rocznik 2000 1.8td endura. pomóżcie jeśli możecie bo mój mechanik ma lekkie opory przed tykaniem tego.
Puff - 26 Mar 2014, 23:42

Rozwiązania Ci nie dam, ale może naprowadzę.
Miałem podobną szopkę w 2008/9 roku - wrzucało się luz i obroty strzelały w kosmos (2-2,5krpm). Po włączeniu klimy spadały do właściwego poziomu. Miałem tak przez 1 lub 2 dni - kilka, może kilkanaście rozruchów później objaw zniknął i do dziś nie wrócił. Zważywszy, że komputer podnosi dawkę paliwa po włączeniu klimy, a auto zachowywało się po jej wyłączeniu tak, jakby dawka nie została zmniejszona, to problemu dopatrywałbym się właśnie tutaj - mój typ jest taki, że jakiś czujnik szwankuje albo gdzieś coś nie łączy na linii komputer - klima.

PASTER80 - 30 Mar 2014, 16:21

dzięki za info ,w sumie oddałem autko do innego majstra , ale jak nic nie znajdzie to może podsunę mu to.Może wtedy coś zaradzi .a czy odłączenie akumulatora nie pomogłoby cokolwiek ?
Puff - 30 Mar 2014, 16:29

Nie mam pojęcia. Ja nie zrobiłem u siebie nic (poza czymś pokroju kopnięcia w oponę) i objaw ustąpił sam. Spróbować możesz, zepsuć nic nie zepsujesz. A że diesel nie ma "adaptacji", to tym bardziej problemu nie ma.
PASTER80 - 1 Kwi 2014, 20:16

a jednak przyczyna nadal nieznana , gość pokasował parę innych błędów , ale tego jednego nie znalazł.Czas pokaże ,w każdym bądź razie dzięki za pomoc.

[ Dodano: Pon Kwi 14, 2014 18:33 ]
i w końcu prawdopodobnie znalazła się przyczyna wysokich obrotów. Mam założoną " podobno " pompę z focusa , która jak stwierdził pan pompiarz , jest za "silna" do tego silnika .w każdym razie coś tam pogrzebał przy ustawieniu pedału gazu i jak na razie wszystko wróciło do normy.

qwertusz - 5 Wrz 2020, 22:41

Witam. Czy są tutaj jeszcze posiadacze wehikułów 1.8 TD? Otóż mam problem z wysokimi obrotami na biegu jałowym, znowu. Znowu, bo myślałem, że udało mi się problem zlikwidować, ale powrócił. Było tak, że zaczęło cieknąć paliwo przy wężykach od powrotu i na początku nie wiedziałem, że to może mieć wpływ, ale ku mojemu zaskoczeniu po wymianie wężyków wysokie obroty zniknęły. Po przejechaniu jakichś 300km problem znów się pojawił. Gdzie w razie szukać jakichś nieszczelności czy czegoś? Czy są znane typowe nieszczelności w tych silnikach?
Pozdrowienia

Puff - 6 Wrz 2020, 00:49

;) Wiszące obroty, od kiedy miałem tę historię, nigdy nie wróciły. Co ma do tego ew. nieszczelność w układzie paliwowym? Nie mam pojęcia.
Sprawdź co loguje czujnik temperatury płynu chłodniczego. Może głupieje, pokazuje że silnik nie jest zagrzany i dolewa paliwa?

qwertusz - 24 Wrz 2020, 21:05

Na tę chwilę wysokie obroty zniknęły, jednak nie uspokaja mnie to na tyle bym był pewien, że nie wrócą. Podociskałem różne wężyki, ale w sumie nie wiadomo czy to to, czy coś innego. Tego logowania czujnika nie sprawdziłem, bo rozumiem, że trzeba by się podpinać do kompa?
A jest jeszcze jeden problem, tyle że w drugim wehikule, taki sam model i silnik. Otóż w tym też wpada na wyższe obroty, ale na krótko. Na początku to pojawiało się głównie przy niższych temperaturach i występowało przy zmianie biegu z 2. na 3. Te obroty miast spaść po odjęciu gazu, to się tak chwilę trzymają i dają takiego "kopa" po puszczeniu sprzęgła. Teraz to już występuje i w ciepłe dni i przy zmianie z 1. na 2. Ktoś się spotkał z czymś takim?
Ja zdaję sobie sprawę, że to już stare pojazdy, że nie ma co oczekiwać, że będą pracować tak jak nowe, ale gdyby udało się naprawić z czyjąś pomocą różne mankamenty, to byłaby satysfakcja i dalszy pożytek z wehikułów :)

Puff - 25 Wrz 2020, 09:49

Starczy zwykły ELM327 v1.5 i Torque na telefon. Ew. rzeczony ELM i Forscan.

Co do samego problemu - ja tak miałem raz. Za Chiny nie wiem czemu. A potem problem zniknął. Za dużo ludzi na tym forum nie spotkało się z czymś takim, więc rzecz to wybitnie rzadka i można stwierdzić, że to raczej wyjątek od reguły, aniżeli coś normalnego...

qwertusz - 12 Lut 2021, 19:19

Przedstawię jak się sprawy mają z moim wehikułem, może kogoś zainteresuje.
Najpierw te logi z temperatury. Jak Puff napisał o tym ELM327, to już byłem w trakcie oczekiwania na MS309 z Chin i pomyślałem sobie, że nowego nie będę kupować, co później zostało zweryfikowane. Po podłączeniu okazało się, że nie może połączyć się komputerem. Gdzieś wyczytałem, że może nie obsługuje tego modelu, z kolei w innym miejscu było, że powinien obsłużyć. Nie pamiętam już jaki błąd wywalało. No to co? Trzeba było kupić jeszcze tego ELM327 i sprawdzić czy zadziała. I tu też jakiś problem z komunikacją z ECU. Nie wiem czy to wina tych sprzętów czy samochodu, bo próbowałem podłączać i po kablu pod kompa i też nie szło. Niby reakcja była, że próbuje się łączyć, ale żeby coś odczytać, to już nie dawało rady. Jeszcze dochodzi moja osoba, bo też niewykluczone, że coś robiłem nie tak.
W tak zwanym między czasie kiedyś stojąc na światłach i jak mi te obroty tak rosły, to butem tak próbowałem podnieść pedau gazu do góry. I po tym te obroty spadały, nie za dużo, ale spadały. Z racji tego, że drugi taki pedau miałem, to wymieniłem. I póki co, po przejechaniu około 1000km, jest w porządku.

Puff - 20 Lut 2021, 16:14

To by wskazywało na częściowo wytarte ścieżki w potencjometrze pedału gazu. Jak ECU czyta oporność z 3 ścieżek i występuje rozbieżność między wszystkimi, to potrafi nawet wyłączyć silnik podczas jazdy :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group