Forum FiestaKlubPolska -

Nasze auta - [MK3] RS1800 budowa rajdówki

Markz - 12 Lut 2013, 14:01
Temat postu: [MK3] RS1800 budowa rajdówki
Nick: Markz
Imię: Marek
Wersja: RS 1800
Rocznik: 1992
Silnik: 1.8 16v Zetec 130KM
Dolot: podróbka airboxa simoty, ownięty bandażem
Wydech: zrób to sam na jednym przelotowym i końcowym wm sporta
Zawias: skrzypiący i za niski
Buda: pordzewiała + rozpórki zrób to sam
Wyposażenie: pełen pakiet XR2i, pasy 4 pkt 3 calowe, wspomaganie kierownicy....


tu fotki jak fiestka wyglądała odrazu po zakupie:




i jakaś aktualna fota:



Jak uporządkuje fotki to wrzuce co się działo przez cały okres jaki mam fiestke.

tadzias - 12 Lut 2013, 19:43

Markz napisał/a:
+ rozpórki zrób to sam


rzemiosło artystyczne :ok:

Markz - 12 Lut 2013, 21:29

no to fotki tych moich wytworów artystycznych :P




Wisni@ - 12 Lut 2013, 21:47

Markz, tego ,,rollballa '' sam robiłes??
Markz - 12 Lut 2013, 22:00

tak staram sie wszystko robic sam, od wstawek w podlodze, przez wlasnie rozporke/rollbara, po mechanike i elektryke z którą były jaja
Wisni@ - 12 Lut 2013, 22:01

Markz,

No i to ma sens :)

Markz - 12 Lut 2013, 22:05

na dniach postaram sie wrzucic stare fotki jak po zakupie wyglądała podłoga :) a raczej jej braki :D wyspawane niecały rok temu (moje pierwsze spawanie magiem) i do teraz sie trzyma
Pietrekk - 12 Lut 2013, 22:17

Powiedz mi, ten rollbar jest przykręcony do punktów mocowań pasów czy jak na słupku?
Markz - 12 Lut 2013, 22:34

nom, na slupku są 3 miejsca mocowania pasów i wlasnie do nich z kazdej strony jest przykręcony
Pietrekk - 12 Lut 2013, 22:39

Startowałeś już w jakiś imprezach z nim, nie czepiali się tej konstrukcji?
Markz - 12 Lut 2013, 22:41

startuje w lokalnych kjs i problemu niema, czepiali sie kiedys ze mam aku w aucie az im pokazałem dokładny pkt załącznika J i dali sobie spokój
Qzyn - 13 Lut 2013, 08:33

Mark, powodzenia w pracach i oby fiesta byla coraz szybsza :)
Ten rollbar niestety to tragedia - wyrzuc go albo zrob klatke.
Pozatym wg obecnych przepisow KJS nie przejdzie zadnego badania kontrolnego.
Co do aku w samochodzie to mozna bez problemu miec - ale musi to byc albo aku żelowy albo normalny szczelnie zakryty i z odpowietrzeniem :)

Markz - 13 Lut 2013, 11:31

Qzyn w ak opolskim duzo rzeczy przechodzi a w śląskim jeszcze więcej :) usztywniło cos bude więc zostaje, jak sie znajdzie wkoncu zdrowa buda i miejsce na budowe czegos konkretniejszego to bedzie i normalna klatka, w tą pordzewiałą bude niechce juz nic pakować kasy...

Chce żeby fiestka przeżyła ten rok rajdowania jeszcze i mody robie tylko takie które moge użyć w przyszłości w nowym projekcie :)

Qzyn - 13 Lut 2013, 11:57

W slaskim jeszcze wiecej? Chyba rzadko u nas jezdzisz :) Na 90% BK sa chlopaki z RPP i RSMP. Wszelakie modyfikacje seryjnego auta musza byc ściśle wg załącznika J. WIdocznie miales wielkie szczescie jak cos w Slaskim CI przeszło.
Ja mimo dobrych znajomosci z nimi musialem opakowywac na szybko akumulator zeby sprinta pojechac i to bylo takie awaryjne rozwiazanie - tak na nauczke :)
A ten rollbar moze usztywnia choc watpie a na pewno jest niebezpieczny - jesli przy (odpukac) rolce zerwie sie mocowanie w srodkowym slupku to poprzeczki wala prosto w was...

Markz - 13 Lut 2013, 13:00

no bylem jako kibic na dwóch ars (kuznia raciborska i jakis jeszcze) startowali znajomi, bylem przy ich bk które polegalo na sprawdzeniu papierów i dziękuje, no i widzialem na trasie auta które ledwo sie kupy trzymały a startowaly :)
Qzyn - 13 Lut 2013, 13:03

Markz - Przejechalem prawie caly sezon ARS i wiem jak tam bylo. Niestety te imprezy nie maja nic wspolnego z AK slaskim i PZM wogóle...
Markz - 13 Lut 2013, 13:15

niewnikam, w tym zaczętym juz sezonie chce pojechac napewno jakiś ars, cos z seri kierowcy roku opolszczyzny i puchar sktm :) na tych imprezach zawsze bk przejde...

Bedzie kasa, bedzie zdrowa buda to i będzie prawdziwa rajdówka, narazie sie musze tym zadowolic co jest

Qzyn - 13 Lut 2013, 13:19

W porzadku, ja jestem za i trzymam kciuki - moze sie wiec spotkamy na ARSach :)
Jedyne co to przemysl sprawe tego "rollbara". Ja bym go wyjal i zamontowal sama rozporke miedzy kielichami albo poprowadzil przy srodkowym slupku az do podlogi.
W Twojej wersji jest wg mnie niebezpieczny :) WIec jesli wogole to odbbierz to jako dobra rade a nie czepianie sie :)

Markz - 13 Lut 2013, 15:04

Qzyn to jest forum wiec każdy może powiedzieć swoje zdanie, nietraktuje nic jako czepianie się :)

a tu odebrany od znajomego tokarza kolektor (robił mi zaślepki sond i nowe gniazdo), egr wyciełem juz pare dni temu, czekam jeszcze tylko na flansze i można działać z nim dalej :D




EDIT:

taka mała relacja z pierwszej małej imprezy w tym sezonie :) fiesta dała rade choć ręczny cos przestał łapać (udało sie nawet subaru objechać)
OD 12 minuty http://www.youtube.com/wa...d&v=uqvC3sl1c1w

Wisni@ - 14 Lut 2013, 23:49

No to graty :)
luk-90 - 16 Lut 2013, 10:53

fajny start, nic tylko pogratulować :-)
Markz - 16 Lut 2013, 11:54

dzięki :)

pojawiło się troche fotek fiesty z rajdowanka









EDIT:

Znajomy mi dał krótki filmik tez z tego rajdowanka tylko youtube mi cos zepsuło jakość

http://youtu.be/gmeK8Ykz0mc

tadzias - 17 Lut 2013, 14:06

Markz napisał/a:
pojawiło się troche fotek fiesty z rajdowanka


aaaaaaale rajdujesz :hihihi:

Markz - 17 Lut 2013, 16:04

nic nie poradze ze sezon zaczol sie od malej imprezy bardziej pod publike bo na placu w srodku miasta :)
tadzias - 17 Lut 2013, 16:41

Markz napisał/a:
bardziej pod publike bo na placu w srodku miasta :)


dobre i to ;)

Markz - 6 Mar 2013, 22:38

Troche prace ruszyły z powodu braku ręcznego... Wymieniłem dzisiaj szczęki, cylinderki, przewody hamulcowe i jeden element samonapinacza (drugi dostepny tylko w orginale w śmiesznej cenie). Jutro jeszcze tylko odpowietrzyc i mieć nadzieje ze ręczny wróci :)
Markz - 27 Mar 2013, 17:46

ręczny wrócił :devil:

A tak poza tym pomalowałem wczoraj jeden z kasków, dlatego zeby za szybko się nie porysował zamówiłem siatke na kaski:
http://allegro.pl/siatka-...3115972978.html
zrobie w niej jakoś przedziałke zeby kaski sie nie obijały o siebie i myśle ze da rade :)


edit:
Siatka zamontowana a tu jakaś fotka jak wyszło :)


McLfan - 23 Kwi 2013, 21:36

Chwalisz się nowościami, czy nie? :fox:
Markz - 23 Kwi 2013, 22:12

Troche rzeczy się podziało :) :

Pierwsze co zakupiłem nowe to felgi. Poobdzierane ale proste, więc raczej malne i będą OK.



Zauważyłem też że popękały od rajdowania gumy na wachaczach i na sworzniach oraz padło łożysko u góry amorka



Wykręcając amorek by wymienić łożysko wkońcu się dowiedziałem jakie spręzyny załozyl poprzedni własciciel (H&R)



Był też mały problem z końcówkami drązków (mam maglownice i drązki z 92r. a zwrotnice ktoś włożył z 95r. ) ale już znalazłem pasujące.

Dzisiaj takze przyszły zamówione używane zaciski z mk6 (15zl sztuka) a stan BDB. Rozkręciłem już całe i raczej oddam do piaskowania a potem pomaluje :)


luki - 23 Kwi 2013, 22:39

Markz napisał/a:
Dzisiaj takze przyszły zamówione używane zaciski z mk6 (15zl sztuka) a stan BDB. Rozkręciłem już całe i raczej oddam do piaskowania a potem pomaluje :)


a tak się bałeś o stan :P

luk-90 - 24 Kwi 2013, 13:37

Ja poproszę najistotniejsze, czyli średnica tloczka
Dual - 24 Kwi 2013, 14:02

luk-90 napisał/a:
Ja poproszę najistotniejsze, czyli średnica tloczka

Nie mam teraz tego pod reką aczkolwiek na pewno jest mniejszy niż te z mondeo i na dodatek plastikowy ze stalowym pierścieniem z wierzchu :głowąwmur:
Są dosyć delikatne polecam je wciskać ze starym klockiem, gdyż łatwo je ukruszyć.
Chciałem zrobić hybrydę > zacisk modeo mk2 > jażmo fiesta mk6. Niestety nie da rady :|

luk-90 - 24 Kwi 2013, 14:08

zaciski z mondeo mają takie przyjemne użebrowanie na korpusie tłoczka, więc zwiększa się skuteczność wymiany termicznej
Markz - 24 Kwi 2013, 14:33

narazie rozebralem wszystko poza tłoczkami, jak tłoczki wyjmne to zmierze średnice i napewno napisze :)
Markz - 24 Kwi 2013, 18:24

Sprawdziłem te tłoczki i mają 54mm :) Czyli niewiem w jakiej wersji mk6 były te z średnicą tłoczka 48mm jeśli najsłabszy disel (1.4 TDci z 2006r.) ma te większe. Może że jakaś słaba benzyna ma te mniejsze? :)
luki - 24 Kwi 2013, 18:34

jest nawet opis na zacisku 54/22 więc chyba chodzi o średnice tłoczka i szerokość jarzma na tarcze :P
do tego opis 629 prawy i 630 lewy u mnie to samo <8>

luk-90 - 24 Kwi 2013, 19:30

54 to ma tłoczek z xr'ki, mondeo ma 60mm, moja opinia, słabo :-P
Markz - 27 Kwi 2013, 09:12

luk_90 tak sie zastanawiam jak wpłyneły by większe tłoczki na orginalną pompe hamulcową?

a tak przy okazji to zaciski juz pomalowane (ciekawe ile to wytrzyma)


elmek13 - 27 Kwi 2013, 17:59

Markz, krótko :devil:
Markz - 3 Maj 2013, 18:45

Ostatnio zamawiałem pare części i ubaw jak zawsze... Rozmowa wyglądała tak:
- chce zamówic do fiesty z 92 roku ....
+ silnik?
- 1.8
+ diesel?
- nie, benzyna 1.8
+ 105 koni?
- nie, 130
+ ooo szatan....

tez tak macie zamawiając części?

A co do fiesty to ma się dobrze, ostatnio upaliłem lacie na Automastershow w Kamieniu Śląskim i na Amatorskim Rajdzie o Puchar Discoplex A4 w Pietni :)

tu filmik z mojego przejazdu na rajdziku: http://youtu.be/XzoK_8virzU
i ogolna galeria fotek: http://imageshack.us/user/markzxr2

elmek13 - 4 Maj 2013, 17:16

Markz, nie.

Jak jak podawałem rocznik i model to się wzoruję na rs turbo.

Facet: A jaki tam silnik siedzi 130 koni?

Ja: Nie silnik od mondeo 2.5 v6.

Facet: Musi zapierdalać!

Ja: Nie wiem nie sprawdzałem.

Kameleon340 - 4 Maj 2013, 18:57

Hehe :D Ładny przejazd :) U mnie w mieście to nie wiedzieli w sklepie, że wychodziły fiesty z tym silnikiem. Jak mu mówie to się pyta z 3 razy czy to escort nie jest ;d
Markz - 5 Maj 2013, 10:25

to mi sie raz przydarzyło że nie widzieli o takiej wersji fiesty a był to sklep w opolu "specjalizujący" się w częściach do forda
profi - 7 Maj 2013, 13:31

Markz napisał/a:
to mi sie raz przydarzyło że nie widzieli o takiej wersji fiesty a był to sklep w opolu "specjalizujący" się w częściach do forda


FordStudio?
Jak zajechałem tam fiestą, to obaj Panowie wylecieli obejrzeć, bo nie wierzyli, ze to jeszcze jeździ :)

Markz - 7 Maj 2013, 19:57

ta własnie fordstudio... Dziś zamówiłem juz hamulce nowe na przód, mam nadzieje ze w tym tygodniu zjawi się kurier i będę mógł montować :) Jeszcze tylko musze kupic linke do ręcznego bo myślałem ze jest dobra jak wymieniałem hamulce z tyłu a okazuje się ze juz nie bardzo i wtedy już będą całe nowe hamulce przód/tył.
kamilocha1 - 7 Maj 2013, 20:18

Markz, bede kiedy jechał do brzezia fiestą to się ugadamy ;D chyba kazdy sie dziwi jak sie mowi ze masz 1.87 benzyne we fiescie;d pytaja czy nie pomylilo sie z dizlem;d
Markz - 8 Maj 2013, 15:44

Brzez/ia a gdzie to? :P Jak przejezdzasz w okolicach zdzieszowic to spoko.
kamilocha1 - 8 Maj 2013, 18:15

Markz, tam gdzie elektrownia opole ;D czarnowąsy są tam gdzies obok ;D
Daras84 - 8 Maj 2013, 18:41

to trochę daleko od Zdzieszowic ;)
Markz - 8 Maj 2013, 19:23

kamilocha1
A to wiem, tam leciał kjs Dobrzeń Wielki :) była jedna z prób przy samej elektrowni
Daras
ale po drodze ma Zdzieszowice :) tylko musi lecieć 423 a nie 45 :)

Daras84 - 9 Maj 2013, 09:00

wiem, wiem w zdzieszowicach mam rodzine ;)
Markz - 9 Maj 2013, 20:19

Jaki ten świat mały :) Linka ręcznego też juz zamówiona, jutro do odbioru i można montować. Zamówiłem ate bo byla tylko troche drozsza od kagera (a kager dla mnie to wielkie Gówno)

edit:
Linka juz jest, za chwile biorę się za montaż


Markz - 12 Maj 2013, 10:21

Linka założona i różnica jest wielka :twisted:

takie małe porównanie starej linki, może i jeszcze orginalnej a nowej Ate:


A jak już miałem zdjęte bębny i zostało coś farby z zacisków to je pomalowałem

przed:


po:



edit:

Dzisiaj przyszly większe hamulce na przód i są juz zamontowane :)


Markz - 21 Lis 2013, 13:42

Po długich poszukiwaniach wkońcu zakupiłem baze do budowanie rajdówki :)









a to cała rdza jaka jest na fieście


bobson - 21 Lis 2013, 20:07

Podłoga i podłużnice ok? ogólnie wygląda na dość zadbaną.

Wkładasz 2.0? :D

Markz - 21 Lis 2013, 20:14

od dołu wygląda jakby z fabryki wyjechała, od zawsze garazowana, jezdziła nią babka na zakupy i wszystko z pewnego źrudła :) no wlasnie sie zastanawiam czy moje 1.8 czy 2.0 . chcialbym zaczac od obspawania budy, wstawienia klatki, kupienia zawiasu a zobaczymy jak bedzie dalej z kasa, moze wloze moje 1.8 zeby juz jezdzic i bede zbierac na 2.0. Ogolnie długoterminowy projekt :)
tadzias - 22 Lis 2013, 07:05

Od nowości chyba nie jeździła zimą :P
Markz - 24 Lis 2013, 11:59

od jutra ruszają prace, zaczynam od wybebeszania, zdzierania wygłuszeń i spawania :)
Markz - 28 Lis 2013, 16:53

Prace ruszyły...
wczoraj jeszcze było tak:



pomocnik, który spędził ze mną cały dzień



a dzisiaj już jest tak: :)





Teraz czekam na spawarke i wtedy zaczne obspawywać bude

PS
Mam na sprzedarz wszystkie elementy wnętrza :)

Grax - 29 Lis 2013, 07:24

Deske i boczki pozostaw sobie wtedy unikniesz niepotrzebnych spięć na BK
Markz - 29 Lis 2013, 14:27

Wiem ze trzeba mieć boczki i deske, troche juz jezdze :) . Mam wszystko z mojej XRki lezeć, więc z czerwonej moge wszystko opchac :)
Markz - 29 Sty 2014, 18:36

prace idą powoli ale ciągle do przodu :)

troche budy juz obspawanej, maty pozdzierane i rury na klatke zamówione





jakas rada czym oczyscic resztki mat wygluszających?


a tu maly recykling fotela z fiesty


Qzyn - 2 Lut 2014, 13:35

WIesz co nie wiem jak inni ale ja zawsze usuwam je do konca i jedyny garazowy zanny mi sposob to duzo szmat, nitro i dlutko. Jedziesz nitro na szmacie a jak gdzies zostalo wiecej to pomagasz sobie dlutkiem. Niewdzeczna robota niestety ;)
Markz - 4 Lut 2014, 21:20

Qzyn popróbowałem dzis róznych metod i chyba przelece te resztki szlifierką z szczotką drucianą.

a po zdarciu mat wygłuszających pojawiła sie JEDYNA mała dziura więc wyciełem całą rdze az została zdrowa blacha :)



I zaspawane już (spawów nie szlifuje bo to rajdówka i będzie zasłonięte)



Markz - 11 Lut 2014, 21:26

i porządek z matami wygłuszającymi zrobiony



[ Dodano: Pią Sty 09, 2015 21:14 ]
Zapomniałem o temacie a prace posuneły sie bardzo do przodu. Robie przy rajdówce wszystko sam (od klatki przez obspawywanie budy, mocowania kubłów, aku, hydrołapy, tworzenie kolektora, przekopanie całej elektryki do swapa i wielu innych rzeczy ;))

No to teraz duza porcyjka zdjęć i krótki opisik do nich

pod maską było tak:



potem:




i efekt końcowy:



a tu poszczególne etapy budowy klatki:







kubełki i wnętrze:






nowy zawias:






materiał na płyte pod silnik (alu 8mm):



tworzenie mocowania aku:



odnowienie baku:



wymieniłem skrzynie na tą z 1,3 więc i nowe sprzęgło wpadło



tworzenie kolektora z escorta rsa pod zeteca:




wpadły zderzaki z mojej starej rs1800:



przymiarka hydrołapy i dzisiaj zrobiłem mocowanie:



McLfan - 9 Sty 2015, 21:16

up. ;)
Peedro - 10 Sty 2015, 16:30

ładnie :) dobra robota.
Markz - 4 Paź 2017, 19:06

Dawno mnie tu nie było, ale Fieste nadal mam :) Daję dużą frajdę z jazdy i cieszy bez awaryjnością choć życia lekkiego nie ma bo ciągle jest katowana. Dzięki temu dorobiła się dachu nad głową.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group