Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak

Dreambox - 15 Sie 2013, 12:04
Temat postu: [MK4] Regulacja kąta wtrysku co i jak
Witam

W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?

przemo_rsr - 16 Sie 2013, 20:45

między rurki. ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie niż na zegar. bo czasem na zegar możesz mieć nieco z mulone auto. lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie,
Rkalitka - 17 Sie 2013, 21:57

przemo_rsr napisał/a:
ja bym Ci polecał ustawienie na słuch i zadymienie


Trzeba się na tym znać!!

przemo_rsr napisał/a:
lepiej ustawić dynamicznie niż statystycznie,


Głupotę piszesz - każde ustawienie pompy wtryskowej przestawiając koło zębate na fasolkach czy to na blokadach czy na słuch/oko czy na zegar to ustawianie kąta wtrysku statyczne.

Dynamiczne ustawienie kąta wtrysku jest zależne od prędkości obrotowej silnika i regulowane jest w starszych pompach poprzez ciśnienie wewnątrz pompy wtryskowej.
Można to przestawić również ale to już na pewno nie jest proste ani tym bardziej bez wpływu na auto - ja robiłem aby rasować charakterystykę ogólnie silnika.

Dreambox napisał/a:
am

W czeluściach szopy znalazłem czujnik zegarowy który wygląda tak
Teraz mam pytanie odnośnie tego jak go użyć w fieście 1.8D endura-de z pompą boscha.
Wiem że potrzebuje adapter aby go wkręcić w pompe. tylko pytanie jaki bo są różne długości i rozmiary gwintów z podpisem ford?
Kolejna rzecz to czy w tej pompie wkręca go się w taki otwór centralnie umieszczony pomiędzy przewodami wtryskowymi?
No i jeszcze jedna to ile stopni na plus lub minus ma być?


wkręcasz czujnik między rurkami wysokiego napięcia - tak jak napisał Przemek. dalej najogólniej pisząc cofasz pompę wtryskową aby czujnik zegarowy się zatrzymał a dalej przyspieszasz do przodu do wartości określonej przez producenta - dane te zna każdy pompiarz. Generalnie jest to jak dobrze pamiętam nieco poniżej milimetra.

Metoda bardzo dokładna jednak czasochłonna, trzeba być mega dokładnym i mieć bardzo dużą wiedzę nie tylko teoretyczną ale i praktyczną - trzeba później odpowietrzać pompę wtryskową, często demontować osprzęt silnika aby w ogóle dojść do zamontowania czujnika zegarowego itd....

Radzę powiedzieć jaki masz problem z rozrządem i dlaczego nie chcesz ustawić na blokady silnika??

przemo_rsr - 17 Sie 2013, 23:33

Rkalitka, w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny
Puff - 18 Sie 2013, 00:42

Ja tak tylko zapytam - a czemu chcesz przy tym grzebać? Silnik Ci źle pali, mało mocy masz przy obciążeniu czy jak? :)
Rkalitka - 18 Sie 2013, 21:13

przemo_rsr napisał/a:
Rkalitka, w VW 1.6 i 1.9 TD na słuch ustawiałem wiele razy i na zadymienie i wszystko dobrze chodziło, we fieście również nie dawno to spróbowałem i efekt był pozytywny


Nie mówię wcale, że nie - tylko trzeba się na tym znać :)

Dreambox - 19 Sie 2013, 08:46

Pytacie się dlaczego chcę przy tym grzebać. Powody są dwa.
W tym tygodniu będę wymieniał rozrząd, komplet blokad mam ale i tak należy poźniej ustawić zegarem kąt wtrysku.
Drugi powód to taki że lubie uczyć się czegoś nowego i zdobywać jakieś tam doświadczenie. Czujnik jest więc teraz kwestia poznania prawidłowych wartości i jego użycia.

Co do danych producenta no właśnie zna je każdy pompiarz ale czemu nigdzie nie są udostępniane. To jakaś tajemnica czy co.
W LR nie ma tajemnic, mam instrukcje serwisową i tam wszystko jest ładnie podane łącznie z wartościami i każdego LR można spokojnie zrobić.

Puff - 19 Sie 2013, 09:14

Dreambox - się chwali :)
Dane ciężko znaleźć... Google nie są łaskawe. Może są w literaturze typu "sam naprawiam" ?

Dreambox - 19 Sie 2013, 09:56

Google nie są łaskawe. Jedyne co udało mi się znaleźć to były dane do escorta i mondeo. W sam naprawiam z 1.8D nie ma podanych wartości o ustawianiu pompy czujnikiem zegarowym.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group