Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka

Grabarz - 16 Lis 2013, 17:14
Temat postu: [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
Witam serdecznie,

mam takie zapytanie - czy któryś z forumowiczów byłby skłonny do pomocy przy dołożeniu pilota do oryginalnego centralnego w Fieście z 98r. ?
Dla mnie schematy są generalnie niezrozumiałe.
W zamian w zależności od upodobań flacha,skrzynka piwa, albo na flachę lub piwo.
Miejsce - Gliwice. Do pracy zapewniam garaż :)

Pozdrawiam

Ps. Jeśli ktoś byłby chętny, to wspólnie wybierzemy sterownik do zakupu.

pawel_mk3 - 16 Lis 2013, 20:16

a czemu te gliwice są tak daleko?
Grabarz - 16 Lis 2013, 21:05

Taka reklama ?
Trochę faktycznie daleko.

pawel_mk3 - 16 Lis 2013, 21:58

Ja się nie reklamuje, kup sterownik który ma opcję sterowania (-) większość dostępnych uni. na rynku powiem Ci co jak połączyć. Dasz radę jeśli masz miernik i jako takie pojęcie
Grabarz - 17 Lis 2013, 14:19

No to ok, jak kupię, to się odezwę - muszę tylko jakiś konkretny sterownik wybrać, najlepiej bez bajerów i z tą opcją o której piszesz.
Miernik mam, pojęcia niestety nie, ale już kilka rzeczy bez pojęcia robiłem i działały ;)
Thx

pawel_mk3 - 17 Lis 2013, 15:41

w sumie to zamiast miernika żarówka 12v z kabelkami. ostatnio ojcu w toledo zakładałem to kupił prosty sterownik za 75 już z wysyłką.
zabka35i - 18 Lis 2013, 16:20

Ja zakładałem w swojej mk5 więc jest bardzo podobnie. Jak coś to pisz chętnie pomogę. A tak na marginesie to w mk5 jest centralny sterowany plusem tak więc i mk4 chyba też tak ma.
Grabarz - 25 Lis 2013, 12:23

Jako, że nie potrzebuję żadnych cudów, a tylko otwieranie/zamykanie, to czy taki sterownik w moim przypadku wystarczy ?
http://allegro.pl/sterown...3743682711.html

Czy może potrzebuję tego trybu dłuższego sygnału dla zamków pneumatycznych ?

drjanusz - 25 Lis 2013, 20:48

A co masz siłowniki pneumatyczne czy z Twoją logiką jest coś nie tak <wow>
Ten sterownik jest wystarczający-no chyba że bagażnik jeszcze chcesz na pilota(jest to bardzo wygodne).

Grabarz - 25 Lis 2013, 20:58

Do bagażnika nie będę ciągnął centralnego, bo chodzi mi o jak najłatwiejsze załatwienie sprawy.
Co do mojego pytania odnośnie zamka - nie wiedziałem czy Fiesta ma zamek elektryczny, czy pneumatyczny.
W tym z linka długość impulsu to 0.5 sekundy i w sumie powinienem zapytać, czy to wystarczy.

Tak wygląda schemat tego zamka :



To teraz chętni mogą mi wytłumaczyć jak pięciolatkowi jak to podłączyć.

pawel_mk3 - 26 Lis 2013, 08:56

Grabarz, no więc...

Instrukcja montażu centralnego zamka w autach marki Ford opracowana łopatologicznie dla krawców piekarzy i księgowych by pawel_mk3

Z doświadczenia wnioskuję, że fiesta mk IV-V elektrycznie jest podobna do eśka mk VII
ale jak sprawdzić czy sterowanie jest _ czy + i jak podłączyć

Weź żarówkę z długimi przweodami i
jeden koniec do stałego + np. aku czy coś
zdejmij sobie boczek z drzwi i znajdź wiązkę od centralnego (5 przewodów)
Jak już masz tą żarówkę podłączoną do plusa to wsiądź do auta zamknij drzwi i po kolei do każdego przewodu z tych pięciu przykładaj drugi przewód żarówki i zamknij/otwórz auto centralnym

na dwóch przewodach żarówka powinna mrugnąć przy jednym na zamknięciu na drugim przy otwarciu (już masz przewody które sterują) jeżeli nie zaświeciła na żadnym przewodzie to znaczy ze sterowanie masz plusem czyli podłącz żarówkę do masy auta i powtórz czynność reszta j/w

Jeżeli żarówka mrugała jak z drugiej strony była podłączona do + to masz sterowanie minusem
Jeżeli żarówka mrugała jak z drugiej strony była podłączona do - to masz sterowanie plusem

Dalej korzystasz ze schematu dołączonego do modułu

Jak podłączyć kierunkowskazy:

Rozbierasz dół osłony kolumny kierowniczej

Otwierasz maskę
Patrzysz jakie kolory przewodów masz przy żarówkach od kierunków
jeden bedzie przy lewej i prawej stronie taki sam, ten olewasz bo to masa interesują cię te które są różne (zapamiętujesz kolory)
namierzasz takie same przy wiązce pod kierownicą i pod nie podpinasz przewody brazowe z modułu jeden do jednego drugi do drugiego.

I tyle... :)

Grabarz - 26 Lis 2013, 11:55

Pawle bardzo Ci dziękuję :)

Z tego co czytałem, to w mk4 jest sterowanie +, więc sprawdzanie tego pominę. Poszukam jednak kabli od zamykania i otwierania, ale spróbuję to zrobić za pomocą miernika.
Mam jednak jeszcze dodatkową prośbę, ale bez tego nie podłączę :(
Czy mógłbyś wytłumaczyć kolejne kabelki z diagramu, oraz gdzie w aucie znajdę te, do których mam je podpiąć ? Wtedy już będę całkowicie wdzięczny :)
Aha jeszcze jedno - czy podłączenie kabli będzie odbywać się pod boczkiem ? Jeśli nie, to może nie muszę go ściągać ? Bo rozumiem, że do tego i klamkę i w ogóle wszystko z drzwi zdjąć trzeba.

pawel_mk3 - 26 Lis 2013, 13:36

Grabarz, podłacznie nie bedzie pod boczkiem ale tam najłatwiej sprawdzić. Możesz zdjąć plastik przy nogach kierowcy i tam namierzyć wiązke od drzwi ale w niej może być więcej przewodów (lusterka szyby głośniki itp) dlatego podałem najprostsze zlokalizowanie przewodów. Miernik jeśli masz elektroniczny może być zbyt wolny do krótkich sygnałów centralnego (0,5s) dlatego polecam żarówkę.

CO do podłączenia to wg. kolorów z Twojego obrazka:

Żółty, żólto/czarny, Czerwony do +12 czyli stały + znajdziesz za skrzynką bezpieczników na grubym czerwonym przewodzie lub czerwony przewód idący do stacyjki.

Czarny do - (masa) jakaś śruba czy coś przy karoserii na 100% w pobliżu skrzynki jest jakaś śruba żeby przykręcić

Biały - zamykanie : do przewodu zlokalizowanego jako zamykanie centralnego z wiązki drzwi
Biało/Czarny : otwieranie j/w.

Kierunkowskazy (dwa brązowe) opisałem w poście wyżej

p.s masz 3d czy 5d auto?

pawel_mk3 - 26 Lis 2013, 13:52

Doooobra poszperałem na półkach odpaliłem skaner i niech to będzie dla potomnych...


do opisu wyżej:

Musisz namierzyć w/g książki w wiązce drzwi

Biało /Niebieski
Żółto czerwony

Niestety który jest otwieranie który zamykanie nie powiem bo nie wiem musisz próbować.

Grabarz - 26 Lis 2013, 13:55

Masz chłopie cierpliwość :D

Mam 5d. Szyb nie mam elektrycznych - dlatego spróbuję zacząć od tego słupka, może to więcej czasu zajmie, ale będę miał całą sobotę na to :)
Dzięki póki co za ten opis - chyba do soboty nie będę miał więcej pytań, a w razie czego, jak będziesz mieć możliwość, to już z garażu bym na gg się kontaktował ;)

Aha - jaką żarówką mam to sprawdzać ? zwykłą na 230V chyba nie ?

pawel_mk3 - 26 Lis 2013, 14:01

Żarówką 12V

To że nie masz elektrycznych szyb nie znaczy że nie masz wiązki do nich od skrzynki do słupka.
Jak masz 5d to zdejmij słonik od tylnych będą 3 przewody jeden to masa dwa to sterowanie.

I to te dwa Cię interesują. One idą do przednich drzwi i będa koło skrzynki

Wyżej napisałem jakie powinny mieć kolory.

Cierpliwości ogólnie nie mam. Jeśli raz ktoś nie zrozumie to drugi raz nie tłumaczę bo nie umiem przekazywać swojej wiedzy, ale po to jest forum aby pomagać i to staram się robić : )

edit: w sumie tak patrzę na ten schemat z książki zauważyłem mixa w kolorach.. w każdym razie potrzebujesz tych dwóch co idą do tylnych siłowników i sprawdzenie w słoniku tylnych drzwi bedzie najprostsze...

na gg nie byłem chyba z rok czasu i w sobotę też nie będę bo niestety weekend spędam w pracy. ale śmiało możesz pisać sms (nr tel w podpisie)

a i jeszcze jedno primo, zamki forda mają silniczki które potrzebują chwilę aby zamknąć/otworzyć zapewne zauważyłeś że po przekręceniu kluczyka w zamku jest dźwięk ok 2s.
dlatego w swoim sterowniku jeśli po podłączeniu będzie wariował centralny musisz przeciąć zworkę która przełącza na sterowanie zamkiem pneumatycznym wtedy impuls się wydłuży i wszystko się uspokoi

Grabarz - 26 Lis 2013, 19:24

Akurat wszystko co wiąże się z samochodami jest dla mnie zagadką (generalnie "siedzę" w komputerach), ale lubię to uczucie, kiedy coś zrobiłem sam, no i zaoszczędziłem trochę grosza, a że ktoś czasem musi mi to wytłumaczyć parę razy ;) Na szczęście tu wszystko jest napisane, więc nie trzeba pamiętać, a wystarczy przeczytać. Także dzięki Paweł i mam nadzieję, że w sobotę wieczorem napiszę, że centralny działa :)
Grabarz - 28 Lis 2013, 17:17

Dotarł sterownik. Z tego co widzę na schemacie, to jest łatwiejszy niż ten, który wkleiłem wcześniej.
Wygląda tak :



Wg wcześniejszych opisów i z tego co rozumiem :

Pomarańczowy : kierunkowskazy
Czerwony/Brązowy : +12V
Czarny : śrubka jakaś
Biały : znalezione otwieranie
Niebieski : znalezione zamykanie

A co z żółtym i różowym ?

Dodatkowe pytanie - łączenie kabli, również tych do +12V, mogę wykonać za pomocą szybkozłączek ?

zabka35i - 28 Lis 2013, 17:33

Różowy zostawiasz nie podłączony. A co do czarnego to jakaś na śrubka będzie na progu.
Szybkozłączki jak dla mnie to rozwiązanie prowizoryczne, ja wolę lutowanie. I pamiętaj, że +12 to ma być stałe.

vegetagt - 28 Lis 2013, 17:36

zabka35i, docenisz szybkozłączki jak będziesz musiał drzwi zdjąć ;-P
zabka35i - 28 Lis 2013, 17:39

Akurat wszelkie przewody od centralnego mam lutowane do instalacji w kabinie, więc drzwi spokojnie ściągnę :)
Grabarz - 28 Lis 2013, 17:49

zabka35i napisał/a:
Różowy zostawiasz nie podłączony. A co do czarnego to jakaś na śrubka będzie na progu.
Szybkozłączki jak dla mnie to rozwiązanie prowizoryczne, ja wolę lutowanie. I pamiętaj, że +12 to ma być stałe.


A żółty kabelek ?
Rozumiem, że stałe +12V to takie, które jest niezależne od zapłonu ? Tylko jak je odróżnić ? Miernikiem ?

zabka35i - 28 Lis 2013, 18:46

Żółty też zostaje nie podłączony. Co do +12 to szukaj go po prostu jak nie masz kluczyka w stacyjce. Jak znajdziesz już to dla pewności przekręć kluczyk w pozycji zapłon i sprawdź czy napięcie nadal jest. W okolicy skrzynki z bezpiecznikami spokojnie znajdziesz taki przewód (prawdopodobnie będzie czerwony).
Grabarz - 28 Lis 2013, 19:26

No to już ostatnie, mam nadzieję, pytanie. Czy mogę oba kable podłączyć do tego jednego, stałego 12v ?
pawel_mk3 - 28 Lis 2013, 19:33

tak.
Grabarz - 29 Lis 2013, 10:27

Czyli jutro akcja centralny.

Dzisiaj jadę do Norauto po szybkozłączki, skoro mam 6 kabli do podłączenia, to tyle ich wezmę. Czy coś jeszcze będę potrzebował ?
Żaróweczkę 12v mam, druciki jakieś też, miernik na wszelki wypadek...
Chyba tyle ?
No i nie zadałem jeszcze ważnego pytania :D Gdzie najlepiej zamontować skrzynkę sterownika ? Bo rozumiem, że sygnał jest przesyłany radiowo, więc chyba antenka nie musi być na wierzchu.

wawrzyc - 29 Lis 2013, 13:06

Ogólnie wszystkie przewody znajdują się przy nodze pasażera w progu. jest tam czarna puszka. Jak chcesz mogę Ci zrobić dokładny opis z kolorami przewodów gdzie co podłączyć. Nie wiem po co chcecie grzebać w drzwiach. A po drugie nie łatwo jest poprowadzić przewody do drzwi bo są wtyczki między budą a drzwiami w których są styki. Ja na twoim miejscu kupił bym termokurczki zamiast tych złączek. Kolejną sprawą jest ten rodzaj otwierania. Ja musiałem ustawić pneumatyczne bo zamki w fiescie potrzebują straszliwie dużo czasu na otworzenie. Dla ścisłości one są elektryczne. Plus jest tam w prawym progu, masa jest ładna do budy przykręcona, można podlutować do tego, miejsce na schowanie sterownika też jest.
Grabarz - 29 Lis 2013, 13:23

wawrzyc napisał/a:
Ogólnie wszystkie przewody znajdują się przy nodze pasażera w progu. jest tam czarna puszka. Jak chcesz mogę Ci zrobić dokładny opis z kolorami przewodów gdzie co podłączyć. Nie wiem po co chcecie grzebać w drzwiach. A po drugie nie łatwo jest poprowadzić przewody do drzwi bo są wtyczki między budą a drzwiami w których są styki. Ja na twoim miejscu kupił bym termokurczki zamiast tych złączek. Kolejną sprawą jest ten rodzaj otwierania. Ja musiałem ustawić pneumatyczne bo zamki w fiescie potrzebują straszliwie dużo czasu na otworzenie. Dla ścisłości one są elektryczne. Plus jest tam w prawym progu, masa jest ładna do budy przykręcona, można podlutować do tego, miejsce na schowanie sterownika też jest.


Byłbym Ci bardzo wdzięczny za taki opis, bo jak się zorientowałeś z wcześniejszych postów, nie jestem mocny w temacie :)
Co do złączek, to wybieram je z racji braku doświadczenia i praktyki, zobaczymy ile podziała.
Czyli mam odkręcić próg tak ? To będzie najłatwiejszy sposób ?
Pamiętaj tylko, że ja ja od jutra rana się za to zabieram ;)
A co do impulsu, to nie mam możliwości przestawienia na pneumatyka, ale kolega Paweł pisał jak sobie z tym poradzić, więc w razie czego spróbuję.

wawrzyc - 29 Lis 2013, 17:59

Okej, idę do auta spisać kolory. Musisz rozebrać próg pasażera, tam kawałek pod deską rozdzielczą pod progiem ukryta jest ta orginalna skrzyneczka.
wawrzyc - 29 Lis 2013, 18:27

A więc, w tą skrzyneczkę wchodzą dwie wtyczki, jedna z cienkimi kabelkami, druga ma grubsze.

To w tej co ma grubsze:

Otwieranie, zamykanie kolory:
-Biało - Zielony
-Żółto - Czarny


Proponuje od razu zastosować diody np. prostownicze 1n4007. Ja miałem tu problemy, palące się bezpieczniki, raz otwierało raz nie, cuda. ;-| Dioda w szereg w kierunku przewodzenia tj. paskiem do oryginalnego centrala i po sprawie. <8>

Kierunki

W przełączniku zespolonym, za wajchą od świateł, kierunków itd. masz kostkę z kabelkami.

Kolory:
-Niebieski
-Czerwono - Niebieski

No i tutaj też przez diody, pewnie będą w zestawie.

Plus - Np. z zapalniczki. Należy pamiętać aby bezpiecznik był 15A, bo czasem pali się bezpiecznik jak jest mniejszy.

Masa - Masz tam pod tą skrzynką czarną. Jest oczko przykręcone wystarczy podlutować.

Jeśli chcesz jeszcze otwieranie klapy to daj znać. Jeśli oczywiście jest elektryczne z klawisza. Tu się podpina pod klawisz pod jeden kabelek.
Ja jeszcze mam zrobione też elektryczne domykanie szyb, znalazłem fajny sposób na to.

Na pw wysłałem Ci mój numer telefonu, w razie czego wal śmiało.

Pozdrawiam i powodzenia. :-)

Grabarz - 29 Lis 2013, 20:24

Dzięki wawrzyc :)
Trochę późno przeczytałem o tych diodach, ale najwyżej je dołożę jak coś będzie nie tak, bo chcę od razu jutro rano zacząć.
To otwieranie i zamykanie, to wymieniłeś w kolejności, czy po prostu kolory i to jest do sprawdzenia ?
Przy kierunkach są faktycznie diody.
Bezpiecznik mam w zestawie 10A, ale chyba gdzieś wygrzebię 15A.
Muszę pożyczyć lutownicę, bo nie wpadłem na to, że będzie mi potrzebna, skoro użyję szybkozłączek.
Co do klapy i szyb to nie będę ruszał - sukcesem i tak będzie podłączenie centrala.
Z plusem z zapalniczki muszę sprawdzić, czy jest stały, bo już na forum różnie widziałem.

Bardzo Ci dziękuję za opis :) Co prawda pw nie dostałem, ale i tak bym Ci nie truł przez tel.
Dzięki i również pozdrawiam :D

wawrzyc - 30 Lis 2013, 09:36

To musisz sprawdzić, który otwiera a który zamyka.
Już Ci wysłałem te pw. A klapa to jeden przewód a jaka wygoda jak z pilota. :-)

Grabarz - 1 Gru 2013, 12:42

No to tak : 100% porażka :p

Zdjąłem próg pasażera a tam, zamiast skrzyneczki, była jedna kostka z cienkimi kabelkami, natomiast te które mnie interesowały, szły bezpośrednio ze słonika w drzwiach pod deskę rozdzielczą.
Były bardzo ciasno prowadzone, praktycznie nie było żadnego pola manewru. No ale jakoś udało mi się podpiąć do moim zdaniem odpowiednich kabli za pomocą szybkozłączek.
12V i masę wykorzystałem z zapalniczki. Nawet nie podpinałem kierunków. No i lipa, nic, zero reakcji na pilota. Próbowałem poprawiać, do kabli z zapalniczki w końcu podłączyłem się bez szybkozłączek i tak nic to nie dało. Ostatecznie nie byłem w stanie nawet sprawdzić, czy urządzenie działa.
Także dzięki za wszelką pomoc i poświęcony czas, ale zadanie mnie przerosło, więc i tak w końcu będę musiał zapłacić za montaż mając nadzieję, że wykorzystają mój sterownik :D

pawel_mk3 - 1 Gru 2013, 19:16

ehhh a pomieszales nasze wszystkie wypowiedzi? Jutro napisze co z czym bo wydaje mi się że przez to że szedłeś na łatwizne to spierdzieliłeś. Pewnie że nie będzie skrzynki czarnej bo ona jest od pilota fiesty mają centralny bez centralki.
Grabarz - 2 Gru 2013, 13:07

Generalnie nie pomieszałem wypowiedzi, ale oczywiście chciałem zadziałać jak najprościej.
Teraz wiem, że pomysł z kablami w progu pasażera się nie sprawdzi.
Szybkozłączki też są do bani, nie wiadomo w sumie czy kable się połączyły czy nie.
Nie wiem jakby to zrobić jeszcze raz.

pawel_mk3 - 2 Gru 2013, 14:35

Grabarz, szybkozłączki sa ok. ściągnij słonik z tyłu co do drzi idzie tam są 3 przewody jeden to masa a dwa to sterowanie i tyle musi działać.
wawrzyc - 2 Gru 2013, 22:27

Możliwe że to dlatego że ją mam ghie.k Prostasprawa. Multimetr i druga osoba co będzie zamykać i otwierać au
A ty przewody które idą do drzwi nakuwasz i mierzysz gdzie na chwilę względem masy pojawia sie plus przy zamykaniu i otwieraniu. Podlaczasz się tam i musi hulac. Kierunki na 100% będą tak jak Ci mówiłem bo wszytkie zespolone pasują .

Doberman - 9 Kwi 2014, 19:36

Cześć Wam, odświeżę trochę temat :)
Kupiłem sterownik do centralki Noxon t3 ( takie coś ) i teraz moje pytania, ma ktoś schemat do fabrycznej instalacji z mk5(jakie kolory kabli do czego itd) ? Albo jakby ktoś był tak dobry to jeszcze mam pytanie, jak podłączyć klapę bagażnika? Bo do tego jest też osobny guzik na pilocie i fajnie by było gdyby działał :)

Jakby ktoś mógł mi pomóc z tym to byłbym wdzięczny :)
dodatkowo schemacik dołączam :)


stiven1985 - 24 Gru 2015, 11:39
Temat postu: [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
Odsiwezam temat, mam probelm ze znalezieniem kabla otwierajacego drzwi, zamykajacy znalazlem ale za chiny nie moge otwierajacego namierzyc. Czy ktos moze mi podac kolorwlasciwy?? a moze cos zle podlaczam i szukam, tylko ze kiedy znalazlem zamykajcy i podpialem sterowanie pilota to auto sie zamknelo wiec chyba dobrze podpialem. Problem sie pojawil przy otwierajacym ktorego nie ma ani od strony pasazera ani kierowcy, tzn napewno jest ale nie wiem gdzie;p i nie wiem ktory to;p
Ganda - 24 Gru 2015, 15:46
Temat postu: [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
stiven1985, rozbierz drzwi.
Będziesz wszystko wiedział :-)

stiven1985 - 26 Gru 2015, 12:35
Temat postu: [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
rozebralem i sprawdzalem kazdy przewod miernikiem i nie moglem znalez prady na zadnym podczas otwierania.
Marcin1976_2004 - 22 Cze 2016, 23:00
Temat postu: [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
Witam!

Zadam może głupie pytanie, ponieważ w mojej Fieście 97r. posiadam centralny zamek, do tej pory był sterowany z pilota do alarmu, ale ze względu pewnie na wiek (było to montowane przy zakupie auta przez poprzedniego właściciela) coś się zrąbało i pilot nie działa. Chcę dołożyć nowe sterowanie bo mnie denerwuje ryglowanie ręczne 4 drzwi. Moje pytane brzmi czy istnieje a jeżeli tak to gdzie jest moduł sterujący centralnym zamkiem? Bo na chłopski rozum to chyba jak nawet jest centralny na kluczyk (od razu powiem że u mnie nie działa zamykanie ani otwieranie kluczykiem a centralny na pewno jest bo rozebrałem drzwi i są oryginalne siłowniki, zresztą dopóki działał pilot to zamykanie i otwieranie działało) to coś musi tym sterować??? Czy ktoś wie jak w takich Fiestach było to rozwiązane jest moduł zamka czy nie? a jak nie, to na jakiej zasadzie działał centralny na kluczyk, bo nie wiem jaki zestaw dokupić???? :głowąwmur:

Pablosss - 22 Cze 2016, 23:23
Temat postu: [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
Oryginalnie centralka zamka znajduje się w nogach pasażera, pod przednią pionową częścią osłony progu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group