Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] Przegrzany silnik przy 120 km/h

sajmon8 - 8 Sie 2012, 17:26
Temat postu: [MK5] Przegrzany silnik przy 120 km/h
Przy dłuższej jeździe tak 120km/h po pewnym czasie zapala się kontrolka przegrzanego silnika. Gdy zwolnię do 100 km/h kontrolka gaśnie.
Czy to może być czujnik temperatury płynu chłodzącego?

artax - 8 Sie 2012, 18:43

Moze to być np; nie do konca otwierający się termostat.Pracuje na małym obiegu.Pod obciążeniem silnik zaczyna sie grzać .Wywal termostat i zobacz jak będzie.Jasli temperatura w normie to wymiana termostatu.
pzdr
p.s.Wystarczy ,ze będzie uwalony w pozycji nie do konca otwarty.Wąż dużego obiegu cieply bo trochę płynu wpływa a motor się grzeje.Info nie wyssana z palca.Przerobiłem to kiedyś w Mondeo :yes:

Puff - 9 Sie 2012, 00:13

Masz mk5 z 2000 roku, powinieneś mieć elektroniczny licznik kilometrów. Dogrzeb się do trybu diagno, patrz po wartości temperatury płynu i daj znać "co i jak".

Z przyczyn, poza w/w, może być też skrzywiona głowica...

sajmon8 - 9 Sie 2012, 15:55

Przy zimnym silniku wskazania p72, c 52
Jak włączyłem silnik to zaczęła wzrastać tak po około 3 min było c 55

Puff - 9 Sie 2012, 19:46

sajmon8 - podaj wartość tak po kwadransie jazdy lub kilku minutach jazdy autostradą. Silnik nie zdąży się rozgrzać w 3 minuty, a głównie o wartość na rozgrzanym tutaj chodzi :)
Ad@mus - 9 Sie 2012, 21:19

lekko zbananiona glowica tez robi jajca
sajmon8 - 10 Sie 2012, 22:12

Dzisiaj sprawdziłem - włączyłem tą diagnostykę na wyświetlaczu. Jechałem jakieś 125 km/h około minuty. W momencie zapalenia się kontrolki przegrzanego silnika pokazało się 119 c
Jak się zatrzymałem to temperatura spadła do 94 c.
Jaki z tego wniosek?
Głowica czy termostat i czujnik temperatury?

Puff - 10 Sie 2012, 22:17

Niestety odpowiedź na to pytanie nie jest taka prosta. Raczej odpada czujnik, bo skoro pracuje w pełnym zakresie, to na 99% działa jak powinien.
Zdemontuj termostat (zostaw tylko gumę uszczelniającą), przejedź się i patrz po temperaturze. Jak nie będziesz potrafił dobić do "setki" (a prawdę mówiąc powinieneś mieć problem dojść w okolice 90°C), to możesz spróbować wymienić sam termostat (ale kupuj tylko oryginalny, zamienniki nie działają tak, jak powinny). Jak po podmiance pomoże, to masz winowajcę. Jak nie pomoże, to masz grubo skrzywioną głowicę do natychmiastowego planowania...

Fordon - 10 Sie 2012, 22:37

sajmon8, masz tam klime ?? jesli tak to wybacz wiatrak wlacza sie przy 96*C i pozniej zapinany jest drugi bieg przy 110*C... jesli wywala ci plyn przez zbiorniczek to wina korka, natomiast jesli wywalisz termostat, zacznie znikac woda (plyn) a ECU pokaze ci prawie 120*C to niestety czapka w gore i masz popekane komory spalania na wysokosci plaszczy wodnych... na bogato bo cala operacja wyjdzie cie od 800 do 1600zl... zaleznie od ilosci plaszczy wodnych nadajacych sie do naprawy...
Ostatnia rzecza jest zakamieniony wymiennik ciepla ktory jest do dupy w MK5 i najprosciej wsadzic w weze rurke i testowac...

sajmon8 - 11 Sie 2012, 00:14

Nie mam klimy. Po niedzieli sprawdzę to z termostatem.
sajmon8 - 13 Sie 2012, 14:49

Czy przy wymianie termostatu muszę spuszczać cały płyn chłodzący?
Puff - 13 Sie 2012, 20:08

Nie. Podłóż tylko coś pod miejsce mocowania, a po wymianie wlej. Resztę procedury (zagrzać silnik, obserwować poziom płynu a jak termostat się otworzy, uzupełnić poziom) pewnie znasz :)
sajmon8 - 5 Gru 2012, 23:55

W końcu sprawa się wyjaśniła - wymieniony została czujnik temperatury i wszystko chodzi jak trzeba.
sajmon8 - 4 Lip 2013, 15:28

Problem wrócił:( Teraz szczególnie w upalne dni. Jak jadę sam około 120km/h po jakimś czasie zapala się kontrolka przegrzanego silnika(gdy zwalniam do 90-100 km/h gaśnie). Jak jadę załadowany w 4-5 osób to kontrolka czasem zapala się już przy 100-110 km/h. A jadąc pod górę raz zapaliła mi się przy 95km/h. Być może to wina znowu czujnika, który ostatnio wymieniał mi mechanik, ale nie wiem jakiej firmy. Czy można go samemu jakoś wymienić - gdzie on dokładnie jest?
sajmon8 - 4 Lip 2013, 21:57

Czy to jest ten czujnik temperatury?
http://imgbox.com/adx4Nz6R

buashken - 23 Sie 2013, 01:02
Temat postu: hmm
to raczej czujnik ciśnienia oleju, czujnik temperatury u mnie jest poniżej tej "gruszki" widocznej w tke przynajmniej w 1,8 DI
pumpsztykel - 29 Mar 2014, 16:28

Znajomy miał podobne objawy (tyle, że w mondeo). Było tak, że w zimę przypierniczył w zaspę i odłamał mu się kawałek zderzaka (na dole). Okazało się, że ten kawałek plastiku kierował strugę powietrza na chłodnicę i przy prędkościach powyżej 100/120 km dochodziło do przegrzania silnika. Oczywiście wyszło to na lato, kiedy o temperatury są wyższe :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group