Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach

FiFa - 11 Mar 2013, 01:01
Temat postu: [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych w bębnach
Jak demontujecie beben zazwyczaj? Odkrecacie od przodu nakretke na łozysku i rozbieracie całość, czy moze odkrecacie te 4 sruby od tylu, nie sciagając bebna z piasty?

Ja to jak robilem, to odkreciłem łożysko i sciągnąlem przez przód. Ale ostatnio wyczytałem ze mozna odkrecic własnie całosc od tylu i tak sie zastanawiam ktora metoda szybsza i zarazem lepsza. Bebna i łozyska nie planuje wymieniac jakby ktos chciał zapytac, bo to wiadomo ze rozbieram od przodu :P

plusem odkrecania od tylu jest nie ruszanie łożyska, ale minusem wiem ze te sruby lubia sie urwać... I taki dylemat mam ktore zło lepiej wybrac? :P :bezradny:

Parzych - 11 Mar 2013, 01:09

FiFa, jeśli chcesz wymienić szczęki, to bęben musisz ściągnąć od przodu, od tyłu szczęk nie wymienisz, poza tym od przodu masz 1 nakrętkę a od tyłu 4... :9:
FiFa - 11 Mar 2013, 01:26

Parzych, ale czy od przodu czy od tylu beben sciagne i moge szczeki wymienic. Tylko roznica polega na tym ze od przodu odkrecam łozysko i scigam z piasty, a od tylu odkrecam odrazu piaste z łozyskiem i bebnem(zaleta tej metody jest ze nie musze wyciagac łozyska). W "sam naprawiam" polecaja własnie rozebrac od tylu, ja zawsze robilem to od przodu :-P (tylko nie kojarzyc z niczym innym :P )
Przez to pytam innych co moze robili taka metoda i taka, ktora uwazaja za lepsza ;)

Markz - 11 Mar 2013, 10:40

ja robiłem ostatnio metodą "od tyłu" jedyny problem ze wszystko potem wisi na przewodzie hamulcowym i moze strzelic z starosci jak u mnie...

Zeby szybko to skręcic warto sobie obciac główki w dwóch srubach (bodajrze m10) wkręcic to delikatnie w bęben z obudową i wtedy przylozyć do mocowań w belce, przykręcic dwie z orginalnych srub w pozostałe miejsca, wykręcic te obcięte i wkręcic reszte orginalnych.

Troche zawiłe ale próbujać trafic srubą orginalna odrazu przez belke, osłone i w bęben jest troche zabawy samemu zeby spasowac a sposobem wyzej opisanym zajmuje skręcenie pare min

luki - 11 Mar 2013, 11:04

Ja wole łożysko odkręcić,
jak masz wytarte bębny i duży rant to nie ma jak ramienia zrobić żeby wsadzić łychę i ciągnąć :P

Markz - 11 Mar 2013, 13:42

taki troche offtop... łozysko z tylu jest wprasowywane czy tylko wkladane i przykrecane?
Peedro - 11 Mar 2013, 14:05

wkładane i przykręcane
luki - 11 Mar 2013, 14:06

ale zewnętrzne szalki trzeba wpasować w bęben :)
FiFa - 12 Mar 2013, 17:27

Powie mi ktos czym sie roznia hamulce w futurze, od tych z escorta (203mm) Chce kupic cały zestaw na tył (szczeki, regulator, sprezyny, cylinderki). I niestety nie moge tego dostac, do escorta sa wydaja sie takie same. Ale jak szukaja do mnie po VINie to twierdza ze sie roznia i nie ma takich w sprzedazy?Niech mnie ktos olsni z tymi szczekami, gdzie sa roznice!? Nie miałem ich na stole aby porownac, a niechce wydac kasy na złe. W dwoch hurtowniach (m.in. hart gdzie maja duzy wybor) u mnie jak pytałem to tez mnie odesłali z kwitkiem.
Moze to jest to samo co w escorcie, tylko moze po VINie nie moga zczytac zamiennikow?

luki - 12 Mar 2013, 20:20

w escorcie inna jest tarcza kotwiczna tj inaczej wygląda otwór na cylinderek ja wsadziłem hebelki na tył z escorta 180 ale na tłoczku 22,5mm :P (musiałem przełożyć całość wraz z tarczami kotwicznymi, szczęki bębny łożyska trzpień to samo
360Andrzej - 12 Mar 2013, 21:01

Najlepiej od przodu wymieniać od eskorta szczeki nie pasują. W krakowie bez problemu kopiłem szczeki sprężynki i resztę.

http://www.fotosik.pl/pok...59de879f629.htm



FiFa - 12 Mar 2013, 23:35

a moglby ktos podac numery pomocnicze tych czesci, moze jakos łatwiej znajde potrzebne czesci.
Markz - 13 Mar 2013, 10:01

Fifa jak masz to samo co na zdjeciu Andrzeja to szczęki/cylinderki/spręzynki dostaniesz np w focie / inter carsie... Jedyny problem jest taki ze jeden element samoregulatora (ten mniejszy) prawie zawsze jest w zestawie z szczękami a drugi znalazlem jedynie w orginale (okolo 350zl) u mnie wystarczyło wymienić ten mniejszy co był w zestawie i hula :)
FiFa - 13 Mar 2013, 17:24

360Andrzej, a jakie Ty masz hamulce, 203mm? bo u mnie szczeki bardzo podobnie wygladaja, lecz sie roznia-mocowania sprezyn, grubosc blach no i wydaje mi sie ze mam inny cylinderek. ALe juz mniejsza o to bo chyba juz znalazłem zestaw pasujacy do mnie na allegro! :)

Co do bebna ja sciagnałem go od przodu, bo sruby z tylu byly bardzo zapieczone. Tarcze kotwiczna-piaste i tak musiałem pozniej odkrecic (przy pomocy palnika), aby zdemontowac cylinderki. I teraz zadbam o to aby te sruby sie nie zapiekly i nastepny raz rozbieram od tylu-zdecydownia mniej kombinowania i nie ma wtedy problemu z łozyskiem. A co do wiszenia na przewodzie jak pisał Markz, nie powinno tak byc, bo tarcza kotwiczna dodatkowo byla zanitowana-odkreciłem piaste a tarcza kotwiczna i tak pozostała :)

Markz - 13 Mar 2013, 17:42

czyli u mnie którys z poprzednich wlascicieli "zepsuł" nity :P
Marcinowaty - 14 Mar 2013, 11:38

Raz tylko popełniłem błąd i odkręcałem te 4 śruby z tyłu.. Jedna mi się urwała i miałem roboty co nie miara żeby ją wydostać. Lepiej odkręcić centralną nakrętkę, zawsze warto przy okazji smaru dołożyć do łożyska :yes:
drjanusz - 15 Mar 2013, 09:13

Marcinowaty, Smaru się nie dokłada-smar się wymienia(nie wiesz nigdy jak jest już zużyty) ;-(
Myjesz łożysko i NOWY SMAR aplikujesz old

Marcinowaty - 16 Mar 2013, 16:47

To właśnie miałem na myśli :ok:
FiFa - 16 Mar 2013, 18:32

teoretycznie łozysko po rozebraniu, powinno sie wymienic bezwglednie na nowe!!! Ale wiadomo jak to jest w polskich realiach.

Co do szczek tak na przyszłosc jakby ktos szukal, to szczeki 203x39 pasuja te z wersji z ABSm-tutaj nie ma problemu, problem jest z cylinderkiem dla wersji bez ABS, bo tłoczysko powinno byc 19mm, a nie 22 jak w ABS. Ogolnie w katalogach nie ma wiadomosci co do cylinderkow do 203 bez ABSu - katalogi tylko podaja 180, albo 203 z ABS. Zazwyczaj kodami dochodza do cylinderkow z 180 (tłoczysko 19mm), ale one sa za krótkie i trzeba tutaj uwazac. Bo ktos w mojej fiescie wczesniej włozył własnie takiego i po pewnym czasie cylinderek wyskoczył przez co plyn uciekał. Przypadkiem trafiłem na minimalnie dłuższe, ktore byly własnie do tego modelu. Ale sam nie wiem z czego to bylo, jak cos moge podac nr cylinderka. W IC czestochowa dorwałem dwa ostatnie takie cylinderki.
Tutaj roznica w cylinderkach na co zwrocic uwage:


I moje hamulce przed:


po:

Markz - 16 Mar 2013, 19:19

no też przezyłem mały szok, kupiłem nowe cylinderki, rozbieram hamulce a tu moje stare cylinderki (poprzedni wlasciciel widocznie zalozyl) o jakies 0,5cm krotsze niz te co kupilem

Fifa w jakim ty to katalogu sprawdzales? mi bez problemu koles w sklepie zamowil i mial w katalogu jakies hurtowni 19mm pod szczęki 203 bez abs. Były dostępne z dwóch firm TRW i METELLI

FiFa - 16 Mar 2013, 19:33

mi szukali w InterCarsie, i niestety nie mogli znalezc.Czy to do RSki 1.8, futury, czy tez szukajac po VINie. Nie wiem byc moze u nas mieli z tym jakis dziwny problme...
Markz - 16 Mar 2013, 20:14

Cylinderki kupiłem w malym lokalnym sklepie, ale wiem ze w focie tez sa bez problemu dostępne :)

a tak z ciekawosci samoregulatory wymieniles? dostales tak jak ja ten mniejszy element samoregulatora do szczęk? jesli wymieniles to orginal czy znalazles zamiennik?

FiFa - 17 Mar 2013, 03:19

ten mniejszy dostałem z szczekami, reszte ze starych, ale byly w dobrym stanie u mnie wiec nie problem, do kupienia niestety nie bylo.
Ale szczeze mowiac znalazłem na aukcjach za 150 cały komplet-szczeki. cylindereki, elementy montazow, oraz cały komplet samoregulatory i dzwigienka recznego. Ale wolałem kupic na miejscu bo pewny tego nie bylem a w IC jak cos moge w kazdej chwili zwrocic, a samoregulator miałem spoko.

A co do foty oni tam juz wogole nic nie maja, moze poza wszelkimi plynami. Nie mieli nawet jednego przewodu elastycznego hamulcowego... :|

Markz - 17 Mar 2013, 10:56

ja na fote nie narzekam z znizkami na firme znajomego sa przyjemne ceny. Dzwonie zawsze dzien wczesniej (mam do foty jakies 15km) zamawiam co chce i dopiero jade odebrac :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group