Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - Dobór paska, napinacza, rolek prowadzących

lukaszwisniewsk - 6 Mar 2014, 18:53
Temat postu: Dobór paska, napinacza, rolek prowadzących
Witajcie, jestem tu nowy. Mam taki problem. Podczas jazdy spadł mi pasek klinowy, kawałki obwinęły się na rolkach prowadzących i napinaczu. Auto holowane na lince do warsztatu. Po wydłubaniu skrawków paska okazało się, że potrzebuje nowych lub używanych części. Silnik chodzi więc rozrząd i cała reszta ok. Potrzebuje pomocy z doborem części a dokładnie. Jaki pasek mam kupić oraz jakie rolki prowadzące włącznie z rolką na napinaczu. Nigdzie nie mogę znaleźć jakiś numerów części fabrycznych. Wiem jak zdemontować i zamontować części, ale przydałby się jakiś rysunek jak biegnie pasek bo nie było mnie podczas demontażu na warsztacie.

Na warsztacie mówili że trzeba nowy napinacz, 2 rolki prowadzące, pasek (z robocizną chcieli 970 zł). Podziękowałem im i zabrałem auto, nie dam się naciągać na koszta. Napinacz dobry tylko rolka na nim do wymiany, więc chyba przegięli trochę. Fiestę mam od niedawna i wcześniej nie potrzebowałem kupować części, wiec nie wiem nawet kto w Łodzi ma tanie nowe i używane podzespoły. Tu akurat są wiadomości na forum, ale nie wiem jakie nr części zamawiać.

Dane auta:
Ford fiesta MK5 z 16.08.2012 roku bez Klimy z wspomaganiem kierownicy.
Diesel 1,8 litra na turbinie Endura
55 kW 75 KM
5-Drzwiowy
Nr VIN WF0AXXGAJAYE88708

Mam cichą nadzieje że ktoś mi z tym pomoże.

W załączeniu 2 fotki wyjętych podzespołów.

Parzych - 7 Mar 2014, 01:33

Na podstawie nru VIN każdy sklep Ci dobierze części, a z ceną to albo ktoś tutaj podpowie albo musisz po sklepach dzwonić i pytać, który da lepszą...
lukaszwisniewsk - 7 Mar 2014, 07:10

Dziękuje Panie Jacku za pomysł, to już robiłem, miałem nawet przypadek gdzie po nr VIN wciskali mi krótszy pasek niż mam. Ja potrzebuje nr części by np na allegro czy tablicy dobrać sobie części samemu. Nie wiem jakie oznaczenie ma np mój silnik itd. Przydałby się też jakiś rysunek jak biegnie sam pasek. Chciałbym kupić np samą rolkę do napinacza a nie nowy napinacz za 300-400 zł autem mam zamiar jeździć jeszcze rok i nie chce zbędnie inwestować.

Trafiłem np na taką aukcje: http://allegro.pl/pasek-w...4006951394.html


Tylko nie wiem czy MK4 ma taki sam pasek jak MK5. Na ukcji jest oznaczenie "FIESTA IV (JA_, JB_) (1995.08 - 2002.09) 1.8 DI 75KM"

Nie znam swojego oznaczenia tu jest niby JA, JB a jakie oznaczenie ma moja fiesta ?? Ktoś wie ??

Parzych - 7 Mar 2014, 12:49

W nocy jakieś zaćmienie mnie dopadło, dziś pogrzebałem w Microcacie i znalazłem:
Pasek (3) FINIS: 1127235
Napinacz (12) FINIS: 1114935
Koło pasowe (18) FINIS: 1763647



Nie mogę zlokalizować na rysunku, które to koło pasowe ze zdjęcia luzem, może to jest:
Koło pasowe napinające (4) FINIS: 1149403 - tylko pewności nie mam... :bezradny:

lukaszwisniewsk - 7 Mar 2014, 20:47

Panie Jacku jest Pan wielki. Rysunek jak biegnie pasek już mam, bardzo się przyda przy składaniu fiesty do kupy. Jutro zerknę i upewnię się które te koło pasowe jest luzem (na fotce) względem rysunku.
Parzych - 7 Mar 2014, 21:23

Łukasz, mów mi Jacek, tu wszyscy jesteśmy na Ty ;-))
Puff - 8 Mar 2014, 13:14

Części masz. Co do rolki na napinaczu - trzeba zmierzyć i dobrać taką na wymiar, przechodziłem przez to samo, a o wymianie całego napinacza nie było mowy, bo to po taniości blisko 500zł (stąd pewnie cena oscylująca wokół 1000zł - normalnie napinacz dostaniesz w cenie ~600zł... i szczerze mówiąc nie wiem skąd koszt 300-400... no chyba, że chciałeś używkę kupić :P ).

Pasek jest inny w zależności od tego czy jest klima czy nie - warto mieć to na uwadze :)

Jeśli nie będzie różnicy w cenie, to możesz też wziąć metalowe rolki prowadzące zamiast plastikowych - z doświadczenia wiem, że są trwalsze.

lukaszwisniewsk - 21 Mar 2014, 22:49

Info dla innych mających ten sam problem. Dziś samemu poskładałem auto do kupy. Potrzebne części używane dorwałem za 100 zł w "Grabek" na Batorego 9. Kupiłem nowy pasek za 30 zł. Podsumowanie, zamiast wydać 970 zł na warsztacie, to poświęciłem swój czas oraz wydałem 130 zł + czteropak piwa. Dziękuje wszystkim za pomoc.
Puff - 22 Mar 2014, 02:15

Zuch chłopak :ok:
smyk2727 - 21 Maj 2014, 12:49

Podepne sie pod temat:) Mialem takie cus ze oddalem auto wymiany rozrzadu fachowcy tak rozgrzebali ze przy okazji wymienili mi pasek powyrzszy ten co po drodze ma alternator i ten napinacz.... po jakims czasie zaczelo byc slychac rolki na tym napinaczu wymienil mi je znajomy fachowiec i po 2 tygodniach znow je slychac co ciekawe tylko zaraz po wlaczeniu przez jakies max 2 min pozniej juz robi sie cisza... i jak psykne w nie wd 40 tez cisza owe rolki sa platkikowe za 2 sztuki zaplacilem 100 czyli te rolki sa zrobione z g...? a moze sprzegielko na alternatorze cos mi piprzy robote o ile jest?
Puff - 21 Maj 2014, 13:47

Zależy jaki dźwięk wydaje :) Generalnie jak po starcie piszczy od razu, a potem przestaje, to może to być kwestia starej gumy (zimna jest twarda, ślizga się i piszczy, a po lekkim rozgrzaniu zaczyna być nieco bardziej sprężysta i przestaje wydawać odgłosy :)

Może to też być kwestia którejś z rolek (miałem tak, że zimno = głośno, po rozgrzaniu było cicho). Trzeba sprawdzić chodzący po postoju silnik i wyczaić, bo na "czuja" nikt Ci na 100% nie powie :)

smyk2727 - 21 Maj 2014, 20:07

to nie jest odglos taki ze sie slizga pasek..... (pasek ma z 3 miesiace)to jakby sie zacieralo lozysko na ktorejs z rolek wiesz jak psyknalem wd 40 ucichlo ale jak za duzo nawalilem to teraz jeszcze glosniej piszczy ale z czasem cichnie i ciezko wyczaic rolki bo sa tam az 3 z tego tylko 1 widac:/ i widac jak szarpie calym napinaczem na zimnym silniku
Puff - 21 Maj 2014, 22:39

No to stetoskop i na pracującym silniku sprawdzasz która piszczy po ew. demontażu osłon :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group