|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - [MK2] Ślizgające i piszczące sprzęgło
dajuko - 14 Lis 2013, 22:56 Temat postu: [MK2] Ślizgające i piszczące sprzęgło Uszanowanko,
ostatnio po paru tygodniach nie używania fiesty, gdy ją odpaliłem i ruszyłem, zacząłem słyszeć piszczenie z okolic sprzęgła. Gdy naciskam pedał sprzęgła piszczenie ustaje z sekundowym opóźnieniem. Sprzęgło ewidentnie ślizga się, czuć, że moment z wału silnika nie jest przekazywany w 100% na wałek sprzęgłowy w skrzyni. Gdy chwilę tak po gazuje piszczenie po chwili ustaje i dalej jedzie normalnie, moc wraca. Dodam,że piszczenie pojawia się losowo, raz jest raz go nie ma. Cały zestaw sprzęgła był wymieniany rok temu. Macie pomysł co to może być?
Marcinowaty - 15 Lis 2013, 08:01
Jak nie rozbiezrzesz sprzęgł to się nie dowiesz, może docisk się uszkodził. Czuć smród palonego sprzęgła?
dajuko - 15 Lis 2013, 09:07
Chodzi mi o to jakie mogą być przyczyny, czyli co mogę sprawdzić zanim się zabiorę do rozbierania. Nic nie czuć.
dajuko - 27 Lis 2013, 07:59
a może to być wina samoregulatora?
vegetagt - 27 Lis 2013, 14:35
A robiłeś coś ostatnio w okolicach linki/sprzęgła/pedałów? Bo samoregulator conajwyżej ci nie podciąganie linki i nie będziesz mógł biegu wrzucić. Chyba, że miałeś jakąś akcje w stylu wyciąganie skrzyni biegów, wymiana linki, wymiana sprzęgła, to wtedy mechanior mógł nie wyzerować regulatora i przez cały czas jeździłeś na półsprzęgle, a przez to zużyłeś docisk w 2x szybszym czasie.
Mi też piszczało, ale tylko przy ruszaniu pod obciążeniem. Wymieniłem silnik skrzynie i sprzęgło to przestało Ale docisk i tarcza wyglądały bardzo uczciwie, do tego były motorcrafta. Obecne sprzęgło jest gorsze, a nie piszczy
dajuko - 21 Maj 2014, 20:01
Przyczyną był nieprawidłowo naciągnięty pasek od alternatora. Ktoś mądry powie mi o co chodzi ?
JoeMix - 21 Maj 2014, 23:04
Piszczeć mógł pasek,,, ale jego naciąg na pewno nie ma wpływu na ślizganie sprzęgła,,, wiec albo dalej się ślizga albo się nigdy nie ślizgało,,,
dajuko - 21 Maj 2014, 23:35
No tak, piszczał zapewne pasek. Tylko skąd ta strata mocy?
JoeMix - 22 Maj 2014, 07:34
Efekt uboczny,,, faktycznie na piszczącym pasku w chwilach kiedy poślizg paska się pojawia/znika można odczuć zmianę mocy silnika,,,
|
|