Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] sprężyny

piotr1 - 4 Kwi 2013, 22:05
Temat postu: [MK2] sprężyny
witam
mam problem bo nie wiem jakie sprężyny (twarde) pasują do fiesty 88r chodzi mi o przewóz gratów .

Qzyn - 5 Kwi 2013, 07:18

Zmierz swoje, pojedz na zom i dobierz podobne z grubszego drutu.
Pomijam ze takim autem nie da sie jezdzic potem na codzien.
Dedykowanych nie kupisz "twardych" jedynie sportowe bo nikt nie przewidywal wozenia ladunkow wiekszych niz dopuszczalne dla danego modelu a do takich ladunkow seryjne wystarczaja

vegetagt - 5 Kwi 2013, 10:47

ja myślałem o włożeniu przednich sprężyn na tył, bo średnice mają taką samą, a przód musi utrzymać ~200kg więcej.
Tylko tak jak poprzednik napisał. Na pusto pewnie będzie się słabo jeździło
Na allegro byly swego czasu sprężyny opisane jako 'wzmacniane', ale nie wiem, czy były twardsze, czy z lepszego materiału, czy po prostu taki marketing.

piotr1 - 5 Kwi 2013, 21:32

ok. tak zrobie
MikeB4 - 6 Kwi 2013, 11:47

To wada przednionapędowych aut - są wrażliwe na duże obładowanie -- ja miałem z tyłu sprężyny przednie - rzeczywiście jest decha na pusto i nawet troszke podskakuje tył ... z kolei na zwykłych tylnych i komplecie pasażerów jest gleba jak obcięte 2 zwoje ;-)
Qzyn - 6 Kwi 2013, 17:41

Mike a w czym sa lepsze tylnonapedowe? Sytuacja wygladaidentycznie. Uginanie sie zawieszenia pod obciazeniem niema mic wspolnego z napedem...
MikeB4 - 6 Kwi 2013, 18:58

Rozkładem masy -- wtedy procentowa obciążalność jest zupełnie inna -- jeśli na tylną oś przypada nacisk 500 czy 700 kg zamiast 200 czy 300 to chyba jest różnica ? Przy ruszaniu jest jeszcze gorzej bo przednie koła się unoszą i przyczepność jest słaba.... Kiedyś jechałem tak załadowanym Mondeo paczkami dachówek - na zakrętach pisk , przy ruszaniu pisk jakby miało 600 KM ...


Jeśli do auta które ma 700 kg na tyle załadujemy 500 kg to jest to dodatkowo 70 % a jeśli załadujemy te same 500 kg do auta które na tylnej osi ma 400 kg obciążenia na pusto no to mamy 125% -- dlatego trudniej wystroić zawieszenie przednionapędówki z tyłu - żeby na pusto nie było zbyt sztywne a przy obciążeniu zbytnio nie usiadło .... ogólnie przednionapędówki gorzej znoszą mocne obciążanie tyłu - chyba , że mają dobry rozkład mas. Fiesta 1 i 2 z tyłu praktycznie nic nie waży , nie wiem jak późniejsze :-)

Qzyn - 6 Kwi 2013, 20:25

Mike, nie wziales pod uwage jednego. Wiekszosc aut RWD dalej ma silnik z przodu. Wiec roznica w rozkladzie masy jest bardzo mala. Na pewno nie 200 czy 300kg.
MikeB4 - 6 Kwi 2013, 20:52

Zazwyczaj też ma z przodu - ale bardziej przy grodzi , pod autem ma też ciężką skrzynie którą FWD ma na przedniej osi lub przed nią (Fiesta) , dalej jest wał - a w przednionapędowym wciąż nic .... dyfer półosie itp ważą 2-3 razy więcej niż jakaś tam sama belka tylna ....

Więc o czym tu piszemy ? Różnica jest ewidentna :-)

vegetagt - 7 Kwi 2013, 01:53

Qzyn, moje mk2 było ważone podczas przeglądu rozszerzonego
Wyszło po około 250kg (+- 20, bo od strony silnika było więcej, ale nie pamiętam już ile) na przód, i ~150kg na tył (dość równo).

Także w tym temacie nie ma za bardzo co gdybać, bo rozkład masy jest znany.
Żeliwne 1.1 nie będzie miało znacząco mniejszego nacisku na przód :)

Edit:
Tylne sprężyny od fabii 1 mają 10cm średnicy. MK2 chyba też miało 10. Zmierze na dniach i najwyżej zedytuje :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group