Forum FiestaKlubPolska -

Archiwum - [Inny] Karimata!

Peedro - 28 Lip 2013, 14:00
Temat postu: [Inny] Karimata!
1. NICK: a jakże! Peedro
2. IMIĘ: Paweł
3. MODEL: Carisma
4. WERSJA: LS
5. ROCZNIK: 1998
6. SILNIK: 1,8 GDI
7. OPIS AUTA: Autko kupione od Adiego. Wypielęgnowane i wycackane ale nie bez wad ;) Samochodzik w mojej stajni ma zastąpić Mazdę. Pierwsze wrażenia średnie, ale to ze względu głównie na pokręconą przepustnicę, przez którą auto faluje - ale jest już zamówiona następna i sytuacja powinna się poprawić. Ogólnie autko zadbane, posiadające wszystko co w tych czasach potrzebne, łącznie z automatyczną klimą. Zrobić lekkie zaprawki, konserwę, dbać i jeździć!

8. DOKONANE ZMIANY / WYKONANE PRACE
a. wizualne: umyte ;) mo jakieś krótsze springi (do garażu muszę deski podstawiać :P ) i jak widać felgi OZ.
b. mechaniczne: wyczyszczona przepustnica i ustawiona wg. książki (bez rezultatów)
c. audio: jakieś tam radio i głośniki...
d. inne: brak

9. PLANOWANE ZMIANY / PLANOWANE PRACE
a. wizualne: kilka zaprawek, konserwa podwozia, może 16" alu, albo letnia guma na te 15"
b. mechaniczne: doprowadzenie do porządku falowania i stukania ;)
c. audio: raczej brak, jedynie może jakieś umcy małe do bagażnika.
d. inne: brak

10. FOTKI AUTA


vegetagt - 28 Lip 2013, 14:05

ojaaaaa rozbierałem taką, tyle że bez gdi i w automacie :V:
całkiem przyjemne autko, chociaż mój egzemplarz był masakrycznie zgnity.

Peedro - 28 Lip 2013, 14:09

vegetagt, właśnie głównie ze względu na blachę się zainteresowałem... a pozatym prozaicznie - kiedyś bardzo się mi carisma podobała :-P i dopiąłem swego :)
vegetagt - 28 Lip 2013, 14:12

Peedro, powiem ci, że nawet łyżwa pod silnikiem została nadgryziona zębem czasu! Jak złoże fieste i będe to na złom wywoził, to cykne fotke gy
Peedro - 10 Sie 2013, 22:40



Wymieniłem przepustnicę na nie rusaną :P ale i tak pomimo adaptacji obrotów świruje, raz ma 1,500 obrotów, później faluje, później trzyma przez kilka minut ładnie 700 i tak w kółko :rotfl: Piertole, więcej nie ruszam, bo ogarnąć to GDI odpowiednio to jest masakra.
Ważne że spalanie wynagradza wszystko - średnie spalanie z dzisiejszej traski, pokonanej spokojnie w ramach przepisów i z kilkoma wyprzedzaniami. :ok:

Zapomniałem dopisać, że w tygodniu seryjne przednie pierdziawki ustąpiły miejsca głośnikom MacAudio MP 10.2. Jest lepiej :P ładniej to gra :)

Peedro - 17 Sie 2013, 20:29

z ostatnich - wyleciały alu, są stalki czarne 15" z vołoviny i na nich zima z alu. OZetki 3 sztuki poleciały do prostowania - 2 kwadratowe i to bardzo, jedna mniej i jedna całkiem prosta. Aluski wlecą po prostowaniu w ciemny kolor, pewnie grafit, bo miczu świetnie wygląda na czarnej stali :-P

A przed chwilą wróciłem z garażu - olej zmieniony na Mobil 3000 5w30 i filtr oleju Mann. Adi olej zmieniał 2 tysiące km wcześniej, ale było to 10w40, więc zmieniłem na syntetyka, bo GDI lubi rzadkie oleje...

No i ogarnąłem sobie opadającą klapę bagaja. Brakowało jednego podnośnika i wleciał podnośnik z mk5 sport, bo się mi walał :rotfl: i jest OK :ok:

kuba87 - 17 Sie 2013, 20:33

łeeeee a zeteca ni ma :D
Marcinowaty - 20 Sie 2013, 19:32

Co ciekawe Carismy są ocynkowane. Silnik GDI? Życze powodzenia. Brat kupił z silnikiem 1,6. Zacna. Zero korozji i wszystko działa jak należy. Też planuje w przyszłości zakup.

Fakt łyżwy korodują w tych autach, leci na nie permanentnie woda z klimy albo są słabo zabezpieczone.

Peedro - 20 Sie 2013, 19:35

Marcinowaty, GDI owszem jest wkur*iający, ale ogarnę to. Odwdzięcza się spalaniem, i to jest jego duża i niezaprzeczalna zaleta (i chyba jedyna :rotfl: ). Kupiłem filtr paliwa, na dniach zmienię i zobaczę co się będzie dziać. Jak dalej będzie tak siać ciśnieniem, to wymontuję pompę i wtedy zrobię jej inspekcję... Szkoda jedynie że używki na allegro zaczynają się od 400 zł...
van - 20 Sie 2013, 20:36

widziałem auto
było na tyle nudne że nawet do niego nie podszedłem :-P ale ważne żeby przemieszczało jak najtańszym kosztem z punktu A do B

vegetagt - 20 Sie 2013, 21:01

Marcinowaty napisał/a:
Fakt łyżwy korodują w tych autach, leci na nie permanentnie woda z klimy albo są słabo zabezpieczone.


Moja carisma była bez klimy :P

Marcinowaty - 21 Sie 2013, 20:13

Widocznie to słabo zabezpieczony element. Osobiście podoba mi sie pierwsza wersja i taką chcę kupić
Peedro - 23 Sie 2013, 18:09

Ostatnio przyszły mi oponki letnie 205/55/15 Maxxis takie na 2 sezony nie więcej ;) . Poza tym zająłem się felgami (prostowanie 3 sztuk kosztowało mnie 160 zł...):




Ad@mus - 23 Sie 2013, 21:19

elegancko
fajnie ze cari trafila wlasnie do ciebie
sam to auto wylowilem dla adika, bardzo mi sie podobala i gdyby nie brak lpg moze byla by moja:)

Marcinowaty - 24 Sie 2013, 10:54

Jak lpg to tylko 1,6 silnik który przyjmuje gaz. Brat za dwa tygodnie będzie miał STAGA sekwencyjnego w swojej.
Peedro - 24 Sie 2013, 17:08




Po dzisiejszym myciu i pucowaniu, na zimowym setapie. Letni zarzucę w poniedziałek...

Wcześniej zmieniłem filtr paliwa, ale niestety bez zmian, czyli czeka mnie wymontowanie pompy WC... Najpierw rozbiorę tę i zobaczę co jest nie tak i spróbuje reanimować.

Marcinowaty - 24 Sie 2013, 17:29

Podobną (kolor) oglądałem w Szamotułach. Miała niebieskie plastyki i jasną skórę :hahaha:
Peedro - 26 Sie 2013, 19:01



Marcinowaty - 26 Sie 2013, 19:03

Aluski ładne
van - 26 Sie 2013, 20:41

trochę się zlewają ale jeśli się tobie podobają :ok: tak czy inaczej wyglądają świeżo i lepiej niż stalówka
Peedro - 26 Sie 2013, 21:00

tak miało być ;) w świetle jest lepiej, bo się wtedy srebrne ziarno odbija ładnie ;]
van - 26 Sie 2013, 21:06

Peedro napisał/a:
tak miało być ;) w świetle jest lepiej, bo się wtedy srebrne ziarno odbija ładnie ;]
grube dałeś ? jak tak to :ok:
diodalodz - 26 Sie 2013, 21:15

Peedro napisał/a:
Wymieniłem przepustnicę na nie rusaną :P ale i tak pomimo adaptacji obrotów świruje, raz ma 1,500 obrotów, później faluje, później trzyma przez kilka minut ładnie 700 i tak w kółko :rotfl: Piertole, więcej nie ruszam, bo ogarnąć to GDI odpowiednio to jest masakra.
Ważne że spalanie wynagradza wszystko - średnie spalanie z dzisiejszej traski, pokonanej spokojnie w ramach przepisów i z kilkoma wyprzedzaniami. :ok:

Sprawdź kody błędów. Jeśli przy okazji szaleństwa obrotów pojawia się kontrolka silnika to znaczy że winny jest zespół wtryskowy, najczęściej regulator ciśnienia. Gdy ciśnienie spada dostaje sygnał do kompa by podnieść obroty aby podnieść ciśnienie pompy. GDI nie jest takie straszne. Zacznij od wymiany mikro filtrów paliwa w zespole wtryskowym i filtra paliwa w błotniku.
Ciśnienie ustawia się imbusem w regulatorze . Wartości ciśnienia przeliczasz z napięcia na czujniku (środkowy pin).

Peedro - 26 Sie 2013, 22:00

diodalodz, i wszystko jest już sprawdzone. Filtr zmieniony. Filterka na wejściu moja pompa nie ma, więc pewnie ktoś już grzebał. Kontrolka się jeszcze nie pojawia, bo musi zrzucić poniżej 40bar na 4 sekundy, dopiero wtedy wyświetla kontrolkę (mitsumaniaki obczytałem :P ). Regulator rozruszany, ustawiony na ~50bar przy 2000 obrotów, ale tak czy siak na biegu jałowym zrzuca ciśnienie co chwile do 40 bar, a czasem nawet i poniżej i tak sobie faluje. Mam evoscana, kabel, i wszystko mam już przeglądnięte. Pozostaje mi ją wymontować i zrobić rewizję o czym już pisałem.
vegetagt - 26 Sie 2013, 22:10

Peedro, specjalnie dla ciebie:


:rotfl:

tadzias - 1 Lis 2013, 12:27

Peedro, temat ogarnięty?
Peedro - 9 Lis 2013, 20:23

tadzias, ostatnio to się na nią zupełnie zbiesiłem i nawet poleciała na tablicę i otomoto z tego wszystkiego - kilka mniejszym i większych psikusów mi zrobiła, które mnie mocno wkurwwwwiły, ale już mi powoli przechodzi.

W tak zwanym między czasie musiałem w nią nieco zainwestować. Otóż wymieniłem tę kochaną pompę wysokiego ciśnienia i dzięki temu autko już ma wolne obroty na odpowiednim poziomie i nie faluje. Mało tego - silnik odzyskał wigor - wkręca się milutko i naprawdę zapewnia bardzo dobrą dynamikę. Jedyny szkopuł który jeszcze mnie wkurza (a może i dwa...) to taki myk, że owszem - silnik trzyma ładnie bieg jałowy, ale gdzieś tak po 2-3 minutach samoczynnie wchodzi na 1500 obrotów i za nic nie chce zejść - wyłączenie i ponowne uruchomienie załatwia sprawę, nie wiem, może krokowiec coś jeszcze nie domaga albo coś, tym bardziej że podczas jazdy i zmiany biegów sam podbija mi obroty... Drugim mniej istotnym szkopułem jest klepiąca hydraulika, niby normalka w tych silnikach, ale na forum mitsumaniaków już wyczytałem co zrobić żeby się to troche uspokoiło, otóż wleję sobie taki oto specyfik:
http://allegro.pl/archoil...3678789979.html
A żeby nie było że kupiłem se syf, są filmiki:
http://www.youtube.com/ch...vUJpKjwA/videos
Drogi ten specyfik strasznie nie jest, więc warto wypróbować.
Jak przestanie mnie wkurzać i zacznie normalnie bezawaryjnie jeździć, to może jej wybaczę :2xf:

Marcinowaty - 10 Lis 2013, 21:47

Powinieneś kupić 1,6. Wtedy byłbyś zadowolony
Peedro - 10 Lis 2013, 22:25

Marcinowaty, Jest to co jest i tyle. W obecnym etapie mojej znajomości z Carismą to w ogóle bym jej nie kupił, ale kto wie, może jeszcze odkupi swoje winy :-P
Laskosz - 10 Lis 2013, 23:42

Peedro napisał/a:
może jeszcze odkupi swoje winy :-P


prawie sie popłakałem ze śmiechu :hahaha:

Peedro - 10 Lis 2013, 23:51

Phi :2xf:
Marcinowaty - 11 Lis 2013, 19:07

Chodi o to jak byś miał 1,6 to byś miał inne spojrzenie. Normalny silnik bez udziwnień.
vegetagt - 11 Lis 2013, 20:16

jeżeli nawiązujesz do rodzaju wtrysku, to 1.8 tez miały swoją normalną wersje ;)
Peedro - 30 Lis 2013, 23:58

No więc na dzień dzisiejszy temat silnika jest ogarnięty. Na całe szczęście wystarczyła wymiana sterownika (podpowiedź z mitsumaniaków, a i nie kosztowało wiele, bo kupiłem najtańszy za 25 zł z allegro) i silnik już nie wariuje z obrotami podczas jazdy, co mnie najbardziej wkurwwwiało w tym wozidle :-P

Co do korozji - łyżwa w stanie dobrym, coś ją łapie, ale niewiele, trzyma się solidnie :P Spód jest zdrowy ja dzwon, buda też niczego sobie, jedynie koło wlewu pod klapką chrupie, ale dlaczego to nie wiem - od strony koła jest inna blacha i ona jest zdrowa, a i poszycie błotnika też jest zdrowe, więc mam to w :tyłek: ...

Z innych irytujących rzeczy - zmieniam sprężyny

Kupiłem takie coś za 200 zł :-P - wynalazłem na tablicy, więc się opłacało, bo taniej niż nowe seryjne i taniej niż nowe Jamexy (330 zł na allegro). Tył już zmieniony i poszło nieco do góry, jeszcze czekam z przodem, bo muszę założyć nowe osłony i odboje, bo stare zetlały, a i do wymiany oba łączniki staba, więc auto rozgrzebane czeka do poniedziałku.

Powoli paścia ogarniam, tak żeby przynajmniej mnie nie wkurwwwiał :rotfl:

Ad@mus - 1 Gru 2013, 00:05

żólte:D
bedą profi:)
na sezon kolek szukej panie;p Kari jeszcze posluzy :ok:

Laskosz - 1 Gru 2013, 01:49

:yes:
Ad@mus napisał/a:
Kari jeszcze posluzy
:hahaha: Ci sie dzolk udal :hahaha:
Marcinowaty - 1 Gru 2013, 09:31

Brat też kupił JAMEX tylko czerwone na przód, - 40 mm jak dobrze pamiętam. Prowadzi się jak bajka ;)
vegetagt - 1 Gru 2013, 12:49

Marcinowaty, a zmieniał do tego amortyzatory?
Peedro - 1 Gru 2013, 13:02

To nie są Jamex, tylko MAD Suspension :P Holenderska firma że niby (szukałem w necie).

http://www.mad-tooling.co...PORTIVE_LOS.pdf
http://mad-suspension.co....category&path=6

Marcinowaty - 1 Gru 2013, 20:57

vegetagt napisał/a:
Marcinowaty, a zmieniał do tego amortyzatory?

Nie zmieniał, ponieważ do tych sprężyn nie było potrzeby, ale nie pamiętam czy obniżają o 20 czy 40 mm. W carismie przód jest za wysoko, bynajmniej w 1,6

vegetagt - 1 Gru 2013, 21:13

Marcinowaty, aha, bo mi sie wydaje, że do moich jamexów przydały by się ciutke twardsze amory :P
Marcinowaty - 2 Gru 2013, 17:01

A sprawdzałeś ich tłumienie?
vegetagt - 2 Gru 2013, 17:16

Marcinowaty, że niby na stacji diagnostycznej? Tam wychodzą cuda i nie jest to miarodajne ;) Ale było sprawdzane i wg komputerków wszystko ok. Amory mają może z 8tys najechane(nówki kayaba kupiłem kiedyśtam). Może to kwestia tego, że są olejowe.

Peedro, aleśmy ci naspamowali! A jakie hamulce masz z tyłu w carismie? Bęben czy tarcza?

Peedro - 2 Gru 2013, 17:48

Bębny.

Springole zmienione, jest mocno na +, już nie buja jak łajba i nie dobija i podniosła się delikatnie, ale powinno się jeszcze ułożyć. Przy okazji wpadły z przodu nowe łączniki staba (blueprint) i nowe osłony z odbojami (monroe).

Peedro - 22 Gru 2013, 16:26

Sprzedana, można zamknąć :9:
Marcinowaty - 22 Gru 2013, 22:17

I co teraz po carismie?
Peedro - 22 Gru 2013, 22:21

Marcinowaty, nie wiem jeszcze dokładnie, ale być może Japonia :-P

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group