Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - Dziwny problem ze światłami

gruchacz - 14 Lut 2014, 13:04
Temat postu: Dziwny problem ze światłami
Witam!
Tytuł dość dziwnie napisany, ale prawdziwy - najprawdopodobniej mam jakieś zwarcie i gdy naduszam hamulec to zapala się światło prawe dzienne przednie, a gdy nie to pozostaje ono zgaszone. Dodatkowo lewe światło stopu pali się cały czas, a prawe działa normalnie, tzn. zapala się gdy naduszam hamulec (ale zapala się też wtedy prawe dzienne z przodu). Jakiś czas temu wymieniałem żarówkę stopu prawą, może coś źle zrobiłem i to przez to? Obejdzie siębez wizyty u elektryka?

vegetagt - 14 Lut 2014, 15:29

gruchacz napisał/a:
Jakiś czas temu wymieniałem żarówkę stopu prawą, może coś źle zrobiłem i to przez to


bardzo możliwe. Wyjmij ją całkowicie i sprawdź wtedy. W mk3 różne anomalie się działy przez włożenie złej żarówki.

gruchacz - 14 Lut 2014, 16:14

Rozkręciłem i skręciłem ponownie i sytuacja wygląda tak:
-światła włączone -> z tych 3 żarówek z tyłu pali się tylko ta górna, cały czas, jak naduszam stop to żadna inna się nie pali, żadna nie gaśnie, z przodu też nic się nie dzieje, palą się normalnie

- światła wyłączone (kólko ustawione na 0, silnik włączony) -> naduszam hamulec i zapala się górna żarówka z tyłu, a z przodu pozycyjne (tylko prawe, ale lewe chyba jest przepalone i to dlatego)

Miałby ktoś jakiś pomysł czy tylko elektryk?

EDIT:
Chyba, że rzeczywiście mam tam jednowłóknowe, bo nie wiem jak wyglądają inne żarówki, więc może mam jednowłóknowe, a myślę, że mam dwu... Tutaj zdjęcie mojej środkowej żarówki tj. tej którą kiedyś wymieniałem, po lewej stronie mam identyczną: http://imgur.com/orstrIs

A tutaj zdjęcie świateł z tyłu (bez różnicy czy wciśnięty hamulec czy nie, wyglądają tak samo): http://imgur.com/gV39g7y

vegetagt - 14 Lut 2014, 16:49

na fotce jest raczej jednowłóknowa, chyba że jakiś odbicie swiatla ukrywa drugie włókno.

dwuwłóknowa wygląda tak: http://perfectmoto.pl/33-...cat-polaris.jpg
Czyli ma w środku dwa druciki zamiast jednego :)

Freeman - 14 Lut 2014, 16:54

No raczej jednowłóknowa. Przecież to jest żarówka od kierunkowskazów.
vegetagt - 14 Lut 2014, 16:55

Freeman, zawsze mógł kupić do kierunków dwuwłóknową :P
http://sklep.atut.ogicom....264dd4447b8.jpg

Freeman - 14 Lut 2014, 17:38

Takie cuda wymyślili? :9:
vegetagt - 14 Lut 2014, 17:38

nie wiem czy to nie jest do aut usa style, gdzie kierunkowskaz robi za obrysówkę.
gruchacz - 14 Lut 2014, 21:14

Czyli po kolej od góry patrząc na te panele ze światłami z tyłu to powinny być takie żarówki:
-prawa strona:
1. zwykłe światła P21/5W (dwuwłóknowe!) np. takie: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki
2. kierunek PY21W np. takie: http://www.motointegrator...ar-pro-2-sztuki
3. cofanie P21W np. taka: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki

lewa strona:
1. zwykłe światła P21/5W (dwuwłóknowe!) np. takie: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki
2. kierunek PY21W np. takie: http://www.motointegrator...ar-pro-2-sztuki
3. przeciwmgłowe np. taka: http://www.motointegrator...-osram-2-sztuki

Zgadza się ta lista? Czy coś jest źle dobrane?



Myślicie, że wymiana tej żarówki na dwuwłóknową zaradzi tym problemom?

Freeman - 14 Lut 2014, 22:06

Droga nie jest więc nie zaszkodzi spróbować. Jeśli nie to będziemy szukali dalej.
gruchacz - 14 Lut 2014, 22:17

A ta kolejność żarówek się zgadza? Czyli po prostu te górne (1. od góry) wymienić na dwuwłóknowe, tak?
Freeman - 14 Lut 2014, 22:23

A masz tam standardowo światła? Jeśli masz to właśnie tam powinny być dwuwłóknowe.
gruchacz - 14 Lut 2014, 22:29

Jutro sprawdzę i ewentualnie wymienię, może coś jest źle zamontowane/przepaliło się drugie włókno i dlatego nie świecą mocniej jak naduszam stop albo są po rpsotu jednowłóknowe i stąd takie cuda. Dam znać jutro :)
Parzych - 14 Lut 2014, 23:11

gruchacz, w tylnych lampach górne żarówki muszą być dwuwłóknowe, bo to pozycje + stop... Innej opcji nie ma...
gruchacz - 15 Lut 2014, 16:50

Jednak żarówka była po prostu źle zamontowana i stąd były problemy, poprawiłem i działa jak należy. Chociaż mam problem z prawym przednim pozycyjnym, nie świeci się, żarówka dobra. A w tej głównej skrzynce z bezpiecznikami (pod schowkiem pasażera) jest bezpiecznik wpięty w to działające światło (tzn. lewy) a tam gdzie powinien byc prawy nie ma nawet styków, tych metalowych w środku i jak przełożyłem bezpiecznik z lewego na prawy to prawy nadal nie działa, bo ten bezpiecznik jakoś luźno tam jest, po prostu nie widać tam żadnych styków. Miałby ktoś pomysł jak to rozwiązać?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group