Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK7] Tuning silnika 1.2

CrystalEye - 7 Wrz 2013, 15:28
Temat postu: [MK7] Tuning silnika 1.2
Witam wszystkich forumowiczów,
posiadam niesamowitą Fiestę MK7 1.2 (60KM) .... no i właśnie szukam sposobu na zwiększenie mocy w tym w sumie fajnym autku. Proszę poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy jest taka opcja żeby wymienić komputer na ten z autka z motorem 1.2 (82KM) i bedzie chulało??? czy jest konieczny inny sposób na zwiekszenie koni pod maską???

Puff - 7 Wrz 2013, 16:59

To jest mk7, podmiana komputera może się wiązać z niemożnością uruchomienia auta. Podkreślam - może. O to trzeba pytać speca. Natomiast istnieje możliwość skasowania oryginalnej mapy, wrzucenia map z wersji 82-konnej i ich "podkręcenia". Wtedy można uzyskać do 90 koni, więc masz 50% przyrost mocy.
Parzych - 7 Wrz 2013, 22:08

CrystalEye napisał/a:
MK&
Popraw toto bo się trzeba domyślać, można wgrać oprogramowanie od silniejszej wersji, w Wawie robi to mistrz elektryk z ASO na Radzymińskiej, mnie wgranie programu z 1.6 (do kompa 1,25) kosztowało 4 stówki... Jedynie potrzebował oryginalnych numerów z kompa 1.6...
CrystalEye - 8 Wrz 2013, 11:08

Hm, no to by było super, a macie może koledzy jakieś namiary na tego speca?? bo powiem szczerze, że 60 KM jeszcze przy klimie to naprawdę porażka.
MisiekT - 8 Wrz 2013, 11:41

82KM to tez będzie mało... dlaczego zdecydowales się na takie auto, skoro czujesz, ze jest za slabe?
Puff - 8 Wrz 2013, 11:43

MisiekT - już nie rób tragedii, jakby z 60 zrobił 90, to wydawałoby mu się, że do auta ktoś silniki rakietowe dokleił... :)
MisiekT - 8 Wrz 2013, 11:55

eeee, nie do końca:
- fabryczne 60KM ma pewnie w praktyce raczej z 70KM albo i więcej (hamownia prawde powie)
- w "podkręcenie" 82KM bez mechaniki nie wierze (podrzuc konkretne zrodlo)
- tak czy inaczej przy tej pojemności silnik będzie zawsze mułem

nawet jakby miał te 90KM, to będzie to dostępne tylko przy b. wysokich obrotach, wiec w zasadzie niewykorzystywane w aucie na ulice... dla mnie sztuka dla sztuki, bo zawsze będzie brakować momentu :fox:

Puff - 8 Wrz 2013, 12:01

MisiekT - to nie jest "podkręcanie", tylko "ograniczanie". Silnik 1.25 ma fabrycznie te 82 konie, osłabiają go i sprzedają taniej. Chcesz więcej koni? Dopłać.

Dla benzyny to chyba naturalne, że maksymalną moc rozwija nie przy 2000rpm tylko przy 6 czy 7 tysiącach... A skoro podnosi się moc, to musi się też podnieść moment obrotowy - moc bez momentu nie istnieje.

Przykładowe źródło:
http://www.youtube.com/watch?v=hxLRgPIfC4Q

Swoją drogą - jak komuś zależy na momencie, to po kiego diabła kupuje benzyniaka?

MisiekT - 8 Wrz 2013, 12:07

Pufcio napisał/a:
MisiekT - to nie jest "podkręcanie", tylko "ograniczanie". Silnik 1.25 ma fabrycznie te 82 konie, osłabiają go i sprzedają taniej. Chcesz więcej koni? Dopłać.

norma... ale to wystarczy skoczyć do tunera i nie bawic się w kombinowanie z oryginalnym kompem, tylko od razu wystroić na nowo

PS. tyle ze moim zdaniem, to i tak nie będzie jezdzic i lepiej odlozyc kase na inne auto

a mnie naprawdę, bez zadnej szykany, interesuje powod, dla którego ludzie biora te wersje 60- czy 80-konne? traktuje to jako fenomen, bo wiadomo ze to nie będzie jechac

Puff - 8 Wrz 2013, 12:17

MisiekT napisał/a:
norma... ale to wystarczy skoczyć do tunera i nie bawic się w kombinowanie z oryginalnym kompem, tylko od razu wystroić na nowo

Oryginalną mapę tak czy siak wypada dorwać, bo lepiej jest rzeźbić na lepszej jakościowo glinie...

MisiekT napisał/a:
tyle ze moim zdaniem, to i tak nie będzie jezdzic i lepiej odlozyc kase na inne auto

Ja wiem, że do takiego auta najlepiej byłoby wsadzić 2.0BT wystrojone na 300HP, bo byłaby radocha, ale nie każdego stać :P Wieczne krytykowanie "a, bo to nędza, słabe, buu, sprzedaj to" nikomu nie pomoże.
To nie sytuacja, że ktoś kupił 1.25 zestrojone na 60 koni i pyta się jak zamontować turbo i wyciągnąć z tego 260HP. Kupił i chce podłubać, bo może za niewielką kasę zwiększyć moc? Ok, ja jak najbardziej popieram.

A czemu kupują 1.25? Popatrz na inny temat, gdzie koleś przytaczał ceny mk7. Słabszy/mniejszy silnik = niższa cena w salonie. Nie każdy potrzebuje 120 czy 150 koni w aucie, żeby zap****. Są różni ludzie, uszanuj to :)

Parzych - 8 Wrz 2013, 13:23

CrystalEye napisał/a:
macie może koledzy jakieś namiary na tego speca??
http://www.auto-michalowski.pl/ niestety nie pamiętam jak się spec nazywał (minęło już 2,5 roku), wiem tylko że był głównym elektrykiem, chyba miał na imię Robert...
MisiekT - 8 Wrz 2013, 14:16

Pufcio - ja szanuje i tylko pytam... bo rozumiem roznice paru tysi jak najbardziej - ale przy zakupie auta za 40tys., dorzucenie 5-6tys. więcej to tylko kwesta paru dodatkowych rat...

ja już przeszedłem etap "dodawania mocy" w Foce, a w Fiescie jedyne czego zaluje, ze to przez tyle lat najmocniejsza wersja to było te goopie 1.6 Ti-VCT, które auto odpycha, ale szalu nie robi...

Puff - 8 Wrz 2013, 14:26

MisiekT - nie wiem ile zarabiasz, ale jeśli dla Ciebie 5-6k to "parę rat", to pewnie "średniej krajowej" nie masz :)

Nie można wszystkich mierzyć jedną miarą. Dla kogoś 40 tysi to kwota, którą rozkłada na 60 rat, bo na mniej sobie nie może pozwolić (znam z życia przypadki rozkładania na 96(!) rat, więc nie przyjmę argumentu, że to są sytuacje z kosmosu). Sens czegoś takiego jest dla mnie dyskusyjny, ale jak ktoś chce kupować nowe auto raz na 6-8 lat - jego/jej sprawa. Jeżdżą tacy ludzie bez klimy i innych bajerów, bo "drogie to", biorą najnędzniejszy silnik z tego samego powodu. Tak chcą i basta. Dla nas to (wstaw dowolny epitet), dla nich filozofia życia (czy coś takiego ;) ) :)

Trzeba się pogodzić z faktem, że Fiesta to auto miejskie i jako takie jest projektowane, a że koncerny nauczyły się dobrze doić kasę, to nie masz co liczyć, że wypuszczą "zwykłą" Fiestę z silnikiem, który ma z 200 koni - musisz wyłożyć więcej i kupić sobie Focusa lub bawić się w swapy.

MisiekT - 8 Wrz 2013, 14:44

Pufcio napisał/a:
Tak chcą i basta

to Twoja odpowiedz... mnie ciekawi odpowiedz kogos, kto faktycznie tak zrobil

Pufcio napisał/a:
jeśli dla Ciebie 5-6k to "parę rat"

no ja mam za swoja, na 5 lat bodajże, ~900zl... wiec jakbym miał wybor STeka na przykład, to decyzja bylaby tylko czy będę splacal 5 lat czy np. 7 lat
w tej chwili nie jest ważne ile masz kasy, tylko ile możesz splacac

CrystalEye - 8 Wrz 2013, 14:47

Dziękuje wszystkim za porady i rady. Jeżeli chodzi o sens takiej przeróbki to już śpieszę z wyjaśnieniem, otóż samochód kupowaliśmy dla ŻONY, więc moc nie była warunkiem koniecznym przy zakupie auta. Teraz tak się stało ( z różnych przyczyn) że ja jeżdżę tym autem i krew mnie zalewa kiedy nawet poruszając się w mieście, gdzie w teorii ograniczenie jest do 50 km/h ale jak jadę za pierdołą która porusza się 35-40 km/h to nawet nie mam czym za bardzo go wyprzedzić. Rozumiem każdą tu postawioną tezę i opinię o tym czy warto tuningować czy kupować takie czy siakie auto ale tyle ile jest kierowców tyle też jest opini i zdań na każdy temat. nie mnie jednak dziękuje bardzo za odpowiedzi. Pozdrawiam
MisiekT - 8 Wrz 2013, 15:10

Rafał, dzięki :ok:
kenczorf - 11 Wrz 2013, 22:07

Pytanie czy wersja 60km to zdławione 82...? Bywalo tak w hondach, ze na Niemcy kladli zwezki do dolotu aby ograniczyc moc. Wywalalo sie ja i juz bylo wiecej mocy. Jesli tu jest to sama sprawa mapy kompa to warto zaplacic te 400zl za 20km bo bedzie to najtansze kuce
Puff - 11 Wrz 2013, 22:36

kenczorf - popatrz na link, który wkleiłem i będziesz miał odpowiedź :)
Qzyn - 12 Wrz 2013, 10:27

Kenczof ktore hondy byly ograniczone tylko przez zwezke?
kenczorf - 12 Wrz 2013, 13:53

byl to chyba civic 1.3? 60km zamiast 75 czy jakos tak
BuMeL - 12 Wrz 2013, 13:53

1.4, 1.5 też
kenczorf - 12 Wrz 2013, 13:58

nie pamietam pojemnosci dokladnie. Chodzilo o to ze poprzez jakas zwezke i czasem ogranicznika otwarcia przepustnicy robili wlasnie z 75km -60, zeby w Niemczech bylo tansze OC
BuMeL - 12 Wrz 2013, 16:47

A z Fiesta to inaczej robili ? :p
Qzyn - 12 Wrz 2013, 22:38

Acha. Nie widzialem civica 60 konnego ale moze gdzies wychodzil
MisiekT - 12 Wrz 2013, 22:42

cif 1.4 - wersja 90-konna, albo 75-konna zdlawiona wąskim gardlem
Yakuza - 18 Sie 2014, 20:04

CrystalEye i jak Twoja koncepcja? Zrealizowana, czy zostałeś przy tych 60km? A może ktoś inny z kolegów ma doświadczenie z omawianą w tym wątku zmianą?
foxik - 21 Lut 2015, 13:12

Witajcie

Miałem fiestę mk7 1.25 60PS i to co sprawdziłem:

auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM)
do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne"
powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat.
auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę.
Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem.
Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !.
Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko !

Sumując:
Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi)
do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach.
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM.

Yakuza - 14 Kwi 2015, 20:39

Nie sądziłem, że doczekam się odpowiedzi :D dzięki wielkie! :)
Powiedz mi jeszcze ile kosztował taki zabieg + czy nie było potem żadnych problemów z autkiem?

foxik - 22 Kwi 2015, 13:32

1300 dałem, niedługo po tym autko sprzedałem, a jeszcze wcześniej padła sonda lambda i wgrali serię w serwisie, ale nie sądze , żeby mogły być problemy, z uwagi na to, że to tak naprawdę delikatny soft (85KM zresztą w wolnossaku trudno oczekiwać jakichś fajerwerków) + odblokowanie.
Dman - 8 Kwi 2019, 10:55

Witam, mam fiestę MK7 60 KM, szukam kogoś z Podkarpacia kto wgra mi mapę silnika z wersji 82 KM. Pozdrawiam
kenczorf - 8 Kwi 2019, 18:44

W Jaśle masz gregor10
https://www.facebook.com/gregor10pl/

Dman - 10 Kwi 2019, 08:02

Dzięki :-)
modell1 - 14 Kwi 2019, 16:23

Podpinam się. Szukam kogoś z Wielkopolski :)
przemex - 12 Sie 2019, 00:24

modell1 napisał/a:
Podpinam się. Szukam kogoś z Wielkopolski :)


na forum chłopaki polecają z Poznania:

tuneforce.pl

chiptuning.poznan.pl

okolice Poznania (bliżej Kalisz)

www.dyno.pl

opinie poszukaj w internecie i decyduj :) w samym poznaniu dużo dobrych opinii ma tuneforce

był też gekocars.pl ale w 2018 roku - po 27 latach pracy firma GEKO-CARS zakończyła swoją działalność.

Powyższe firmy nie tanie ale z dobrym doświadczeniem innych firm nie brał bym pod uwagę tym bardziej omijanie magików z Poznania (jest kilku) zaoszczędzenie 200 zł. może się kiepsko zakończyć...

przemex - 22 Sie 2019, 13:49

Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi.

Jakie odczucia po usłudze ? podkręcili też trochę gaz aby tez było czuć na pedale, ogólnie SUPER 60 konie a 80 może nie dużo ale jednak frajda z jazdy o wiele większa, już po wyjechaniu z warsztatu czuć i to mocno poprawę nawet na niższym kręcenie do 4 tyś. Jeżeli to te same silniki i tylko softem jest zablokowany to jak najbardziej warto go odblokować. Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów, lubię jeździć tak na 2500-3000 obrotów więc teraz w mieście muszę czasami 5 bieg wrzucić gdzie wcześniej wogóle go nie ruszałem w mieście. W upalny dzień odczuwam że gałka biegów jest ciepła (wczesniej tego nie było) podniesienie mocy, momentu itd, oraz konieczność bardziej częstego zmiany biegów ma chyba wpływa na bardziej grzanie się skrzyni (nie wiem nie jestem specjalistą, w zwykły dzień tak sie nie grzeje, może na to tez ma wpływ jak na dworze jest skwar ale wczesniej tego nie zauważyłem).

Całość usługi trwała trochę ponad 2h, jak na razie jestem super zadowolony żałuję że wcześniej nie odblokowałem go do 80 KM, co ciekawe mocniejsza wersja ma 82KM u mnie po chipowaniu podnieśli do 85KM gdzieś czytałem na forum że wiecej nie ma sensu własnie ze względu na skrzynię że tylko 5 biegowa (no i silnik benzynowy bez turbiny nie daje się zbytnio chipować tu jednak jest inna sytuacja bo te silniki mają 80KM ale są przyblokowane softem osłabione) dla tego można je tak mocno podkręcić i to bezpiecznie.

Jaszczur - 22 Sie 2019, 14:35

przemex napisał/a:
Z negatywnych skutków fiest 80KM ma trochę "dłuższe biegi" teraz po chipowaniu częściej muszę machać gałką od biegów


To brzmi niedorzecznie w kontekście chipowania...

kenczorf - 22 Sie 2019, 21:03

Co ma piernik do wiatraka ? :O Sciągniecie programowe kagańca z sterownika silnika miałoby wydłużyć biegi ? haha Czy ściagnięcie kagańca, czy wirus niema nic wspólnego z skrzynią biegów. Chyba, że jest w automacie i tuner też tam grzebał by przesunąć odcinkę lub moment zmiany biegów.
Może zacząłeś jeźdźić szybciej więc zacząłeś 5tke w mieście wrzucać...

przemex - 22 Sie 2019, 21:20

No o tym mówię normalnie na 4 biegu prędkość 60km/h miałem oborty około 2500 bo na takich lubię jeździć, teraz po chipowaniu 4 biegu prędkość 60km/h mam ponad 3500 obortów (nawet do 4 tyś dochodzące) dla tego muszę 5 bieg wrzucić aby znowu osiągnąć 2500, przed chipowaniem tak nie miałem 5 biegu wogóle nie używałem w mieście, dla tego w tym silniku moc można podobno podkręcać do 85 konie bo później zaczyna brakowac kolejnego biegu tak przynajmniej piszą na forum.
JoeMix - 22 Sie 2019, 22:07

przemex napisał/a:
normalnie na 4 biegu prędkość 60km/h miałem obroty około 2500 bo na takich lubię jeździć, teraz po chipowaniu 4 biegu prędkość 60km/h mam ponad 3500 obortów (nawet do 4 tyś dochodzące)
Było 60km/h i 2,5tyś a teraz jest 60km/h i 3,5tyś a nawet 4tyś i ciągle jest 60km/h - nie chcę Cię jakoś smucić ale strasznie sprzęgło Ci się ślizga,,,
przemex - 22 Sie 2019, 22:23

no też się trochę tego obawiam... czasami mi też trochę szarpie podczas ruszania ale nie zawsze jak malo gazu dodam podczas ruszania... idzie jakoś sprawdzić sprzęgło bez demontażu, ogólnie bierze mi na połowie wcisnięcia pedału (no może troszeczkę mocniej) nie ma problemów z przełaczaniem biegów, dziwnych dzwięków też nie.
kenczorf - 22 Sie 2019, 22:42

Z tego w jaki sposób piszesz wychodzi, że masz manual. Więc niema fizycznej mozliwości, żeby ściagnięcie kagańca z silnika zmieniło przełożenia w skrzyni. Chłopy musieliby CI wsadzić inna skrynię, albo rozebrać Twoja i pozmieniać przełożenia....

Chyba jedyna opcja do ślizgające się sprzęgło...ale to byś raczej wyłapał. Dodajesz gazu, obroty rosną szybko a auto powoli przyspiesza

przemex - 22 Sie 2019, 22:56

To tak nie mam, wprawdzie teraz po chipowaniu obroty rosną szybciej ale to dla tego że przy chipowaniu podkrecili też aby było czuć na pedale gazu zmiany, 2 dni temu przed zmianą softu obroty rosły normalnie a auto też normalnie przyspieszało.
kenczorf - 22 Sie 2019, 23:42

jak to czytam to sie zalamuje, Ty tak na powaznie czy trolujesz? podkrecili by bylo czuc na pedalu zmiany? wtf? :O co podkrecili?
Chłopy zapewne wgrali Ci soft od wersji bez kagańca i może, dodam może dopieścili soft pod twój egzemplarz. Tyle.
Nie wiem jak jest w tych fiestach ale dawniej takie ograniczenia robiło się np blokując pełne otwarcie przepustnicy czy tam pełnego wciśniecia pedału gazu. Jeśli u Ciebie była taka mechaniczna blokada, a oni mówili Ci coś o pedale gazu to zapewne ściagneli taka blokade nie ruszajać w ogóle tematu komputera. Wcisneli Ci ściemę o chipsach i zgarneli kasę jak za zboże. Po tym jak piszes widać, że masz o tym małe pojęcie to Ci mogli naopowiadać mnóstwo głupot

Jeśli sprzęgło nie ślizga to niema możliwości, a przynamniej nic mi do głowy teraz nie przychodzi, żeby przy tej samej prędkości były inne obroty bez ruszania skrzyni biegów. Może Ci podmienili zaraz po tym jak odblokowali pedał gazu a kase policzyli sobie za przekładke skrzyni :P

przemex - 23 Sie 2019, 08:31

No to też o tym piszę apropis modyfikacja softu:

Kwestia tylko oprogramowania nic innego nie trzeba modyfikować aby zrobić z 60KM docelowo 80KM (kwestia chipowania 800 zł. z hamownią) i uzyskujecie 80KM

cytując inną wypowiedz na forum:

auto nie ma więcej niż 60KM, ma tyle i już (na jednej hamowni wyszło 68KM, ale MAHA potwierdziła 60KM)
do ok 4tyś obrotów zachowuje się jak wersja 82KM , więc absolutnie nie ma różnicy do tej wartości między silnikami i wydaje się, że auto jest nawet dość "mocne"
powyżej jest programowo obcięte otwarcie przepustnicy na 1/3 !! i tam jest dramat.
auto z górki jedzie licznikowe 160, ale praktycznie 140/150km/g to max i dłuuugo trwa osiągnięcie czegoś więcej niż 100 na godzinę.
Ja chipowałem auto w unitronic-u w Warszawie, został podniesiony moment z dołu i moc max to 85KM z kawałkiem i to jest praktycznie max co można uzyskać z 60 czy 82KM wersji chiptuningiem.
Po chipie auto osiągnęło bez większych problemów 180 licznikowe !.
Dół też się poprawił, ale nie ma większych różnic jak się nie kręci wysoko !

Sumując:

Silniki 60 i 82 są identyczne, (wersja 60PS ma podobno dłuższe biegi)
do ok 4 tyś zachowują się identycznie i nie ma żadnej różnicy w osiągach.
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo dodatkowo przy chiptuningu otrzymujemy auto mocniejsze od wersji 82KM.

kenczorf - 23 Sie 2019, 11:40

To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe
bobson - 23 Sie 2019, 20:39

kenczorf napisał/a:
To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe


W nowych sterownikach są mapy pedału gazu tzw "driver wish". Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać - tak jakby gaz był wciśnięty mocniej. To jest urok przepustnic DBW.

Co do wydłużenia biegów po chipie to totalny absurd ;)

przemex - 23 Sie 2019, 20:51

bobson napisał/a:
kenczorf napisał/a:
To co przytoczyles jest jak najbardziej ok. Ja pisze ze Ci glupot o pedale gazu naopowiadali bo nic z nim nie robili albo zle ich zrozumiales. Druga glupota to te wieksze obroty przy tej samej predkosci - nie mozliwe


W nowych sterownikach są mapy pedału gazu tzw "driver wish". Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać - tak jakby gaz był wciśnięty mocniej. To jest urok przepustnic DBW.



No i właśnie o tym pisałem że się da softem, i najczęściej chipując układają tak program podkręcają aby było czuć już na pedale gazu że chipowanie było zrobione co nawet opisuje na swoich filmikach Miłośnicy czterech kółek w odcinakach o czipowaniu.

vegetagt - 23 Sie 2019, 23:16

bobson, w nowych, od 20 lat przynajmniej ;)
bobson - 24 Sie 2019, 09:42

vegetagt napisał/a:
bobson, w nowych, od 20 lat przynajmniej ;)

Może trochę mnie poniosło z określeniem "w nowych" W każdym bądź razie tam gdzie jest DBW są takie opcje.

JoeMix - 24 Sie 2019, 21:29

bobson napisał/a:
Sprytny i rozumiejący je tuner może je tak zmienić, że przy małym wychyleniu pedału gazu auto będzie mocniej przyśpieszać
Auto nie będzie mocniej przyspieszać, będzie się tylko tak wydawać kierowcy, bo oryginalnie pedał wciśnięty w połowie to połowa uchylenia a do podłogi to max lub prawie max (własnie ten zablokowany) a sztuczka polega na tym że po modyfikacji wystarczy nie wiem, 1/4 wciśnięcia pedału by przepustnica otworzyła się na pół gwizdka,,, dlatego osoba w takim aucie myśli ze silnik jest dużo mocniejszy i zrywniejszy bo te same osiągi co wcześniej uzyskuje przy mniejszym wciśnięciu pedału gazu, a wciśnięcie jak wcześniej daje wyższe wartości niż kiedyś,,, a tak naprawdę te kilka odblokowanych koni pojawia się tylko jak dasz do podłogi,,,
przemex napisał/a:
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo
Nie wiem na jakiej zasadzie,,, ale czuję ze jest wręcz odwrotnie,,,
przemex - 24 Sie 2019, 21:48

[quote="JoeMix"]
bobson napisał/a:
przemex napisał/a:
Warto odblokować wersję 60KM, zwiększa się bezpieczeństwo
Nie wiem na jakiej zasadzie,,, ale czuję ze jest wręcz odwrotnie,,,


To radzę ci jechać na trasie silnikiem 60konie, bo ja jeździłem wyprzedzanie to koszmar a może by powiedzieć ryzykowanie życia, aby wyprzedzić cieżarówkę trzeba się zbierać masę czasu nabrać predkości miec 10000% pewnosci że z przeciwka nic nie jedzie bo nie zdążysz wyprzedzić w końcu rozpocząć ten wyczyn po redukcji biegu, tak to jest wyczyn z taką moca silnika, to proces planowania niczym wydatki na nastepne wakacje a jak już wyprzedzisz jedziesz 10-15 minut i widzisz przed soba z daleka kolejną cieżarówkę lub autobus i myslisz sobie no kur...., z taką mocą to co najwyżej ciągniki wyprzedzałem tu mówię o bezpieczeństwie, chyba że ktoś lubi jechać za cieżarówką 80KM/h (w dozwolonych 90km/h) modląc się czy cieżarówka gdzieś nie zjedzie albo pojedzie w końcu inna trasą, bo bezpieczeństwo wyprzedzania z taką mocą to ruletka o życie, o tym myślałem...

JoeMix - 25 Sie 2019, 07:20

Nie wiem, praktycznie całe życie miałem uogólniając 1,1, które najpierw miało 40 potem 55 czy 60 w mk3 własnie,,, jakoś problemów z wyprzedzaniem nie miałem,,, zawsze trzeba mieć pewność ze z przeciwka nic nie jedzie, zawsze chcąc bezpiecznie wyprzedzić trzeba zredukować bieg,,, mocniejszy silnik nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów,,,
przemex - 25 Sie 2019, 10:30

Tez jeżdziłem kiedys maluchem ale tylko po mieście bałem się jechac na trase chyba z 20 koników tylko miał.
modell1 - 26 Sie 2019, 23:32

Pany setup 60>82 PS
Daje sprint do setki 18 s vs 14s
Wiec warto.
Auto jest odblokowane w górnej parti obrotów
Czuć że żyje :ok:
Coś o tym wiem :ok:

modell1 - 26 Sie 2019, 23:36

JoeMix napisał/a:
Nie wiem, praktycznie całe życie miałem uogólniając 1,1, które najpierw miało 40 potem 55 czy 60 w mk3 własnie,,, jakoś problemów z wyprzedzaniem nie miałem,,, zawsze trzeba mieć pewność ze z przeciwka nic nie jedzie, zawsze chcąc bezpiecznie wyprzedzić trzeba zredukować bieg,,, mocniejszy silnik nie zwalnia z myślenia i przestrzegania przepisów,,,


No tak
Mocniejszy silnik jest bezpieczniejszy.
Daje pewność manewru i czasu wyprzedzania :ok:
Przy tych 60 km można tylko pomarzyć o dynamice.
Ev nie na darmo dała mk7 1,25 nazwę zuuffffff :hammer:

lukaszooo - 26 Wrz 2019, 10:35

przemex napisał/a:
Jestem po chipowaniu jako że jestem z Poznania zdecydowałem się na usługę w tuneforce z Poznania, koszt 800 zł. (tu zapewne mieli już soft przygotowany, jeżeli robią nowe auto to koszt około 1400 zł. bo musza program ułozyć pod dany silnik) w tym 2 x hamownia. wiem że "magicy" robią nawet za 350 zł. ale jak taki magik ułoży program to już inna kwestia i jak to sie odbije na silniku i osprzęcie, może zapłaciłem dużo ale na usługę jest gwarancja chłopaki mają duże doświadczenie bardzo dobra opinię w internecie (jak w ASO nadgrają soft wgrywanie na nowo za darmo) hamownia 2 x w cenie usługi.


Chłopie wcisneli ci kit i zerżneli z ciebie kasę. Najbezpieczniejszą i najbardziej sprawdzoną metodą jest stosowanie fabrycznych fordowskich softów, tobie powiedzieli że już mają zrobiony soft a w rzeczywistości to Ford go zrobił a oni zapisali..... Robienie hamowni po zapisie ori softu jest dodatkiem wizualnym aby klient chętniej zapłacił 800zł... 1400zł za nowsze roczniki to jest dopiero kosmos.
Napisz tu https://www.facebook.com/AutoMotUr/?ref=bookmarks
Za 800zł zrobi 3 fiesty bez oszukiwania że jest tunerem.....

Bulba - 26 Wrz 2019, 22:15

Czyli panowie w gratisie z czipsem
wymienili Ci skrzynie biegow ? ;)

modell1 - 12 Paź 2019, 19:18

O matko ile.
Ja za zmianę mapy softa dałem 200 zł :-)
I w gratisów odblokowany tip :)

bauer311 - 3 Lut 2020, 21:30
Temat postu: zmiana mapy
Chcę zmienić mapę w fieście 1.25 z 60km na 82km, może kogoś polecacie? Najlepiej okolice pomorskiego?
vvojtek - 12 Lut 2020, 12:45

podbijam pytaniem o Wrocław lub okolice
elektronik12 - 2 Maj 2020, 16:44

Lubin zrobię tylko potrzebuję więcej danych nr ecu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group