Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] poliuretan na drążek reakcyjny

vegetagt - 10 Mar 2014, 23:39
Temat postu: [MK2] poliuretan na drążek reakcyjny
Heja.

Czemu powerflex rozróżnia gumy na drążek reakcyjny na wersje do fiesty xr2 i do reszty?
Przykładowo:
tylko xr2: http://www.powerflex.co.u...s+Bush/118.html
reszta modeli:
http://www.powerflex.co.u...s+Bush/119.html

Co ciekawe, w mojej budzie cywilny zestaw zawsze składał się z tego, co powerflexowy do xr2. Czyli: 4x talerzyk, 4x guma, 2x tuleja. No i 2x plastikowy pierścień, o taki:
http://adam.szczury.biz/fkp/p6100037.jpg
Może ktoś się jeszcze orientuje, czy do poliuretanu jest on potrzebny, czy budowa gum go zastępuje?


Chyba, że różnica zestawów jest pomiędzy skrzyniami 4 a 5 biegów, bo chyba tam były różne drążki reakcyjne?
Ewentualnie pokopało im się mk1 z mk2 :-)
Ściągawka:
http://www.fordopedia.org...iesta-mk1/B1.10


edit:
Angole piszą, że XR2 ma niesymetryczne mocowania, o takie:
http://i5.photobucket.com...0MK2/Mk2016.jpg
http://i257.photobucket.c...er/IMAG0083.jpg

Natomiast wersje cywilne (a konkretniej ohv), mają odbicie lustrzane.
Tylko nie do końca wiem co i czemu, bo wg nich nie da rady wsadzić cvh/zeteca na tych drążkach, a moja fiesta ma w poważaniu te teorie :|

edit2:
Prawdopodobnie chodzi o mocowanie alternatora. W momencie, gdy mamy drążek+koszyk z ohv, to nie można zamontować altka w seryjnym miejscu. Dlatego koszyk z cvh jest mniejszy, a drążek idzie lekko bokiem :)

Co do różności fotek, to ta do "zwykłych" silnikow ma w tle nalepke mk1, więc pewnie fota jest zła.

Więc pozostaje kwestia tego, czy powerflex eliminuje z użycia ta głupie plastikowe pierścienie? :)


edit3:
powerflex i floflex/deflex podobno działają bez tego plastiku! :D
http://www.xrtwo.com/foru...096768#p1096768

A tutaj facet nawet wszystko pomierzył, bo była plota, że brak plastiku rozwala mocowania drążków: http://www.xrtwo.com/foru...=934641#p934641
:hihihi:

Pyros - 11 Mar 2014, 12:17

Chcesz zakupić poliuretany w powerflexie?
Ja się przymierzam do podmiany wszystkich gum w zawiasie na poli tylko,że w powerflexie to mega drogo wychodzi.
Odezwałem sie do Olkusza i powiedzieli,że nie ma problemu by zrobić do xr2 komplet poli. Cenowo było taniej niż u reszty konkurencji. Kwestia wysłania im m.in. wahaczy na wzór. Myślę,że z gumkami na drążek nie bedzie też problemu.
Aktualnie zbyt dużo rzeczy do Fiesty nie maja:
http://poliuretany.olkusz.pl/pl/ford

vegetagt - 11 Mar 2014, 12:19

Pyros, chce tylko na drążek reakcyny, bo nie chce obciążać reszty budy. I tak sportowo nie jeżdze, a do miasta to bez sensu. Natomiast myśle ciutke na przyszłość, bo pamiętam ile się nalatałem za kompletem gratów na przód (tj plastikowy pierscien + tulejka, bo gumy wszędzie mają).

Za 95 funtów jest komplet na auto od floflexa. Te co mnie interesują kosztują 14 u nich i 45 u powerflexa.

diodalodz - 11 Mar 2014, 16:00

olkusz zbierał złe opinie na innych forach. Nie wiem jak teraz, ale warto pośledzić.
vegetagt - 24 Lut 2015, 00:41

do poliuretanu był dołaczony smar - co ja mam posmarować? Samą tuleje metalową, która wchodzi w poli? Czy styk poliretanu z koszykiem drążka reakcyjnego tez?
profi - 24 Lut 2015, 09:00

vegetagt, ciekawe pytanie, ja smaru nie dostałem, części tulejki bardzo ładnie weszły (z małą pomocą) w koszyk, co do tulejki, też nie było problemu. Ale jeżeli już masz ten smar, to raczej styk poli z koszem.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group