Forum FiestaKlubPolska -

Elektryka ogólna - [MK7] Wentylator?

Pit - 4 Paź 2012, 16:39
Temat postu: [MK7] Wentylator?
Witam,

Jestem nowy na forum, kupiłem Forda fiesta 2009 jakiś dwa tygodnie temu.
Niedawno miałem następujący problem jechałem z miasta do domu ( kolo 15 minut drogi)
wyłączyłem silnik a wentylator dalej chodzil chodził coś kolo minuty moze troche ponad potem sam sie wyłączył.

Niedawno jechałem nim do Opola nie było podobnych problemów.
Dziś jadąc z uczelni dosłownie 5 minut jazdy nawet nie.
Ten sam problem wyłączyłem samochod a on dalej wyje wentylator ;p odczekałem chwile i przekreciłem kluczyk i wtedy wentylator sie wyłączył.

Kolega który był ze mna mowi ze może to komputer. Jak wy myślicie?

Mam jeszzcze pare pytan co do Forda fiest mk7 gdyż jestem nowym jego użytkownikiem jak ktos by mi mogł pomoc to bede wdzięczny. :)

Pozdrawiam Pit

misiak - 4 Paź 2012, 19:58

komputer, termostat, ingerencja czyiś łapek.... Powodów może być sporo
MisiekT - 4 Paź 2012, 20:14

fajnie, tylko ze to zaden blad... jakby nie wylaczal sie po kilkanascie minut, to dopiero zacznij sie marwic
Pit - 4 Paź 2012, 20:31

No troche byłem zdzwiony jak z 2 minuty wentylator chodził po wyłączeniu silnika ;p

Co proponujecie podjechać do serwisu forda na komputer?

Puff - 4 Paź 2012, 21:07

Lepiej sprawdź, bo jak przegrzejesz silnik, to dopiero będziesz miał problem :)
misiak - 5 Paź 2012, 02:24

problemem nie jest to że się nie wyłącza. Tylko to, że skoro załącza się po przejechaniu kilku km to jest coś nie tak. To że się nie wyłącza po zgaszeniu wynika pewnie z tego, że ciągle ma odczyt nadmiernej temperatury i chce ją zbić wiatrakiem. To nie pierwsze autko w którym tak jest.
Zdecydowanie polecałbym zrobienie diagnostyki na kompie. Najlepiej live-data.
Czy do serwisu forda... Cóż... Jak masz pieniądze i nerwy, żeby z nimi walczyć to czemu nie. Fakt faktem- nikt inny nie będzie miał lepszego sprzętu diagnostycznego niż ASO.

Grax - 5 Paź 2012, 07:02

termostat do wymiany a to że chodzi wentylator to normalne po wyłączeniu silnika
Pit - 5 Paź 2012, 08:15

Dziękuje za odp dziś jade do Częstochowy sprawdze czy dziś po okolo 100 km bedzie w pożadku
misiak - 5 Paź 2012, 10:52

No ja bym obstawiał termostat. Ciężko powiedzieć jaki koszt nowego będzie. Ale najpierw lepiej zrobić diagnostykę kompem, żeby nie wymieniać 10 rzeczy.
szumi81 - 5 Paź 2012, 11:40

To że wentylator się włącza to normalna sprawa. To że sie nie wyłącza też. Wymień termostatr bo po prostu silnik się przegrzewa. w Dłuższej trasie rzadko masz postoje więc masz ciągły napór powietrza na chłodnice i jakoś daje rade wtedy. Ot cała filozofia.
grzesiek646 - 5 Paź 2012, 11:51

u mnie było to samo, w sumie to cały czas jest. Na kompie nie do wykrycia - przynajmniej u mnie nic nie wykazało.
MisiekT - 5 Paź 2012, 12:39

taaa, przeceniacie wartosc podpiecia pod kompa :D
w trybie diagnostycznym widac temperature plynu - poobserwuj czy zachowuje sie poprawnie i po temacie...

szukanie na sile problemow w 3 letnim aucie jest niepowazne - wiecej mozna zepsuc niz naprawic

Pit - 5 Paź 2012, 15:17

grzesiek646,

I co nieraz Ci się to dzieje nie raz nie? Nic z tym nie robisz ;p?

misiak - 5 Paź 2012, 22:23

Szukanie problemów na siłę... Wiesz... Ja osobiście bym chciał dość dlaczego na krótkich odcinkach silnik się tak grzeje, że aż wiatrak musi chodzić. To że się on nie wyłącza razem z silnikiem to normalne i tyle. Ale czemu się włącza tak szybko....
MisiekT - 5 Paź 2012, 23:10

misiak napisał/a:
czemu się włącza tak szybko....

a klima i nawiew na przednia szybe zawsze wylaczone?

misiak - 6 Paź 2012, 23:54

a pytaj mnie się jeszcze jak to nie u mnie problem :D
grzesiek646 - 7 Paź 2012, 18:44

Pit napisał/a:
grzesiek646,

I co nieraz Ci się to dzieje nie raz nie? Nic z tym nie robisz ;p?


temperatura ok to po co psuć :P
ewentualnie przed zimą zmienie termostat profilaktycznie.

misiak - 7 Paź 2012, 19:02

Wiesz... niedogrzanie silnika będzie skutkowało dużym spalaniem. Przegrzanie to wiadomo że jeszcze gorzej jak niedogrzanie.
MisiekT - 7 Paź 2012, 22:23

bla bla, takie gadanie - po to jest tryb serwisowy - mozna sobie obserwowac temp. podczas jazdy i zobaczyc co i jak...
artax - 8 Paź 2012, 10:48

Mozna takze wydlubać termostat i obserwować czy wiatrak kręci .Jesli nie to na bank termostat jest winowajcą.
pzdr
p.s.Z przegrzaniem diesla trzeba uwazać .Jest bardziej czuły,wrażliwy niz benzyna.

JoeMix - 8 Paź 2012, 11:29

artax napisał/a:
Mozna takze wydlubać termostat i obserwować czy wiatrak kręci
:9: Że jak?
szumi81 - 8 Paź 2012, 14:02

co zrobić z termostatem? :hahaha:
artax - 8 Paź 2012, 15:44

Kiedys w Mondeo mialem problem z temperaturą.Przyczyną był nie do konca otwierający się termostat(uklad był na małym obiegu).Po wyjęciu termostatu (auto na duzym obiegu)ostra jazda -brak problemu z temperaturą.Diagnoza ,przymkniety termostat-zrąbany.Wymiana na nowy i zero problemu.Teraz jasne :fajka:Tłumaczyc co to jest duzy i mały obieg? :fox:
W tym przypadku termostat zaciął sie w pozycji minimalnego otwarcia na duzy obieg.Pod obiążeniem silnik się grzał.Wąż dużego obiegu był ciepły takze mozna było domniemać ,ze jest ok .Okazało sie ,ze było inaczej.Nie zawsze się psuje w pozycji pelnego otwarcia(problemy z osiągnięciem wlasciwej temperatury-niedogrzanie).
pzdr

MisiekT - 8 Paź 2012, 16:05

naprawde nie rozumiem dlaczego chcecie cokolwiek rozbierac, skoro diagnoza termostatu jest b. prosta na aucie, a on jako taki rzadko pada, juz na pewno nie w mlodych autach...
artax - 8 Paź 2012, 16:11

Misiek ,zgoda ale ja juz rozne cuda widziałem w plynie chłodzącym,ktore mogą przyblokować termostat.Generalnie dyskusja to gdybanie i wróżenie z fusów.Ja diagnozy zaczynam od prostych rzeczy(często się zdarzają).Nie problem wywalić kasę i być w punkcie wyjścia.Na Mondeo diagnoza termostatu na aucie nie była skutaczna.Tak jak pisałem wyżej.
pzdr

JoeMix - 8 Paź 2012, 16:14

artax, Jak wyjmiesz termostat to szansa na włączenie wentylatora na chłodnicy spada prawie do zera, bo nawet otwarty na maxa termostat to jest przynajmniej 2 razy mniejszy przepływ płynu niż bez termostatu, i brak tego elementu praktycznie uniemożliwia osiągnięcie normalniej temperatury pracy silnika, a konieczności włączenia wentylatora to można zapomnieć,,, (chyba ze w nowych dieslach to jest jakoś inaczej)
artax - 8 Paź 2012, 16:24

w moim przypadu ,ktory opisałem było inaczej. Po stwierdzeniu ,ze termostat jest do :tyłek: problem został rozwiązany.Kazdy sposob jest dobry jesli prowadzi do przyczyny.Włączenie wentylatora jest skutkiem.
pzdr
p.s.Pomijam szpecow ,wg ktorych to pewnie głowica walnięta.Co sie wtedy nasłuchałem to moje :V: (moj przypadek)

misiak - 8 Paź 2012, 17:00

To niby lepiej nic nie robić w samochodzie bo nowy?? Ciekawa teoria...
MisiekT - 8 Paź 2012, 20:13

jezeli diagnoza nie wymaga rozbierania, to lepiej nie rozbierac - obudowa termostatu raz rozszczelniona juz tak ladnie trzymac nie bedzie... podobnie kazda inna sruba i uszczelka... zamiast powiedziec chlopakowi zeby obserwowal temp plynu na wskazniku z dokladnoscia do 1st C, proponujecie rozbieranie auta i test wrzatkiem - gdzie tu logika?
artax - 9 Paź 2012, 09:47

Misiek,a wiesz jaka jest diagnoza?Jeśli była by znana to nie ma tematu.Autor postu musi dojść przyczyny dlaczego świrują wentylatory.Nie radzi sobie ,dlatego niech szuka kumatego mechanika .Tutaj będzie ciązko rozwiązać ten problem.Ktoś juz chyba z tym walczył i ja kontaktował bym sie z osobą ,ktora ma ten sam problem.O wynikach poinformował bym aby było dla potomnych :ok:
pzdr

jonson22 - 21 Sty 2013, 20:49

Widzę że nie tylko ja się zmagam z tym wentylatorem u mnie to wygląda tak:

Czasem po nocy jak wsiadam wkładam kluczyk przekręcam zapłon to od razu wiatrak chodzi i nie ważne ile przejadę i jaką ma temperaturę to kręci non stop (oczywiście klima i nawiewy mam wyłączone to i tak kręci) kiedyś kręcił mi 30 min po wyłączeniu więc się wku*****m i odpiąłem akumulator lecz to nie pomogło więc zacząłem szukać dalej i obok akumulatora macie skrzynkę z bezpiecznikami i przekaźnikami i tam są dwa przekaźniki od wentylatora jeden duży 70A i jeden mały w tym momencie nie pamiętam ile ma A, na odłączonym akumulatorze wyjąłem ten mały przekaźnik i nim potrząsnąłem i wsadziłem potem popiołem aku i wiatrak przestał chodzić profilaktycznie kupiłem nowy przekaźnik w fordzie (cena ok 35zł) ale jakiś tydzień temu problem powrócił i teraz częściej się załącza i doprowadza mnie do nerwicy więc wyjąłem ten duży przekaźnik i wsadziłem i na razie jest spokój teraz zbieram się z zakupem nowego dużego przekaźnika koszt w ASO to ok 135zł.

Aby uniknąć tych kosztów jest ktoś może wstanie mi powiedzieć gdzie jest czujnik temperatury płynu chłodniczego w Fiesta MK7 1,6TDCi sport. Bo podejrzewam że może on też być padnięty. Moje drugie pytanie to czy ktoś może polecić jakiś warsztat co dobrze diagnozuje fiesty pod kompem gdyż przed pakowaniem się w jakie kolwiek koszta chciałbym go dobrze zdiagnozować :)
Pozdro i dzięki za odp:)

Pit - 22 Mar 2013, 08:22

jonson22 - Dokładnie tan sam problem czasem po nocy czy cieplo czy zimno wkladam kluczyk przekrecam i wiatrak chodzi bez przyczyny. Ja studia mam poza swoim miastem tak wiec nie mam możliwośći majsterkowania na parkingu ;p.

Wiatrak chodzi np jak jade na krotka trose np 5 km do dziewczyny wyłączam silnik a wiatrak dalej kreci... raz krecil mi z 25 minut... i nie wyłączył się pomaga jak np okolo 7-9 minut po wyłączeniu silnika przekrece kluczyk do kontrolek to wiatrak sie wyłącza.

Na początku sporadyczni mi się tak załączał a teraz coraz cześciej.

Rozmawialem z 2 mechanikami jeden mówil ze termostat (temperature sprawdzic) a drugi tak jak kolega wyzej ze to przeloncznik jak wroce do czestochowy to mi to zrobi.

Dam znac co i jak.

jonson22 - 24 Mar 2013, 08:52

Ostatnio jak mi się znów zawiesił wentylator to już w akcje desperacji wyjołem wszystkie przekaźniki od wentylatora, masz je pod maską po stronie akumulatora, jest duży i mały i one często potrafią się zawieszać, wcześniej pomagało mi wyjęcie tylko małego przekaźnika i było ok ostatnio nawet to nie pomogło więc wyskrobałem duży i kilka krotnie w niego puknąłem ręką wsadziłem po po dzień dzisiejszy mam spokój czyli jakies 5 miesięcy :) w oplach był podobny problem z wentylatorami i winą są przekaźniki, jeśli Pamięć mnie nie myli to silnik diesla w fordzie jest robiony przy współpracy z oplem- ale za tę wiedzę nie dam sobie ręki uciąć :D

Pufcio: rozumiem, że czujecie potrzebę cytowania, żeby zaznaczyć do jakiej wypowiedzi się odnosicie, ale cytaty na 2/3 ekranu, gdy prowadzona jest dyskusja 1 na 1, to gruba przesada. Posty oczyszczam.

Pit - 24 Mar 2013, 18:25

Jak tylko wroce do Częstochowy to odrazu wyminie te przekazniki :) mam nadzieje z pomoże dzięki

Pufcio: Argument jak wyżej + jak już odpisujesz, to odpisuj pod cytowanym tekstem, a nie w środku, bo wygląda to tak, jakbyś zacytował czyjąś wypowiedź i ani jednego słowa od siebie nie dopisał.

artax - 24 Mar 2013, 19:41

jonson22 napisał/a:
Ostatnio jak mi się znów zawiesił wentylator to już w akcje desperacji wyjołem wszystkie przekaźniki od wentylatora, masz je pod maską po stronie akumulatora, jest duży i mały i one często potrafią się zawieszać, wcześniej pomagało mi wyjęcie tylko małego przekaźnika i było ok ostatnio nawet to nie pomogło więc wyskrobałem duży i kilka krotnie w niego puknąłem ręką wsadziłem po po dzień dzisiejszy mam spokój czyli jakies 5 miesięcy :) w oplach był podobny problem z wentylatorami i winą są przekaźniki, jeśli Pamięć mnie nie myli to silnik diesla w fordzie jest robiony przy współpracy z oplem- ale za tę wiedzę nie dam sobie ręki uciąć :D

Pufcio: rozumiem, że czujecie potrzebę cytowania, żeby zaznaczyć do jakiej wypowiedzi się odnosicie, ale cytaty na 2/3 ekranu, gdy prowadzona jest dyskusja 1 na 1, to gruba przesada. Posty oczyszczam.


No to juz stracileś rękę :-P To są silniki PSA (hdi)robione przez ŻABOJADÓW.
pzdr

jonson22 - 24 Mar 2013, 20:44

artax, To jestem jednoręczny :D :P dziś znów się załączył i rozładował definitywnie akumulator i gdyby nie uprzejmy Pan z kablami to bym nigdzie nie odjechał ;-( muszę iść kupić nowy przekaźnik i to nie z ASO bo ponoć firma która je robi coś z nimi spiep....
Pit - 10 Kwi 2013, 21:33

Pogrzebałem w skrzynce z przekażnikami o dziwo bylo tam duzo piasku i syfu 0.o niewiem skąd ale oczyściłem i popukałem w 2 przekażniki od wentylatorów :)

I narazie jest super bez problemu raz mi się załączył wentylator ale to cisłem dosyc mocno i po 3 minutach sam sie wyłączył :) wiec jestem zadowolony dziękuje ze pomoc

grzesiek646 - 11 Kwi 2013, 12:04

U mnie wczoraj znowu problem się pojawił :/ jechałem spokojnie jakieś 2km, stanąłem pod sklepem i wentylator na pełnych obrotach. Po 5min wróciłem ze sklepu i nadal był załączony. Przestał dopiero w momencie odpalenia samochodu. ;/
jonson22 - 12 Kwi 2013, 16:40

Z informacji jakie nabyłem sprawa ma się tak:

Przekaźniki które są produkowane do tego modelu nie są próżniowe oraz skrzynka w której są nie jest dobrze uszczelniona i zabezpieczona przed warunkami pogodowymi co za tym idzie dostaje się tam dużo wilgoci piasku brudu itp rzeczy co powoduje zwieranie przekaźników. Rozwiązanie to po wyjęciu przekaźnika jego styki czyścimy drobnym papierem i najlepiej odkurzamy pudełko w którym się znajdują to rozwiązanie tymczasowe. Najlepszą opcją jest wysprzątanie wszystkiego na cacy i dobre zabezpieczenie puszki w której owe przekaźniki siedzą czyli jej dokładne uszczelnienie od dołu i od góry to będę robił w najbliższym czasie jak poprawi się pogoda :) :D

grzesiek646 - 19 Kwi 2013, 16:03

W poniedziałek (15.04) wyczyściłem po kolei każdy bolec wszystkich przekaźników. Były mocno zaśniedziałe, niektóre było bardzo ciężko wyjąć - jakby ktoś na klej włożył :| Ponadto wyczyściłem całą skrzynke. Do dnia dzisiejszego problem nie pojawił się - mam nadzieje, że operacja poskutkowała.
artax - 20 Kwi 2013, 08:52

Po takim czyszczeniu dobrze jest psiknąć tzw kontaktem,ktory konserwuje polączenia elektryczne.
pzdr

grzesiek646 - 19 Sie 2013, 01:17

Gdyby ktoś jeszcze rozkminiał akcje z wentylatorem - od 15.04 kiedy to BARDZO dokładnie wszystko oczyściłem i zakonserwowałem sytuacja ani razu nie wystąpiła - wniosek z tego że pomogło :)
jonson22 - 19 Sie 2013, 08:21

Ja kupiłem już jakiś czas temu duży przekaźnik odpowiedzialny za wentylator i teraz mam spokój :) nr katalogowy 1425754 w fordzie koszt 129,15zł i wszystko na dzien dzisiejszy działa jak należy :)
Maniuch - 4 Lut 2014, 23:33

Witam. Odświeżę temat. Moją MK7 mam od wakacji i nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Od 25 stycznia po raz pierwszy zawiesił mi się wentylator na drugim biegu po wyłączeniu auta. Do dnia dzisiejszego po przeczyszczeniu dużego przekaźnika oraz wydmuchaniu i zakonserwowaniu styków przekaźników problem nadal się pojawia dość często. Raz zawiesza się na pierwszym biegu raz na drugim. Dzisiaj przeczyściłem i zakonserwowałem mały przekaźnik. Teraz będę jeździł i sprawdzał. Jeśli to się nie sprawdzi to spróbuję drobnym papierem wyczyścić styki oby dwóch przekaźników mimo, że są jak nowe. Jeśli dalej będzie problem występował to czy warto kupić nowe przekaźniki z ASO? bo jestem już w kropce i to jest irytujące.
jonson22 - 5 Lut 2014, 09:25

Maniuch, podepnij sie pod kompa sprawdź błędy bo może twój problem jest związany z czymś innym. Sprawdź czy obudowa przekaźników się nie rusza u mnie na dużym był lekki luz a po kupnie w aso takiego luzu nie było.
Maniuch - 6 Lut 2014, 12:12

Skrzynka bezpieczników się nie rusza, a z dużym przekaźnikiem za każdym razem był duży problem żeby wyciągnąć ją rękoma także to też wyklucza. Na razie przełożyłem przekaźniki z innej fiesty i zobaczymy w praniu. Jeśli przełożenie nadal nie pomoże to się podepnę i spojrzę. Na szczęście mam KTS'a więc jeśli mi się zawiesi to w tej chwili się podepnę i spojrzę temperaturę płynu chłodniczego, bo może okłamuje czujnik. Czujnik temperatury płynu chłodniczego nie jest drogi na szczęście. Będę śledził przebieg zdarzeń i o dalszych sytuacjach będę pisał tutaj :)
jonson22 - 7 Lut 2014, 09:57

Maniuch, Trochę źle to ująłem nie chodziło mi o całą skrzynkę lecz o obudowę przekaźnika :) Przekaźnik jest hermetycznie zamknięty czasem zdarza się że się rozszczelni i dostaje się do niego brud itp i w środku zwiera :)
gsmphone - 12 Sie 2014, 16:51

Maniuch napisał/a:
Witam. Odświeżę temat. Moją MK7 mam od wakacji i nigdy wcześniej nie było z tym problemu. Od 25 stycznia po raz pierwszy zawiesił mi się wentylator na drugim biegu po wyłączeniu auta. Do dnia dzisiejszego po przeczyszczeniu dużego przekaźnika oraz wydmuchaniu i zakonserwowaniu styków przekaźników problem nadal się pojawia dość często. Raz zawiesza się na pierwszym biegu raz na drugim. Dzisiaj przeczyściłem i zakonserwowałem mały przekaźnik. Teraz będę jeździł i sprawdzał. Jeśli to się nie sprawdzi to spróbuję drobnym papierem wyczyścić styki oby dwóch przekaźników mimo, że są jak nowe. Jeśli dalej będzie problem występował to czy warto kupić nowe przekaźniki z ASO? bo jestem już w kropce i to jest irytujące.


Duży przekaźnik musisz wymienić!! W środku spiekają się styki od ciepła.

jonson22 - 12 Sie 2014, 18:41

Najlepiej odrazu kupic mały i duży masz pewność ze wszystko bedzie działało jak należy.
spiochu - 12 Sie 2014, 23:47

jonson22 napisał/a:
Ja kupiłem już jakiś czas temu duży przekaźnik odpowiedzialny za wentylator i teraz mam spokój :) nr katalogowy 1425754 w fordzie koszt 129,15zł i wszystko na dzien dzisiejszy działa jak należy :)

Czy ten przekaźnik wygląda jak ten:
http://sklep.autofocus.co...2897,1866).aspx
Ma niby to samo oznaczenie jak podawał kolega.
Bo jeśli tak to ja nie wiem czemu przepłacać, skoro taki sam można kupić za kwotę o wiele, wiele mniejszą.
http://sklep.avt.pl/przek...wy-12v-70a.html
Oczywiście nie dysponuję teraz wymiarami oryginału (nie chce mi się do Fiesty podejść) ale założe się, że są takie same i działają tak samo. :)
Panowie, trochę rozsądku, 130 zł za głupi przekaźnik? ;)

Puff - 12 Sie 2014, 23:53

Przekaźnik to przekaźnik, jeśli nie jest jakoś specjalnie "hakowany" (a niby jak? tu i tam 4 piny, a do środka przy takim prądzie się nagle elektronika za 100zł nie zmieści), to liczy się amperaż. Zresztą... wyda ktoś 8zł, a nie będzie działać (w co nie wierzę), to nie podetnie sobie żył :P
jawo - 19 Gru 2014, 13:06

Pufcio napisał/a:
Przekaźnik to przekaźnik, jeśli nie jest jakoś specjalnie "hakowany" (a niby jak? tu i tam 4 piny, a do środka przy takim prądzie się nagle elektronika za 100zł nie zmieści), to liczy się amperaż. Zresztą... wyda ktoś 8zł, a nie będzie działać (w co nie wierzę), to nie podetnie sobie żył :P


sprawdziłem ten przekaźnik, trzeba doliczyć jeszcze koszt kasacji błędów "awaria silnika"

jonson22 - 20 Lip 2016, 22:20
Temat postu: [MK7] Wentylator?
Polecam wam https://sklep.avt.pl/przekaznik-samocho ... v-70a.html ja kupiłem i jak ręką odjął wszystko działa jak należy :)
camillo - 22 Lis 2016, 09:28
Temat postu: [MK7] Wentylator?
jonson22 napisał/a:
Polecam wam https://sklep.avt.pl/przekaznik-samocho ... v-70a.html ja kupiłem i jak ręką odjął wszystko działa jak należy :)

Hej. to jest ten "duzy" przekaznik? Jesli tak to ma ktos namiary tez na ten drugi maly'??

Dman - 2 Kwi 2019, 14:41

A jak wentylator ma działać poprawnie ? U mnie działa tak, że odpalam silnik i wentylator chodzi sobie tak z minutę i się wyłącza. Nie zależnie czy silnik ciepły czy zimny. Takie zachowanie jest normalne ? Ja pierwszy raz się spotykam z czymś takim, że po uruchomieniu auta na zimnym silniku uruchamia się wentylator.
AnonimowyAlkoho - 2 Kwi 2019, 17:49

Klimę masz automatyczną? Może załącza nawiew na przednią szybę, aby ją odparować
Dman - 3 Kwi 2019, 08:00

Nie jest to klimatronik ale klima uruchamia się automatycznie bo daję nawiew na szybę, co by to na twarz nie dmuchało. Dałem auto na wszelki wypadek do sprawdzenia, nie ma błędów, elektryk mówi, że tak ma być. Ja się pierwszy raz z takim autem spotkałem ale niby tak ma być więc dyskutować nie będę. Jeździć nie marudzić :-)
AnonimowyAlkoho - 3 Kwi 2019, 18:06

Uruchomienie klimy uruchamia wentylator. W każdym aucie...
henryk4 - 11 Kwi 2019, 23:00

Witam
Silnik wentylatora w Fieście ma 230 do 260 W to spora moc i prąd pobierany przez niego to około 20 A Prąd stały na stykach jest parszywy bo podczas rozłączania ciągnie łuk (długą iskrę ).Potrafi zrobić na styku szpilę i styk jest cały czas zwarty lub podpieczony ,naprawa to , papier ścierny wodny 500 alb draska z pudełka zapałek no ostatecznie pilniczek do paznokci żony .To sposób na słaby styk i grzanie się przekaźnika .Ale jak się nie wyłącza wentylator może to być powodem namagnesowania się rdzenia przekaźnika (częsta przyczyna w gorszych wersjach przekaźników ) Na taką bolączkę na trasie otworzyć obudowę przekaźnika i tak odgiąć zaczepy sprężynki żeby ta z trochę większą siłą podnosiła styk ruchomy .

AnonimowyAlkoho - 12 Kwi 2019, 17:33

Długi wywód. A czytałeś co w aucie kolegi dolega? Bo mam wrażenie że nie

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group