Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika silnika - [MK1] Silnik 1.6 Kent

pulp - 15 Sty 2013, 12:42
Temat postu: [MK1] Silnik 1.6 Kent
Witam.Zbieram informacje na temat silnika kent 1.6 do fiesty mk1.Chodzi mi o dostepnosc i koszta.Czy wogule w Polsce jest szansa na taki motor??Czy konwersja rwd na fwd jest problematyczna??Na szrotach pytac tylko o fieste,escorta mk1,2 i capri czy wystepowały gdzies jeszcze.Będę wdzieczny za info.
DziDzia - 15 Sty 2013, 16:35

Podobnoś ktoś, kiedyś kupił w PL kenta..



pozdro :!:

Marcinowaty - 15 Sty 2013, 17:17

http://fsi.fm.interia.pl/kent.html
Nie rozumiem o co tyle zachodu?

vegetagt - 15 Sty 2013, 17:58

Marcinowaty, bo jacyś szaleńcy tam wałki kupują do tego i gaźniki, a potem pali im to 30/100 i sie cieszą :rotfl:
Marcinowaty - 15 Sty 2013, 18:29

Ja wszystko rozumiem, ale co jest w tym silniku mitycznego? :rotfl:
Peedro - 15 Sty 2013, 20:20

Marcinowaty, Wpisz sobie na ebay.co.uk w wyszukiwarce Kent. Do tego jest od groma różnych pierdół, po prostu stara dobra konstrukcja do dłubania dodatkowych koników.
van - 15 Sty 2013, 20:42

po pierwsze w PL kentów jest tylko kilkanaścieset
do tego tych które są do zakupu jest kilkanaście
do tego tych które pasują do fiesty czyli do FWD nie ma wcale
nie da się zastosować kenta przykłądowo z escorta czy capcia do fiesty(temat przegrzebał Maćko a dość poważne różnice opisał w moim temacie Smerfetki)

Oczywiście możesz szukać i znaleźć(mi się udało ale to tylko 1,5 roku zajęło)

Do kenta jest dużo fajnych zabawek ale wszystko na wyspach i w cenach trzy cyfrowych w funtach.
Twój wybór rzeźbić w klasyku czy bawić się coś co można kupić na każdym szrocie za nie duże pieniądze a efekty będą lepsze(np. zetec na gaźnikach z motocykla)

Moda proszę o przerzucenie tematu do działu mk1/mk2

Marcinowaty - 15 Sty 2013, 21:04

Czyli nie ważne w jakim stanie kent jest warty kupe forsy? Jak szybko poznać kenta?
van - 15 Sty 2013, 22:18

Marcinowaty napisał/a:
Czyli nie ważne w jakim stanie kent jest warty kupe forsy? Jak szybko poznać kenta?
towar jest wart tyle ile klient jest w stanie za niego dać, w Pl tych klientów może było by kilku a tych którzy jak przyjdzie co do czego mają zapłacić jeszcze mniej
W Anglii można kenta kupić kompletnego za 100funtów
Kent ma świece ustawione tak patrząc od przodu auta \ / \ /

pulp - 15 Sty 2013, 23:16

Wielkie dzięki Van!Właśnie takiej informacji potrzebowałem <oki> Bo juz zaczynała sie robić atmosfera jak na ''bmw syndykat" albo ''password jdm''gdzie ''nowego ''trzeba odpowiednio przywitac.... :sad: Jestem doswiadczoną motoryzacyjnie osobą wiem czego sie można spodziewać po silniku 1.6 z wałkiem w bloku i na gazniku.Nie szukam mocnych wrażeń bo miałem i mam czym ''pojechac''....Teraz wracam do dawnych pasji czyli starych samochodów,kupiłem mk1 xr2 z nieoryginalnym silnikiem i ciekawi mnie ile zachodu i pieniedzy kosztowałoby przywrócenie stanu oryginalnego.Jak dojde do wniosku że gra nie warta świeczki to zostanie to co jest,ogarnę wygląg i będę jezdził na spoty youngtimerów w tepie 0.95cm lpg :) Jeszcze raz dziękuję za info i jak ktoś będzie wiedział o ofercie sprzedaży proszę o wiadomość.Pozdrawiam i do zobaczenia
Bezimienny - 15 Sty 2013, 23:34

Czyli już większość wie które auto kupiłeś :ok: silnik ciężko znaleźć ale pewno są tylko trzeba intensywnie szukać, i nie chodzi tu o przeglądanie allegro. Powodzenia w realizacji planów :ok:
kuba87 - 15 Sty 2013, 23:39

pulp, równie dobrze możesz wsadzić CVH na gażniku, bo takie xrki też były. I też będzie prędko i oryginalnie.
pulp - 16 Sty 2013, 00:16

Tak to ta biała z okolic Torunia.Aż dziw bierze że nikt jej nie wylicytował...Nowy przegląd,nowy akumulator,15 kół w tym alu,oc na 4 miesiące i zabytkowe radio Bavaria w bagażniku :-P .Ale 1.6 chv to chyba w mk2 ttylko??
JoeMix - 16 Sty 2013, 06:06

pulp napisał/a:
''nowego ''trzeba odpowiednio przywitac...
Wystarczy w wyszukiwarkę na forum wpisać "kent" - tak pospolite hasło, że wyrzuca jakieś 50 wpisów,,, to kolejny temat gdy ktoś pyta o kenta, a inni nagle zaskoczeni co to za silnik że taki mityczny,,,
kuba87 napisał/a:
równie dobrze możesz wsadzić CVH na gażniku, bo takie xrki też były. I też będzie prędko i oryginalnie.
nie w mk1
pulp napisał/a:
Ale 1.6 chv to chyba w mk2 ttylko?
Tak,
van - 16 Sty 2013, 12:52

no to już wiemy gdzie pojechała biała xrka. Nikt jej nie chciał bo Ci co chcieli to nawet jak mieli by na zakup i ogólne naprawy to nie mieli by na remont blacharsko-lakierniczy który temu auto widać mocno by się przydał.
CVH było w mk2 i to nie będzie oryginalne w mk1, już lepiej wtedy Zetecka wsadzić.
Jak się uprzesz to szukaj na wyspach, problem jest tylko z transportem takiej zabawki do polski. Są firmy które się tym zajmują ale też trochę kosztują.

Bezimienny - 16 Sty 2013, 13:08

No chyba że rodzinka ew znajomi w UK :-P
JoeMix - 16 Sty 2013, 15:14

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Kent_engine
van - 16 Sty 2013, 21:25

Edycja i zbędne OT w koszu.

Panowie bez emocji bo zaraz polecą wyzwiska a walka na słowa przerodzi się w iście dramatyczną epopeję. Będę musiał pójść po dodatkowe piwo, chipsy a na końcu każdemu dać wafla.

Kent tak jak w linku od Joe-go nie ma nic wspólnego z późniejszymi hcs, durateckami itd.
Owszem z tej rodziny się wywodzi i zastąpił kenta ale ma z nim mało wspólnego no chyba żeby porównywać że ma cztery cylindry, jest chłodzony cieczą itp.

MikeB4 - 18 Sty 2013, 22:38

Marcinowaty napisał/a:
Ja wszystko rozumiem, ale co jest w tym silniku mitycznego? :rotfl:


Otóż silnik kent - powstał zasadniczo w latach 50tych , miał oba kolektory (ssący i wydechowy) po tej samej stronie i napędzał Anglie , Cortiny i sporo modeli brytyjskiego oddziału Forda. Później zmodyfikowano głowicę i kolektor ssący znalazł sie po drugiej stronie (Cortina Mk2, Escort Mk1, Capri)- zachowano natomiast przepływ X (crossflow) ... Na bazie tego silnika powstały wersje Lotus Twincam - 2 wałki rozrządu 8v, rozrząd na łańcuchu - stosowane Lotus Cortina oraz Escort Mk1 Twincam - i rozpoczęły sportową karierę Forda oraz wersje bardzo szybkich drogowych edycji Fordów dostępnych w salonie.

Na bazie kenta powstało również słynne rajdowe BDA (współpraca z firmą Cosworth) z paskiem rozrzadu i głowicą 16v do rajdowych mistrzów świata Fordów Escortów (moc miedzy 220 a 270 KM - wolnossący) , które to Escorty na długie lata zdominowały klasyfikacje generalną rajdów. Ostatnim autem w którym Ford zastosował ten silnik był RS 1700 T - tylnonapędowa wersja Escorta Mk3 z przeznaczeniem sportowym oraz Ford RS200 -- w którym wersja Turbo osiągała nawet 560 KM (fabrycznie 456 KM ?).

Oprócz tego silnik kent napędzał również przez długie lata bolidy Formuły Ford - coś jakby przedszkole Formuły 1 (zaczęto cykl w 1967 roku - pózniej - bodaj w 1993 roku zastąpił go Zetec) http://media.ford.com/art...rticle_id=31216

Oprócz tego modyfikowany silnik Kent napędzał również Zakspeed Capri na początku lat 80tych - w mistrzostwach samochodów turystycznych - silniki 1.4 Turbo - 380 KM i 1.7 Turbo (moce nawet mocno ponad 500 KM)

To chyba daje prawo nazywać go legendarnym ozor Ale ja sie tam nie znam ....

MikeB4 - 18 Sty 2013, 23:06

Aha -- co do dostępności tego silnika ..... to jest z nią słabo --- w zeszłym roku dwóm szczęśliwcom udało się zakupić takie silniki po długich poszukiwaniach... i to tylko dlatego, że przytomnie skupiłem jak była okazja i stały sobie u mnie w garażu - no , ale stwierdziłem , że muszą iść w świat. Oprócz tego przewinęły mi się jeszcze inne 2 kenty 1600 pare lat temu - jednego sprzedałem do Escorta Mk2 , drugi zostal kupiony przez kolegę i pojechał do Warszawy - a dalszy jego los jest mi nieznany. Oczywiście mowa o Fiestowych kentach -- te w konfiguracji z tylnonapędówek są nieco lepiej dostępne -- ale do Fiesty się ich nie wciśnie...

Podsumowując - szansa kupienia tego na złomie jest znikoma, a jeśli będzie -- należy NATYCHMIAST zabrać z całym autem - bo różnic jest więcej. Przepytałbym też poprzedniego właściciela Fiesty co zrobił z tym oryginalnym silnikiem który sie uszkodził i czy wymienił ten w Twojej z półosiami, belką i skrzynią czy nie .... Największa i najbardziej realna szansa to ściągnąć taki silnik z Anglii -- ale to dopiero połowa sukcesu bo musi mieć kompletny osprzęt , mocowania i belkę pod silnik a najlepiej i skrzynię :-) I wtedy jest sens to przekładać.

Marcinowaty - 19 Sty 2013, 13:57

pulp napisał/a:
kupiłem mk1 xr2 z nieoryginalnym silnikiem

Gdzieś czytałem że ford końcówki modeli wyposażał różnie może to zwykła 1,1 z wyposażeniem sportowej wersji?

MikeB4 - 19 Sty 2013, 19:31

Fajne domysły , ale Xr2 miała naklejki boczne i w zasadzie samo specjalne wyposażenie , wzmocnienia dodatkowe nadwozia , zupełnie inne wnętrze, specyficzne duże serwo hamulców, wentylowane hamulce z przodu itd itd. To wszystko było w tym modelu - mało tego występowała wyłącznie w pięciu kolorach nadwozia : biały , czerwony , czarny oraz srebrny i ciemny niebieski metalik ... i z czarnym półmatowym malowaniem wokół bocznych szyb , wyłącznie z silnikiem 1.6 kent ohv
pulp - 20 Sty 2013, 21:13

Dzięki Mikeb4.Pytałem o oryginalny motor ale fiesta miała kilku włascicieli i jego losy są nieznane...Niedługo będę miał trochę więcej czasu to pojadę na działkę i zobacze co z belką,półosiami i skrzynią.Narazie autko stoi i czeka:)A co z kosztami??Orientacyjnie jak sie znajdzie to ile Warty jest taki motor??
Laskosz - 20 Sty 2013, 21:18

podejrzewam ze tyle ile potencjalny kupiec będzie chciał za niego zapłacić :)
pulp - 20 Sty 2013, 21:29

No tak ale są pewne granice chciałem sie dowiedzieć ile to jest tanio a ile drogo...i od tych granic określić stopien swojej desperacji... :-P
JoeMix - 20 Sty 2013, 21:49

pulp, jak będziesz miał jedną ofertę to trudno rozważać ją w kwestii tanio czy drogo,,, tylko kupuje i mam, lub nie kupuje i nie będę miał (a następna okazja może się nie trafić)
MikeB4 - 20 Sty 2013, 23:16

Za silnik trzeba dać miedzy 350 zł za kompletnie zaolejone niekompletne truchło a 600 zł za cos co wygląda jakby leżało w piwnicy przez 10 lat :fox: ...

Remont mojego kenta wyszedł mnie ok. 5000 zł - komplet nowych tłoków z pierścieniami to wydatek rzędu 700 zł , panewki + tulejki korbowodów 300-400 zł , do tego szlify i koszty warsztatu obróbki jakis 1000 zl , głowica 500 , uszczelki 250 , nowe sprzęgło 350 .... Jeśli ktoś zrobił taki remont i sprzeda silnik poniżej 2500 zł to cóż :-P Nic tylko brać .... O ile trafisz na jakąkolwiek ofertę ....

pulp - 20 Sty 2013, 23:52

No i teraz jest jakieś rozeznanie,porównanie :) zobaczymy co czas pokaże.Dzięki i pozdrawiam. :)
Qba1983 - 9 Lip 2013, 14:20

vegetagt napisał/a:
Marcinowaty, bo jacyś szaleńcy tam wałki kupują do tego i gaźniki, a potem pali im to 30/100 i sie cieszą :rotfl:


Wcale nie 30, moze z 14-15 :2xf:

Ja ze swojej strony moge tylko powiedziec, ze nie zamienilbym swojego kenta na nic innego. Wiadomo koszty sa wysokie i duzo latwiej pojsc jak pisal VAN w zeteca.

Jednak nie da Ci to takiej przyjemnosci i tego czegos co daje klimat starego hot-hatcha.
Ja uwazam, ze moj kent jest wart kazdej zainwestowanej zlotowki, choc czesto stwarza problemy :)

Musisz sie zastanowic, czy ma byc szybko i niekoniecznie z epoki czy klasycznie.

Ja swojego kenta kupilem na allegro i to bylo z 7-8 lat temu. Od tego czasu nie widzialem ani jednego takiego silnika na tymze portalu :)

PZDR


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group