Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - Pompa wody - kiedy wymiana

nico - 10 Sty 2013, 11:50
Temat postu: Pompa wody - kiedy wymiana
Przymierzam się do wymiany paska zębatego i zastanawiam czy wraz z nim należy coś wymienić.
Pompa wody jest na osobnym pasku, sama wymiana jej też jej bardzo kłopotliwa. Tak więc jak określić kiedy powinna być wymieniona?
I jeszcze czy wraz z paskiem zębatym powinno wymienić się kolo napinacza?

Pozdr.

JoeMix - 10 Sty 2013, 12:02

Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,,
nico - 10 Sty 2013, 12:13

JoeMix napisał/a:
Rozrząd wymieniasz cały, pasek, wszystkie rolki itp,,, pompa wody jak jest na osobnym pasku to niekoniecznie, kwestia czy nie trzeba grzebać przy rozrządzie przy jej wymianie, wtedy kalkulacja koszt nowej i decydujesz czy lepiej parę złotych więcej i mieć spokój, czy szkoda kasy,,,


Wymiana pompy wody jest 3x bardziej skomplikowana od wymiany rozrządu i chyba bez zdejmowania paska się nie obędzie. Natomiast zastanawiam się czy należy ją wymienić wraz z paskiem czy wytrzyma znacznie dłużej.

JoeMix - 10 Sty 2013, 12:58

http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,,
nico - 10 Sty 2013, 14:21

JoeMix napisał/a:
http://www.fiestaklubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=40632 tu masz zbliżony temat,,, ja nie pamiętam jaki tam jest układ pasków,,, musiałbym w książkę looknąć,,,


Czyli chyba czas wymienić, moja pompa ma przynajmniej 10 lat. Lepiej nie ryzykować.

Mam pompę która była w innym silniku i ma bardzo mały przebieg a potem leżała z 11 lat. Czy taka pompa nadaje się do dalszej pracy?

van - 10 Sty 2013, 20:58

nico, wymień na nową bo może nigdy nie była zmieniania a jak wszystko będziesz mieć rozgrzebane to warto i to wymienić i mieć spokój na wiele kilometrów
diodalodz - 10 Sty 2013, 23:27

Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH.
Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić.

nico - 11 Sty 2013, 09:18

diodalodz napisał/a:
Ustalmy czy masz 1.6 D czy 1.6 CVH.
Jeśli masz 1.6D to nie masz XR2 i nie masz też pompy pędzonej z rozrządu tylko z paska klinowego. A wtedy się tylko weryfikuje czy nie ma luzu i wycieków.
a jeśli masz silnik benzynowy 1.6 CVH to tam jest pompa w rozrządzie i lepiej ją zmienić.


Silnik mam 1.6D i pędzonej z paska klinowego. Czyli ewentualna wymiana po sprawdzeniu luzu na pompie obluzowując pasek klinowy?
Chucham na zimne ponieważ kiedyś walnęła mi tak po prostu pompa w fieście na szczęście pod domem. I strach pomyśleć jak by się to stało na trasie.
Jak można, to proszę jeszcze o informację ile max km powinno się jeździć na pasku zębatym.
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys

diodalodz - 11 Sty 2013, 22:18

nico napisał/a:
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys

To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2.

nico - 14 Sty 2013, 15:22

diodalodz napisał/a:
nico napisał/a:
U siebie chyba się zgapiłem bo mam już przejechane ponad 80tys

To możesz go wymienic razem z rolką. Drogie to nie jest, szkoda ryzykować. A pompa jak się rozpadnie to nic się nie stanie. Po prostu urwie pasek i tyle. Jak obserwujesz deskę rozdzielcza i masz zmysł węchu to silnika nie upieczesz.
Popraw w profilu wersję wyposażenia bo to nie jest XR2.


Wymieniłem tylko pasek i napinacz niestety bez blokady. Silnik szczęśliwie kręci bez problemu.
Co do naprężenia paska bez przyrządu. Czy w tym silniku należy przyjąć poprawne naprężenie jeśli pasek da się wykręcić o ~70 stopni?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group