Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK5] Fiesta 1.6 Zetec-S - dwa problemy

Luk45z - 28 Kwi 2013, 14:44
Temat postu: [MK5] Fiesta 1.6 Zetec-S - dwa problemy
Witam wszystkich na forum. Od nie dawna jestem posiadaczem Fiesty 1.6 Zetec-s z 2001 roku w kolorze srebrnym :) , wcześniej miałem pumę 1.7 i muszę powiedzieć, że autko jest fajnie, w końcu nie uderzam głową o słupek :P ale do rzeczy. Mam dwa problemy z samochodem które mniej lub bardziej mnie martwią. Pierwszy z nich to wyciek oleju który jest na wysokości uszczelki pod głowicą


Zdjęcie 1
Zdjęcie 2 w zaznaczonym miejscu na czerwono też pojawia się olej lecz w bardzo małej ilości
Zdjęcie 3 tak wygląda silnik od spodu po jednym dniu jeżdżenia (co pewien czas oczyszczam silnik z oleju)
Zdjęcie 4 najbardziej na tym cierpi kompresor od klimy który jest pokryty olejem.

Wyciek oleju też widać z tyłu silnika, lecz nie udało mi się zrobić żadnego dobrego zdjęcia, do tego w kabinie czuć zapach oleju gdy jest włączone ogrzewanie, po zdjęciu pokrywy kolektora wydechowego też widać strugę oleju na silniku. I teraz się bardzo zastanawiam, czy nie jest uwalona uszczelka pod głowicą choć wszystko na to wskazuje ale chcę się upewnić na 100%. Nie samochód się nie grzeje płynu chłodniczego nie ubywa, olej nie ma koloru kawy z mlekiem oraz nie ma oleju w zbiorniczku wyrównawczym. Gdy dostrzegłem wyciek oleju na początku mówiono mi, że to uszczelka pokrywy zaworów, została ona wymieniona na nową ale olej nadal się pojawia, tak oleju ubywa na bagnecie lecz są to bardzo minimalne wartości.

Drugi problem pojawia się podczas jazdy samochodem, jeździ on po całej drodze trzeba cały czas korygować kierownicą aby utrzymać samochód w linii prostej. Już po zauważeniu tych objawów zostało wymienione: łączniki stabilizatora, wahacze oraz gumowe tuleje tylnej belki na tuleje poliuretanowe, opony przód/tył. Lecz nadal samochód "myszkuje" po drodze, jedyna rzecz która nie została jeszcze zrobiona to zbieżność lecz będzie ona zrobiona w poniedziałek. Jak to wygląda przy prędkości 80-110km/h samochód po chwili ucieka w lewo trzeba lekko ok 1-2mm poruszyć kierownicą w prawo wtedy samochód wraca na swój tor jazdy lecz zaraz po tym ok 5-10s zaczyna uciekać w prawo i znów trzeba lekko 1-2mm poruszyć kierownicą w lewo i tak cały czas, przy mniejszych prędkościach jest to prawie nie odczuwalne. I teraz się zastanawiam, czy ustawienie zbieżności pomoże wyleczyć ten problem czy jest coś jeszcze innego, że może powodować takie objawy.


Chciałbym też od razu przeprosić jeśli nie opisałem tego problemu językiem bardzo technicznym lecz na samochodach za bardzo się nie znam, choć coś tam przy nich potrafię zrobić.

Marcin - 28 Kwi 2013, 15:24

Luk45z napisał/a:
Gdy dostrzegłem wyciek oleju na początku mówiono mi, że to uszczelka pokrywy zaworów, została ona wymieniona na nową ale olej nadal się pojawia

sprawdź czy nowa dobrze przylega i na pewno nic z niej nie leci, nie każda nowa uszczelka dobrze się układa, wiem to po sobie, po wymianie jeszcze bardziej ciekło i ratowałem się silikonem

ad.2. zrób zbieżność i napisz czy się zmieniło, jak wszystkie tuleje met-gum są nowe to nie ma prawa pływać, chyba że kupiłeś jakieś tanie badziewie.

Luk45z - 28 Kwi 2013, 15:52

Co do uszczelki gdy była wymieniana też użyłem silikonu wysokotemperaturowego po czym zostawiłem do wyschnięcia przez jakieś 24H, w Pumie też miałem taki przypadek uszczelka + silikon rozwiązał sprawę. Poza tym gdyby leciało z uszczelki pokrywy to było by widać ślady oleju na kolektorze dolotowym, a niestety miejsce w którym kolektor przylega do bloku silnika jest suche. Co mogę jeszcze zrobić to dodać barwnika UV do oleju aby wiedzieć dokładnie gdzie jest wyciek. W taki sposób odkryłem wyciek płynu chłodzącego w pumie, gdzie koszt naprawy wyniósł mnie ok 100zł (UV+uszczelka+płyn)

Ad.2. Wszystkie części nie są oryginalne, ale też tanimi zamiennikami nie są, koszt części to ok 700zł

Luk45z - 12 Maj 2013, 19:30

Po dłuższym czasie odgrzewam temat, okazało się aby zrobić zbieżność u mnie w samochodzie było trzeba wymienić końcówkę maglownicy z jednej strony gdyż nakrętka bardzo się zapiekła i nic jej ruszyć nie mogło. Po wymianie została ustawiona zbieżność lecz niestety efekt był taki, że samochód nadal pływał, na następny dzień sprawdziłem zbieżność ponownie okazało się, że została przestawiona?? było 10 i 12 na tyle dlatego samochód nadal myszkował, co gorsza było bardzo trudno ustawić tą zbieżność, teraz (po drugim ustawieniu) jest lepiej ale nie rewelacyjnie samochód nadal ma tendencję do uciekania w lewo czasem w prawo. Dowiedziałem się też że w przypadku końcówek maglownicy trzeba je wymieniać parami i liczyć ilość obrotów, czy to prawda?

Co do wycieku oleju okazuje się na to 100% iż jest to uszkodzona uszczelka pod głowicą. ;-(

kuba87 - 12 Maj 2013, 19:48

moze bys sprawdził całe zawieszenie pod kątem luzów.
Luk45z - 15 Maj 2013, 22:24

Zawieszenie było robione (łączniki stabilizatora, wahacze, gumowe tuleje tylnej belki wymienione na tuleje poliuretanowe), jedynie co nie zostało wymienione to tuleje drążka stabilizatora. Jutro znowu zostanie sprawdzona zbieżność oraz mechanik przejedzie się samochodem aby sam zobaczył jak zachowuje się na drodze i będziemy dalej myśleć, co mogę podejrzewać to, że prawy zacisk hamulca mi lekko trzyma, ale to tylko moja sugestia gdyż przy hamowaniu samochód ściąga w prawo oraz jest dźwięk przypominający ciągniętą płytę chodnikową po chodniku :rotfl:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group