Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Kontrolka ciśnienie oleju, głośniejsza praca.

zecomeia - 12 Paź 2012, 06:04
Temat postu: [MK4] Kontrolka ciśnienie oleju, głośniejsza praca.
Witam,
Mam forda fieste z 96r z silnikiem 1.3 , 60KM
Problem wygląda następująco, głównie rano odpalając silnik długo, nawet parę minut, świeci się kontrolka oleju. Auto wtedy chodzi sporo głośniej. Po paru minutach gdy kontrolka zgaśnie silnik nagle pracuje dużo ciszej. Dodam że sprawdzane jest to na biegu jałowym.

W czym tkwi problem ?

diodalodz - 12 Paź 2012, 10:56

W tym że nie ma smarowania. W twoim przypadku najprościej w ciemno zmienić pompę oleju bo jest na zewnątrz bloku za silnikiem.
zecomeia - 12 Paź 2012, 17:44

czyli sądzisz ze to jest wina pompy?? może być czegoś jeszcze?
Wisni@ - 12 Paź 2012, 18:39

a takie głupie pytanie . sprawdzałeś olej na bagnecie ??
zecomeia - 12 Paź 2012, 19:41

faktycznie głupie pytanie :/ oczywiście że olej sprawdzony. Zastanawiam się czy to może być też zależne coś od czujnika oleju ? nie znam się na fordach wcale, całe życie z japońcami miałem do czynienia :)
Wisni@ - 12 Paź 2012, 19:51

no mozliwe ze czujnik przepuszcza ale raczej to pompa ...
No jest jeszcze opcja ze silnik juz do remontu

zecomeia - 12 Paź 2012, 19:57

zastanawia mnie czemu ma tak zawsze na początku, może faktycznie pompa ma ciężko aby zassać, idzie to jakoś sprawdzić ?
Wisni@ - 12 Paź 2012, 20:00

No to chodzi chyba o to ze na początku jest zimny olej
zecomeia - 12 Paź 2012, 20:09

jeśli tak to wymiana oleju na nowy powinno pogorszyć stan bo nowy będzie gęstszy a co za tym idzie ciężej go przepchnąć. Jeszcze może jakieś sugestie czy zostaje pompa oleju ?
diodalodz - 12 Paź 2012, 20:13

Kup cokolwiek z allegro. Jeśli słyszysz metaliczne stukanie i które cichnie po zgaśnięciu kontrolki to zaryzykować z pompą można. Po 50 zł na allegro w używce do tego uszczelka za ok 10 zł i 10 min pracy z wymianą.
http://allegro.pl/ford-fi...2706988613.html
Tu masz fotkę jak to wygląda. Nie trzeba spuszczać oleju. Uleje się tylko troche. Jedynie trzeba założyć nowy filtr tylko.
Wszelkie narzędzia potrzebne to klucz nasadowy 13mm i grzechotka z przedłużką.
Tu widać gdzie jest przykręcona :
http://img02.allegroimg.p...28/2695042849_2
Dostęp raczej z kanału bo masz duży plastikowy kolektor

hubi_2006 - 12 Paź 2012, 20:17

Czy kolejne sugestie sprawią, że poczujesz się lepiej?
Jedź do mechanika na sprawdzenie ciśnienia oleju, czy jak tam się zwie ten zabieg.
zecomeia napisał/a:
nawet parę minut

masakra może już być...
zecomeia napisał/a:
faktycznie głupie pytanie :/ oczywiście że olej sprawdzony.

To się dowiedzieliśmy, sprawdzasz regularnie czy raz jakiś tam bliżej nieokreślony czas? Ubytki są?
zecomeia napisał/a:
jeśli tak to wymiana oleju na nowy powinno pogorszyć stan bo nowy będzie gęstszy a co za tym idzie ciężej go przepchnąć

Bezsens :|

zecomeia - 12 Paź 2012, 20:43

tak olej sprawdzany regularnie, z tym nowym olejem to nie wiem czy taki bezsens bo nowy jest znacznie gęstszy ( wyjątek to stary tak zjeżdzony że wygląda jak smoła) ale sprzeczał się nie będę. Posiadam civica więc do sprawdzania oleju zdążyłem się przyzwyczaić.
Dziękuję za pomoc z tą pompą, i faktycznie zabiorę się raczej za nią. A macie tutaj jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę z używkami najlepiej z łodzi ?

diodalodz - 12 Paź 2012, 22:40

karniszewicka w pabianicach.
http://www.motoinf.pl/pabianice/3249,go-car.html
Albo Aleksandra w Łodzi (to co prawda jest warsztat ale magazynują wyjęte "dobre" części)
K & K. Części samochodowe Ford. Serwis. Kiełbowski Grzegorz
Samochody - Akcesoria, Części Zamienne - Detal

Tel/fax: 42 680 14 83
Kom.: 500 216 555
93-418
Łódź,
Aleksandra 15
woj. Łódzkie, pow. Łódź, gm. Łódź

A co do kolektora to chyba mi nie wmówisz że Endura nie ma plastiku jak widać go na zdjęciu:
http://img07.allegroimg.p...2/85/2630528550

Wstawienie do mechanika będzie Cię kosztować więcej, bo on sobie zdejmie miskę odkręci panewki itd (bo w sumie tak powinno się zrobić). Ale jeśli wymiana pompy która jest tania i możliwa we własnym zakresie nie pomoże, należy wtedy właśnie zdemontować miskę i sprawdzić stan smoka (może pękł) bo w mk4 chyba jest już zrobiony z plastiku . Po za tym mógł się czymś zapchać. Często w takich autach wiesza sie zawór regulacji ciśnienia ale z racji tego że też jest w pompie to go wyeliminujesz.

hubi_2006 - 13 Paź 2012, 17:35

diodalodz napisał/a:
A co do kolektora to chyba mi nie wmówisz że Endura nie ma plastiku jak widać go na zdjęciu:

Nie sprostowałeś, że masz na myśli dolotowy :-P
;)

diodalodz - 13 Paź 2012, 18:21

hubi_2006 napisał/a:
Nie sprostowałeś, że masz na myśli dolotowy

Mogłeś tego nie pisać:)

DewREW - 16 Lut 2013, 20:41

hmm.. a czy te problemy olejowe w stylu zuzyta pompa, zapchany smok itd moga byc przyczyną metalicznych stuków ciepłego silnika (na zimnym nie występują) ? Olej to 5w30 . Walczę z tym http://www.youtube.com/watch?v=S6dAAAesilM i czytałem, że w pompie są jakieś koła napędzające i moga mieć luzy. Kontrolka oleju działa poprawnie, czyli znika po paru sekundach. Sugeruje mi się sworznie tłokowe bądz popychacze ale nie sugeruje mi się rozgrzebywania tego i propnuje jazdę z tym, a ja chicałbym jeszcze sprawdzić pompe, skoro z tym mniej zachodu. NIestety zdjęcia w temacie wygasły, jak można taką pompę zdemontować?
drjanusz - 17 Lut 2013, 19:27

DewREW napisał/a:
Kontrolka oleju działa poprawnie, czyli znika po paru sekundach.

To akurat nie jest żadną miarą sprawności czujnika :-P
DewREW napisał/a:
i czytałem, że w pompie są jakieś koła napędzające i moga mieć luzy

Te koła właśnie pompują olej-jak mają luz (czyt.są wyrobione) to nie dają właściwego ciśnienia.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group