Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi

Ghost28 - 29 Wrz 2012, 20:01
Temat postu: [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi
Witam,
wie ktoś jak się wymienia filtr paliwa w tym modelu z 2009r - może ma ktoś instrukcję :)

looki8329 - 29 Wrz 2012, 20:19

Dlaczego chcesz wymienić? Ponoć filtra w ogóle się nie wymienia.
artax - 29 Wrz 2012, 22:12

Pisząc ,ze się nie wymienia to jesteś świadomy co piszesz :fox:
Looki,jesli nie wiesz jak wymienić to podjedz do ASO .Ja za wymiane (bez faktury) zapłaciłem 30 zl...
pzdr
p.s.Ze względu na podłą jakość paliwa moj mechanik zaleca wymianę po połowie normalnego okresu wymiany.

Ghost28 - 30 Wrz 2012, 08:35

Większość napraw robię sam więc i filtr chciałbym sam wymienić - aż tak skomplikowane to chyba nie jest ;)
Więc chyba będę pierwszy który to zrobi - sądząc po odzewie :)
Raz byłem w ASO i wystarczy....

misiak - 30 Wrz 2012, 10:19

ASO to zło. Filtr paliwa obowiązkowo się zmienia. I tu już uważam wedle uznania i kto co leje w bak. Osobiście zmieniam filtr paliwa 2 razy w roku. Przynajmniej będzie czysty na zimę i mi paliwo gdzieś nie stanie przy mrozach. Wiecie... Niby 30zł wymiana filtra paliwa.... Może i tanio. Tylko jak się na tym zastanowić to jest 15 minut roboty dla osoby która już to robiła. 30zł za 15 minut to jest 120zł za godzinę. Już gorzej brzmi co? Czyli coś koło tego ile sobie w serwisach liczą za roboczogodzinę.
Zrób mi fote gdzie siedzi ten filtr to Ci powiem co i jak. Podejrzewam, że jest podobnie jak w mk6. Osobiście nigdy tam nie bawiłem się w jakieś odłączanie bezpiecznika pompy paliwa.

Wyciągnął szybkozłączki żeby się nie oblać, odpiąć podgrzewacz filtra jak jest, wyjął filtr i potem nowy i tak samo i gotowe. Potem tylko przed odpaleniem ręczną pompką napompować aż sie twarda zrobi, odpalić na 2 minuty żeby powietrze uciekło i można ganiać.

Tak już jeśli o filtrach mowa to polecam filtry paliwa oryginalne. Na allegro poszukaj hurtowni części do fordów z białegostoku. Mają tam oryginalne filtry w cenie praktycznie hurtowej. Chyba że sam możesz gdzieś dostać za normalną cenę, a nie jak serwisy sobie liczą po 200-250zł za jakiś zamiennik typu filtron

madek - 30 Wrz 2012, 12:04

http://www.fordclubpolska...wa_1_4_tdci.pdf

Ale zmiana filtra 2 razy w roku to grube przegięcie, książka serwisowa zaleca co 30 tyś km.

Ghost28 - 30 Wrz 2012, 17:22

misiak napisał/a:

Zrób mi fote gdzie siedzi ten filtr to Ci powiem co i jak. Podejrzewam, że jest podobnie jak w mk6. Osobiście nigdy tam nie bawiłem się w jakieś odłączanie bezpiecznika pompy paliwa.







głównie chodzi mi o to czy da radę go ruszyć bez ściągania podszybia /jakoś tak ciasno mi się wydaje/ i nigdzie nie widzę żadnej pompki ręcznej ...., w mondeo wystarczy jak zaleję nowy filtr ON i po odpaleniu potrzymam go na wysokich obrotach przez chwilkę i wszystko gra

z bezpiecznikiem też się raczej nie będę bawił.

artax - 30 Wrz 2012, 21:51

misiak napisał/a:
ASO to zło. Filtr paliwa obowiązkowo się zmienia. I tu już uważam wedle uznania i kto co leje w bak. Osobiście zmieniam filtr paliwa 2 razy w roku. Przynajmniej będzie czysty na zimę i mi paliwo gdzieś nie stanie przy mrozach. Wiecie... Niby 30zł wymiana filtra paliwa.... Może i tanio. Tylko jak się na tym zastanowić to jest 15 minut roboty dla osoby która już to robiła. 30zł za 15 minut to jest 120zł za godzinę. Już gorzej brzmi co? Czyli coś koło tego ile sobie w serwisach liczą za roboczogodzinę.
Zrób mi fote gdzie siedzi ten filtr to Ci powiem co i jak. Podejrzewam, że jest podobnie jak w mk6. Osobiście nigdy tam nie bawiłem się w jakieś odłączanie bezpiecznika pompy paliwa.

Wyciągnął szybkozłączki żeby się nie oblać, odpiąć podgrzewacz filtra jak jest, wyjął filtr i potem nowy i tak samo i gotowe. Potem tylko przed odpaleniem ręczną pompką napompować aż sie twarda zrobi, odpalić na 2 minuty żeby powietrze uciekło i można ganiać.

Tak już jeśli o filtrach mowa to polecam filtry paliwa oryginalne. Na allegro poszukaj hurtowni części do fordów z białegostoku. Mają tam oryginalne filtry w cenie praktycznie hurtowej. Chyba że sam możesz gdzieś dostać za normalną cenę, a nie jak serwisy sobie liczą po 200-250zł za jakiś zamiennik typu filtron


Nie kazde ASO to zło,nie wrzucaj wszystkich do jednego wora.Wyliczenia są bładne bo ASO za godzine liczy sobie cos kolo 200 za godzinę :devil: Ja dałem 30 a nie 120 a nie mam ochoty babrać sie po 20 latach dłubania w autach...daje innym zarobić.Polecam pierwszy raz zaplacić ,popatrzeć jak robią a przy następnej okazji zrobic to samemu.
pzdr

misiak - 1 Paź 2012, 13:04

A to całkiem ładnie jest. Trochę bardziej wepchnięte do środka, ale obejdzie się bez zdejmowania podszybia.
Od góry powinny być 2 śrubki trzymające tą niby osłonkę metalową. U mnie chyba kluczem 7mm się odkręcało. Z boku (widać na zdjęciu 2) jest śrubka trzymająca filtr. Torxem się odkręca w mk6.
Na początku to zdejmij dolot (obudowa filtra) to będzie lepsze dojście. Szybkozłączki z filtra czasem ciężko schodzą. Są 3 szybkozłączki pewno. 2 widać na zdjęciu a trzecia pewno gdzieś pod obudową filtra powietrza będzie.

Potem już tylko przekręcasz do boku filtr cały, żeby zdjąć go z zaczepu. Jedyny problem może sprawić ogrzewacz filtra. Jak jest podłączony to wtedy drugą łapkę trzeba wsadzić i zdjąć wtyczkę. Przy odrobinie wprawy nie ma już tym problemów.

Ghost28 - 3 Lis 2012, 16:51

no i problemik po wymianie - a mianowicie filtr został wymieniony były tylko 2 szybkozłączki /nie liczę tej od powrotu paliwa widocznej u góry), filtr został zalany ON podpięte wężyki i odpalił tyle że pochodził parę sekund i ojciec go zgasił :twisted: a gdy próbował raz jeszcze odpalić już nie zagadał - wyświetla teraz komunikat - awaria silnika skontaktuj się z serwisem :(
pewnie się zapowietrzył układ ale jak to teraz odpowietrzyć ??? skąd można kupić tą pompkę ręczną ??
i jak można wykasować ten błąd - odpięcie aku na parę godzin wystarczy ??? niestety mój ELM 327 z mondeo nie widzi żadnych błędów....

misiak - 3 Lis 2012, 18:10

Ręcznej pompki nie ma? Pompkę dostaniesz w każdym sklepie z częściami do francuskich samochodów.
Pierwszo słyszę, żeby specjalnie filtr zalewać ropą przy montażu. Do tego służy ręczna pompka. "bultubultu" tak ze 30-40 razy i już tam powinno trochę ciśnienia nawet nabite być chyba że nieszczelności jakieś są

Ghost28 - 3 Lis 2012, 18:16

misiak napisał/a:
Ręcznej pompki nie ma? Pompkę dostaniesz w każdym sklepie z częściami do francuskich samochodów.
Pierwszo słyszę, żeby specjalnie filtr zalewać ropą przy montażu. Do tego służy ręczna pompka. "bultubultu" tak ze 30-40 razy i już tam powinno trochę ciśnienia nawet nabite być chyba że nieszczelności jakieś są


no niestety pompki takowej nie znalazłem w komorze silnika - chyba ford oszczędza ;)
udało się odpowietrzyć układ i uruchomić silnik domowymi metodami ;) jako że ten model nie został wyposażony w ręczną pompkę podłączyłem wężyk bezpośrednio do filtra paliwa i strzykawką "wtłoczyłem paliwo do czasu aż wężykiem przelewowym nie zaczęło wyciekać paliwo. później podłączyłem z powrotem przewody i silnik uruchomił się za 3cim podejściem :)

bossmen - 19 Sty 2013, 10:03

Żeby nie zakładać nowego tematu,zapytam tutaj,czy w każdym MK7 1.4 TDCI jest podgrzewacz w filtrze,czy są modele bez?
misiak - 19 Sty 2013, 21:57

Obstawiam, że nie każda wersja ma. Prosto sprawdzić.

Obejrzałem zdjęcia na necie- o zgrozo faktycznie pompki ręcznej nie ma:D Co nie znaczy że nie można dołożyć:D

Ghost28 - 4 Lut 2013, 19:45

misiak napisał/a:
Obejrzałem zdjęcia na necie- o zgrozo faktycznie pompki ręcznej nie ma:D Co nie znaczy że nie można dołożyć:D


a jak się i gdzie się wpiąć z tą pompką ?? ma może ktoś zdjęcie jak to wygląda oryginalnie :) i jaką kupić najlepiej żeby za dużo się nie namęczyć z podłączeniem tego

Ghost28 - 12 Kwi 2016, 18:13
Temat postu: [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi
Hej ma moze ktos schemat podlaczenia takiej pompki lub moze zrobic zdjecie gdzie i jak ja podlaczyc
z gory dziekuje za pomoc :-)

olo_r - 1 Paź 2016, 15:21
Temat postu: [MK7] Wymiana filtra paliwa 1,4 TDCi
madek napisał/a:
http://www.fordclubpolska... ... 4_tdci.pdf



Ale zmiana filtra 2 razy w roku to grube przegięcie, książka serwisowa zaleca co 30 tyś km.


Coś często - w c2 1.4 hdi podawali 60 tysięcy. Ale skoro tak to tak. To jedna z niewielu rzeczy, które możesz zrobić dla wtryskiwaczy takze proponuję wymienić częściej niż podaje instrukcja. Instrukcja nie przewiduje kiepskiego paliwa zimowego i knota z parafiny :)

Faktycznie pompki nie ma, kurcze dopiero się kapnąłem.

galusz - 16 Gru 2016, 13:39

Po pierwsze, nie wiem skąd bierze się opinia, że częsta wymiana filtra daje lepsze efekty... Filtr wymienia się aby nie uległ "zapchaniu" lub przerwaniu. Paradoksalnie każdy nowy filtr będzie przepuszczał dużo więcej zanieczyszczeń niż stary, na którym jest już osadzonych dużo drobin...

Nie potrzeba żadnej pompki, jednak przed założeniem filtra należy go napełnić paliwem. Ja u siebie napełniałem strzykawką 100ml (wchodzi blisko 0.5l) i nie było żadnych problemów z odpaleniem.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group