Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka - [MK6] Centralny zamek - diagnostyka styku zamknietych drzwi

mikolaj - 18 Kwi 2013, 17:05
Temat postu: [MK6] Centralny zamek - diagnostyka styku zamknietych drzwi
Witam.
Posiadam Fiestę z 2003 roku z centralnym zamkiem sterowanym kluczykiem. Posiadam w niej również dołożony autoalarm sterowany pilotem (pilot ten steruje również zamkami). Jakieś pół roku temu miałem przygodę polegającą na tym, że nie byłem stanie zamknąć samochodu ani z pilota ani z kluczyka. Przy zamykaniu z pilota autoalarm dawał mi znać, że któreś z drzwi są niezamknięte i nie zamykał w ogóle drzwi. Natomiast zamykając z kluczyka po chwili automatycznie centralny się otwierał. Podejrzenie padło na styczniki w zamkach drzwi lub klapy. Rozebrałem więc drzwi, wyczyściłem wszystko i złożyłem do kupy. Niestety w tym modelu nie mam możliwości wymienić stycznika bo jest on wbudowany w zamek. Z klapą zrobiłem to samo. Problem ustał na te pół roku. Teraz znów problem się powtarza.
Ponieważ dalej mam podejrzenia, że jest to któryś ze styczników, a rozbieranie drzwi to koszmar, moje pytane jest następujące. Jak ustalić który stycznik nawala? Przypuszczam, że można miernikiem sprawdzić któreś z pinów na gnieździe między drzwiami a kabiną. Niestety nie wiem które to są. Czy może ktoś z was posiada taką wiedzę i może mi podać które to są piny?

Z góry dzięki.
Pozdrawiam

pawel182 - 20 Kwi 2013, 12:17

Oczywiście możesz pomierzyć miernikiem na wtyczkach ale równiez mozesz uruchomić tryb diagnostyczny modułu GEM, tylko nie pamiętam jak to się robiło :/ Może ktoś z forumowiczów pomoże. Pamiętam tylko że w sekwencji przyciskało się chyba przycisk ogrzewania tylnej szyby...
hawaja24 - 24 Lip 2013, 21:16

Witam,
posiadam podobny problem co autor tematu - nie moge zamknąć samochodu ani z kluczyka ani z pilota (wersja 3-drzwiowa) tak jakby coś twierdziło, że drzwi są niedomknięte. Problem dotyczy drzwi od strony kierowcy gdyż ostatnio jak wsiadłem do samochodu to nagle komputer wyświetlił informacje "otwarte drzwi kierowcy" - no to odruchowo otworzyłem i zamknąłem jeszcze raz i było ok, dziś rano zdziwienie jak odjeżdżam od domu a tu nagle pisk i na komputerze znowu komunikat o otwartych drzwiach co już zaczęło wzbudzać moje podejrzenia, że coś jest nie tak. Co odpowiada za ten sygnał, że teraz samochód twierdzi, że mam drzwi niedomknięte i nie pozwala się zamknąć mimo poprawnego ich zatrzaśnięcia?

PS.
jeśli dobrze szukałem to wina może leżeć w samym zamku?(chodzi mi o ten cały automat co zamyka drzwi, nie o klamke) wie ktoś na jakiej zasadzie to działa i czy jest możliwość naprawy tego bez wymiany tego automatu? Bo jeśli nie jest to nic skomplikowanego to wolałbym to naprawić (najmniejszy koszt) bo nowy zamek będzie kosztował ponad 300 zł a nie wiem czy używka za 80 zł będzie pasowała i ile będzie działać

mikolaj - 28 Lip 2013, 21:54

Niestety, jeśli masz taki problem jak ja to zostaje wymiana zamka w drzwiach. Tzn tego elementu który rygluje a nie wkładki w klamce (tej gdzie się wkłada kluczyk). Styk jest zatopiony w zamku i niestety nie jest możliwa jego wymiana. Trzeba wymienić całość. Ja wymieniłem na element ze szrotu. Nie wiem ile pożyje ale na razie jest ok. Jak się znów popsuje to będę myślał nad dołożeniem jakiegoś innego, alternatywnego stycznika i wpięcie się układ.
hawaja24 - 29 Lip 2013, 10:08

Ja z braku czasu zamówiłem na sklepie forda nowy ale cena wysoka jak za takie coś, najpierw chciałem założyć używany ale u mnie w okolicy nigdzie nie mieli takich rzeczy a potem doszedłem do wniosku, że jeśli mi się znowu zepsuje (wszystkie sprzedawane na internecie były "tak stare" jak mój) to nie bd mi się chciało kolejny raz tego rozbierać i znowu szukać zamka a wtedy nigdzie nie mogę znowu autem jechać bo go nie zamknę
whitehats - 1 Sie 2013, 19:04

Podepnę się pod temat, jeśli lampa niedomkniętych drzwi się pali to czy powinna ona zostać odczytana przez elm327 ? Bo u mnie się pali ale nie odczytuje tego jako błąd
hawaja24 - 2 Sie 2013, 00:03

jeśli jest to komunikat od "otwarte drzwi kierowcy" to nie jest to błąd jako taki tylko informacja dla kierowcy.
U mnie (wersja po lifcie) jazda z takim komunikatem kończyła się na piszczeniu z głośników, informacją na ekranie "otwarte drzwi kierowcy" a po ruszeniu lampka z pomarańczowej zmieniała kolor na czerwoną (ręki sobie nie dam uciąć, że się zmieniała ale tak chyba było).
Po wymianie zamka wszystko w normie i żadnych błędów żebym musiał podpinać kabel diagnostyczny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group