Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK7] Silnik gaśnie - 1.4 TDCi

xxyy777e - 16 Sty 2013, 09:13
Temat postu: [MK7] Silnik gaśnie - 1.4 TDCi
Może spotkaliście się z czymś takim.
Gdy silnik rozgrzeje się podczas jazdy gdy zmieniam biegi i silnik pracuje na luzie, bądź gdy wrzucę na luz. Obroty silnika spadają 500-800 obr/min. i silnik gaśnie.
Ciężko się z tym jeździ bo podczas hamowania trzeba gazować samochód.
Objawy nie zawsze występują.

Myślałem że to z powodu mrozu, jakiejś wody w filtrze paliwa etc. Wstawiłem na noc furę do garażu ale jest to samo.

Nie ma błędów na konsoli.

misiak - 16 Sty 2013, 09:23

wodę z filtra to się kolego spuszcza...
xxyy777e - 16 Sty 2013, 23:04

Dzięki za sugestie. Gdybyś jeszcze napisał jak spuścić te wodę.
Siedzę nad tym silnikiem i jestem w...y
Nie wiem kto wpadł na pomysł włożyć filtr paliwa pod podszybie za filtrem powietrza !
Do odwodnienia nie można się dostać trzeba chyba rozłożyć osłonę filtra powietrza, wyjąć akumulator, jakąś osłonę (chyba rozrząd zdemontować), podszybie !
Udało odkręcić mi się tylko jedną śrubę z góry osłony filtra oraz drugą z boku, innych śrub nie widzę a filtra nie można ruszyć z miejsca...

Może ktoś ma jakiś manual konkretnie do MK7 ?

Jeszcze jedno zastanawiam się jaki filtr paliwa kupić gdyby te odwodnienie nie pomogło.
Ceny są od 60-250 zł
Najtaniej wychodzi FILTRON PS 974.
Ktoś to wkładał, ewentualnie jesli nie ten filtr to jaki ?
http://www.filtron.pl/pl/...MOC=68#idn13364

artax - 17 Sty 2013, 12:08

Przy kupowaniu filtra paliwa do mk 7 TDCi zasada "taniości"nie popłaca.Kup coś porządnego a oszczędzić mozesz na tańszym filtrze kabinowym...Filtr paliwa wymienia się najlepiej przed zimą a jak słyszę o spuszczaniu wody z filtra w mk 7 (a nie wymianie) to :głowąwmur: Nowe diesle są naprawdę dobre tylko nie oszczędzaj na takich rzeczach jak filtr paliwa bo potem ludzie piszą o wtryskach ,nieodpalaniu itp.
pzdr
p.s.Jak rozumieć "nie ma błędow na konsoli"?Podłączałeś pod WDS?

xxyy777e - 17 Sty 2013, 12:19

Nie będę spuszczał wody z filtra bo mi się to nie opłaca. Filtr wymienia się co 60 tyś km a mi już niewiele brakuje do tego przebiegu.
Aby zdemontować filtr paliwa trzeba zdemontować podszybie, osłonę filtra powietrza i jakieś plastiki. Nie ma sensu teraz odwadniać i za miesiąc jeszcze raz to rozbierać na wymianę filtra.

Filtrona nie biorę, wezmę coś lepszego/droższego.

MisiekT - 17 Sty 2013, 12:27

xxyy777e napisał/a:
Nie będę spuszczał wody z filtra bo mi się to nie opłaca

a oplaca Ci sie laweta i naprawianie pompy? dobranie do filtra to chwila i przynajmniej co przeglad powinno sie spuszczac wode... pomijam juz, ze w naszych warunkach filt warto wymieniac znacznie czesciej, nawet co przeglad...

co do firmy - oryginal!

artax - 17 Sty 2013, 13:08

xxyy777e napisał/a:
Nie będę spuszczał wody z filtra bo mi się to nie opłaca. Filtr wymienia się co 60 tyś km a mi już niewiele brakuje do tego przebiegu.
Aby zdemontować filtr paliwa trzeba zdemontować podszybie, osłonę filtra powietrza i jakieś plastiki. Nie ma sensu teraz odwadniać i za miesiąc jeszcze raz to rozbierać na wymianę filtra.

Filtrona nie biorę, wezmę coś lepszego/droższego.

Gwarantuje ,ze przy takim badziewiastym paliwie jakie jest w PL to 60 tys jest zbyt optymistyczne dla TDCi.Instrukcja, instrukcją a realia są jakie są.
Co do filtrow Filtrona to byly przypadki padnięcia pompy w Focusach TDDI .Przyczyną byl wlasnie ten filtr.Mialem Focę i zawsze byl oryginał = zero problemow z pompą.
pzdr

xxyy777e - 17 Sty 2013, 13:45

MisiekT napisał/a:
xxyy777e napisał/a:
Nie będę spuszczał wody z filtra bo mi się to nie opłaca

a oplaca Ci sie laweta i naprawianie pompy? dobranie do filtra to chwila i przynajmniej co przeglad powinno sie spuszczac wode... pomijam juz, ze w naszych warunkach filt warto wymieniac znacznie czesciej, nawet co przeglad...

co do firmy - oryginal!


MisiekT - czy wiesz gdzie znajduje się w MK7, 1.4TDCI filtr paliwa ? Aby dostać się do niego trzeba zdemontować: podszybie, osłonę filtra powietrza i jakieś inne elementy.
Jest tak mało miejsca wokół niego, że nie sposób włożyć reki i dostać do zaworka od wody. Trzeba wykręcić filtr. Bez sensu w takim razie rozkręcać pół fury aby go odwodnić i płacić za to lepiej chyba odrazu wymienić aby za 3 miesiące znowu tego nie rozkręcać.

Zobaczymy co z tego wyjdzie. Gorzej będzie gdy po wymianie filtra będą identyczne objawy...

MisiekT - 17 Sty 2013, 15:37

rozumiem, ze zweryfikowales z porzadnym mechaniorem, czy oby na pewno nie ma lepszego dojscia?

PS. ja bym od razu wymienial - ale co max 40tys., bo 60tys. na naszym paliwie bez wymiany filtra to i 1.4tdci moze spokojnie zabic

xxyy777e - 17 Sty 2013, 15:56

Na naszym paliwie zrobił 13 tyś km. Resztę zrobił na paliwie we Francji.

Dzisiaj będę weryfikował wymianę z mechanikiem (nie mam warunków) więc dam znać co zrobić aby wymienić go

MisiekT - 17 Sty 2013, 16:07

czyli kupiles sprowadzajke i na dzien dobry nie wymieniles filtra paliwa? masz Chlopie jaja albo naprawde glebokie kieszenie :-P
xxyy777e - 17 Sty 2013, 16:16

Oprócz jaj posiadam do auta książkę serwisową. Kupiłem 2 letni samochód serwisowany w ASO z wszystkimi przeglądami. Książką serwisową etc.
Auto miało na gwarancji wszystkie przeglądy robione w serwisie Forda.

JoeMix - 17 Sty 2013, 16:20

xxyy777e napisał/a:
Oprócz jaj posiadam do auta książkę serwisową. Kupiłem2 letni samochód serwisowany w ASO z wszystkimi przeglądami. Książką serwisową etc.
Chcesz załatwię Ci identyczną z innym numerem rejestracyjnym i VIN,,, to że masz książkę to nic nie znaczy,,,
xxyy777e - 17 Sty 2013, 16:42

Może w starych pojazdach to nic nie znaczy. Jak masz nowy samochód przeglądy robi się w ASO ze względu na gwarancję.
MisiekT - 17 Sty 2013, 16:58

nic nie znaczy, bo Twoje auto moze rownie dobrze miec juz 160tys. i nie masz jak tego sprawdzic... po kupieniu auta robi sie zawsze przeglad z pelnymi filtrami, norma...

powiesz jeszcze, ze oleju tez nie wymieniles po zakupie?

xxyy777e - 17 Sty 2013, 19:02

Filtr wymieniony. Do wymiany filtra paliwa w Fiesta MK7 1.4TDCI był niezbędny demontaż podszybia i osłony filtra powietrza.
MisiekT - 17 Sty 2013, 19:13

czyli o ile nie jest to jakis wyjatkowy wynalazek, wymiana trwa moze 5 minut jak sie ogarnia?
Ghost28 - 17 Sty 2013, 19:36

xxyy777e napisał/a:
Filtr wymieniony. Do wymiany filtra paliwa w Fiesta MK7 1.4TDCI był niezbędny demontaż podszybia i osłony filtra powietrza.


No to wychodzi ze zle wymienialemten filtr......, bo niczego nie demontowalem , a filtr wymieniony ;)

xxyy777e - 17 Sty 2013, 20:21

Natomiast w moim przypadku wymiana filtra paliwa nic nie dała, fura nadal gaśnie, szarpie, traci moc. Jadę jutro na komputer do jakiego speca od Forda
Ghost28 - 17 Sty 2013, 20:53

xxyy777e napisał/a:
Szkoda w takim razie, że nie dałeś znać wcześniej że można to inaczej zrobić.
Jeśli możesz opisz co i jak


Niestety dopiero dzis tu zajrzalem, ale juz wczesniej pare postow nizej byly moje walki z filtrem opisane:
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=64720

W skrocie na poczatek odkrecilem pokrywe filtra powietrza (troszke zawadzal), a nastepnie odkrecilem ta metalowa oslone z filtra paliwa i ja wyciagnalem, pozniej odlaczylem weze i odkrecilem filtr + wyciagniecie wtyczki z podgrzewacza i juz samo wyciagniecie filtra .

Puff - 18 Sty 2013, 00:36

xxyy777e napisał/a:
Filtr wymienia się co 60 tyś km a mi już niewiele brakuje do tego przebiegu.

Mam 13-latkę z przebiegiem prawie 210'000 km i wymieniam w niej filtr paliwa za każdym razem przed zimą (rocznie robię od 10 do -nastu tysięcy) i nigdy nie miałem problemów z pracą silnika nawet w mocno ujemnych temperaturach... A tutaj TDCi i wymiana filtru co 60 tysięcy... :rotfl:

To ja proponuję w takim razie wymieniać olej dopiero jak filtr rdza zeżre i tenże zacznie wylatywać bokiem, a rozrząd z filtrem powietrza co, powiedzmy, 750'000 km. Kabinowy dopiero jak zgnije, a w środku będą nam latać muchy.

Ludzie tak szanują silniki i ich osprzęt, a potem narzekają, że awaryjne, że "czek endżin" miga, że jechać się nie da i że "takie dziadostwo teraz produkują". Ech...

misiak - 18 Sty 2013, 22:37

mechaniory specjalisty zrobią wszystko żeby zarobić.
Filt paliwa na dobrą sprawę to raz w roku przed zimą. Oryginalny Motorcrafta. Z podgrzewaczem jeśli jest wtyczka do niego. Jak silnik sam gaśnie od tak podczas jazdy to zawsze mam takie przedziwne wrażenie, że jakiś tuningowiec ze stodoły grzebał się:D Nie wiem czemu:D
Proponuję zrobić pomiary livedata. Ciśnienie paliwa w szynie, wydatek wtryskiwaczy, ciśnienie w kolektorze dolotowym, strumień masy powietrza zasysanego. Może się okaże że już coś podupada na żywotności i robi problemy

xxyy777e - 19 Sty 2013, 10:33

Dzięki za sugestie. Może znacie jakiegoś dobrego/sprawdzonego mechanika z Warszawy lub okolic który ma komputer do forda i potrafi go używać ?

W tuning podnoszenie mocy etc. na ten moment nie sądzę aby ktoś to robił, tym niemniej sprawdzę.
Robię teraz dla jednej firmy gdzie sporo osób jeździ służbówkami. Kupuje się auto i używa 2-3 lata do określonego przebiegu i wymienia. Wszystkie naprawy w jednym ASO, jak komuś brakuje mocy w silniku lub więcej jeździ dostaje po protu większą furę z mocniejszym silnikiem, nikt nie bawi się jakieś zmiany map w silniku w służbowej furze.

Podejrzewam, że coś najzupełniej się zepsuło, jakiś czujnik ?


Kupiłem 2 letnia służbową furę która miała wykupiony oryginalny pakiet serwisowy Forda na wszystkie przeglądy, naprawy w ciągu 2 lat/100 tyś km.

Auto gdy je kupowałem miało 98 tyś. km. Tak się jeździ na zachodzie w dwa lata tyle km. dieslem.
Nie to co Polska gdzie większość 10 letnich sprowadzonych diesli ma 120 tyś. km :) kto przy takich rocznych przebiegach kupuje diesla ?

misiak - 19 Sty 2013, 21:55

nie no 10 letni diesel ma mniej jak 200 tyś. przejechane. 20 letni diesel troszeczkę ponad 200 tyś ale nie więcej jak 230 tyś bo może być podejrzane.... Chyba w tych czasach to nowsze volvo mają oryginalne przebiegi...
artax - 19 Sty 2013, 22:54

Moje ma 4 lata i 68 tys.Robie ok15 rocznie.I przy sprzedawaniu będę słuchał ,ze ma 200 więcej :devil: Akurat tego typu auto nie jest 'zarobkowym "autem i nie trzaska kilometrow.Takze są wyjątki gy
pzdr

MisiekT - 20 Sty 2013, 01:33

xxyy777e - elektryka - Paweł na Dobrej, masz namiary w grupie Wawa bodajze
xxyy777e - 23 Sty 2013, 09:04

Byłem u Pawła na Dobrej, spoko elektryk.

Po podłączeniu do komputera pojawiły się błędy:
P008800 Ciśnienie paliwa w magistrali zbyt wysokie
P008700 Ciśnienie paliwa w magistrali zbyt niskie

Dwa sprzeczne komunikaty, bez sensu.
Czujnik ciśnienia paliwa pokazywał np. przy wyłączonym silniku ciśnienie takie jak na biegu jałowym lub były bardzo duże jego wahania.
Diagnoza: uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa, wiązka, lub nie kontaktuje.

Czujnik znajduje się w bloku silnika (ciągłe wibracje) + do tego sporo wilgoci o tej porze roku. Wypięliśmy wiązkę z czujnika, spray do układów elektrycznych, wpieliśmy ponownie - jeździ super !

Czujnik znajduje się na tylnej ścianie silnika: dostęp jest bardzo utrudniony. Niezbędny jest demontaż, akumulator, osłona akumulatora, osłona komputera, komputer, dolot
Roboty na 1 godzinę.

Czujnik na zdjęciu jest w jego lewym dolnym rogu przy symbolu x9


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group