Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy

peugeot40619tdi - 8 Lut 2014, 21:05
Temat postu: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
Witam.
Jako że jestem świeżo po wymianie maglownicy, postanowiłem opisać krok po kroku, jak przygotować się do tej operacji i co po kolei robić.
Oto szczegółowy plan działania:
1. Rozbrajamy krzyżak kolumny kierownicy, w tym celu wykręcamy śrubę 10 oznaczoną na zdjęciu jako nr "1" oraz śrubę 13 nr "2" i wyciągamy ten bolczyk w który była wkręcona:

Nie ciągnijcie za kierownice (jak radzą niektórzy, bo to nic nie da) i zablokujcie kierownice żeby się nie obracała, żeby nie zerwać taśmy poduszki,
2. Następnie luzujemy śruby od kół i podnosimy autko, po obu stronach podkładamy kobyłki lub pieńki żeby auto było jak najwyżej,
3. Ściągamy koła,
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora po obu stronach,
5. Odkręcamy i wyciągamy końcówki drążków kierowniczych,
6. Odpinamy dolne sworznie wahaczy,
7. Rozłączamy przewody od wspomagania i nie męczymy się żeby zrobić to przy maglu, lepszy dostęp mamy na lewej podłużnicy, takie dwie rurki z nakrętkami
8. Następnie wchodzimy pod auto i odkręcamy poduchę od skrzyni biegów, a dokładnie tą śrubę:

9. Przed rozłączeniem drążków zmiany biegów radze zaznaczyć sobie punkty, żeby uniknąć problemów z regulacją :P
10. Odkręcamy teraz saneczki, na zdjęciu zaznaczyłem które śruby należy odkręcić. Wahacze zostawiamy nie musimy ich demontować :)

11. Tłumika nie odkręcamy niech pozostanie będzie nam trzymał sanki,
12. Po opuszczeniu sanek odkręcamy stabilizator ułatwi to nam dostęp do śrub mocujących magiel do sanek,
13. Następnie możemy odkręcić mocowanie przewodów do lewej łapy sanek (niedaleko tych nakrętek które rozkręcaliśmy żeby rozłączyć przewody od płynu),
14. Ostrożnie wyciągamy magiel od strony kierowcy pomagając sobie manewrami sankami.
Montaż w odwrotnej kolejności i można sobie pomóc przy podnoszeniu sanek naszym lewarkiem samochodowym:)
O odpowietrzeniu pisał nie będę bo to raczej każdy zna, radze tylko przepłukać układ czyli cienki przewód od zbiorniczka do płynu odczepiamy i wpuszczamy do jakiejś butelki, w zbiorniczku zaślepiamy otwór ten cienki i zalewamy świeżym płynem. Odpalamy na 2sek i gasimy, po czym dolewamy płyn i powtarzamy czynność aż pójdzie czysty płyn.
I gdyby ktoś miał problem z poluzowaniem śrub kontrujących końcówki drążków, radze je porządnie rozgrzać palnikiem gazowym:) pozdro i mam nadzieje że się komuś przyda. Całość operacji to 6 godzin.

keiner - 10 Maj 2019, 21:44

Witam. Czy ktoś wie jak podłączone są przewody ciśnieniowe do maglownicy.Gdzie podłączyć przewód idący z pompy. Czy możliwa jest pomyłka ?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group