Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Klapki w kolektorze

DewREW - 24 Lut 2013, 21:36
Temat postu: [MK4] Klapki w kolektorze
Witam, czy Fiesta 1.3 ma w kolektorze jakieś klapki które moga stukać?? Przeczytałem o czymś co zwie się "twinport" ale nie znajduję potwierdzenia czymże są te magiczne klapki i czy w ogole są w HCS? Czytalem, że można odpiąć jakiś wężyk podciśnienia sterujący klapkami w celu sprawdzenia czy nie stukaja. Gdzie ten wężyk ? Zmagam się z metalicznym stukotem, jedni twierdzą że popychacze, inni że rozrząd, inni że tłok. Sam już nie wiem.
Krzysiek - 24 Lut 2013, 22:21

Jakie klapki i w którym kolektorze ?
kuba87 - 24 Lut 2013, 22:23

w silnikach HCS, ENDURA 1.3 nie ma czegoś takiego jak kolektor ssący o zmiennym przepływie. daj silnik do osłuchania dobremu mechaniorowi a nie partaczom
Marcinowaty - 25 Lut 2013, 18:24

Co najwyżej to stukają ci niewyregulowane zawory. Ten silnik konstrukcyjnie jest prosty. Wzięty go z mk3 i trochę przy osprzęcie pogrzebali. Faktycznie zmień partacza..
DewREW - 25 Lut 2013, 19:10

zmieniłem, juz na trzeciego i każdy powtarza błędny poprzedniego, a to rozrzad, a to tłok, a to zawory, a to popychacze. Jakbym tak pozwolił kazdemu po kolei wymienić to co uważał za usterkę to wywaliłbym już ze 2,5 na darmo , zakładając, że chociaż jeden z nich "trafił" w usterke. Bo odnoszę wrazenie, że mechanicy nie umieją naprawiać, tylko wymieniać. Ja to sobie wyobrażałem, że mechanik eznie silnik na warsztat i sprawdzi, czy to to, czy to to, a gdy znajdzie usterkę to powie "tyle i tyle się nalezy, wymieniamy to i to i dowidzenia", a tu jest 3 minuty ruszania przepustnica i "rozrząd. 100 slizg, 150 łańcuch, 400 napinacz, 250 zł robota"," popychacze , wyjecie silnika 500zł , cześci 400zł ". taaa... a jeśli to nie to , to czy ktoś mi wtedy zwróci pieniądze?
no ale wracając go tych klapek, myślałem ze to to, a raczej łudziłem się. bo dzwięk chyba na to nie wskazuje...
http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM

kuba87 - 25 Lut 2013, 19:24

DewREW, zdejmij pokrywe zaworow, zobacz czy dzwigienki nie maja nadmiernego luzu, potem pokrywe rozrzadu i sprawdz stan łańcucha
Marcinowaty - 26 Lut 2013, 19:09

Regulowałeś zawory?
kuba87 - 26 Lut 2013, 19:11

Marcinowaty, mi to wygląda na puki okołorozrządowe może jak glowice robili szklanka krzywo stanela albo co
Bongo - 26 Lut 2013, 21:56

ustawić zawory...lub 2 opcja droższa ale tańsza niż mechanicy zmienić silnik swoją drogą teraz niema mechaników...są sami wymieniacze...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group