Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK4] Filtr paliwa - odpowietrzanie

młody56 - 13 Lut 2013, 08:56
Temat postu: [MK4] Filtr paliwa - odpowietrzanie
Witam.
Panowie pomocy! :kaput:
Jestem zielony w tych sprawach więc nie dziwcie się że coś pomieszam. Mam fieste mk4 silnik diesla endura de 1.8 samochód pali na ciepłym bez problemu jeździ i w ogóle cacy ale na zimnym z rana to lepiej nie podchodzić. Rano odpali tylko na auto starcie i to też jak ma humor, najlepsze jest to że jak już odpali na tym starcie to potem można go gasić i zapalać i bez problemu za 2 lub 3 obrotem silnika pali. Na mój rozum to wychodzi tak jakby po dłuższym postoju zapowietrzał się filtr paliwa albo coś <???> .
Oczywiście wymieniłem filtr paliwa z myślą że coś pomoże kupiłem też taki zaworek który nie pozwala ropie wrócić do baka jednakże nie założyłem go gdyż miałem przed filtrem paliwa taką gruchę która też posiadała taki zaworek a grucha przydała mi się przy odpowietrzaniu filtra paliwa. Za uwarzyłem że ta grucha przepuszcza mam zamiar ją jednak wymienić na sam zaworek ale jak inaczej odpowietrzyć filtr paliwa?
Panowie pomocy!!!
Jeżeli ktoś ma inne pomysły czemu ten rzęch nie pali na zimnym to podpowiedzcie, mi już witki opadają :bezradny:

Grax - 13 Lut 2013, 09:00

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie :) świece żarowe wymienione ?? kąt wtrysku sprawdzony ??Jaka tam jest pompa paliwa ?? Jeśli na jakiejś części zauwazyłeś tak jak by małą sztangielkę to jest boscha
młody56 - 13 Lut 2013, 09:19

świece są w porządku sprawdzane
młody56 - 13 Lut 2013, 09:21

a co z tą gruchą? jeżeli ona przepuszcza to może to być problemem?
wiesz szukam usterek jak najtańszych

młody56 - 13 Lut 2013, 11:11

I kolejny problem ściągam przewód paliwowy który idzie od baku do filtra zatykam palcem (z myślą że po przekręceniu kluczyka popłynie strumień ropy) kręcę rozrusznikiem a tu nic nie leci nawet powietrza nie tłoczy. Gdzie znajdę tą pompę odpowiedzialną za to? gdzie ona jest? :myśli:
Jaszczur - 13 Lut 2013, 11:47

Zamiast zastępować tą gruszkę zwykłym zaworkiem wymień ją na nową. Sam zaworek to zły pomysł.

To że przewód paliwowy nie poda Ci paliwa jest normalne - ponieważ w tym aucie nie masz w baku pompki wstępnej przy baku która mogłaby wytworzyć ciśnienie w tym przewodzie. Jedyna pompa paliwa która zasysa paliwo występuje jako osprzęt silnika, i znana również jest jako pompa wtryskowa.

Zleć również jakiemuś pompiarzowi poprawne ustawienie kąta wtrysku, tak jak sugerował wcześniej kolega.

Dreambox - 13 Lut 2013, 20:15

Masz dwa wyjścia. Usunąć gruszkę i zastąpić ją zaworkiem zwrotnym lub wymienić na nową.
Ja u siebie nie mam żadnej gruszki. Jak wymieniłem filtr paliwa to tylko zalałem nowy ropą i odpaliłem.
Z tym że silnik był ciepły co sam wiesz że jak jest ciepły to odpala o lepiej.
Na powrocie paliwa z pompy też mam zaworek zwrotny założony. Też to poprawia odpalanie w mroźne dni zimnego auta.
Reszta to wiadomo sprawne świece, dobra kompresja i kąt wtrysku.

młody56 - 14 Lut 2013, 12:19

Dziękuje panowie.
Dziś powinienem kupić gruszkę stara przepuszcza. Poczytałem też trochę i założyłem zaworek zwrotny między pompą wtryskową a filtrem i dziś rano prawie odpalił sam lecz akumulator nie wytrzymał (jest do wymiany). Za trzecim razem zapalił i zgasł a już na czwarty raz nie było czym kręcić teraz jest pod prądem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group