|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Mechanika silnika - [MK5] przygasanie na zimnym, wcześniej falowanie obrotów
Lenin - 24 Mar 2013, 18:59 Temat postu: [MK5] przygasanie na zimnym, wcześniej falowanie obrotów Witam
Od jesieni mam problem z moją fiestą, mianowicie zaczęło się od falowania obrotów między 2-3 tys., każdy podejrzewał silniczek krokowy, jako, że mój silnik jest dość nietypowy i części pasują tylko oryginalne to każdy dość ostrożnie do diagnozy podchodził.
Ostatni śmiałek (mechanik) który podjął się zrobienia tego, zamówił ostatecznie ten silniczek w Fordzie za 450 PLN! po wymianie okazało się, że jest to prawdopodobnie wina czujnika podciśnienia bo po odpaleniu obroty w ogóle nie spadały tylko rosły do maksimum.
Zostawiłem mu samochód walczył z nim pół dnia, ostatecznie przerobił coś ten czujnik, i teraz jest taki objaw, że na zimnym silniku ma za niskie obroty 600-800 i lubi przygasać po odpaleniu na zimnym i trzeba potrzymać z 5 min na gazie zanim się silnik nagrzeje, później trzeba nieco płynniej jeździć bo czuć czasem szarpanie.
Po pewnym czasie w miarę dochodzi do normy, zniknęło już falowanie, ale nie mogę się pogodzić z tym, że są problemy teraz z tym odpalaniem i szarpaniem.
Pytanie do Was, miał ktoś może podobny problem? Podobno ten czujnik, również dostępny tylko w fordzie kosztuje kolejne 400 zł! i do końca nie wiadomo czy pomoże jego wymiana? :/
Z góry dzięki za wypowiedzi w tym temacie, podaje jeszcze mój VIN gdyby coś pomógł.
VIN: WF0BXXGAJBYR00665
Data Produkcji: 2000-02-09Z
Model: Fiesta 1996-2002
Typ Nadwozia: 3-Drzw.Sedan
Typ Silnikar: 1.25 Zetec-S/Duratec DOHC EFI(75PS)
filmiki:
http://www.youtube.com/watch?v=LkRDELbZsdg
http://www.youtube.com/watch?v=XEl7TsLCYic
Lenin - 14 Kwi 2013, 00:20
ok, problem rozwiazany, pomogła wymiana 2 częsci za 1000 zł :/
BuMeL - 14 Kwi 2013, 12:37
Napisz co to były za części.
damianisko5 - 14 Kwi 2013, 13:33
Ceny z kosmosu - mam Fiestę z roku 2000, silnik 1.25 Zetec-S. silniczek krokowy/zawór bocznikowy/ pasuje idealnie z Focusa MK1, ten sam jest też czujnik położenia przepustnicy. Kupiłem używane oryginały /Ford/ na Alledro i wszystko idealnie pasuje i pracuje. Koszt "krokowca" +KW ok. 50zł. cena czujnika podobna. Ktoś mocno przesadził z tymi cenami.
BuMeL - 14 Kwi 2013, 15:01
Nie ktoś tylko ASO, dlatego pytam co zmienił
Lenin - 14 Kwi 2013, 20:10
Ja mam jakiś nietypowy silnik, nie ma zadnych zamiennikow, i w ogóle jakoś wszystko inaczej niż do 99 roku,
Mechanik z ASO brał bo nie mógł nic wykombinować, od focusa krokowy podłączał ale miał inne sterowanie (mam 3 piny z focusa sa 2),
zatem silniczek krokowy - 450 zł oryginał z ASO,
i ostatecznie okazało się ze czujnik podciśnienia kolektora dolotowego też zepsuty - 400 zł
(przy czym jak zamawiał w ASO to się pytali czy go na pewno weźmie bo to tak nietypowa cześć, że nikomu tego nie sprzeda)
Obydwie części z Niemiec przyjechały :/ w sumie cieszę się mimo kosztów, że w końcu się komuś udało to naprawić, bo było już u tylu speców i nikt nie wiedział co jest grane.
Także polecam Zbi Car ul. Naddnieprzańska, Wawa prawdziwy spec od fordów (za każdym razem jak tam jestem to widzę po parę Focusów i Mondeo)
|
|