Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK5] Światła słabiej świecą po zastosowaniu auto-włacznika

zabka35i - 27 Sie 2013, 21:27
Temat postu: [MK5] Światła słabiej świecą po zastosowaniu auto-włacznika
Zamontowałem automatyczny włacznik świateł Proxima Kawa-z światła mijania lekko słabiej świecą niż jak włącze je w tradycyjny sposób. Może mi ktoś doradzić jaka może być przyczyna tego?
mick1973 - 27 Sie 2013, 21:39

Zapewne w automacie dochodzi dodatkowy opór na stykach dodatkowych przekaźników w układzie. Stąd różnica.
zabka35i - 27 Sie 2013, 21:46

Możliwe, ale w sumie podpięcie do tego automatu jest bezpośrednio do żarówek, pominięte są przekażniki od fabrycznej instalacji, ale możliwe, że ten automat ma większe opory.
Puff - 27 Sie 2013, 21:50

Więc wyjście automatu wepnij do przekaźnika, który będzie przez bezpiecznik podpięty bezpośrednio pod klemę akumulatora i będzie wysterowywał równolegle światła.
mick1973 - 27 Sie 2013, 21:54

Dlatego napisałem ze w automacie. Bo pisałeś że tradycyjnie jest O.K. To tylko potwierdza że obwody tego układu mają większe opory od fabrycznej instalacji i pewnie też troche cieńsze przewody co przekłada się na opór.
Puff - 27 Sie 2013, 21:59

mick1973 - niekoniecznie obwody. Wystarczy, że kable mają grubość igieł i spadek napięcia na samym przewodzie będzie powodował, że żarówki będą dużo słabiej świecić.
zabka35i - 27 Sie 2013, 22:02

Które wyjście ? Jeżeli mógłbyś nie co jaśniej. To jest schemat:


Puff - 27 Sie 2013, 22:06

Nie wiem jak masz rozwiązane obecnie. Załóżmy, że sterujesz zasilaniem (wygodniejsze i logiczniejsze jak dla mnie). Czyli na 6 idzie +12. a 5 i/lub 7 wyprowadzasz na przekaźnik/i jako sterowanie. Do tego +12 z aku do przekaźnika/-ów i potem wyjście przekaźnika/-ów na światła. Tyle.
zabka35i - 27 Sie 2013, 22:11

Obecnie, mam dokładnie tak jak jest w sechemacie a zasilanie mam podpięte pod stałe +12 ze skrzynki bezpieczników w komorze silnika, zabezpieczone bezpiecznikiem.
Puff - 27 Sie 2013, 22:15

No to kwestia kabli jest, bo same styki przekaźnika mają symboliczny opór. Zmierz sobie jakie masz napięcie pomiędzy klemą +12 a pinem H4 odpowiedzialnym za światła krótkie i będziesz miał odpowiedź.
zabka35i - 27 Sie 2013, 22:23

Czyli mam sprawdzić napięcie dla świata mijania w kosce przy samej lampie? Dobrze rozumiem?
mick1973 - 27 Sie 2013, 22:29

Tak jak Pufcio pisze porównaj napięcie przez układ i bez . Duża różnica będzie oznaczała duży opór. Tak dobrze zrozumiałeś Dawida przy żarówce.
Puff - 27 Sie 2013, 22:32

mick1973 - to nie to.

Włącz Damian miernik tak jak pisałem, ale zrób to wtedy, kiedy ów układ działa. Zobaczysz jak duży spadek napięcia masz pomiędzy tym, co masz na aku, a tym, co idzie na lampę.

zabka35i - 27 Sie 2013, 22:35

To jutro sprawdzę. Może źle połaczyłem kable do żarówek w sensie nie dokładnie i to jest powodem tej róznicy.

Ok. A zakłądając, że różnica będzie znacząca to co sprawdzić? Pytam by później nie zadawać kolejnych pytań tylko działać.

Puff - 27 Sie 2013, 23:02

Jeśli wyjdzie duża różnica, to powstaje ona na odcinku pomiędzy +12 idącym do tej skrzynki, a +12 wychodzącym z przekaźnika. Trzeba by było sprawdzić jakie napięcie dochodzi do przekaźnika.

Masz w tym momencie takie warianty:
1) na przekaźniku masz tyle samo co na aku - czyli kabel idący od przekaźnika jest za cienki - możesz spróbować go wymienić albo zastosować przekaźnik/i

2) na przekaźniku masz mniej niż na aku - czyli masz spadek na całym odcinku - podpięcie przekaźnika/-ów załatwi sprawę

zabka35i - 27 Sie 2013, 23:32

Oki, a czy wystarczy jak zostosuje jeden przekaźnik dla obu żarówek ?
Puff - 28 Sie 2013, 02:51

Zasadniczo by wystarczyło, tylko że jak Ci walnie ten jeden, to stracisz obydwie lampy od razu, a w razie "w", tylko jedną. Niemniej, starczy. Tylko przekaźnik musi być z zapasem - czyli na 12V, 15A. Pamiętaj też o kablach odpowiedniej grubości - 2,5mm² to rozsądne wyjście. Straty będą na poziomie 1% jeśli długość kabla od aku, przez przekaźnik, do lamp, nie przekroczy (z osobna) 2 metrów.
zabka35i - 28 Sie 2013, 14:33

Przekażnik załatwił sprawę i teraz napięcie jest takie samo jak na akumulatorze, a przed zamontowaniem przekażnika była różnica coś ok 0.6. Tak więc wielkie dzięki za pomoc.
Puff - 28 Sie 2013, 16:07

Przy 0,6V to ładnych kilka watów ucięło, więc miałeś różnicę większą niż 10% na żarówkach... faktycznie musiało być bardzo widać :)
Oby służyło :)

zabka35i - 28 Sie 2013, 20:26

Teraz zauważyłem, że nie mam świteł drogowych gdzy działa automat. Więc zapewne muszę dać sygnał na przekażnik światełdrogowych gdy świecą mi mijania przez ten automat. Dobrze myślę?
Puff - 28 Sie 2013, 21:15

Ja tam tylko widzę "wykrywanie świateł drogowych"... Nie rozgrzebałeś za bardzo tej instalacji? Długie światła powinny działać zawsze, po prostu mijania powinny wtedy gasnąć.
zabka35i - 28 Sie 2013, 21:38

Ale w instalacji samochodu przynajmniej u mnie jest tak by włączyć na stałe światła drogowe to muszą świecić światła mijania, bez świateł mijania działa tylko sygnał świetlny długimi (mówię tu o fabrycznej instalacji ).
Puff - 28 Sie 2013, 21:39

Ano... to w czym problem?
zabka35i - 28 Sie 2013, 21:43

W tym że jak światłami steruje automat który zamontowałem to światła drogowe się nie uruchamiają
Puff - 28 Sie 2013, 21:46

Tu Ci nie pomogę, bo ze schematu kompletnie nic nie wynika - skrzynka długimi nie steruje, więc nie wiem co powoduje taki stan rzeczy.
vegetagt - 28 Sie 2013, 21:50

zabka35i, a jak podłączyłeś się do świateł? Bo generalnie jak nie dasz napięcia na fabryczny przekaźnik od mijania, to pewnie długich nie będzie.
zabka35i - 28 Sie 2013, 21:51

Ale do mijania i długich są osobne przekażniki i na przekażniku do drogowych napięcie pojawia się gdy włacze światła mijania, więc może powinienem dać zasilanie z automatu do przekażnika drogowych gdy ten uruchomi mi światła mijania.

Napięcie mam pociągniete z akumulatora, przekażnik od świateł mijaia jest pominięty

vegetagt - 28 Sie 2013, 21:52

sądziłem, że jakoś automagicznie po podaniu prądu na przekaźnik mijania, pojawi się na przekaźniku od dlugich ;) Ale skoro działa tak jak mówisz, to pewnie masz racje.

Ja mam jakiś magiczny pstryczek zrobiony X lat temu, który włącza tylko przednie mijania po zapłonie (bez postojówek chyba nawet) i drogowe są.

Puff - 28 Sie 2013, 21:53

zabka35i napisał/a:
więc może powinienem dać zasilanie z automatu do przekażnika drogowych gdy ten uruchomi mi światła mijania

Wtedy to by Ci chyba świeciły mijania razem z długimi...

vegetagt - 28 Sie 2013, 21:55

Pufcio, ale on nie chce dać sygnału na ten przekaźnik, ino jego zasilanie. A sygnał pójdzie jak manetke przełączy.
zabka35i - 28 Sie 2013, 21:58

Więc zostaje tam dać niezależne żasilanie.
Puff - 28 Sie 2013, 22:01

vegetagt - tylko dalej nie rozumiem czemu tam zasilanie znika...

zabka35i - Tyś te kable ciął czy podłączał się równolegle?

zabka35i - 28 Sie 2013, 22:12

Równolegle, zasilania tam nie ma bo manetka jest w pozycji zero, a światła mijania świecą bo je uruchomił zamontowany automat.
Puff - 28 Sie 2013, 22:43

Więc może faktycznie kaskadowo iść zasilanie na przekaźnik. Musiałbyś w tym momencie ten sam kabel, który leci na przekaźnik krótkich, puścić na przekaźnik świateł długich (czyli zdaje się to, co pisałeś wcześniej).
zabka35i - 29 Sie 2013, 10:42

Niestety temat jest ciężki do rozwiązania. bo jak dam zasilanie na przekaźnik od drogowych to siecą one cały czas ze świałami mijania. Wiec muszę zasilić przekażnik świateł mijania ale to trgoche bez sensu, bo w tedy nie potrzebna jest cała instalacja od automatu która idzie do świateł mijania.
Puff - 29 Sie 2013, 11:56

zabka35i napisał/a:
Niestety temat jest ciężki do rozwiązania. bo jak dam zasilanie na przekaźnik od drogowych to siecą one cały czas ze świałami mijania.

Sekund 5...

Przekaźnik ma zasadniczo 2 obwody. Sterujący i zasilający. Nam chodzi o zasilający, sterować światłami ma zespolony. No chyba że zasilanie na wejściu przekaźnika jest cały czas, a jakimś cudem, to przejściu na automat, "gubi się" sygnał sterujący?

mick1973 - 29 Sie 2013, 14:13

Jak ta moje to powstał już tam za duży bałagan.
:cojest: Wywal to wszystko do stanu pierwotnego.Sprawdź czy wszystko działa i od początku. Napięcia od postojuwek powyciągaj zza bezpieczników tylko obydwa plusy a nie masy bo chyba gdzieś tutaj tkwi problem. Posprawdzaj to żarówką podłączoną do masy. Tak samo jak będziesz podawał sygnał na sterownik wyłączający mijania przy właczaniu długich to użyj plusa . W fieście instalacja świateł jest zasilana i sterowana plusami jak gdzieś wkradła się masa (napięcie po żarówce lub cewce przekażnika) to mogą się dziać takie cyrki.
Pufcio napisał/a:
Sekund 5...



Przekaźnik ma zasadniczo 2 obwody. Sterujący i zasilający. Nam chodzi o zasilający, sterować światłami ma zespolony. No chyba że zasilanie na wejściu przekaźnika jest cały czas, a jakimś cudem, to przejściu na automat, "gubi się" sygnał sterujący?

Tylko dlaczego się gubi ??? Zasilanie powinno być cały czas a sterowanie idzie przez stacyjke i zespolony więc coś za mocno się tam namotało. Bałagan w elektryce nie jest mile widziany i może sie źle skończyć.

zabka35i - 29 Sie 2013, 15:07

Źle może to ujołem, zasilanie jest na przekażnikach,tak samo na mijaniach i drogowych, tylko nie ma tego sygnału sterowania który daje zespolony na światła drogowe pod warunkiem że mijania są właczone. Więc muszę zobić tak by zepolony "myślał" , że światła mijania świecą.



Tego typu jest przekażnik do świateł mijania i drugi taki dla drogowych.

W obu przekażnikach na pinie 30 cały czas jest +12
86: to masa w obu przekażnikach
85: gdy włącze manetką światła mijania to tutaj pojawia się +12 a w przekażniku od drogowych pojawia się coś ok 3V ale gdy dam manetkę na drogowe to tam już jest +12V
87a: jest wolne w obu przekażnikach
87: tu po właczeniu manetki na mijania się pojawia +12 dal przekażnika mijania a gdy uruchomię manetkę na drogowe to na przekażniku od drogowych w pinie 87 pojawia się +12V a na mijania tam zanika.

Puff - 29 Sie 2013, 17:26

Jeszcze pytanie czy działają długie, gdy pociągasz dźwignię do siebie (żeby komuś "mrugnąć"), w czasie gdy automat masz włączony.
zabka35i - 29 Sie 2013, 18:06

Tak synalizacja świetlna działa, gdy automat jest włączony.
Puff - 29 Sie 2013, 19:32

To sprawdź gdzie "leci" napięcie, bo jeśli nie musisz mieć "klasycznie" włączonych świateł mijania, żebyś mógł "migać", to znaczy że istnieje obwód równoległy :)
mick1973 - 29 Sie 2013, 22:14

Pufcio, Cyknięcie drogowymi daje dodatkowo drogowe do mijania.
zabka35i, Po tym jak opisałeś działanie przekażników i napięcia podczas pracy to wygląda że jest ok.
Pytanie zasadnicze czy podłączyłeś ten plus od długich pod sterownik,myśle tutaj o plusie ze styku 85 przekażnika od długich. Wydaje mi się że nie do końca zrozumiałęś zasade działania tego sterownika.Manetka ma być cały czas w pozycji swiateł mijania on ma tylko puścić napięcie na światła dopiero po osiągnięciu ładowania po rozruchu silnika. Nie widze tu nic o trybie ręcznym i automatycznym.Wsiadasz do auta odpalasz i zapalają się światła ot tyle.Możesz jeszcze podpiąć mase za wyłącznikiem od ręcznego ,że jak będziesz grzał auto to światła na zaciągniętym ręcznym nię świecą. Jak wynika ze schematu ,sterownik wpinamy szeregowo za bezpiecznikami w oryginalną instalacje i podpinamy do niego wszyskie sygnały które go interesują.No i oczywiście zasilanie.

Puff - 29 Sie 2013, 22:42

mick1973 napisał/a:
Pufcio, Cyknięcie drogowymi daje dodatkowo drogowe do mijania.

Ja mówię o sytuacji, gdy masz włączony zapłon, a świateł nie.

mick1973 - 30 Sie 2013, 10:23

Pufcio, No O.K.
To i tak nie zmienia faktu ze cyknięcie manetką daje sterowanie na przekaźnik od drogowych , nie licząc się ztym czy są włączone mijania czy też nie.

Puff - 30 Sie 2013, 18:34

No i przecież o to właśnie chodzi...
zabka35i - 30 Sie 2013, 20:56

micki1973 ale ten automat ma dzialać jak swiatła są wyłączone w końcu ma czujnik zmierzchu i ma działac tylko jak jest ciemno w ciagu dnia mają działać światła dzienne.
mick1973 - 31 Sie 2013, 22:34

zabka35i, Szulaliśmy długich -znalazłeś ? :)
Zrobisz jak zechcesz ,przecież to twoje auto. Ja tylko pisze jak ja to widze . Ty podłączasz to rownolegle i wyszło jak wyszło .Słabo świeci ,potem uciekły długie no i kupa niepotrzebnych kabelków=bałagan.

zabka35i - 31 Sie 2013, 23:17

Tylko to jak Ty To widzisz to jest może do zwykłego automatycznego włącznika, a w tym jest podłączone wszystko jak instrukcja przykazała :)
A co do długich to odpowiedzialny za to był przełącznik zespolony i jeżeli podam zasilanie na jeden z pinów w wtyczce to długie są już gdy włącze zapłon.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group