Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Wtyczka kabiny

Łukasz - 22 Mar 2014, 01:30
Temat postu: Wtyczka kabiny
Podczas swapu z 1.1 na 1.6 16v wystąpił problem z połączeniem dwóch wtyczek:
Wtyczka Fiesta 95r od kabiny:
1. brązowy
2.zielony
3.brązowy
4.czarny
5.czarno-czerwony
6.czerwony
7.brązowy
8.brązowy
9.---
10.---
11.---
12.brązowy
Wtyczka z Escorta od silnika:
1.Czarny
2.brązowy
3.zielony
4.brązowo-biały
5.czarno-zielony
6.brązowo-zielony
7.czerwony
8.czarno-czerwony
9.brązowo-biały
10.czarno-żółty
11.brązowo-zielony
12.brązowo-biały

I ta wtyczka od escorta jest opina na tym linku: http://images61.fotosik.p...8a988d4f2ed.jpg
Niestety jednak nie mogę znaleźć opisu wtyczki z fiesty.
Próbowałem połączyć kolorami: cewkę to prąd na cewce był, zasilanie ecu, obrotomierz, grzanie sondy a z resztą lipa. Wie ktoś może jak to ogarnąć? Albo w jakim programie szukać? W Autodacie sprawdzałem na kompie z oryginalna wersją i miały podobno być schematy kolorowe i opis wtyczek a tu lipa, jeden schemat. Może w jakimś innym programie szukać?

luk-90 - 22 Mar 2014, 14:21

1. Brązowy-
2. zielony- obrotomierz
3. brązowy-
4. czarny- zapłon
5. carno-czerowny- sonda lambda
6. czerwony- stałe napiecie dal ecu
7. brązowy-
8. brązowy-
12. brązowy-

któryś brazowy to bedzie sterowanie pompa paliwa, myslę, że miernikiem za 20zl doszedłbyś który to będzie. Następny brązowy to bedzie czujnik ciśnienia oleju. Następna bedzie masa od kompa oraz od edisa( pin 9 w edisie). Ja przy swapie na 1.8 musiałem jeszcze dodatkowy kabel ciągnąć od czujnika temp wody, bo w 1.1/1.3 jest on masowany, a zetec wraca. Do tego przy CFI masz zielony duży przekaźnik zapłonu, musisz go wymienic na sredni czerwony z efi

Łukasz - 22 Mar 2014, 18:13

połączyłem tamte ale jak patrze to jeszcze czarno żółty też do przekaźnik pompy z ECU tylko nie wiem z czym go połączyć, bo już ten brązowy do pompy podłączyłem jak daje tam napięcie to przekaźnik cyka ale pompa nie chodzi bo jeszcze też czarno żółty tylko z czym go łączy? On niby ma iść do przekaźnika wtrysku. W sumie toooooooo połączyłem wszystko kolorami jak tutaj np napisałem przy wtyczce brazowy to połączyłem go z tego pinu z czarno zielonym bo ze starej instalacji szedł czarno zielony. No to w sumie zostały 2 brązowe i chyba trzeba strzelać.
Po co wymieniać ten przekaźnik?

luk-90 - 22 Mar 2014, 21:23

Ja miałem tak, że przy zielonym po przekładce silnika już i podłączeniu wiązki przekręcałem zapłon i wyłączałem to od razu nie działała pompa paliwa tylko trzeba było między przekręcaniem kluczyka czekać trochę. Po wymianie na czerwony od efi moge włączać i wyłączać i za każdym razem pompa pracuje
Łukasz - 22 Mar 2014, 21:58

A ja mam instalacje z wew edeis'em ECU IV
luk-90 - 22 Mar 2014, 22:05

a nie pomyślałem o tym :-) No nic reszta zostaje do sprawdzenia po kabelku od celu, lub na żywca :ok:
Łukasz - 23 Mar 2014, 09:26

Jeżeli chodzi o brązowe to pod pinem 1 past ale tez go podłączyłem, zielony obrotomierz, brązowy sterowanie pompy paliwa, czarny + na cewkę, czarno czerwony grzanie sondy, czerwony +12 ECU pin 1, brązowy połączony z czarno zielonym czujnik ciśnienia oleju. No to zostaje jeden brązowy i chyba ma połączony zostać z czarno żółtym (przekaźnik wtrysków) i ten ostatni z pinu 12 to chyba do czujnik temp cieczy, czy tak?
A żadnej masy nie ma z tej wtyczki? masa na ECU idzie do masy pojazdu? z tej instalacji od strony kompa wychodzą dwa brązowe przewody zakończone stykiem na śrubkę, to je do masy podłączyłem.

kuba87 - 23 Mar 2014, 22:19

włącz zapłon, zobacz czy pojawia sie napiecie na tym przewodzie i po chwili znika.
jesli tak to jest pompa paliwa.

Łukasz - 24 Mar 2014, 09:36

A co z tą masą?
Mafios - 24 Mar 2014, 09:55

powpinaj to kolorami i bedzie działać tu nie ma mega filozofii
Łukasz - 24 Mar 2014, 11:47

No zaraz sie zwijam na garaż zobaczymy.
Edit: Podlałem wachy do króćca to załapał, ale pompa paliwa sie nie oddzywa! Niby podłączona na jej pinie napięcie jest, ale co działała poprawnie i czukiereczek nie chce. Tu napięcie ma wyjść z wiązki od kompa i przekazywane na pin wtyczki do kabiny i do przekaźnika? No tylko ta pompa została poratujcie..

[ Dodano: Wto Mar 25, 2014 18:48 ]
Dziś popatrzyłem tak na te wiązkę i myślę, że na pompka paliwa to ma na wtyczce z kabiny + no ale ten plus musi iść dalej to o kolei podpinałem pozostałe przewody na pin 2 czyli brązowy. Podłączyłem na włączonym zapłonie brązowo zielony a tu pompa chodzi i to cały czas. To myślę po podpinam inne i posprawdzam czy po przekręceniu stacyjki będzie ale dupa. Spinam z powrotem tak jak wcześniej i znów nie działa jeden brązowo zielony i drugi i nic. Sprawdzam gdzie idzie ten przewód a on idzie aż do kadłuba silnika i jest wpięty z tyłu- spr to miernikiem na fk dioda. A i teraz myślę czy to nie ten drugi brązowo zielony.. Ale jak go podpinałem też nie szła ta pompka. Jest jakiś czujnik odłączający pompkę? I Na jakiej to działa zasadzie? + z kabiny i dalej na wiązkę a potem co? Jak ktoś może pomóc to prosił bum o odp tutaj lub GG: 42067583

vegetagt - 25 Mar 2014, 20:59

ile masz par takich owalnych wtyczek 12 pin we wiązce?
U mnie we wiązce z escorta pompa sterowana była minusem. Może masz gdzies zware do masy, dlatego zapodanie plusa włącza pompe na stałe.

Łukasz - 25 Mar 2014, 21:04

1. ta z kabiną 2. wtryski i inne 3.czujnik położenia wału i inne z tej części co jest czujnik ten idzie wiązka do wtyczki na 2 pin do tyłu kadłuba, nie mam jej gdzie podpiąć i również z tej wiązki 3 idzie ten brązowo zielony do kadłuba jako 1 okrągły pin.
vegetagt - 26 Mar 2014, 00:54

nie no, chodziło mi o takie duże wtyczki owalne :P
Ale to i tak bez sensu trop, bo ja miałem całą wiązke i wtedy, jak zamieniło się 2 owalne wtyzcki, to pompa cały czas chodziła.
Łukasz napisał/a:
Podłączyłem na włączonym zapłonie brązowo zielony a tu pompa chodzi i to cały czas.


to ten brązowo zielony odpowiada za pompe? Plus czy minus podałeś na ten przewód?
Auto pali normalnie jak pompa chodzi na stałe? Jeżeli to jedyny problem jest, to ja bym wziął poprostu sterowanie pompą bezposrednio z ecu, dał przekaźnik i tak sterował pompą, bo na odległość to słabo się diagnozuje problemy z elektryką.

Łukasz - 26 Mar 2014, 07:37

Niee to musi być tak jak ty mówisz, na pin 2 wtyczki kabiny normalnie jak spr to jest + z pompy i trzeba dać minus by ją włączyć. Tylko teraz pod który pin ECU to ma być podłączone?

[ Dodano: Sro Mar 26, 2014 11:33 ]
Wtryskiwacze szaleją. Jak tylko załączy sie pompa to wtrysk już psika i to mocno. W ogóle miałem je źle podłączone i luźna wtyczka o której mówiłem miała iść do silniczka krokowego a te 4 razem na wtryski, to teraz znów pozostaje luźno jedna wtyczka na 2 pin w okolicy cewki. Nie wiem czy je pozacinało czy są źle sterowane te wtryski?

vegetagt - 26 Mar 2014, 15:02

Łukasz napisał/a:
Wtryskiwacze szaleją.


Źle sterowane na 90%. Jak ja pokopałem wtyczki, to rozrusznik nie miał siły przekręcić silnikiem, tyle mi paliwa nawalilo w cylindry :P

Łukasz - 26 Mar 2014, 19:48

No to chyba wiadomo, że źle ale myślę dlaczego? Tak samo z ta pompką zewrę do masy działa a założę na pin na który ma być i dupa, ale iskry latają a np drugi lub 3 wtrysk cały czas suchy był. Szukałem kompa na szrocie z pośród 20stu paru ani jeden bez patsa, ale widziałem też ECU V napis i miał 60 pin a nie 100 tak jak te inne.

[ Dodano: Wto Kwi 01, 2014 14:27 ]
Coś nowego w temacie:
Zakupiłem innego kompa http://allegro.pl/show_it...3561#tabsAnchor
I niestety po przełożeniu go nic nie działa, anie pompa ani wtryski ani iskra. Po założeniu z powrotem HAWK iskra jest lecz leje cały czas 3 wtrysk. Piny na wtyczce od kompa spr i niby się zgadza gdzie ma być napięcie jest. Zadzwoniłem z reklamacją i przyśle mi innego co wy na to?

vegetagt - 2 Kwi 2014, 01:45

Łukasz napisał/a:
ale widziałem też ECU V napis i miał 60 pin a nie 100 tak jak te inne


Takie bywały w zetecach s z fiesty mk4. Peedro coś z tym kombinował chyba.


Łukasz napisał/a:
I niestety po przełożeniu go nic nie działa, anie pompa ani wtryski ani iskra. Po założeniu z powrotem HAWK iskra jest lecz leje cały czas 3 wtrysk. Piny na wtyczce od kompa spr i niby się zgadza gdzie ma być napięcie jest. Zadzwoniłem z reklamacją i przyśle mi innego co wy na to?


Kompy mają na 90% inny pinout i prawdopodobnie ten z allegro (93 costam) ma edis zewnętrzny. Niech jakiś szpec sie wypowie, jak odróżnić takie kompy wizualnie.




Ja pitole, tyle swapów wszyscy zrobili i nikt nic nie wie :P


W escorcie na wiązce z wewn edisem i z immobilizerem (a i bez pewnie też) masz pod maską przynajmniej 5 takich owalnych, 12pinowych złączek:


Czyli 2 pary i jedna bezpańska (może klima, może abs, nei wiem, nie mam tej częsci wiązki u siebie)
Jak te dwie pary zamienisz, to właśnie wtedy leje wtrysk i pompa paliwowa chodzi cały czas. Już tak kiedyś miałem i sie posrałem, że ecu spaliłem i świruje. No ale ecu przeżyło, także raczej niegroźny fail.

Na poniższych fotkach masz moją wiązke, jak jeszcze leżała poza autem i rozmyślałem, która wtyczka jest do czego.
Czarne wtyczki w czerwonych kółkach łączysz z sobą.
Wnioskuje z tego, że to ejst owal, który należy złączyć z wiązką kabinową fiesty.

Wtyczka w zielonym kółku leci do wiązki wtryskowej.
Szara niepodpięta.





Jeżeli te owalne wtyczki nie są pozamieniane, to ustal na jakich pinach w 60pinowej wtyczce ecu masz wtryskiwacze. Szukam na schematach jakiejs wersji ecu, gdzie któryś wtrysk pokryje się z innym sygnałem (i wtedy leje), ale narazie ciężko mi idzie.

Wtryski liczyłeś od strony rozrządu oczywiście?

Aha - i czy mierzyłeś napięcie na lejącym wtrysku? Bo może wtrysk się nei zamyka bo jest uszkodzony.


edit:
żeby było łatwiej, wtryski mogą być na pinach:
1...2...3...4
51 52 39 35 (escort eec4, edis wewn)
58 59 39 35 (escort eec4, edis zewn)
15 12 54 42 (ostatni escort eec4, edis wewn, immo)

Strzelam, że na wiązce wyjdą ci wtryski na pinach 15 12 54 42. Jak tak, to wiązka jest z wewn. edisem i immobilizerem.
Jeżeli przy kręceniu inne wtryski w ogole nie leją, a 3ci leje cały czas, to komp HAWK ma wewn edis i brak immo, a wtryski na pinach 51 52 39 35.
Jeżeli poprawnie wywróżyłem z fusów, to robisz taki tjuning: http://ford-force.forumot...-18-20-ecu-hack i powinieneś mieć poprawnie działające wtryski i pompe paliwa (bo też są na róznych pinach)

Tylko zanim zaczniesz przekładać, to pomierz przejścia na pinach z wtryskami, żeby sie nie narobić na marne. Robota generalnie prosta, ale latwo połamać zaczepy we wtyczce.

Jak nie to niewiem, ciężko qrde na odległość.

Łukasz - 3 Kwi 2014, 19:29

Gościu jesteś zadżebisty! Odpalone, pompka działa i wszystko śmiga, tylko ciężko odpalał i go zalewało bo silniczek krokowy padnięty- brak wolnych obrotów. I został mi jeden pin poza wtyczką- napisali 32 na stałe uziemienie to chyba do masy podepnę- kolor brązowy.
No to git, jutro załatwię nowy przegub bo podczas holowania po asfalcie trochę się uszkodził. Chłodnice założyć, silniczek krokowy i podstaw alternatora ze szrotu z wersji bez wspomagania. A co do drugiej łapy od str rozrządu to od czego ona ma być? Bo ja go zamocowałem na org łapie z esiego po wcześniejszym obrobieniu mocowania w fieście, które muszę nadspawać jeszcze.

vegetagt - 3 Kwi 2014, 19:48

Łukasz napisał/a:
A co do drugiej łapy od str rozrządu to od czego ona ma być?


Od strony rozrządu tylna: albo łapa+poducha (3częsciowe to jest chyba) z fiesty mk3 z zetekiem (czyli 1.6 16v, 1.8 16v) lub łapa +poducha (2częsciowe) z fiesty mk3 1.6cvh 8v(xr2i). Wtedy prawie pasuje i mało przerabiania jest.

od strony rozrządu przednia:
tylko od fiesty mk3 zetec (1.6 16v, 1.8 16v), jest zintegrowana z mocowaniem alternatora, nie wiem ile częsci bo nigdy kompletnej nie widziałem. W cywilnych budach trzeba w podłużnicy jeszcze wiercić mocowanie. Ewentualnie bez niej też ludzie jeżdzą i żyją :-)

Łukasz - 3 Kwi 2014, 20:03

A mi z esiego podeszła po szlifowaniu troszkę mocowania przy budzie i z tego powodu muszę zrobić pancerne mocowanie od góry. To na jednej będzie siedziało jak w eskorcie:)

[ Dodano: Sob Mar 14, 2015 18:47 ]
Odkopuje temat ponownie. Problem z sonda lambda, a mianowicie czerwono czarny przewód idący do grzania sondy, na którym nie ma napięcia. Od wtyczki sondy idzie prosto do złącza kabiny- został połączony kolorami z czarno czerwonym kabiny. Czy to może być tylko wina bezpiecznika? Dodam, że miałem źle podłączoną sondę, tzn wtyczka z instalacji ma 4 przewody (brązowo czarny, niebiesko biały, czerwono czarny, brązowy). Niebiesko biały i brązowo czarny idą na piny ECU 44 i 46 a brązowo czarny na 31. Wnioskując na nieb-bia >czarny sondy, br-czar>szary, a czar-czer> biały br> biały I tak na połączeniu wtyczek nie było. teraz uświadomiłem sobie, że mógł przez to spalić sie tylko bezpiecznika a ja wszystko rozgrzebałem i zonk. A paliła... :twisted:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group