Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK4] Twardy hamulec.

adriansjk - 5 Cze 2013, 13:42
Temat postu: [MK4] Twardy hamulec.
WItam . Wczoraj jadac samochodem przy wcisnieciu pedału hamulca zblokowaly sie szczeki no i oczywiscie musialem jakos powoli dojechac do domu naszczescie bylo blisko . Rozebralem wszystko wyczyscilem odpowietrzylem poniewaz dlugo stał samochod wszystko okej tylko ze hamulec jest twardy i stop caly czas sie swieci wiec spojrzalem pod pedal a tam pedal strasznie byl luzny nie dochodzil do czujnika stopu nawet dlatego byl caly czas tak jakby wlaczony . Nieweim co teraz robic dalej nie znam sie za bardzo na tym dodam jeszcze ze wymienialem ostatnio przewod od tego powietrza co idzie do serwa . Prosze o pomoc !!
drjanusz - 5 Cze 2013, 17:17

Po pierwsze to istnieje <szukaj> ,a po za tym napisz to tak aby można coś zrozumieć :zalamka: :zalamka: :zalamka:
Kameleon340 - 5 Cze 2013, 17:51

Tak jakby podciśnienia nie było..
vegetagt - 5 Cze 2013, 17:55

adriansjk napisał/a:
dodam jeszcze ze wymienialem ostatnio przewod od tego powietrza co idzie do serw


sprawdz czy drożny jest bo

Kameleon340 napisał/a:
Tak jakby podciśnienia nie było..


:)

JoeMix - 5 Cze 2013, 20:36

adriansjk napisał/a:
pedal strasznie byl luzny nie dochodzil do czujnika stopu nawet dlatego byl caly czas tak jakby wlaczon
Wiec pewnie nie hamulce a sam pedał się rypną, np. spadł ze swojej oski,,,
adriansjk - 6 Cze 2013, 21:27

Jesli chodzi o pompke ktora zasysa powietrze i w ogole to wszystko co dochodzi do serwa jest okej . Pedał jest nadal twardy hamulce sie nie zaciskaja . A gdyby to sam hamulec sie zepsuł to chociaz by miał wspomaganie z tego co mi wiadomo . Tak jakby ten bolec co jest na pedale nie wychodził do konca . Mechanik powiedział zebym wyjął pompę hamulcową wyszycscił itp . Niewiem czy to cokolwiek da . CZekam na wasze propozycje. Pozdrawiam
JoeMix - 6 Cze 2013, 22:10

Odkręć pompę od serwa - to nic nie boli, nie cieknie itp... i zobacz jak pedał pracuje bez pompy,,, bo mnie śmierdzi to że pisałeś że się rusza i nie wraca na swoje położenie spoczynkowe
diodalodz - 6 Cze 2013, 22:20

albo wina serwa albo vacum pompa nie daje właściwej próżni. Diagnozować można jedynie podączając manometr. Pompę hamulcowa raczej bym zostawił w spokoju bo to raczej nie jej wina.
adriansjk - 8 Cze 2013, 22:21

rozebralem pompe byl olej na serwie tam gdzie ten bolec wychodzi niewiem czy to dobze czy nie . serwo kupilem nowe i wymienilem poniewaz sie rozwaaliło bylo uderzone mocno i bolec polamal sie od strony pedalu hamulca niestety.. wszystko juz bylo okej . ale rzejechalem troche wiecej kilometrow oczywiscie odpowietrzlismy wszytsko itp bylo dobrzer przez chwile tylko najgorsze jest to ze dalej nie ma tego wspomagania !!! nowe serwo nowy przewod od pomy do serwa pompa na sto proceent dobra zostaje tylko i wylacznie pompa :( a moze cos z klockami i tymi tloczkami niewiem nie mam pojecia .. prosze o pomoc bo do dziewczyny nawet pojechac nie moge ;))
JoeMix - 8 Cze 2013, 22:27

Nie wiem czy ją mam tyle pary w nodze, ale bez wspomagania bezproblemowo hamowalem w dozbrojonym mercedesem,,, podcisnienie w ogóle masz?
adriansjk - 8 Cze 2013, 22:36

no dobra ale hamuje hamuje hamuje i zaczyna byc twaardy hamulec i nie odbija i zaciskaja sie hamulce z przodu i koniec jazdy .... jest podcisnienie !
JoeMix - 9 Cze 2013, 09:15

no to jak Ci zaciśnięte hamulce zostają,,, to teraz jest do ustalenie czy blikuje się coś mechanicznie,,, czy jednak coś z hamulcami dalej,,, jak pedał w podłodze zostaje to nie pamiętam czy on ma sprężynkę powrotu cz nie, ale łapą na pewno powinno da się go ruszyć,,, dwa jak pisałem, pompa jest (powinna być) szczelna i niepołączana z pedałem na stałe, ten ją tylko popycha,,, odkręć i zobacz jak wszystko jest w normalnym położeniu a potem jak jest zapadnięte,,, i będzie wiadomo czy pompa czy nie,,,
adriansjk - 9 Cze 2013, 10:57

Gdy pompa jest nieszczelna uklad sie bedzie caly czas zapowietrzac ?
Gdy odkrecalem poprzednio pompe to byl płyn w serwie tzn na tej uszczelce i kawalku bolca . Jakim cudem hamulec sie zatrzymuje w polowie jezeli nic go tam nie trzyma jak sam powiedziales on tylko popycha a jednak sie zatrzymał. A .. i dalej nie mam wspomagania mimo ze wszystko jest nowe opro pompy ...

adriansjk - 10 Cze 2013, 11:28

pomocyyyyyyy!!!!!!!!!!!!!
spox247 - 10 Cze 2013, 12:09

sprawdź drożnośc gumowych przewodów przy samych zaciskach i cylinderkach. jak parcieją to sie zapychają i mogą przepuszczac ciecz w jedną stronę a w drugą już nie (dzialają jak zawór zwrotny) . Zawsze większa siła jest nacisku niż powrotu. mi sie tak z tyłu blokowały i po wymianie przewodów wszystko gra:)
JoeMix - 10 Cze 2013, 15:18

Masz racje, tylko jak na przewodach się zblokuje to pedał powinien wrócić na swoje miejsce,,,

adriansjk, jak masz twardy pedał i tak dalej - poluzuj odpowietrzniki z przodu,,, - jedyne co ryzykujesz to zapowietrzenie układu, ale zobacz co będzie jak płyn będzie miał dokąd uciekać,,,

spox247 - 10 Cze 2013, 16:31

jeśli pedał jest połączony ze serwem to nie wróci. A jeśli tłoczki pompy przejdą poza kanał dolewowy to się zasysają i pedał zostaje. Masz pewność że nie jest połączony? Ja bym jeszcze odkręcił przewody od zacisków i wtedy zaczął naciskac pedał hamulca a potem odłączyłbym przewody i gumowe od sztywnych(mogą być stalowe lub miedziane zależy czy były wymieniane) i znowu bym zrobił test. Ale do tego trzeba wiedzy i dwuch osób:) a i dobry odrdzewiacz
JoeMix - 10 Cze 2013, 17:42

Jak że servem to nie jestem pewny, trzpien który z serva wystaje na 100% nie jest połączony z pompą, jedynie naciska na tloczek.
adriansjk - 10 Cze 2013, 20:29

Trzpien nie jest polaczony z pompa nie ma nawet jak a jednak zostaje w podlodze pedał poprostu juz nie mam pojecia dlaczego tak jest . Zrobie tak jutro jak mowicie tylko nowa ppompe jutro ogarne moze to tez jest jej wina niewiem musze kombinowac . A tak w ogole mam pytanie czy cylinderek jak jest pusty tzn bez klockow itp jak go wyjołem to powinien duzo wychodzic czy tak malutko ?
spox247 - 10 Cze 2013, 20:33

a da się go podnieść do góry, ten pedał? Cylinderki muszą chodzić luźno i można je wyciągnąć nawet. Są suche? Jeśli nie to zestaw naprawczy sobie kup i po problemie.
JoeMix - 10 Cze 2013, 21:13

adriansjk, powinien dac się wcisnąć prawie cały, tylko trochę siły trzeba,,, mówimy o przodzie


adriansjk - 11 Cze 2013, 19:41

mlode wilki te serwo cos bylo zrąbane oddalem na szrocie kupilem nowe z pompa za tą samą cene :) ) zobacze czy to sie nadaje w ogole i opisze znowu co i jak . Mysle ze i ze szrotu z takiej fiesty wyciagne i tarcze i klocki i zaciski bo sa w idealnym stanie i tez przeloze bo niestety moje to juz sa do wywalenia . ale jak to dziadek mowi kiedys to sie i na blaszce hamowało ;p mam nadzieje ze kazda fiesta mk4 nie wazny jaki silnik ma takie samo serwo i pompe :)
adriansjk - 14 Cze 2013, 17:57

WITAM !! A wiec opowiem w cyzm tkwil problem :) Kupilem serwo ktore okazalo sie rozwalone ;p a wiec wymieniłem na takie zeby bylo okej lecz to nie bylo przyczyna pedała ktory zostawał w podlodze ;) przyczyna byla nieszczelna pompa ktora niewiem jak ale zatrzymywala poprostu plyn i ten trzpien i zostawal pedal w podlodze ;) Teraz juz wszystko jest okej odpowietrzone hamulce i bryka fiescina jak ta lala ;) Dziekuje wszystkim za pomoc !!!!!!!!!!!!!Pozdrawiam !:)
JoeMix - 15 Cze 2013, 00:05

No, jak byś odkręcił pompę jak pisałem to byś się kapną (a może i nie) że pedał jest ok, a w pompie wszystko w środku siedzi, zamiast odbić,,,
peugeot40619tdi - 1 Cze 2016, 09:18
Temat postu: [MK4] Twardy hamulec.
Odgrzeję kotleta.czY serwo wraz z pompa w mk4 1.3 endura i 1.25 zetec jest takie samo?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group