Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?

zuziu - 23 Lip 2013, 09:48
Temat postu: [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
Witam.
Przeczytałem wątki o instalacjach lpg w fieście MK7 jednak nie znalazłem informacji które potrzebuję. Przymierzam się do zakupu 4-letniej fiesty. Od razu po zakupie zamierzam założyć instalację LPG, a z fiesty korzystać przez wiele lat. Najważniejszą kwestią dla dla mnie jest, by auto było jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe.
rozważam dwa silniki: 1.4 96 KM, oraz 1.6 120 KM. Rzecz jasna- im mocniejszy tym lepiej.
Ale- czy technologia Ti-VCT w silniku 1.6 ma wypływ na awaryjność tego silnika? Czy przez Ti-VCT nie psuje się on częściej (i jest droższy w naprawach) aniżeli silnik 1.4?
Czy silnik 1.6 (przez owe Ti-VCT) nie będzie gorzej znosił instalacji LPG od silnia 1.4?
Ostatnie pytanie- może jednak, mimo wszystko tańszym w utrzymaniu i serwisowaniu będzie diesel 1.6 bez DPF, niż silnik benzynowy z instalacją LPG?
Z góry dzięki za rozwiani moich wątpliwości!

MisiekT - 23 Lip 2013, 09:54

zuziu napisał/a:
jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe

1.4 na 14", golas :rotfl:

Qzyn - 23 Lip 2013, 10:55

Jesli masz zamiar jezdzic wiele lat to raczej diesel nie bedzie tanszy, biorac pod uwage ewentualne naprawy ktore w dieslu sa znacznie drozsze.
maciek127 - 23 Lip 2013, 18:59

Ford w Niemczech oferował fabryczny gaz do 1,4
zuziu - 25 Lip 2013, 20:49

No dobra- sam sobie odpowiem :P . Dostałem odpowiedź na portalu autocentrum, może komuś się przyda:

Ekspert: Tomasz Piasek
Witam,
Sugeruję wybrać starą, sprawdzoną konstrukcję, czyli silnik 1.4, a przy montowaniu instalacji LPG dodać zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych.
Wiek samochodu nie ma znaczenia. W naszym warsztacie wielokrotnie montowaliśmy instalacje gazowe w samochodach 1-2-3-letnich, kilkumiesięcznych, a także w fabrycznie nowych z zerowym przebiegiem - wszystkie sprawują się świetnie. Ważne jest dobranie odpowiedniej instalacji i prawidłowe jej wyregulowanie po montażu, a później dbanie o regularny serwis i konserwację.

W kilkuletnim Fordzie Fiesta założyłbym instalację STAG-300-4 Premium z reduktorem AC R01-150 i wtryskiwaczami HANA H2000-C (czarne). Do tego zestaw do lubryfikacji gniazd zaworowych.

MisiekT - 25 Lip 2013, 21:30

taaa, szczegolnie lubryfikacja :)
Qzyn - 26 Lip 2013, 16:45

Hehehe o lubryfikacji zapomnij, zestaw proponowany calkiem niezly, jedynie nie pamietam oznaczen wtryskow ale czarne byly chyba najmniejsze a potem czerwone. Jesli mam racje to na bank wlozylbym czerwone.
wojtek_10101 - 26 Lip 2013, 20:23

zuziu napisał/a:
Najważniejszą kwestią dla dla mnie jest, by auto było jak najmniej awaryjne, a koszty serwisowania jak najniższe.


Jeśli tak podchodzisz do sprawy to weź 1.4 96KM.

maciek127 napisał/a:
Ford w Niemczech oferował fabryczny gaz do 1,4


Zgadza się! Interwał regulacji luzu zaworowego skrócono z 160 kkm do 60 kkm. (jeśli dobrze pamiętam, ale to można sprawdzić w Etisie)

Ja mam zamontowaną instalację BRC SQ 24, jestem bardzo zadowolony spalanie ok. 7.5litra gazu. Przejechałem od montażu 15 tysięcy kilometrów - zero problemów, zero błędów silnika, żadnego falowania obrotów.

Reasumując:
1. Kup auto z silnikiem 1.4
2. Załóż gaz.
3. Za zaoszczędzone pieniądze wybierz się do baru z kolegami :)

Odnośnie lubryfikacji to proponuje żebyś sobie wyobraził olej kapiący w kolektor dolotowy i jego "zbawienne" efekty !!

Pozdrawiam,

porosty - 23 Mar 2014, 12:24

Witam kolegów.
Chciałbym odrobinkę odgrzebać temat na dość podobny...

Jakie lpg do nówki fiesty 1,4 16v 96km duratec?
Bawić sie w lubykaty?

MisiekT - 23 Mar 2014, 12:52

zamiast lubryfikacji lepiej instalke, która na wyższych obrotach podlewa częściowo PB...
artax - 23 Mar 2014, 13:31

porosty napisał/a:
Witam kolegów.
Chciałbym odrobinkę odgrzebać temat na dość podobny...

Jakie lpg do nówki fiesty 1,4 16v 96km duratec?
Bawić sie w lubykaty?

tak z czystej ciekawości.Czy możesz montować instalacje LPG do nówki na gwarancji?Chyba ,ze robi bo ASO.
pzdr

porosty - 23 Mar 2014, 15:09

Niby nie mogę... stracę gwarancję na silnik i elementy elektryki ale...
Zawsze jest ale i tu wygląda ono tak: jeśli coś się stanie to mechanik najpierw musi sprawdzić czy problem leży po stronie silnika/elektryki czy jest spowodowany ingerencją poprzez założenie lpg. Jeśli powstał przez założenie lpg to lipa ale jeśli nie to robią swoje.

Tak na marginesie- jakich spalań powinienem się spodziewać w 1,4 96km i jak w ogóle o niego dbać - nie miałem jeszcze forda a tym bardziej nowego samochodu...

MisiekT - 24 Mar 2014, 01:38

poczekaj z instalka chociaz pierwszy rok albo z 20tys. km - po instalacji zapomnij o gwarancji - a drobiazgi na poczatku potrafia wyskoczyc...
porosty - 24 Mar 2014, 14:34

Dzięki za rade. Mógłbyś napisać jak dbać o mk7? Jak docierać na co zwracać uwagę itp? Do tej pory miałem lagune 1 1.6 gaz i to używana więc zupełnie inny samochód. Czy jest dla mk7 dostępna instrukcja obsługi albo coś takiego jak ''sam naprawiam"?
MisiekT - 24 Mar 2014, 15:09

jest "sam naprawiam", na allegro pewnie mozna zamowic...
co do eksploatacji - jezdzic normalnie i przestrzegac terminow i zakresu serwisowania, najlepiej stosujac pelnego syntetyka (millers, motul i tym podobne) i porzadne czesci, bedzie dobrze

PS. docieranie? daj spokoj - po prostu jezdzij nie przeciezajac silnika, ale w pelnym zakresie (niskie obroty to zlo, wysokie przez dluzszy czas tez zlo)...

porosty - 24 Mar 2014, 15:16

Wielkie dzięki. Czyli stosować się do wskazań komputera dot zmiany biegów i bedzie ok :)
MisiekT - 24 Mar 2014, 16:12

nie sadze :) jezdzij po prostu dynamicznie, ale bez przeciazania - swiatelka swiatelkami, ale chyba jako kierowca sam najlepiej czujesz kiedy auto idzie gladko, a kiedy sie meczy
porosty - 24 Mar 2014, 16:26

Dzięki za rady

[ Dodano: Pią Kwi 04, 2014 12:46 ]
Firma z Krakowa zaproponowała mi do MK7 1,4 96km taką instalację:

Sterownik: stag Premium
wtryskiwacze: ac w-01
reduktor: ac r-01
gwarancja: ogólnopolska 2 lata
zbiornik: w miejscu koła zapasowego 42l ( 600x190) lub wystaje ponad linię podłogi 1cm 44l ( 600x200)

cena 2800zł brutto

Co o tym sądzicie? Wystarczy czy lepiej dołożyć parę złotych do czegoś lepszego - i czego?

armo - 27 Lip 2014, 11:04
Temat postu: Regulacja luzów zaworowych
Witam od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem MK7 2009 rok 1.4 96KM i zastanawiam się nad założeniem lpg, ale panowie w ASO powiedzieli, że co prawda można założyć, ale później ewentualna regulacja luzów zaworowych to koszt aż 2tys zł!!!!!, za bardzo niechce mi się w to wierzyć, czy ktoś już robił regulację i ile to kosztowało? z góry dzięki za odpowiedz
TSRules - 27 Lip 2014, 17:45

słuchaj gości z ASO, tam często pracują "najtańsi" mechanicy z łapanki :ok:
armo - 27 Lip 2014, 20:05
Temat postu: lpg
O tym to ja wiem :) i stąd właśnie moje pytanie ile coś takiego kosztuje na prawdę
TSRules - 27 Lip 2014, 22:44

regulacja to regulacja, przy lpg co najwyżej skraca się odstęp pomiędzy nimi, a ile kosztuje ? zależy gdzie robisz 40-200zł
MisiekT - 27 Lip 2014, 23:40

gdzie takie tanie szklanki można kupic?
w 1.6 zabawa bez robienia rzeżby może wyjść do tysiaka - ale to robota na przebiegi rzedu 100tys. albo i więcej...

Qzyn - 28 Lip 2014, 07:09

Wlasnie chcialem zapytac gdzie tak tanio mozna wyregulowac zawory jesli regulacja jesy plytkowa to od razu jade tam z moim subaru :) ))))))))))))))))
TSRules regulacja to nie regulacja. Jak masz srubki to robisz to w godzine, koszt to jedynie robocizna i ewentualnie nowa uszczelka pod pokrywa. Jak masz plytki to mozesz sie liczyc ze zdjeciem glowicy :)

MisiekT - 28 Lip 2014, 07:47

fajnie, tylko że w 1.6 przynajmniej reguluje się wymieniając całe szklanki - znacznie wyższy koszt niż płytki
Qzyn - 28 Lip 2014, 09:09

O kurde, to jeszcze gorzej. Myslalem ze szklanki maja od spodu male wymienne "cukierki bo czasami tez tak bywa jak nie ma plytek od gory :/ No to zabawa na calego
TSRules - 28 Lip 2014, 10:10

heh myślałem ze tam jest jeszcze płytkowa, no co zrobić, nowsze auto droższy serwis- życie :ok:
Qzyn - 28 Lip 2014, 11:25

Plytkowa tez jest bardzo droga. Jedynie regulacja srubkami jest tania
MisiekT - 28 Lip 2014, 12:13

Cytat:
Plytkowa tez jest bardzo droga

dlaczego? plytki w fordach to latwa sprawa - wystarczy sciagnac dekiel i zwykle albo zamieniasz plytki miejscami albo dokupujesz kilka (koszt kilka zl za sztuke)... ogolnie 200-400zl poza ASO, a jak ktos ma chec to i samemu da rade.

Qzyn - 28 Lip 2014, 13:15

MisiekT napisał/a:
dlaczego? plytki w fordach to latwa sprawa - wystarczy sciagnac dekiel i zwykle albo zamieniasz plytki miejscami albo dokupujesz kilka (koszt kilka zl za sztuke)...

Mi sie wydawalo ze na tych plytkach leza wałki i ze trzeba rozpinac rozrzad i wyjmowac wałki zeby wymienic plytki, potem zalozyc jeszcze raz sprawdzic i ewentualnie korygowac. Moge sie mylic...
W zadnym silniku jak na razie nie udalo sie nam pozamieniac miejscami, trzeba miec mega szczescie. A kupic na sztuki u nas tez ciezko, przewaznie oferowane sa zestawy plytek za bodajze 800-1200zl. A u mechanika taka regulacja wynosila przewaznie ok 400zl, bez kosztow ewentualnych nowych uszczelek, co w porownaniu z regualcja srubkami (50-100zl) jest znacznym kosztem.
Ale masz racje w fordzie regulacja plytek i tak jest relatywnie tania w porownaniu np z subaru :)

MisiekT - 28 Lip 2014, 15:01

moze zalezy tez od generacji... tak czy inaczej - nie ma nic za darmo, a problem moze pojawic sie i na benie - chociaz najprawdopodobniej sporo pozniej

jedyna rada - jak juz wrzucasz LPG, nie oszczedzaj na instalce i nie daj gaziarzom sobie wmowic co wystarczy, a co nie... cisnij na najlepsze graty z sensownym zapasem

Qzyn - 28 Lip 2014, 17:35

MisiekT napisał/a:
jedyna rada - jak juz wrzucasz LPG, nie oszczedzaj na instalce i nie daj gaziarzom sobie wmowic co wystarczy, a co nie... cisnij na najlepsze graty z sensownym zapasem

Swiete slowa, porzadna instalacja to podstawa i dobre jej wystrojenie. Auto na gazie ma palic 10-15% wiecej i koniec. Jesli ktos bedzie chcial przyoszczedzic na spalaniu duzo szybciej wroci do tematu zaworow i nie tylko ;)

MisiekT - 28 Lip 2014, 17:48

Qzyn napisał/a:
Auto na gazie ma palic 10-15% wiecej i koniec

nie koniec - ja bym powiedzial, zeby koniecznie celowac w instalke, ktora ma opcje mieszania LPG z PB w zaleznosci od obrotow albo powyzej konkretnych obrotow... to juz w miare standard w lepszych instalkach, a ma szanse bardzo przedluzyc zycie silnika
a do tego zapomniec o tanim oleju i brac najwyzsza polke z pelnych syntetykow

Qzyn - 28 Lip 2014, 19:27

MisiekT napisał/a:
nie koniec - ja bym powiedzial, zeby koniecznie celowac w instalke, ktora ma opcje mieszania LPG z PB w zaleznosci od obrotow albo powyzej konkretnych obrotow... to juz w miare standard w lepszych instalkach, a ma szanse bardzo przedluzyc zycie silnika
a do tego zapomniec o tanim oleju i brac najwyzsza polke z pelnych syntetykow

Byc moze. Nie wiem ile juz masz najechane na gazie ale ja z doswiadczenia powiem ze lubryfikatory i mieszanie z paliwem to bujda i tylko podnosi koszty montazu wzglednie uzytkowania.
Paliwem silnik jest smarowany podczas rozgrzewania, jesli ktos bardzo przyklada do tego wage to po prostu daje wyzsza temperature przelaczaniana gaz aby dluzej pojechac na pB.
Co do olejow to w nowych samochodach na pewno dobry syntetyk, w starszych (a takich jest tu na forum 90%) solidny polsyntetyk wystarcza.
Mowie na przykladzie:
Wolnossacy subaru impreza, gaz zalozony przy 100tys, obecnie 230, zero problemow (instalka STAG, wtryski hana, reduktor zavoli) olej polsyntetyk mobila lub castrola.
Wolnossoacy subaru impreza 2006r instalka bigas (ze wzlgedu na niemiecka homologacje), zalozona przy 90, obecnie 140, zero problemow
Honda civic 1,4, instalka Stag, wtryski niestetty reg fast, niedlugo hana, reduktor kme zalozona przy 210tyz, obecnie 260, totalne zero problemow, olej polsyntetyk mobil.
Tyle na razie udalo mi sie przetestowac.
Do tego opinia juz nie moja chlopaka ktory ogarnia 80% subaru wrx/sti lpg w polsce, zero lubryfikatorow :=)

MisiekT - 28 Lip 2014, 22:32

Qzyn - nie mowie o lubryfikatorach, a mieszance np. 30 % PB / 70% LPG na wyższych obrotach - cudow nie ma, ale obniży to mocno temperaturę... i nie ma w tym bujdy, a czysta fizyka

poza tym - Twoje przykłady to silniki, które ogolnie "dobrze znoszą gaz" - Fordowskie maja ogolnie inna opinie...

a co do mojej - zobaczymy - pewnie ze 100tys. będzie trzeba nia jeszcze zrobić przed zmiana to będzie jasność czy dojedzie na tym silniku czy innym :) o ile nie padnie z innych powodow :-P

Qzyn - 29 Lip 2014, 07:03

MisiekT napisał/a:
Qzyn - nie mowie o lubryfikatorach, a mieszance np. 30 % PB / 70% LPG na wyższych obrotach - cudow nie ma, ale obniży to mocno temperaturę... i nie ma w tym bujdy, a czysta fizyka

Teoretycznie mozna by pomyslec w wysilonych jednostkach. Nie wiem jak nowe fordowskie znosza gaz, moze faktycznie sa takie ble ble ble wtedy trzebaby cos zrobic. Starsze (ZETEC) znosza dobrze.
Choc ja predzej bym podlewal paliwa zaleznie od obciazenia, wzglednie obciazenia i obrotow niz samych obrotow. To by mialo sens.
Co do silnikow to honda owszem a akurat subaru ludzie plakali ze tragicznie znosza gaz , ze wypala gniazda zeby nie montowac az ktos przelamal ta famę. Moze z tymi fordami bedzie podobnie ;)

MisiekT - 29 Lip 2014, 07:29

Qzyn napisał/a:
predzej bym podlewal paliwa zaleznie od obciazenia, wzglednie obciazenia i obrotow niz samych obrotow

byłoby idealnie, ale to chyba jeszcze nie jest dostępne nawet w lepszych instalkach...

Qzyn - 29 Lip 2014, 08:11

Dlatego lepiej np kupic dobra instalke i zamiast robic kalibracje a potem ustawiac mnoznik - wsadzic sonde szerokopasmowa w tylek i napisac porzadnie mape gazu, podlewajac troche przy wiekszym obciazeniu. Tepmeratura bedzie duzo lepsza i mozna nie myslec o podlewaniu benzyna ;)
Niestety to wykracza poza umiejetnosci 90% naszych polskich gazownikow (niekoniecznie polskich instalacji :) )) )

armo - 31 Lip 2014, 10:06

Wygląda na to że do mojej fiesty, przy rocznym przebiegu 15tys km, nie opłaca się instalować lpg, bo co zaoszczędzę w trakcie jazdy to później wydam na regulację luzów zaworowych
porosty - 28 Paź 2014, 22:03

Koledzy.
Przypatruję się rozmowie i zadam pytanie:
Jak sprawdzić czy dany silnik polubi się z gazem i jak wygląda w nim regulacja luzów zaworowych?
Jaki typ instalacji lpg polecacie, czy bawić się w lubrykację/podpinanie komputera LPG do komputera samochodu itp?

Nadmienię iż mam MK7/2013/3kwartał/1,4/96KM

dawid003 - 16 Mar 2015, 20:32

Po dzisiejszej rozmowie u jednego gaziarzy w Krakowie zalecał, żeby było bezpiecznie sprawdzanie/regulacje luzów zaworowych do silnika 1.4 duratec co 30 tyś km. Nadmienił, że klienci gazujący fiesty z tym silnikiem, nie posiadający instalacji z dotryskiem paliwa: w mięście w rzeczywistości będa musieli wyregulowac luzu zaworowe do 50 tysięcy, natomiast Ci co na długich i szybkich trasach to już własnie co 30 tyś km. Natomiast samochody z dotryskiem paliwa na obciążeniach mogę się spodziewać koneiczności regulacji co 60 tyś km. I teraz pytanie do obeznanych Czy wie ktoś czy w nowym silniku 1.4 duratec od 2013 roku są płytki czy "szklanki" i ile mniej więcej kosztowałaby w zakłądzie w rozsądnymi cenami regulacja?
porosty - 16 Mar 2015, 20:44

Dawid.
Ja nawet nie wiem czy mam 96 czy 90KM.
VIN u forda pokazuje 90KM a samochód mam jak TY - z 2013go roku 1,4l
W PGD powiedzieli mi nawet że mam regulację hydrauliczną - w co nie wierzę :)
Rozmawiając dzisiaj u gazownika w temacie regulacji na płytkach powiedział mi że płyka to koszt około 40 zł plus uszczelka itp to w przypadku pełnej regulacji powinno się zamknąć w około 300-400zł - zależnie od zakładu i chęci.
Jeśli szklanki to koszt będzie większy.

dawid003 - 16 Mar 2015, 20:48

właśnie czyli do końca nie wiemy być może rzeczywiście mamy regulację hydrauliczną, bo po co mieli by kłamac w PGD? :P To, że unikają tematu gazu to inna sprawa ale celowo mówić klientowi źle? :P
vegetagt - 16 Mar 2015, 20:51

porosty napisał/a:
Rozmawiając dzisiaj u gazownika w temacie regulacji na płytkach powiedział mi że płyka to koszt około 40 zł plus uszczelka itp to w przypadku pełnej regulacji powinno się zamknąć w około 300-400zł - zależnie od zakładu i chęci.
Jeśli szklanki to koszt będzie większy.


a ile tych płytek jest? Nie przypadkiem 16, czyli ~640zł za same płytki?

porosty - 16 Mar 2015, 21:00

Wiesz... MK7 z silnikiem 1,4 w Niemczech była z fabrycznym LPG...
Ale... Nie jestem pewny, ale możliwe że w 2013 roku mogła nastąpić zmiana parametrów silnika i były na rynku dostępne dwa modele silnika : 90 i 96KM. Ojciec w Bmax z 2012 ma identyczny silnik ale 90KM.
Nie wydaje mi się, że w Fordzie mają centralny błąd, ale z ciekawości zadzwoń do PGD algo gdzieś indziej - np do warszawy, podaj VIN i zapytaj jaki masz silnik i regulację. Ja dzwoniłem do Forda na Jasnogórską na dział serwisu na części - oni mieli dostęp do wszystkich danych.

Jak będziesz dzwonił, daj znać czego się dowiedziałeś.

Ps. Ja będę chyba zakładać Staga Qbox plus z podłaczeniem do kompoutera z dotryskiem paliwa na wysokich obrotach i chyba bez lubrykacji ( Mgas - zakopiańska )

Jakbyś gazował- można by udać się razem - może jakiś rabacik się wykręci :)

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 21:02 ]
vegetagt... masz rację, porypało mi się w rozumowaniu... ale często da się poprzekładać płytki w inne miejsca o podobnym luzie.

dawid003 - 16 Mar 2015, 21:04

Okej będe dzwonił po Fordach na dniach i dam znać :D o prosze ja też w Mgas planuje montaż, facet mówił dzisiaj ze taka sama fiesta była przede mną jak dziś tam byłem :-P U mnie jest jeszcze kwestia czy leasingodawca mnie puści z tym gazem :P

[ Dodano: Pon Mar 16, 2015 21:07 ]
aha i nawet o takim sterowniku myślę i bez lubryfikacji :)

porosty - 16 Mar 2015, 22:02

O popatrz :)

Mnie Mgas proponowali taką instalację:
STAG QBOX PLUS
reduktor i wtryski AC
butla wyjdzie około 35l gazu +- może da się troszkę więcej - będzie wystawać 1cm nad podłogę i "dywanik elegancko leży" - tak mówią zapiski w Mgas.

Jakbyś się kolego zdecydował na 100% to moglibyśmy ponegocjować zakup grupowy :)
Kiedyś mi oferowali zniżki po 100zł przy zrobniu 2 sztuk :)

MisiekT - 16 Mar 2015, 22:05

niewiele wystaje butla 44l i nie trzeba się meczyc z tankowaniem co chwila
druga kwestia - nie oszczędzajcie na wtryskach - ja wiem, ze gaziarze mowia co starczy a co nie, ale kupcie raz a dobrze

dawid003 - 16 Mar 2015, 23:25

o tym samym mówicie, po prostu 35 litrów to pojemnośc rzeczywista zbiornika czyli 80 % napełnienia :)
Do MisiekT: Jakie posiadasz wtryski?

MisiekT - 16 Mar 2015, 23:44

Keihin'y
Marcin - 17 Mar 2015, 18:57

Z tego co pamiętam to ford po 2001r przechodził ze szklanek z płytkami na pełne szklanki i regulacja była tylko przez ich wymianę, a płytki zawsze można przeszlifować, bo przy gazie przeważnie robi się za ciasno (miałem tak w mazdzie, też regulacja na płytkach).

Na wtryskach nie oszczędzać, bo się to wcześniej lub później może zemścić.

dawid003 - 17 Mar 2015, 19:07

tak tylko, że ostatnio jest moda przechodzenia spowrotem na płytki :) podzwonie i dam tu odpowiedź jak sprawa wygląda w nowym duratecu :)
porosty - 15 Kwi 2015, 11:59

Witam kolegów.

I stało się. od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem LPG w mojej Fieście.

Założyłem zestaw: STAG QBOX Plus + wtryski i reduktor AC.
Dodatkowo poprosiłem do dotrysk paliwa przy wysokich obrotach.

Sumarycznie: Spalanie oscyluje w okolicach od 8l/100 dla jazdy spokojnej poza miastem gdzie nie mogę się rozpędzić, do około 10l/100 po trasie z prędkościami ok 140 oraz około 10l/100 w mieście - mega koras.

Póki co nie mogę podać jakieś znaczącej statystyki ponieważ nie zrobiłem tyle przebiegu.

Butla mieści około 34 litrów paliwa.

Dane pewnie ulegną zmianie wraz ze wzrostem przebiegów i charakterystyki podróży. :)


Polecam Mgas :)

dawid003 - 15 Kwi 2015, 23:07

wlew pod klapką? jesli tak to jak to wychodzi? czy wygodne rozwiązanie itp?
michal77 - 16 Kwi 2015, 07:08

Fabrycznie instalacje mają pod klapką.
porosty - 16 Kwi 2015, 09:31

Niestety.

Zrezygnowałem z wlewu pod klapką z obawy przed ew uszkodzeniem całego elementu w trakcie eksploatacji np zimowej

MisiekT - 16 Kwi 2015, 10:31

dawid003 napisał/a:
jesli tak to jak to wychodzi? czy wygodne rozwiązanie itp?

normalnie - czysto i wygodnie... siedzi tak mocno, ze nie ma bata tego uszkodzic niechcacy
a jak ktos lubi sie schylac w zime i szykac dziur w zderzakach to szacun :)

porosty - 16 Kwi 2015, 10:33

He he. Lubi nie lubi. Teraz MUSI :)
MisiekT - 16 Kwi 2015, 11:01

a tam musi... dajesz gaziarzowi rownowartosc 1-2 tankowań i masz pod klapka...
porosty - 16 Kwi 2015, 11:11

No jasne.
Ja wybrałem klasycznie wlew w zderzaku. Powód: wolę się czasem schylić do zderzaka niż wymienić wkładkę wlewu paliwa. Wyobraź sobie sytuację że masz zimę, lejesz gaz, wąż ciężki, sztywny itp i jakiś pacam przechodzi koło dystrybutora i zawadza nogą o wąż LPG... no dobra to czarnowidztwo, a schylanie aż tak nie boli. Co prawda zawsze niałem wlew pod klapką ale cóż. to była samodzielna decyzja.

Ps mógłbyś wysłać zdjęcie Twojego wlewu?

MisiekT - 16 Kwi 2015, 11:44

wyobrazam sobie, nawet by nie drgnal...
jedyna opcja to uszkodzic, to umyslna dewastacja :)
mam juz grubo ponad 100 tankowan i zadnego luzu ani pekniec

wieczorem sprobuje podeslac fote :)

porosty - 16 Kwi 2015, 11:47

Masz zwykły wlew czy taki magiczny z jakimś tam systemem bezzakrętkowym? (ma to zapewne swoją nazwę, wiadomo o co chodzi)
MisiekT - 16 Kwi 2015, 12:58

bez korka, zreszta wszystkie Fiesty maja bezzakretkowy z tego co pamietam... mozna oczywiscie dolozyc korek, ale troche mija sie to z celem...
porosty - 16 Kwi 2015, 13:01

Robiłeś już może przegląd zaworów? Jak u Ciebie wygląda silnik po jeździe na gazie? Szacuję że masz już około 45 tyś na gazie zrobione, pewne wnioski już się nasunąć powinny. Jak dbasz o silnik zgazowany?
MisiekT - 16 Kwi 2015, 13:12

jezdzi bez zajakniecia, zaworow nie robilem - i szczerze to sam nie wiem czy jest sens, bo w tych silnikach koszt jest zdaje sie spory, wiec niewykluczone ze prosciej wymienic caly slupek w razie czego... zobaczymy co doradzi mechanior przy rozrzadzie

na LPG na razie ~50tys.

co do dbania, to nic nadzwyczajnego (bo i nie ma jak inaczej dbac):
- pelny syntetyk dobrej klasy (ostatnio miller's)
- wlaczony VSR powyzej 3500rpm, czyli podlewanie paliwa w ramach obnizenia temperatury/smarowania (aktualnie 30% bo bena tania, wczesniej 20%)
- normalna jazda bez nadrabiania kompleksow ze swiatel

porosty - 16 Kwi 2015, 13:16

Podoba mi się stwierdzenie:
- normalna jazda bez nadrabiania kompleksow ze swiatel

Też mam ustawiony VSR. Polecasz trzymać się tych 3500rpmów?
Mam mniejszy silnik bo 1,4/96KM zatem przystosowany na inne parametry pracy a czasem po trasie się pociśnie te 140km/h a to już troszkę ponad 3000rpm.

Wiesz... nie chcę wyjść na paranoika ale fajnie byłoby nie zajechać silnika w nowym samochodzie :)

Ps jak u Ciebie ze spalaniem?
U mnie w cylku pozamiejskim wychodzi około 8,2-8,5

MisiekT - 16 Kwi 2015, 13:26

VSR mam ustawiony zgodnie z przelaczeniem sie zmiennych faz po prostu - w praktyce do 115km/h mam 100%, wszystko szybciej juz idzie mieszanka

spalanie srednie 8.3-8.5 + 0.7l beny (ale to tez uwzglednia momenty jak jechalem na samej benie, np. jak nie chcialo mi sie stawac na tankowanie czy nie bylo stacji z LPG za granica)

porosty - 16 Kwi 2015, 13:28

Dzięki za informacje!

Have Fun and Drive!

MisiekT - 16 Kwi 2015, 13:29

oj nie, na dzisiaj juz wystarczy jazdy - rano traska 500km pękła, jutro powrot
porosty - 16 Kwi 2015, 13:34

Spoko, Ja jutro mam w planach jakieś 7 setek :)
vegetagt - 16 Kwi 2015, 19:32

ja mam pytanie apropo wlewu pod klapką + przejsciówki wkręcanej:
Nie zamarzło wam to w zime? Kiedyś od kumpla pożyczyłem auto z takim sprzętem i trzeba było to pod nawiew ciepłego powietrza podłożyć, bo nie chciało się lpg tankować. Raz mi się zdarzyło, raz mu :9:

Z kolei, w swoim aucie miałem wlew lpg na kątowniku pod tylnym zderzakiem, czyli syf brud i w ogole, i przez rok uzytkowania, ani razu nie miałem takiego problemu, a mrozy były większe niż ostatnio.

porosty - 16 Kwi 2015, 21:08

Napiszę Ci troszkę omijająco: miałem w obu poprzednich samochodach wlewy w klapce. W volvo miałem wkręcane a w lagunie stałe. Zero problemów
Qzyn - 17 Kwi 2015, 07:41

vegetagt napisał/a:
ja mam pytanie apropo wlewu pod klapką + przejsciówki wkręcanej:
Nie zamarzło wam to w zime? Kiedyś od kumpla pożyczyłem auto z takim sprzętem i trzeba było to pod nawiew ciepłego powietrza podłożyć, bo nie chciało się lpg tankować. Raz mi się zdarzyło, raz mu :9:

Z kolei, w swoim aucie miałem wlew lpg na kątowniku pod tylnym zderzakiem, czyli syf brud i w ogole, i przez rok uzytkowania, ani razu nie miałem takiego problemu, a mrozy były większe niż ostatnio.


Pewnie u kolegi bylo cos nie tak - wlew pod klapka to bardzo dobre i estetyczne rozwiazanie, niszczenie zderzaka za 100zl to juz kwestia wyboru, ja bym tak nie zrobil nigdy. Obecny samochod juz kupilem z wlewem w zderzaku i klne bardzo czesto ze sie musze schylac odkrecac usyfiona zakretke itd. W poprzednich dwoch samochodach gdzie sam zakladalem gaz obydwa byly pod klapka, w sumie przejechaly ok 150 tysiecy kilometrow na lpg i nie bylo nigdy problemow.

MisiekT - 17 Kwi 2015, 09:17

vegetagt napisał/a:
Nie zamarzło wam to w zime?

nie... nie ma takiej mozliwosci - musialaby klapka byc nieszczelna - wtedy wystarczy uszczelka i po sprawie

vegetagt - 17 Kwi 2015, 10:36

ale coś z tym adapterem bylo nie tak :P Dwa razy pomogło ogrzanie go przy nawiewie. Chociaz to dziwna sprawa, bo przecież przepływający gaz też go mocno oziębia. Może dalej gdzieś zawór się przywiesił i potem odpuścił.
armo - 15 Gru 2015, 22:07
Temat postu: [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
Stało się :jupi: i w mojej fieście płynie lpg :) instalacja to lpgtech i jak na razie z pierwszych obliczeń spalanie 7.0l/100km :zwyciężca:
wojtekpl - 16 Gru 2015, 15:42
Temat postu: [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
Ja mam umówiony termin montażu na 22 stycznia, więc jeszcze jakieś trzy bańki PB wyjeżdżę zanim zacznę oszczędzać na paliwie.
Jakiej pojemności masz zbiornik lpg? Wygląda, ze wejdzie 630X225 o poj. całkowitej 55l, przy lekko podniesionej podłodze.

armo - 18 Gru 2015, 12:49
Temat postu: [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
wojtekpl napisał/a:
Ja mam umówiony termin montażu na 22 stycznia, więc jeszcze jakieś trzy bańki PB wyjeżdżę zanim zacznę oszczędzać na paliwie.
Jakiej pojemności masz zbiornik lpg? Wygląda, ze wejdzie 630X225 o poj. całkowitej 55l, przy lekko podniesionej podłodze.


Zbiornik mam 44l, a lpg wchodzi 35-36l, wymiary zbiornika to 600x200

wojtekpl - 23 Sty 2016, 21:03
Temat postu: [MK7] LPG- silnik 1.4 czy 1.6?
No i stało się: STAG QBOX Plus/ACR01/Barracuda - wkrętki w głowicy/zbiornik jednak 600x200 (choć uważam, że takie 630/200 butem lub/i młotkiem by wepchał)/inne: Tomassetto oraz AC/ przewody Faro/wlew pod klapką.
Póki co chodzi jak na PB, dzisiaj -12, skrobanko szyb i przełączył po niecałym kilometrze ( ogrzewanie na 3/4, ACR01 wpięty równolegle oczywiście) - przełącza jak na wskaźniku temp. pojawi się trzecia belka.
Zużycie - na razie nie powiem, bo do strojenia zatankowano za 50 zł. a w teraz zrobione jest jakieś 150 kilometrów. Muszę wyjeździć do zera, żeby sprawdzić ile faktycznie gazu wchodzi.

Pozdrowienia dla wszystkich zgazowanych.

P.S. W ASO twierdzą, że filtr powietrza wymienia się co 60 000 km/3 lata. Dzisiaj wymieniłem po 32 000/2 lata - syf okrutny. Niby w etis' ie piszą o warunkach zanieczyszczonych, żeby częściej, ale kto w ASO na to patrzy.

martiqs - 6 Lut 2018, 21:28

@wojtekpl - Czy możesz po tych dwóch latach napisać jak się u Ciebie sprawuje instalacja LPG?

Też będę instalował STAG QBOX stąd ciekaw jestem jak to wygląda:
- czy spalanie utrzymuje się na takim samym poziomie jak na początku,
- czy były jakieś problemy ogólnie z instalacją,
- jaki wychodzi u Ciebie zasięg na pełnym baku,
- inne Twoje uwagi

Z góry dzięki i pozdrawiam :)

porosty - 6 Lut 2018, 21:38

Ja mam staga.
Robię na butli od 440 km zimą w cyklu pozamiejskim do ok 500km.
Zrobiłem już 65k km i bez problemów.
Spalanie takie jak licznik +1l 😉
Do butli wchodzi średnio 35l zależy jak leży.

wojtekpl - 6 Lut 2018, 23:26

@martiqs

Żadnych problemów, nie wiem że mam LPG. Tzn przypominam sobie przy przeglądzie i jak trzeba noPB dolać :)

Zasięg trasa ponad 500; Kraków pod 400 plus trochę benzyny oczywiście - im częściej odpalasz i pokonujesz krótsze odcinki, zwłaszcza w niskich temperaturach, tym więcej; latem koszt praktycznie pomijalny. Na "pusty" zbiornik wchodzi jakieś 38 litrów, czyli spalanie ~7,5-10.

Uwagi? Hmmm, do następnego auta też zamontuję gaz :)

edycja

Graty oczywiście ważne, ale w całym tym interesie najważniejszy jest gazownik, czyli osoba, która całość odpowiednio zmontuje, a potem zestroi na drodze pod obciążeniem, a nie na postoju na wolnych obrotach.

martiqs - 7 Lut 2018, 06:46

Dzięki Panowie za Wasze doświadczenia, termin mam już umówiony za 2 tyg więc już niedługo :)
Zastanawiam się jeszcze co zrobić z zapasowy kołem, ale chyba dokupię sobie dojazdówkę...

leszkul - 22 Wrz 2018, 17:38

Witam,
Czy ktoś już wie jak wygląda regulacja zaworów w silniku 1,416V 96KM ?
Szklanki czy płytki i jaki koszt ?

leszkul

wojtekpl - 24 Wrz 2018, 23:40

Troszkę z naciskiem na troszkę, poszukać tu, na forum wystarczy i masz wszystko. 1,4 to taki rozwiercony 1,25 :-P
leszkul - 3 Mar 2019, 21:25

Czy ktoś zna konkretną odpowiedź , jaki typ regulacji zaworów w silniku 1,4 96km z 2012roku ?
Opinie na forum są mocno podzielone....
Może ktoś to już robił i poda konkretną informację?

Marcin - 6 Mar 2019, 21:09

O ile dobrze pamiętam to zeteci-s/durateci od 2000r. miały regulację na szklankach (grubość denka), na alledrogo można to sobie jeszcze potwierdzić na dziale z głowicami :-P
krzysztof12019 - 5 Maj 2021, 11:02

Cytat:

1.4


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group