Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK6] 1.3 8V - wymiana łańcucha rozrządu

mechaniq - 17 Sie 2013, 20:43
Temat postu: [MK6] 1.3 8V - wymiana łańcucha rozrządu
witam
muszę wymienić łańcuch i może slizgi i koła zębate (łancuch hałasuje cyklicznie stwierdzone na 100 %) i stąd moje pytanie jak się w tym modelu silnika dostać do łańcucha rozrządu?

Marcinowaty - 19 Sie 2013, 20:17

Zwykłe ohv takie jak w mk3. W serwisówce będzie opisane
mały65 - 22 Sie 2013, 22:42

Witam. Uruchom silnik na chwile bez paska alternatora
Podobny dźwięk metaliczny może być od rolki paska wieloklinowego

mechaniq - 5 Wrz 2013, 11:47

właśnie tak zrobiłem uruchomiłem bez paska i stwierdziłem że to od rozrządu
poza tym gdy docisłem na uruchomionym silniku slizg to dźwięk na chwile ustał ale obroty spadły więc za mocno docisnąłem ale dzięki temu wiem że to od rozrządu.
wymieniłem też napinacz bo myślałem że juz słabo napina ale nie pomogło.
Jeszcze jedno pytanie ślizg ten bez napinacza hydraulicznego jest jakoś luźno umocowany jak poluzuje napięcie łańcucha to mogę nim we wszystkie strony ruszać , czy tak ma być?
czy ten ślizg nie ma jakiejś sprężyny?( mowie o tym ślizgu bliżej przodu auta bez napinacza hydraulicznego)

misiek34 - 17 Gru 2013, 13:40

Heyka :-)

Odświeżę troszkę temat, bo mam chyba problem z rozrządem tak jak Ty, strasznie mi hałasuje - szumi, po zdjęciu paska jest to samo, także myślę, że rozrząd do wymiany, bo co jeszcze może szumieć po tej stronie silnika???

Ciekawi mnie jak rozwiązałeś swój problem co było przyczyną hałasu; łańcuch ślizgi czy może napinacz??

Pozdrowionka 4all

Marcinowaty - 17 Gru 2013, 19:27

misiek34 napisał/a:
co było przyczyną hałasu; łańcuch ślizgi czy może napinacz??



http://www.elektroda.pl/r...c1384417-0.html

daniel6230i - 28 Cze 2018, 19:51

Witam,

mam podobny problem ze swoją Fiesta. Gdy auto odpalam po dłuższym postoju to łańcuch się luzuje (napinacz hydrauliczny nie utrzymuje napięcia łańcucha. Widziałem na jaką długość jest wysunięty zaraz po zgaszeniuu auta, a na jaką po np. nocnym postoju. Różnica jest bardzo widoczna). Stąd moje pytanie czy wymiana samego napinacze ma w ogóle sens czy lepiej wymienić cały rozrząd?? Dodam jeszcze, że podczas przyspieszania z niskch obrotów (poniżej 2k) to słychać ewidetnie jak rzęzi łańcuch rozrządu by w okolicach 2,1k obrotów milknąć. Czyli wychodzi na to, że łańcuch mógł się trochę wyciągnąć lub po prostu ten napinacz nie daje rady bo napiąć, co wydaje mi się mniej prawdopodobne niż rozciągnięcie łańcucha. Dodam jeszcze, że chwilę po uruchomieniu silnika i wzroście ciśnienia oleju łańcuch milknie. Z góry dzięki za pomoc, pozdrawiam.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group