Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka silnika - Zap³on - kabelkomania

van - 27 Lut 2013, 22:31
Temat postu: Zap³on - kabelkomania
Niby nic trudnego a jednak jak cz³owiek nie pamiêta jak to sz³o to mu co¶ niechce siê pod³±czyæ tak jak trzeba.
Pacjent silnik ohv nie elektronik

Mamy sobie takie elementy uk³adanki:
aparat zap³onowy od którego odchodzi jeden czarny kabelek(u mnie go³y bez ¿adnej koñcówki)
mamy sobie cewkê z oznaczeniami + i -
mamy przewody zielony id±cy od wi±zki z dwoma fajkami, jedna bli¿ej zakoñczona fajk± z dziurk±, druga fajka dalej z bolcem w fajce i nakrêtk± na tym ¿e bolcu
Mamy przewód czarny do¶æ krótki zakoñczony fajk± z dziurk± id±cy od wi±zki
mamy sobie to czarne ustrojstwo przykrêcone do masy przy cewce zakoñczone dwoma czarnymi przewodami z koñcówkami fajkowymi jeden z dziurk± drugi z bolcem

teraz powiedzcie mi jak to ma byæ po³±czone

foto

¯ó³wik Tuptu¶ - 28 Lut 2013, 06:22

Dioda przyjdzie to Ci powie :)

Ode mnie - zmieñ miejsce mocowania cewki bo tam po ka¿dej ka³u¿y bêdziesz mia³ j± zatankowan± wod±.

diodalodz - 28 Lut 2013, 13:50

Czarny kabel z wi±zki -> kondensator -> Cewka +
Zielony (czasami czarny) z aparatu -> z³±czka z zielonym-> podwójny przewód zielony na -cewki i odej¶cie zielonego w wi±zkê na obrotomierz.

van - 28 Lut 2013, 14:31

Czyli
Czarny krótki z wi±zki na kondensator(to czarne kwadratowe ustrojstwo) i z tego na + cewki
Zielony który mam idzie z wi±zki(podejrzewam ¿e idzie sobie na obrotomierz) jedna jego fajka na - cewki a druga fajka po³±czyæ z czarnym przewodem bez koñcówki z aparatu zap³onowego
Czy co¶ pomiesza³em ? ;-|

DziDzia - 28 Lut 2013, 19:41

¯ó³wik Tuptu¶ napisa³/a:
Dioda przyjdzie to Ci powie :)

Wyj±³e¶ mi to z ust :)



pozdro :!:

diodalodz - 28 Lut 2013, 21:54

van napisa³/a:
Czy co¶ pomiesza³em ? ;-|

Dobrze zrozumia³e¶ ! Tak ma byæ

van - 1 Mar 2013, 21:09

wiedzia³em ¿e to nie bêdzie takie proste
ok. po koleji od czego zaczynaæ i co sprawdzaæ bo iskry nie ma
Auto niestety ale mia³o alarm......jaki¶ taki przedpotopowy by³ ale co¶ tam wycina³em z wi±zki a w zasadzie odpl±tywa³em i to na raty wiêc teraz kompletnie nie pamiêtam od czego zaczaæ

pod³±czyæ ¿arówkê 5W pod + i - cewki - powinno mrygaæ ?
jakie napiêcia i gdzie na cewce maj± byæ
miernik mi odmówi³ pos³uszeñstwa zachcia³o mu siê baterie wy³adowaæ ;-|

a mo¿e ja który¶ z tych kabli jeszcze powinienem podpi±æ ?
- zielono-niebieski krótki z koñcówk± okr±g³± d³ug±
- bia³o-niebieski d³u¿szy z koñcówk± okr±g³a fajkow±(na zdjêciu wpiêty w ga¼nik bo tu mi ³adnie pasowa³)
- czarny z koñcówk± fajkow± p³ask±

diodalodz - 3 Mar 2013, 02:26

zrób zdjêcie wi±zki przy prawym amortyzatorze. Jak najbli¿ej szyby. Tam powinien mieszkaæ przewód oporowy.
van - 3 Mar 2013, 10:46

diodalodz, nie wiem czy o to Ci chodzi:

Ten przewód szary to w³a¶nie ten przewód oporowy ? zastanawia³em siê jakie on ma zadanie i czy jest potrzebny ?
Te dwa kabelki fioletowe s± chyba od alarmu bo te kolory w³a¶nie mi siê z nim kojarz±? Mo¿e je trzeba zewrzeæ ?
Na razie odkry³em jedno zabezpieczenie pana Kazia roz³±czaj±ce zap³on. Ale ono ogarniête i ci±gle by³o w pozycji ON.

Jak rozumiem napiêcie na fajce + ma byæ ci±gle.
To napiêcie na - ma byæ dawane z aparatu w sposób przerywany a za przerwy podczas krêcenia odpowiada przerwa w przerywaczu
Mam dwa aparaty jeden motorcrafta z du¿± kopu³k± i na nim mimo krêcenia nie ma - napiêcia(¿arówka te¿ milczy)
drugi aparat (chyba Bosch?) ¿arówka ¶wieci siê ca³y czas.
Czyli wynika³o by chyba ¿e muszê siê zaj±æ przerw± w przerywaczu ?
Jak sprawdziæ cewkê, ona ma mieæ jaki¶ opór konkretny ?

diodalodz - 3 Mar 2013, 18:26

van napisa³/a:
Ten przewód szary to w³a¶nie ten przewód oporowy ? zastanawia³em siê jakie on ma zadanie i czy jest potrzebny ?

Przewód jest potrzebny.
We¼ ¿arówkê np W5W dokrêæ jej do nó¿ek d³ugie przewody.
Pod³±cz jeden pod minus akumulatora.
W³±cz zap³on.
Wyjmij przewód oporowy i zobacz czy na jednym z przewodów wychodz±cych z instalacji jest napiêcie (zapali ¿arówkê).
Je¶li jest pod³±cz w to miejsce szary przewód i zobacz czy napiêcie pojawi siê na jego koñcu. Je¶li siê pojawi pod³±cz 2 koñcówkê do instalacji.
Od³±cz czarny przewód z instalacji do kondensatora i pod³±cz ¿arówkê (do strony instalacji auta). Je¶li tu bêdzie ¶wieciæ to jest ok.
Nastêpnie w³±cz rozrusznik i zobacz czy ¿arówka zapali siê mocniej. Je¶li siê zapali mocniej to bêdziemy dalej szukaæ .

van - 3 Mar 2013, 20:02

Wyjmij przewód oporowy i zobacz czy na jednym z przewodów wychodz±cych z instalacji jest napiêcie (zapali ¿arówkê). - Jest ¿arówka siê ¶wieci

Je¶li jest pod³±cz w to miejsce szary przewód i zobacz czy napiêcie pojawi siê na jego koñcu. Je¶li siê pojawi pod³±cz 2 koñcówkê do instalacji. - Jest napiêcie na koñcu ¿arówka siê ¶wieci

Od³±cz czarny przewód z instalacji do kondensatora i pod³±cz ¿arówkê (do strony instalacji auta). Je¶li tu bêdzie ¶wieciæ to jest ok. - Jest napiêcie ¿arówka siê ¶wieci

Nastêpnie w³±cz rozrusznik i zobacz czy ¿arówka zapali siê mocniej. Je¶li siê zapali mocniej to bêdziemy dalej szukaæ - ¿arówka siê ¶wieci nie wiem czy ¶wieci mocniej nazwa³ bym ¿e przygasa i siê rozja¶nia podobnie jak np. kontrolki na desce.

Szukamy dalej ;-(

diodalodz - 3 Mar 2013, 21:23

Nie ma czego szukaæ.
Pod³±cz czarny z instalacji z kondensatorem i zobacz czy napiêcie dochodzi do cewki (sposób jak wy¿ej).
Je¶li dochodzi to :
Wyko³uj omomierz (multimetr) ustaw go na zakres 200 ohm. Zewrzyj jego koñcówki. Powinno pokazaæ siê 00.4 ohm (mniej wiêcej). Je¶li tak jest zmierz opór dotykaj±c czarnym do 1 i czerwonym do 15 (wcze¶niej musisz od³±czyæ przewody od instalacji auta). Na wy¶wietlaczu powinno siê pojawiæ co¶ ko³o 3 ohm. Po dokonaniu pomiarów zdaj relacjê.

van - 3 Mar 2013, 22:16

diodalodz napisa³/a:
Pod³±cz czarny z instalacji z kondensatorem i zobacz czy napiêcie dochodzi do cewki
dochodzi + da³em do czarnego - do akumulatora
diodalodz napisa³/a:
Wyko³uj omomierz (multimetr) ustaw go na zakres 200 ohm. Zewrzyj jego koñcówki. Powinno pokazaæ siê 00.4
ustawi³em pokaza³o
diodalodz napisa³/a:
Je¶li tak jest zmierz opór dotykaj±c czarnym do 1 i czerwonym do 15
pokazuje siê 1,7 na tej cewce i na dwóch pozosta³ych, oczywi¶cie kable od³±czone, przewód wysokiego napiêcia od cewki te¿
diodalodz - 3 Mar 2013, 23:33

to lepiej ¿e jest 1.7.
Tak wiêc ca³y problem jest w aparacie zap³onowym i stykach.
Je¶li masz tego boscha to na rozwartych stykach musisz ustawiæ 0,4mm. postaw te¿ kroplê oleju pod palec rozdzielacza. Tam jest specjalna tkanina z filcu która sobie wch³onie ten olej. Po tych zabiegach iskra powinna siê pojawiæ.

van - 4 Mar 2013, 20:59

:ok: zaczyna co¶ gadaæ, dojdê na spokojnie do ³adu, za³o¿ê wydech, nowe ¶wiece ju¿ jad± i chyba bêdzie ok.
musia³em za³o¿yæ aparat motorcrafta bo boscha mia³ jaki¶ przerywacz z innej parafi i ci±gle by³ przep³yw pr±du, w motorcrafcie przyda³a siê te¿ regulacja aczkolwiek wydaje mi siê ¿e tam powinna byæ wiêksza przerwa ni¿ 0,4
najwa¿niejsze ¿e iskra jest teraz to ju¿ z górki :-P

Krzychu jakby¶ mi jeszcze powiedzia³ do czego s± te trzy kable co opisa³em powy¿ej to by³ bym ju¿ z elektryk± na cacy

diodalodz - 5 Mar 2013, 18:19

Czarny z koñcówk± 6.3mm (p³aska 90 stopni) to zasilanie zaworu gaszenia. Reszta nie wiem :) Chwilowo.
Motocraft powinien mieæ 0,6 mm przerwê. Aby dobrze go zainstalowaæ, musisz zdj±æ dekiel zaworów ustawiæ na kole pasowym z 10 stopni przed GMP. Zobaczyæ czy d¼wigienki 1 cylindra s± lu¼ne (obie). Je¶li nie to musisz obróciæ wa³ o 360 stopni. Wtedy wk³adasz aparat na ¶rodek regulacji tak by mia³ rozwarte styki (mo¿esz to ustaliæ ustawiaj±c miernik na piszczka albo omomierz 200ohm przypinaj±c go na sta³e do aparatu). Tam gdzie pokazuje palec w kopu³kê wk³adasz 1 przewód zap³onowy z 1 cylindra. Potem zgodnie z obrotem aparatu uk³adasz kolejne. Z tego co pamiêtam kolejno¶æ zap³onu to 1 2 4 3 . Palec wiruje przeciwnie do wskazówek zegara. Poprawnie ustawiony aparat powinien mieæ gniazdo 1 na kopu³ce obok 1 cylindra.

van - 5 Mar 2013, 22:06

dzi¶ ju¿ pokrêci³em sobie trochê aparatem i z grubsza ju¿ gada dobrze, zastanawiam siê czy ma sens ustawianie zap³onu na lampê ? moje czarne mk2 kiedy¶ ustawia³em na lampê i okaza³o siê ¿e znaki na kole swoje a zap³on i tak w innym miejscu :rotfl:

ten czarny z koñcówk± 90 stopni to rozumiem ma i¶æ do ga¼nika ? u mnie jest koñcówka tego zaworu gaszenia okr±g³a bo ga¼nik to szuflada

diodalodz - 6 Mar 2013, 00:56

Cytat:

ten czarny z koñcówk± 90 stopni to rozumiem ma i¶æ do ga¼nika ? u mnie jest koñcówka tego zaworu gaszenia okr±g³a bo ga¼nik to szuflada

Wolne mog± byæ od ekonomizera . a co do czarnego to pewny nie jestem . Czujnik ci¶nienia oleju jest d³u¿szy i te¿ na okr±g³y pin. Mogê zobaczyæ w mojej mk1 :)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group