Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - [MK4] Podłączenie do komputera

scorpion69 - 21 Lut 2014, 15:55
Temat postu: [MK4] Podłączenie do komputera
czy podłączenie do komputera jaki ma większość mechaników a nie z ASO wykrtywa jakieś błędy, głównie mi chodzi o krokowca i CPP ?

pozdrówka

Freeman - 21 Lut 2014, 19:06

Może nie wszystkie wykryje, ale te główne tak.
scorpion69 - 21 Lut 2014, 20:04

Freeman napisał/a:
Może nie wszystkie wykryje, ale te główne tak.

a czy takie podzespoły jak krokowiec albo CPP są wykrywane albo układ samodiagnostyki ich raczej nie obejmuje?

Freeman - 21 Lut 2014, 20:11

CCP i krokowca to chyba nawet kody migowe wychwytywały więc komp tym bardziej powinien.
diodalodz - 21 Lut 2014, 22:33

nie wiem jak w 1.3 ale w 1,25 można nawet zobaczyć na żywo parametry czujnika położenia przepustnicy. A błędy to najtańszy skaner nawet złapie.
maras78 - 22 Lut 2014, 20:10

Właśnie jestem po teście programu forscan przez elm327 pięknie się łączy i testuje wyłapał mi 3 błędy których torque i scanxl nie wychwyciły
scorpion69 - 28 Lut 2014, 18:53

maras78 napisał/a:
Właśnie jestem po teście programu forscan przez elm327 pięknie się łączy i testuje wyłapał mi 3 błędy których torque i scanxl nie wychwyciły

chodziło Ci o taki zestaw do diagnostyki?
skan
da się tym coś zdziałać w mk4? pasuje wtyczka? współpracuje z forscan?

zabka35i - 1 Mar 2014, 19:15

Wtyczka pasuje bo samochodzie jest złącze OBD2. A Fordscan nie współpracuje z elemem tylko odpowiednim kablem pod ten program.

Cytujesz kolegę który posiada ten sam model i silnik samochodu a pytasz czy podejdzie pod mk4.

mmbu - 1 Mar 2014, 19:49

zabka35i napisał/a:
Wtyczka pasuje bo samochodzie jest złącze OBD2. A Fordscan nie współpracuje z elemem tylko odpowiednim kablem pod ten program.

Cytujesz kolegę który posiada ten sam model i silnik samochodu a pytasz czy podejdzie pod mk4.


Forscan w 100% działa z elemem. Może nie działa z chinskimi podróbkami.
Z elmem , to samochód może nie współpracować , a nie program

Robkoo - 2 Mar 2014, 12:31

Witam. Panowie a czy w mk4 z silnikiem 1.3 endura ruszy kabel vag409.1 z jakimś programem ?
zabka35i - 2 Mar 2014, 13:57

Z tego co się orientuje to vag jest do grupy VW.
Robkoo - 2 Mar 2014, 14:46

dzięki za pomoc, a na jakim kablu i programie ruszy bez problemów ?
maras78 - 25 Mar 2014, 12:27

Ja z fordem łącze się przez http://allegro.pl/kabel-d...4051206214.html przynajmniej mój tak samo wygląda ;) i Forscan i uważam że w tym przedziale cenowym jest to najlepsze rozwiązanie pod Forda.
peugeot40619tdi - 12 Gru 2014, 23:28

Panowie a ja mam mały problem,kupiłem elm 327 ściągnąłem program TORQE oraz wiele innych i niestety nic nie mogę ogarnąć. Tzn elm łączy się z telefonem. Ale cały czas mam komunikat że nie może połączyć się z ECU dodam że gniazdo mam sprawne w 100% gdyż kiedyś auto było podpisane do kompa.Wie ktoś jak to ogarnąć? U ziomka w astrze poszło bez problemu. Ja mam mk4 z silnikiem 1.3
diodalodz - 13 Gru 2014, 02:02

sprawdz czy masz zasilanie (czy pala sie diody na interfejsie). Jeśli masz wersje bez diod trzeba użyć multimetra.
peugeot40619tdi - 13 Gru 2014, 07:35

Dioda od zasilania się pali. Ech ręce opadają :-( sprzedają towar,człowiek to kupuje a tu taki zonk:-( a po co multimetra mam użyć?
diodalodz - 14 Gru 2014, 01:10

zobacz jeszcze w necie temat ELM bo część z nich miała błąd w ścieżkach PCB i trzeba je przerobić by działały z niektórymi protokołami. Widziałem to nawet na którym forum fordziarzy. Jest kilka tematów na elektrodzie ale w obecnej chwili nie działa :(
Nawet chyba udało mi się znaleźć
http://www.mondeoklubpols...hp/t-61537.html

peugeot40619tdi - 14 Gru 2014, 22:25

Właśnie wczoraj czytałem o tej przerobce:-) niestety oni przerabili elma na kablu,moja cholera to blutacz więc niestety ta przerobka nie wchodzi w grę :-( a o innych przerobkach niestety już nic nie udało mi się znaleźć. :-( nie wiem czy próbować przerabiać to cholerstwo
diodalodz - 16 Gru 2014, 00:19

wersja na blutaczu i bez różni się niewiele. Scalak ELM327 pracuje zawsze na magistrali RS232. Wersja USB ma scalaka który robi konwersję USB<->RS232. Tworzy wirtualny port COM w komputerze.
Jak masz Bluetootha to ELM jest podpięty do gotowego modułu bluetooth który również podczas instalacji pojawia się w systemie jako port COM a nawet 2 takie porty. Więc tak czy owak trzeba prześledzić ścieżki od pinu odpowiedzialnego za transmisję w twoim protokole J1850 PWM i dotrzeć do rzeczonego tranzystora. Wtedy miernikiem można szybko ustalić gdzie jest połączona Baza Emiter i Kolektor tranzystora. Mój ELM też ma problemy z fordami a mam tą większą wersję w czarnej obudowie. Jak bardzo chcesz to może jutro go rozłupię i popatrzę, tylko dawcy do diagnozy mi brakuje.

peugeot40619tdi - 16 Gru 2014, 01:57

Kurde. Widzę ogarnięty z Cb gosc:-) o ile elektronika samochodu nie jest straszna o tyle elektronika tego gówna juz tak.raczej sobie z tym nie poradzę,ewentualnie musiał byś mnie prowadzić za rękę.lub mogę wysłać ci moje ustrojowe jeśli chcesz i spróbujesz to ogarnąć,pod warunkiem że masz czas i chęci bo wiadomo święta idą,ciasta trzeba wypiekac potrawy przyrządzać :-D

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group