Forum FiestaKlubPolska -

Porady eksploatacyjne - [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN

Lokmen - 12 Maj 2005, 10:47
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
Jako że na dniach zmuszony jestem kupić świece do mej padaki, postanowiłem zrobić coś w rodzaju poradnika. Generalnie posiadam samochód od kilku lat i troche świeczek przwinęło sie przez moje łapki. O Briskach nie ma co gadać - sama świeca nie ma w sobie takiego pontecjału przyrostu mocy jak próbują to wcisnąć ludziom (za tajkie głupoty powinni zabijać na miejscu). Do Iskry nie mam zastrzeżeń. Champion mam mieszane uczucia. Bosh - owszem pod warunkiem o ile nie jest wyprodukowany w Polsce i przeznaczony na nasz rynek. Świece Beru - hmmm nie miałem z nimi do czynienia. Ze świec marki NGK jestem najbardziej zadowolny - oferują najlepszą moim zdaniem jakość do ceny.

Rozkodowanie świec NGK:

Wartość cieplna:

Zakres temp. pracy świec:

Tak powinna wyglądać dobra i sprawna świeca (bez względu na markę):


Materiały ściągnięte z: http://www.ngkntk.pl/Szko...zne.1297.0.html (o świecach żarowych też tam jest)

Świece Iskry: http://www.iskra-kielce.pl/main.php
Świece Boch: http://www.bosch.pl/pl/cz...nowe/index.html
Świece Beru: http://www.beru.com/english/home/index.php

O briskach i championach nic konkretengo nie znalazłem poza bełkotem rekalmowym

EDIT:

co nieco ogólnie o świecach, ich wyglądzie i ocenie na tej podstawie: http://www.126fan.pl/www/swiece.htm

Lokmen - 12 Maj 2005, 21:51

Jeszcze jedno ja mam tylko i wylącznie benzynę - gazu nie uznaję. Co dobra dla mnie moze sie okazłać złe dla kogoś kto ma gaz (choć nie powinno być problemów). Nic nikomu nie bede radzić - ja tylko stwierdzam że NGK są O.K. Reszta musi sama wybrać na własne ryzyko. Koszt świeczek NGK to ok 12-15zł za sztukę.
linki z cenami:
http://www.akwimat.pl/swiece.html
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=68747

Tomaszek - 13 Maj 2005, 10:07

orzysz napisał/a:
Lokmen a o motocraftach nie ma nic ?? I co wogole o nich sadzisz??


Jeśli chodzi o Motorcrafty to ja u siebie wymieniam je co 50 tyś. Po wymianie nie odczuwam żadnej różnicy, generalnie jestem zadowolony-poprostu robią swoje. Jednak przy najbliższej wymianie korci mnie żeby spróbowac czegoś innego, zobaczymy jak się będą sprawować te NGK!

Jareczek - 13 Maj 2005, 10:18

Na gazie ze świecami NGK też nie ma problemów. One są dobre do wszystkiego (według mnie :D )
szynszyl - 15 Maj 2005, 08:20

Tomaszek napisał/a:
[, zobaczymy jak się będą sprawować te NGK!


tylko pod warunkiem że kable WN są sprawne :!: inaczej je szybciej niż inne szlag trafi

Lokmen - 16 Maj 2005, 15:03

Bodo napisał/a:
Mi też nie wiezyli że do mnie kosztują 40 zeta sztuka. A jednak NGK25 tyle kosztuje :)

Fakt - zgadza sie 8|
http://www.akwimat.pl/swiece.html
http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=69971

Viking - 23 Cze 2005, 08:41

piterak napisał/a:
ja jeżdże swoją na świecach CHEMPION, fiesta 1.1i z 93r.
A powiedz co myślisz o fiestach specjalnie do gazu, jak są na allegro, czy jest duża różnica.
Bo znajomy wsadził sobie insalacje gazową i teraz opytanie czy będzie różnica na tych innych świeczkach :?:


moi znajomi jeździli na zwykłych świecahc mimo załżenia lpg, natomiast jak po pół roku zaczeli mięc problemy z zapalaniem to wymienilil na świece specjalnie do gazu i chodzi jak rakieta - niesetty nei była to fiesta.
natomiast mój ojciec nie wymienil świec mimo zalożenia lpg i jezdzi tak od roku - jak dla mnie to są problemy z zapalaniem tego jego seicento - tzn zapala się nie zawsze od razu i wogóle dziwnie chodzi. i obstawiam że to wina świec. generalnie polecam wymienic na takie specjalne do gazu ;)

Lokmen - 23 Cze 2005, 08:44

qarwa mać - nie ma czegoś takiego jak świece do gazu.
Lokmen - 23 Cze 2005, 09:58

piterak napisał/a:
Łokmen napisał/a:
To jest naiwności i głupota kupującego (zeby nie powiedzieć wręcz debilizm techniczny).....


To pojeździj na zwykłych świecach na gazie i puźniej włuż takie świece do LPG.
Jak nie masz w tym doświadczenia to niepisz :hahaha:

Jakbyś mylał logiczniei miał troche podstaw i wiedzy technicznej (i znał jako tako zasade działania sinika i procesy w nim zachodzące) to bys wiedział aby świeca poprawnie pracowała i proces spalania był optymalny musi byś odpowiednia ciepłota (wartośc cieplna siwiecy - zimnjjesza lub gorętsza). W tym przypadku kupując świece "do gazu" - kpujesz siwce o pośredniej wartości cieplnej między gazem a benzyna. Skutek taki nie masz idelanieg spalania ani na gazie ani na beznynie i na dodatek muissz częsciej wymieniać świece niż w przypadku benzyny....

JoeMix - 23 Cze 2005, 18:05

piterak napisał/a:
To pojeździj na zwykłych świecach na gazie i puźniej włuż takie świece do LPG. Jak nie masz w tym doświadczenia to niepisz :hahaha:

Wszystkie moja auta na lPG posuwają na stanadrtowych świecach i jest GUT, jak masz LPG to jeszcze zalej silnik odpowiednim olejem, do spryskiwaczy tez jest specjalny płyn do LPG... no i najważniejsze jest żeby w oponach mieć powietrze sprecjalne dla aut zasilanych LPG...

Lokmen - 23 Cze 2005, 20:47

Joe zapomiałeś jeszcze specjalnych przewodach wysokiego napięcia do gazu :rotfl: :hahaha: .....
JoeMix - 24 Cze 2005, 14:56

A tak powazniej, to wiadomo że LPG jest innym rodzajem paliwa niż etylina i jesli standartowe świece (znaczy o określonej ciepłocie) nie dają rady, bo się okazuja za zimne czy za gorące, to mozna pokombinowac z doborem odwpoedniej ciepłoty siewc (oczko w jedną labo oczko w drugą - zalezy) ale napewno nie ma uniwerslanych świece do LPG...
Bazyli - 29 Cze 2005, 05:33

Nie wiem czy glupoty nie napisze ale z tego co wiem to gaz ma wieksza liczbe oktanowa od benzyny prawda? Cos ponad 100 chyba. Wiec, skoro jest wieksza liczba oktanow to mozna by bylo przestawic zaplon na ciut wczesniejszy ale tylko pod gaz bo na benie detonow wtedy. Teraz jesli mamy wczesny zaplon to swieczki sie grzeja bardziej ( czy mniej bo juz nie jestem pewny :/), jesli grzeja sie bardziej to mozna by wlozyc "chlodniejsze" swiece. Dzieki temu mozna zoptymalizowac spalanie gazu ale niestey to tylko teoria bo z tego co slysze to poziom jakosci gazu na poszczeglonych stacjach jest jeszcze bardziej "sinusoidalny" niz etylinki.

Poprawcie mnie jesli sie myle ale mysle ze ta zabawa mogla by sie udac.

JoeMix - 29 Cze 2005, 06:39

Niby masz racje ale pamiętej że LPG w aucie jest tylko alternatywnym zródłem zasilania, i nie można rezygnowac z benki... bo moga być nieraz cyrki...
Bazyli - 30 Cze 2005, 15:14

Zgodze sie ze LPG nie powinno byc traktowane jakos pierwsze w kolejnosci zasilanie. Pewnie wielu ludzi zna lub takze jezdzi na gazie nonstop. Ja gazu nie mam wiec nie mam problemu (narazie). Natomiast znam osobiscie przypadek gdy facetowi w Sunny GTI (2.0 150km) spec od usprawniania silnikow (czyt. tuner) splanowal glowice, zmienil gniazda zaworowe, walek i Bog wie co jeszcze zeby tylko auto bylo na gazie mocniejsze. Dzieki temu facet lepiej wukorzystywal oktany ale nie chce wiedziec co sie dzialo w komorach gdy skonczyl mu sie gaz i musial wlaczyl benzyne. Sa takie aparaty.

Przepraszam za zejscie z tematu swiec ale caly czas jestesmy na zaplonie :P

firefighter1 - 11 Sie 2005, 11:13

ja wymieniłem Motorcraft na motorcraft, po 80tys. wyglądały tak jak powinny. Naprawde sie spisuja :ok:
macziom - 10 Wrz 2005, 12:13

Witam!

Jak kupowałem świece NGK to gość w sklepie katalogowo znalazł, że mają być BP6EF. Natomiast te co wykręciłem to BPR6EF. Z powyżej planszy dowiedziałem się, że "R" oznacza "opornik przeciwzakłóceniowy". Mam w związku z tym pytanie co to jest ten opornik i czy te bez "R" też się nadają do fiesty?
Dane fiesty jak w podpisie.

Lokmen - 10 Wrz 2005, 13:28

Ten opornik jest po to aby ci radio nie trzeszczało - elminuje zakłócenia elektryczne. Dla silnika to nie ma większego znaczenia co niestety nie da sie powiedzieć o radiu i głośnikach :)
kazi - 13 Wrz 2005, 21:55

Łokmen masz racje bo kolega ma radio w samochodzie i jak mu odpali fiesta to mu pierdzi w głosnikach a on myslał ze mu antena siadła :D
bialy107 - 14 Wrz 2005, 08:55

Witam

macziom pisales ze wkreciles BPR6EF to sa V-LINE7 i jak sie sprawuja bo takie same kupilem na allegro za 7,5 szt.

Poozdro

macziom - 15 Wrz 2005, 09:21

bialy107 napisał/a:

Natomiast te co wykręciłem to BPR6EF


Z tamtymi (BPR6EF) autko było kupione. Nie wiem ile kilometrów tam siedziały. Powiem tylko, że jak wymieniłem na nowe (BP6EF) to fiesta ciszej chodzi.

Na szczęście na moim radiu i głośnikach nie odczułem braku tego "R". :ok:

Siemanh - 23 Lis 2005, 22:52

mam glupie pytanie. mam fieste 92 rocznik silnik 1.1 i chce wymienic swiece na ngk ale nie wiem jakie ...bo tam jakies oznaczenia silnika sa na ich stronie jak mam to sprawdzic??
Lokmen - 24 Lis 2005, 06:23

Ty to jednak jesteś tępy - na stronie 3 rózne silniki 1,1 oraz na dodatek jeden silnik 1,0 ale wszystkie świece do nich są te same - czyli pościej mówiąc jedna świeca do tych silników... Dalej masz jakiś głupi problem :?:
zajac77 - 26 Lis 2005, 16:56

przepraszam za laickie pytanie.
Czy do mojej fiest z 94 roku silnik 1,1i jakie świece mam kupić?
Czy to jest jakąś różnica do jakiego silnika/mocy/pojemności??

szynszyl - 26 Lis 2005, 17:59

sorry, ale ja laicko odpowiem - idź do sklepu. przecież przebrnałeś 3 strony opisu i dalej nie wiesz nic. eeeh... w twoim przypadku kup motrocrafty - nie skomentuje. :D
szynszyl - 8 Sty 2006, 19:43

motorcraft


ngk


wszystkopisze ;-)

Kam'ol - 17 Gru 2006, 20:56

ja tam kupilem NGK do mego zgnilca bo moje stare wyglądały jak koszmar z ulicy wiązów, jak będę w domu to wam pokażę co znaczy praktyczne wykorzystanie slowa "KOROZJA wysokotemperaturowa", zacznijcie się bać.... a te dywagacje o rozginaniu i to uwazam za kolejną bajkę, nie lepiej kupić inny model? jest tyle tego badziewia, ze kazdy cos znajdzie cos dla siebie, z 2 strony chyba skonczyly sie czasy kaszlaków polonezow i innych zabytków i skrobania swiec z nagaru i sprawdzania odleglosci elektrod?!!!! prawda?
loro19 - 4 Sty 2007, 09:32

No ja longer mam beru i naprawde sa dobre i sadze ze nie jedna osoba na forum powie to samo. Jak mialem NGK to caly czas mialem problemy z zapalaniem samochodu oraz wiele innych problemow a po zmianie z NGK wszystko ok!! Ale najlepiej kup sobie motorcrafta.
kandyk - 27 Paź 2008, 13:55

bidżej86, A jaki ma to mieć związek z odstępem elektrod w NGK V-line7 BPR6EF? :yyy:
kandyk - 27 Paź 2008, 15:57

szynszyl, Po sprawdzeniu jazdy przerwie 1,0 w NGK BPR6EF V-Line7 dzisiaj zmniejszyłem ją do ~0,65 na listku 0,6 z minimalnym luzem przy przesuwie między elektrodami. Praca silnika jest bardziej "miękka" i bardzo dobrze się zbiera; zatem właściwą jest przerwa ustawiona fabrycznie, czyli owe 0,65 o czym było w wątku. Uważałbym, że wartość katalogowa NGK, czyli 1,0 odnosi się do świec standardowych - nie V-Line. :)
kazi - 21 Mar 2009, 15:24

http://www.syrena.terramail.pl/swiece/swiece.html - tutaj link jak wyglądają świece sprawne, działające oraz diagnoza świec i układu zapłonowego.
Marcinowaty - 21 Wrz 2009, 16:56

kandyk napisał/a:
szynszyl, Po sprawdzeniu jazdy przerwie 1,0 w NGK BPR6EF V-Line7 dzisiaj zmniejszyłem ją do ~0,65 na listku 0,6 z minimalnym luzem przy przesuwie między elektrodami. Praca silnika jest bardziej "miękka" i bardzo dobrze się zbiera; zatem właściwą jest przerwa ustawiona fabrycznie, czyli owe 0,65 o czym było w wątku. Uważałbym, że wartość katalogowa NGK, czyli 1,0 odnosi się do świec standardowych - nie V-Line. :)


Ja mam coś koło 0,8 i też dobrze mi silnik pracuje. Na stronie NGK pisze że powinno być 1mm. Ma ktoś z was tak?

marian - 21 Wrz 2009, 19:35

Marcinowaty napisał/a:
Ja mam coś koło 0,8 i też dobrze mi silnik pracuje. Na stronie NGK pisze że powinno być 1mm. Ma ktoś z was tak?

ja mam świeczki NGK dokładnie oznaczenia nie znam ale mi koleś w sklepie dobierał w/g katalogu i powiem szczerze że kombinowałem z przerwą pomiędzy elektrodami a moje wątpliwości wzięły się z tąd iż w starszych autach przerwa była ok.0.65 a we fieście 1mm więc sobie myśle tak,skoro auto na rozdzielaczu gdzie każda iskra przypada da 1 świeczke ma przerwe 0.65 to jak ma być mocna iskra na świecy gdzie jedna iskra przypada na 2 świeczki.Do rzeczy ustawiałem:
0.65 i efekt na wolnuch fajnie ale po depnięciu tak jakby się zalewał
0.70 niewiele nlepiej ale lepiej
0.80obroty na wolnych elegancko przy dodaniu gazu lekka zamułka(ale to chyba troszkę winy CPP)ale przy przekroczeniu pewnych obrotów(nie wiem dokładnie jakich bo nie mam obrotka) wy...eb na maksa jeszcze na 2 potrafi kwiknąć
fabryczne 1mm kicha na maksa,obroty jakby niższe i nierówne a przy depnięciu zamułka po całości
teraz jeżdże na przerwie 0.80 i jest <dresik>

Jacek4200 - 11 Lis 2009, 23:56

A dlaczego świece NGK V-line wytrzymały u mnie 3000 km, a Motorcrafty ok. 15000 ???
petr - 16 Lut 2011, 12:42
Temat postu: [MK6] Świece żarowe - dobór
Mam pytanie jakie swiece ida do modelu mk6 2005 rok,1.4tdci bo w sklepie mi sprzedali swiece ngk ye04 i to nie byly te tylko swiece byly wkrecone ngk ye-05 z przewodem nakladanym na swiece a nie przykrecanym nakretka.Ciezko te swiece znalezc a z innego producenta nie wiem jakie maja miec oznaczenie.Moze z was ktos wymienial i mi podpowie>
JoeMix - 16 Lut 2011, 13:02

petr napisał/a:
mi sprzedali swiece ngk ye04
I takie powinny być (wg katalogu)

Inne według tego samego katalogu:
Bosch: 0250204001
Beru: GM047 lub 0100276004

hawaj - 16 Lut 2011, 21:11

JoeMix napisał/a:
petr napisał/a:
mi sprzedali swiece ngk ye04
I takie powinny być (wg katalogu)

Inne według tego samego katalogu:
Bosch: 0250204001
Beru: GM047 lub 0100276004


Podpinam się pod temat bo sam zamierzam wymienić tą która jest spalona :ok:

JoeMix - 17 Lut 2011, 08:11

hawaj napisał/a:
Podpinam się pod temat bo sam zamierzam wymienić tą która jest spalona :ok:
Wymień komplet, jak jedna będzie nowa to zaraz poleci któraś ze starych,,,
Yankes - 22 Lut 2011, 19:03
Temat postu: [MK3] Dwa pytania dotyczace świec
Dwa pytanie dotyczace swiec zaplonowych:
1. Jak powinna byc przerwa?
2. Ktore lepsze,jedno czy troj elektrodowe

szynszyl - 22 Kwi 2011, 08:59
Temat postu: [Ogólny] ŚWIECE I KABLE WN
Tu składamy propozycje zakupu elementów układu zapłonowo/żarowego.

Ja na chwile obecną polecam świece DENSO. NGK przy nich ma dwukrotnie mniejszą żywotność w tych samych warunkach i w tym samym samochodzie + LPG

bojarek - 22 Kwi 2011, 13:10

szynszyl:
szynszyl napisał/a:
Ja na chwile obecną polecam świece DENSO.
Mógłbyś podać symbol? Do mojej efki kupiłem DENSO T20EPR-U. Bardzo dobre są.
szynszyl - 22 Kwi 2011, 13:39

bojarek, nie podam, bo mam je w primerze :)
Oskaros - 29 Sie 2013, 17:07

Siemka wszystkim jako ze zaczynam przygode ze swoim Fiesta 94' mk3 badzcie wyrozumiali za moze dla was blache pytania i problemy .

Nastepujaco mam problem z odpalaniem silnika po wilgotnych i zimnych nocach oraz przy ktorejs z kolei probie odpalenie konczacej sie sukcesem niestety przy najblizszych swiatlach samochod traci obroty i gasnie . Jako ze nie dawno zakupilem samochod sa to moje pierwsze przygody silnikowe w nim . Swiece jak i kable podobno mialy 6 miesiecy tak mi powiedzial sprzedawca ale je wymienilem lecz nadal jest problem z odpaleniem silnika . Nie wiem jezeli nie pisze w odpowiednim miejscu na takie pytania prosze mnie poprawic albo jezeli ktos bedzie pomocny prosze o porade lub pw .

ps. korzystam z laptopa bez wersji jezykowej polskiej wiec wybaczcie za kalectwo . to nie jest pierwszorzedna sprawa .

blade86 - 29 Paź 2013, 23:43

Witajcie
Mam fieste mk6 1.4 z LPG, poradzcie mi jakiej firmy zakupić przewody zapłonowe by były dobre?

Qzyn - 30 Paź 2013, 07:04

Kup po prostu firmowe, NGK, BOSH, Motorcraft pewnie tez robi
Marcin - 30 Paź 2013, 19:34

po moich przebojach tylko motorcraft, tym bardziej jak jest lpg
szagrad - 1 Lis 2015, 12:47
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
szynszyl napisał/a:
Tu składamy propozycje zakupu elementów układu zapłonowo/żarowego.

Ja na chwile obecną polecam świece DENSO. NGK przy nich ma dwukrotnie mniejszą żywotność w tych samych warunkach i w tym samym samochodzie + LPG

W poprzednim aucie fiacie 1.2 8v benzyna z gazem, wymieniłem przewody przy przebiegu około 150tyś. na Magneti Marelli + świece Denso.
Kolejną wymianę miałem przy 245tyś. bo były problemy z jazdą na gazie.
Z czego nie wynikały z winy świec tylko instalacji gazowej, ale to niestety po wielu bojach wyszło.

szynszyl - 1 Lis 2015, 16:21
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
95tys. na zwykłych świeczkach ? wow :) dałeś wielką szansę cewce zapłonowe/aparatowi żeby go zabić
ja po 30tys zmieniam. teraz wsadziłem irydowe, te maja sznase na 90 tys. i sa na dodatek zimniejsze

szagrad - 1 Lis 2015, 16:44
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
Mówisz?
Sprzedawałem z przebiegiem 350 tyś do miejscowości obok, jeździ dalej widuje czasami


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

szynszyl - 1 Lis 2015, 19:09
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
zmienili świece :joint:
szagrad - 1 Lis 2015, 20:39
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
Napewno ma nową dziurę w zderzaku i nowe tylne zawieszenie, graty gościu dostał za Free ( sprężyny. HR, amorki kayaba i łożyska ).
Dziewięć lat jeździć jednym autem to dla mnie za wiele.
Nie mogłem już na to auto patrzeć, złuszczony lakier na masce, skrzypiące siedzenie ....
Zobaczymy kiedy w :ford: zaczną się naprawy :D


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Jędruś - 9 Sie 2016, 09:02
Temat postu: [Ogólny] FAQ - trochę o świecach i kablach WN
Fiesta XR2i 1.6 CVH '92 - Kupiłem przewody Boscha ale nie wiem jakie świece, doradzicie coś?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group