Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK2] Silnik 1.6 8V gaźnik i 1.6 8V monowtrysk

MarcinGw - 21 Sty 2013, 20:17
Temat postu: [MK2] Silnik 1.6 8V gaźnik i 1.6 8V monowtrysk
Witam
Prosze o pomoc, czy jest możliwe przełożenie na blok silnika z Escorta albo Feisty Mk3 1.6 z monowtryskiem gaźnika ? Co oprócz gaźnika należy wymienić ?
Silnik ma chodzić pod instalacją silnika gaźnikowego, tylko ze wzgledu na słabą dostepnośc silników gaxnikowych rozważam taką możliwość.
Z góry dziękuje Pozdrawiam Marcin

luki - 21 Sty 2013, 20:40

chcesz słupek z głowicą EFi uzbroić w gaźnik?
Powinno być ok ale trzeba sprawdzić czy wycięcia pod wtryski nie będą wystawało poza kolektor z gaźnika
a jak w drugą stronę to był już temat poruszany kilka razy

Laskosz - 21 Sty 2013, 20:45

kolektora z mono ani z gaźnika nie założysz pod EFI

ale na mono już tak bo to prawie to samo

MarcinGw - 21 Sty 2013, 20:54

Przepraszam pomyliłem się nie EFI a monowtrysk. Chce na blok monowtryska 1.6 założyć gaźnik.
MarcinGw - 21 Sty 2013, 20:55

Laskosz, Dzięki za zainteresowanie, powiedz prosze co oprócz kolektora muszę wymienić żeby to śmigałao w mojej XR2 ? Zapłon ten sam ?
luki - 21 Sty 2013, 20:59

w głowicy efi jest zaślepka którą wybijasz i przykręcasz aparat
róznica raczej w kanale ssącym jak założysz kolektor ssący z mono do efi to będzie szczelina.
oto róznice:

u góry kanały ssące z EFi na dole z mono-wtrysku / gaźnika
poniżej foto jak wygląda uszczelka z gaźnika na głowicy z EFi:

MarcinGw - 21 Sty 2013, 21:02

luki, głowica mono i gaźnik jest taka sama ? zapłon też ? różnica tylko w kolektorze ? elektryka ta sama ?
JoeMix - 21 Sty 2013, 23:18

Zacznijmy od tego że gaźnik nie ma elektryki, co najwyżej 2-3 przewody :-P
MarcinGw - 22 Sty 2013, 07:01

Monowtrysk też conajwyżej 2-3 przewody co kolokwialnie nazwałem elektryką.
JoeMix - 22 Sty 2013, 07:06

MarcinGw, mono: silniczek (4 przewody), CPP (3 przewody) Temperatura x2 (2x2 przewody) MAP itp,,, gaźnik: zawór odcinający biegu jałowego - 1 przewód, jak jest auto ssanie to +2 przewody
MarcinGw - 22 Sty 2013, 07:33

JoeMix, A jak z zapłonem ?
JoeMix - 22 Sty 2013, 13:30

Gaznik ma swój zapłon, mono ma wszystko zintegrowane razem w jeden komputer
MarcinGw - 22 Sty 2013, 14:55

JoeMix, Dzięki dotychczasową pomoc <piwko> Napisz prosze jeszcze czy w związku z tym co napisałes o zapłonie trzeba wymienić głowic czy wystarczy sam aparat ? Wałek rozrządu jest taki sam ?
Po numerach części wałka rozrzadu wychodzi że taki sam jest wałek jak w Escorcie 102 KM Orionie itp.

JoeMix - 22 Sty 2013, 20:12

A tego to nie wiem, EFI ma zapłonie w układzie DIS więc nie ma rozdzielcza i typowego aparatu zaplonowego,,, można albo zamontować bezobslugowy z mk3 w zaniku lub jakoś zamontować aparat
Laskosz - 22 Sty 2013, 21:20

zacznijmy od tego co masz pod maską teraz

do silnika z monowtrysku zakładasz kolektor z gaźnikiem , odkręcasz zaslepke pompki paliwa - przykręcasz pompkę (sprawdź czy wałek ma krzywke do napędu), wybijasz zaślepke z boku głowicy i montujesz aparat zapłonowy, regulujesz i jeździsz

zerknij w mój temat o mojej mk1 od pierwszej strony masz zabawe z włożeniem 1.4cvh które było na mono a złożyłem to na gaźniku

jak coś to dzwoń w rozsądnych godzinach 668 809 907

MarcinGw - 22 Sty 2013, 21:57

Laskosz, silnik do mojej Mk2 xr2
ale chyba już wszystko wyjaśniłeś, dzięki i pozdrawiam, widzę że też jesteś z bliskich okolic więc do zobaczenia na spocie lub drodze


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group