Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK3] Letnie powietrze z nawiewów

360Andrzej - 26 Sty 2013, 17:53
Temat postu: [MK3] Letnie powietrze z nawiewów
Witam wszystkich. Wiem ze duzo jest na forum tematow odnosnie ogrzwania i wszystko przeczytalem ale juz nie wiem co zrobic wiec pisze nowy temat.

Z kratek ogrzewania leci leko cieple powietrze prawie zimne.
Dzis zostalo wymienione :
pompa wody
termostat
nagrzewnica
nowy plyn chlodzacy uklad odpowietrzony.
Wszystkie czesci nowe.
Dalej leci prawie zimne powietrze. Wiec sprawdzilem jeszcze czy linka nie spadla z regulacji
ogrzewania od srodka i wszystko dziala.
Szwagier ma fieste mk3 1.4 i uniego leci gorace powietrze i nie wiem czy to normalne w 1.1 ze leci letnie??

Jak ma ktos jakis pomysl to prosze o pomoc???

JoeMix - 26 Sty 2013, 18:56

Jak jest temperatura silnika?
360Andrzej - 26 Sty 2013, 18:58

w polowie norm .
JoeMix - 26 Sty 2013, 19:06

Jak jest temperatura silnika? (nie gdzie jest wskazówka wskaźnika)
360Andrzej - 26 Sty 2013, 19:13

ok 90 C
JoeMix - 26 Sty 2013, 20:45

W którym miejscu mierzyłeś,,, bo jak wskaźnikiem na desce to pomiar można sobie,,, jak 90st wpływa w nagrzewnice, to albo jest zapchana i nie ma przepływu przez nią dobrego, albo jest zapchana, ale powietrza przez siebie nie przepuszcza,,, jesli przechodzi przez nią płyn i jest przewiew to coś nie tak z regulacją z kabiny,,,
luki - 26 Sty 2013, 20:53

jak silnik pochodzi sprawdź czy węże które idą do nagrzewnicy są ciepłe
360Andrzej - 26 Sty 2013, 21:01

W nagrzewnice wplywa ok 90 C na wyjsciu jest troszke nizej.Ngrzewnica nowa i sprawdzany przeplyw wody. Fakt moze cos w kabinie nie tak ale jak linke sprawdalem to podaniu na zimne wieje lodowatym powietrzem a jak dam na maksa na czerwone to letnie.

LUki jak juz chwile pochodzi to wezy nie da sie dotknac:)

JoeMix - 26 Sty 2013, 21:07

Poczekaj na zmianę pogody, u mnie teraz jak są mrozy rzędu -10 to tez z kratek leci 40st max.
360Andrzej - 26 Sty 2013, 21:08

U mnie nawet tyle nie leci , max 20 st
luki - 26 Sty 2013, 21:26

może faktycznie klapa w na nagrzewnicy nie zamyka sie na 100% i puszcza zimne
360Andrzej - 27 Sty 2013, 11:39

siemka i sprawdzalem czy zamyka sie klapka, zamyka sie;/
JoeMix - 27 Sty 2013, 13:13

Myślę że ufasz wskaźnikowi na desce który głupoty pokazuje nawet jak jest sprawny, temperatury silnika nie zmierzy się od tak w chwile, a odpowiedz podałeś w 10 minut, wcześniej nie wspominając że mierzyłeś temperaturę (a podobno czytałeś inne tematy),,, więc nie jest możliwe aby przez drożna nagrzewnice płyną płyn o temperaturze 90 stopni a jednocześnie przepływające powietrze ogrzewało się do 20,,,
360Andrzej - 27 Sty 2013, 14:28

Bylo miezone termometrem bez dotykowym i totykowym. A mialem leptopa w wrsztacie i grzebalem caly wiecor.
power - 27 Sty 2013, 15:02

Pisałeś, że zmieniałeś nagrzewnice, a przewody wodne do nagrzewnicy nie są zamienione?
360Andrzej - 27 Sty 2013, 16:39

POWER mozliwe ale czy ma to znaczenie??? prze nagrzewnice tylko plynie woda nie wazne chyba w ktora strone?
power - 27 Sty 2013, 17:58

W teori ciepła woda bedzie wędrowała do góry, a zimna na dół. Z drugiej jednak strony przecież pompa wody wymusza obieg cieczy i nie powinno mieć to znaczenia.
A teraz praktyka. Kiedyś w jakimś samochodzie spotkałem się z problemem słabego grzania po wymianie silnika (nie pamiętam co to było Fiat, VW czy Opel) samochód grzał całkiem dobrze, ale właściciel twierdził że przed wymianą było lepiej. Okazało się że właśnie były zamienione przewody nagrzewnicy.
Czy w Twoim wypadku tak jest nie wiem, ale wymieniłeś i sprawdziłeś już trochę rzeczy więc czas sprawdzić inne opcje.

360Andrzej - 27 Sty 2013, 18:39

POWER masz racje zawsze mozna sprawdzic co bedzie:) postaram sie to jutro zrobic i sprawdzic:)
diodalodz - 27 Sty 2013, 19:20

Powiem ci tak. Miałem wyjątkowego pecha do niegrzejących aut.
Ostatnie (i obecne) miałem od nowości ale wcześniej jeździła nim moja mama i był "piec". Po 7 latach przestał grzać. Z racji tego że zerwałem rozrząd rok temu, wypłukałem cały układ chłodzenia i założyłem nową nagrzewnicę. Efekt był taki że z ogrzewania słabego stało się tragiczne. Nie poddałem się i zmieniłem jeszcze termostat mimo że wskaźnik pokazywał że był dobry. Wpadłem w furię i kupiłem oryginalną nagrzewnicę nową i teraz mam znowu piec. Starą rozebrałem to była wykonana tak tragicznie że połowa nie grzała. Więc jeśli kupiłeś no name najtańszy to się nie dziw . Jeśli oba węże są ciepłe od nagrzewnicy a leci zimne powietrze a klapy są sprawne to trafiłeś na fatalny znamiennik których obecnie jest pełno.
Jak dokonywałem pomiarów przy ok +2 st C na zewnatrz to na 2 biegu i w cyklu miejskim temperatura z kratki dochodziła do 70 st C.

360Andrzej - 27 Sty 2013, 20:10

Njatanszej nie kupowalem,ale mam patent sprawdze. Wyciagne nagrzewince przedlurze weze i zobacze czy cala grzeje:)
diodalodz - 27 Sty 2013, 21:08

grzać to będzie grzała. Ale jak przepuścisz powietrze to się błyskawicznie wystudzi. Jakiej firmy była nagrzewnica ?
mogę ci powiedzieć jak sprawdzić czy to wina nagrzewnicy.
Odpal auto
Rozgrzej do temp pracy
wyłącz nadmuch i poczekaj 5 min.
Jeśli po włączeniu dmuchawy będzie lecieć gorące powietrze które po kilku sekundach będzie stawało się coraz zimniejsze to wina nagrzewnicy :(

zap - 28 Sty 2013, 09:31

Co prawda mk4 ale watek podobny. Zastanawia mnie czy ponizsze objawy spowodowane sa przez niedrozna nagrzewnice czy pompe wody:
- na biegu jalowym pokretlo regulacji temp ustawione na maksymalne ogrzewanie - z nawiewow leci letnie powietrze
- jak rusze i wejde na obroty leci gorace, czuc bardzo duza roznice

Caly sęk w tym ze roznica jest na tyle odczuwalna, ze podczas postoju w aucie robi sie niekomfortowo. Elektrozawor i sterowanie sprawne.

diodalodz - 28 Sty 2013, 12:27

zap napisał/a:
Caly sęk w tym ze roznica jest na tyle odczuwalna, ze podczas postoju w aucie robi sie niekomfortowo. Elektrozawor i sterowanie sprawne.

TO może być wina LPG jeśli masz albo taka przypadłość modelu przy mrozach. Trzeba by mieć punkt odniesienia do innego sprawnego auta.

zap - 28 Sty 2013, 13:03

Prawda, auto jest zagazowane, nie pomyslalem ze moze miec to wplyw na odczucie goraca.
Jesli ktos jednak sie wypowie czy zaobserwowal znaczna roznice na postoju/podczas jazdy bedzie to przydatne.
Poza tym jak przyjdzie wiosna dla pewnosci wymontuje nagrzewnice, kontrola i plukanie na pewno jej nie zaszkodzi.

JoeMix - 28 Sty 2013, 14:22

Zapomnij to po kolei,,, bo monterzy zazwyczaj dają trojniki, a zapnij po kolei, silnik, nagrzewnica, reduktor,,,
360Andrzej - 28 Sty 2013, 19:59

witam spowrotem posluchalem Diodolodza i wymontowalem jeszcze raz nagrzewnice i poszedlem reklamowac i wymienili mi bez problemu. Powiem jest duzo lepiej ale mam wrazenie ze uklad jest zapowietrzony niby powinien sie sam odpowietrzyc ale nie dokonca jestem pewien czy sie odpowietrzyl;/
diodalodz - 28 Sty 2013, 20:46

360Andrzej napisał/a:
wrazenie ze uklad jest zapowietrzony niby powinien sie sam odpowietrzyc ale nie dokonca jestem pewien czy sie odpowietrzyl;/

po 5 km powinien się odpowietrzyć sam. Teraz możesz mieć psychozę taką jak ja, bo po założeniu oryginalnej nagrzewnicy też mnie rzucało że to nie to . Dopiero jak porównałem temperatury z kratki z BMW 5 z 2006 to wyluzowałem. Jak chcesz mieć mega ogrzewanie to tylko skoda felicja. Tam jest taki zapas mocy grzewczej że nigdy nie przekręca się pow. połowy.

360Andrzej - 29 Sty 2013, 18:06

Dzis zrobilem duzo kilometrow i nadal raczej nie odpowietrzony uklad;/
diodalodz - 29 Sty 2013, 21:34

360Andrzej napisał/a:
Dzis zrobilem duzo kilometrow i nadal raczej nie odpowietrzony uklad;/

to już raczej lepiej nie będzie. To wina zamienników :(


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group