Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?

herszt - 6 Sie 2012, 22:29
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Witam,

na wstępnie zaznaczam, że na cuda nie liczę. Pytam z czystej ciekawości. Czy można sprawić, aby ten silnik był nieco bardziej żwawy? Samochód (MK6 po lifcie) mam od niedawna i kupiłem go w bardzo dobrym stanie (33 tys. na liczniku/2006 rocznik - a więc "jak nowy"). Dużo jeżdżę i bardzo często zdarza mi się jechać w dłuższe trasy. Wtedy odczuwam braki mocy (szczególnie przy wyprzedzaniu - muszę się 2x zastanowić czy dam radę). Wiem, że najlepszą opcją byłoby sprzedanie i dorzucenie grosza, ale zdążyłem się już do niego przywiązać ;) Czy mogę zastosować jakieś w miarę tanie zabiegi coby chociaż odrobinę poprawić osiągi siedzącego tam silnika (duratec 1.3 8v)?
Dodam, że jakimś szczególnym znawcą mechaniki samochodowej nie jestem, więc z góry przepraszam, za banalne pytanie.

z góry dzięki za wszelkie sugestie
pozdrawiam
herszt

Parzych - 6 Sie 2012, 22:56

Na Polskę te silniki miały 70KM, jak dobrze poszukasz, to znajdziesz instrukcję co i gdzie usunąć żeby mieć te 70KM...
herszt - 6 Sie 2012, 23:25

Załóżmy, że znajdę - czy ewentualne przeróbki wiążą się ze zmniejszeniem żywotności silnika tudzież większym spalaniem?

z góry dzięki
pozdrawiam
herszt

Parzych - 6 Sie 2012, 23:37

To jest jakiś ogranicznik chyba na przepustnicy, niemiaszki go stosowały żeby było tańsze ubezpieczenie, bo u nich jest od mocy... Nie ma to żadnego wpływu na żywotność silnika...
Fordon - 7 Sie 2012, 21:57

Musial bym to zobaczyc namacalnie czy nie bedzie zwezki za przepustnica i na otwarcie przepustnicy ktora jest elektroniczna jak dobrze pamietam, do bydgoszczy masz nie daleko...
JoeMix - 8 Sie 2012, 09:42

herszt napisał/a:
czy ewentualne przeróbki wiążą się ze zmniejszeniem żywotności silnika tudzież większym spalaniem?
Oczywiście że tak, większa moc nie weźmie się z powietrza a ze spalonego w większej ilości paliwa - normalnie chyba nie?
Puff - 8 Sie 2012, 10:41

JoeMix napisał/a:
Oczywiście że tak, większa moc nie weźmie się z powietrza a ze spalonego w większej ilości paliwa - normalnie chyba nie?

Joe, to nie chip, tylko zdjęcie limitera...

herszt - Będziesz dociskał do deski, to więcej spali, będziesz jeździł jak do tej pory, to w zasadzie nic to nie zmieni, a przy wyprzedzaniu się przyda.

JoeMix - 8 Sie 2012, 11:06

Pufcio, sugerujesz ze silnik o mocy 68KM pali X paliwa, a ten sam silnik o mocy 70KM pali X paliwa. Jak dla mnie nie możliwe, bo moc nie bierze się z energii kosmosu,,,

Jeśli tam jest ogranicznik otwarcie przepustnicy, to silnik nie stanie się żywszy i tak dalej - będzie jak wcześniej, chyba ze zaczniemy deptać do podłogi, wtedy wykorzystamy dopiero odzyskaną moc, otwierając przepustnice szerzej, niż można było wcześniej = większe zużycie paliwa,,,

Jak tam jest zwężka ograniczająca nieco przelot powietrza, to jej usunięcie spowoduje że silnik ciut dynamiczniejszy się stanie, bo więcej powietrza to więcej tlen, za czym idzie więcej spalonego paliwa,,,

Fordon - 8 Sie 2012, 14:04

Bo w tej calej zabawie nie chodzi tylko o moc lecz tez o Nm (moment obrotowy) jesli wzrastaja KM (gory zakres obrotow) to i Nm wzrosna, co za tym idzie przy spokojnej jezdzie jak na teraz auto nie zacznie spalac wiecej, lecz w momencie gdy damy pelen but w podloge i krecimy pod czerwone pole auto na 100% bedzie pobierac wiecej paliwa...
Taki przyklad z zeteca- auto po zmianie przepustnicy i obudowy przeplywki odzywa, ma wiecej KM i Nm, nie spala wiecej z tego powodu (gdy jezdzimy normalnie), lecz gdy przykladamy mu w gaz to i owszem zapotrzebowanie na paliwo wzrosnie... bo sonda odlacza sie w momencie gdy damy WOT i auto dostaje max dawki jakie sa zaprogramowane.
W trybie POT (cruise) afr mamy 14,1-14,7 bo steruje tym sonda lambda (zadawa wartosc w ECU).

herszt - 9 Sie 2012, 22:23

Dzięki za wszelkie odpowiedzi! Jak tylko się za to zabiorę zdam relację z pola walki! :)

pozdrawiam
herszt

Puff - 10 Sie 2012, 11:38

JoeMix - ów silnik osiąga moc maksymalną przy maksymalnym otwarciu przepustnicy. Jeśli ktoś to zdejmie, a będzie jeździł jak do tej pory i sporadycznie wciskał gaz w podłogę przy wyprzedzaniu, to nawet tego na stacji nie odczuje.
JoeMix - 10 Sie 2012, 11:53

No to przecież to napisałem, a Fordon jeszcze doprecyzował,,, bo trzeba uświadomić faceta, że jak ogranicznik zdejmie to nic mu się nie zmieni, a jak zacznie z odzyskanych koni korzystać to jednak spalanie mu wzrośnie,,,
Puff - 10 Sie 2012, 12:20

JoeMix - a co ja napisałem w swoim pierwszym poście w tym temacie? :P :D
JoeMix - 10 Sie 2012, 12:57

:hihihi:
herszt - 11 Sie 2012, 19:13

Spokojnie - jestem świadom, że moc nie weźmie się z kosmosu :) Ale perspektywa tego, że jak "docisnę" to będę to bardziej czuł jest zachęcająca - szczególnie w dłuższej trasie, gdzie dość często trzeba coś wyprzedzić. Nie będę cały czas tak jechał - to pewnie tego nie odczuję specjalnie w ilości zużytego paliwa :) Muszę tylko znaleźć nieco wolniejszy dzień żeby zajrzeć dokładniej tam co siedzi pod maską.

pozdrawiam
herszt

Fiestka6 - 16 Gru 2012, 18:20

Witajcie podłącze się pod temat, jestem tu nowy, ale już mam problem, auto z Niemiec kupione wczoraj, niby ok ale jak przeczytałem że Niemcy blokowali przepustnice żeby zmniejszyć moc silnika to troche byłem zaskoczony. Planuje sprawdzić jak to wygląda u mnie, bo sprawdzałem na Fordetis i mam taką informacje co do silnika: 1.3L Duratec 8V EFI (70PS) - Rocam.

Ale mam pytanie jak wygląda demontaż tej przepustnicy czy ma ktoś jakieś zdjęcia, bo ogólnie to ten silniczek jest trochę zabudowany i nie wiem za co sie brać...

Z góry dziękuję, bardzo proszę o pomoc

herszt - 16 Gru 2012, 21:29

Witam,

Ja mam chyba taki sam silnik tyle, że był nieco słabszy - 58 koni. Po odblokowaniu przepustnicy nabrał nieco więcej wigoru. Niech Kolega odezwie się na priv z jakimś adresem e-mailowym to mogę podesłać zdjątka jak to wyglądało w moim Fiestolocie.

pozdrawiam
herszt

Fiestka6 - 16 Gru 2012, 22:01

Witam napisałem adres mailowy na priv
Parzych - 16 Gru 2012, 22:17

herszt, a co by się stało jakbyś tutaj wrzucił zdjęcia :?: Było by dla potomnych i nie musiałbyś każdemu z osobna ich wysyłać...
herszt - 16 Gru 2012, 23:44

W zasadzie to racja - absolutnie nic by się nie stało :) Co prawda trochę ważą, ale zmniejszyłem ich rozmiar do rozsądnych wielkości. Pierwszy pokazuje jak wyglądała u mnie przepustnica otworzona maksymalnie przed przeróbką. Na drugim jest zdjęcie blokady (to to ze śrubką). Jeśli chodzi o samo umiejscowienie przepustnicy - należy ściągną rurę doprowadzającą powietrze - w tym celu należy zdjąć dwie metalowe opaski (ja jedną zepsułem, więc jakiś "zapas" się przyda).




pozdrawiam
herszt

Shirai - 17 Gru 2012, 16:48

Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczem fiesty mk6 z silnikiem 1.3 58km.
Chciałbym też jakoś ściągnąć ten ogranicznik z przepustnicy ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać.
Wrzuciłby ktoś instrukcje krok po kroku albo podał jakiegoś linka z poradami.
Byłbym bardzo wdzięczny ;)

Fiestka6 - 17 Gru 2012, 19:12

dzisiaj sprawdziłem tę przepustnice i nie ma ogranicznika a po naciśnięciu gazu do dechy otwiera się maksymalnie także mam oryginalnie 70 HP :D , ma ktoś może jakiś przepis jak sprawić żeby ten silnik był bardziej elastyczny...?
Puff - 17 Gru 2012, 20:39

Fiestka6 napisał/a:
jak sprawić żeby ten silnik był bardziej elastyczny

Montaż biturbo.

herszt - 17 Gru 2012, 21:03

Shirai napisał/a:
Witam.
Od tygodnia jestem posiadaczem fiesty mk6 z silnikiem 1.3 58km.
Chciałbym też jakoś ściągnąć ten ogranicznik z przepustnicy ale kompletnie nie wiem jak się za to zabrać.
Wrzuciłby ktoś instrukcje krok po kroku albo podał jakiegoś linka z poradami.
Byłbym bardzo wdzięczny ;)


Na podstawie tego jak to zostało zrobione u mnie:
1. Zdjęcie rury doprowadzającej powietrze (dwie opaski metalowe).
2. Wyciągnięcie przepustnicy (ostrożnie trzeba rozłączyć wtyczkę przyłączoną do przepustnicy).
3. Zeszlifować metalowy wypust który ogranicza (najlepiej przed wyciągnięciem zobaczyć jak to działa).
4. Zamontować przepustnicę.
5. Podkręcić linkę gazu.
6. Ewentualnie dogiąć blachę pod pedałem gazu (u mnie takie coś było).
7. Zamontować resztę rzeczy.
8. Cieszyć się z dodatkowej mocy.

Jak ktoś ma jakieś uwagi - proszę mnie poprawić.

pozdrawiam
herszt

Shirai - 18 Gru 2012, 10:01

A jak potem podkręcić tą linkę?
Sorry może za banalne pytanie ale totalnie sie na tym nie znam i nie chce nic zepsuć.

mr.banach - 9 Mar 2014, 23:19

zeszlifowałem ten ogranicznik na przepustnicy, wyczytałem na forum że moc się podniesie o około 10k, wszystko byłoby fajnie, z tym że jakoś zwiekszenia mocy nie odczułem, mało tego, po przejechaniu około 3 km zapalił się komputer... da się to jakoś naprawić?
TSRules - 10 Mar 2014, 10:48

jedź na diagnostykę to podepną i sprawdzą co tam żeś wygrzebał ciekawego :ok:
blackdriver - 26 Lip 2016, 17:35
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Jak tylko znalazłem ten temat, od razu poszedłem do auta sprawdzić jak to wygląda u mnie (także silnik 1.3 i teoretycznie chyba 59KM). Po demontażu rury z przepustnicy okazało się że przy maksymalnym wciśnięciu gazu otwiera się ona zaledwie tak

Szybko zapadła decyzja o usunięciu tego ogranicznika jednak ja zdecydowałem się na zeszlifowanie tego plastikowego elementu który się opiera o ogranicznik, zamiast odcinania samego ogranicznika.

Z odcięciem nie było żadnych problemów, linkę delikatnie podciągnąłem żeby zniwelować luz. Już się zacząłem cieszyć że wszystko będzie dobrze aż do momentu gdy sprawdziłem jak się teraz otwiera przepustnica. Otóż otwiera się nadal tak samo ;-| Ręcznie da się ją otworzyć aż do pełnego otwarcia ale ewidentnie ogranicza ją linka, tak jakby przy wciśnięciu go w podłogę, za mało linki on ciągnął, jakby sam pedał był "za krótki" i była by za mała dźwignia. I teraz pytanie co z tym zrobić? Pod pedałem mam taki metalowy "schodek" który uniemożliwia całkowite wdepnięcie gazu do podłogi i szczerze mówiąc wolał bym go nie likwidować (bo nie wiem czy on jest przykręcony czy przyspawany, czy jakoś inaczej zamontowany). Z tego co patrzyłem chyba nawet całkowita likwidacja go chyba nie wystarczyła do pełnego otwarcia przepustnicy. Ma ktoś może jakiś pomysł co na to poradzić? Mi jedyne co przychodzi do głowy to tylko podłożenie czegoś pod mocowanie samego pedału gazu by umożliwić mu większy zakres pracy.

blackdriver - 1 Sie 2016, 15:21
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
No to mały update dla potomnych ;) po przejrzeniu różnych aukcji z przepustnicami do 1.3 zauważyłem jedną istotną różnicę - a mianowicie ten plastikowy element przepustnicy do którego przyczepiona jest linka gazu.

I jak się okazało w tym leżał problem. Samo ucięcie ząbka o którym była mowa tak naprawdę nic nie zmieniło. Dopiero wymiana tego plastikowego elementu podniosła moc do (podejrzewam) tych 70 koni.

Różnica jest znaczna. Przede wszystkim teraz przepustnica otwiera się całkowicie a reakcja na gaz jest znacznie szybsza :luzik:

rafalszczypinski - 26 Paź 2016, 10:27
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Kolego blackdriver - podpowiesz gdzie szukać nowej "magicznej" wersji tego plastikowego elementu?
blackdriver - 27 Paź 2016, 09:45
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Samego tego plastikowego elementu sądzę że nie kupisz. Ja kupiłem na allegro całą przepustnice za 30 zl. Stan przepustnicy nie ma znaczenia, może być uszkodzona, pordzewiała a nawet wybrakowana ;) przy wyborze kierowałem sie wyłącznie ceną i oczywiście tym plastikiem - musi byc maly,tak jak na ostatnim zdjeciu które dodałem . Z całej przepustnicy potrzebujesz tylko ten plastikowy element i (jeśli dobrze pamiętam) 2 spreżynki które przekład się razem z tym mocowaniem linki.
rafalszczypinski - 27 Paź 2016, 12:13
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Jeśli dobrze zrozumiałem kupić należy przepustnicę do Fiesty 1.3 tyle że w wersji 70KM? Czy do innego modelu?
blackdriver - 27 Paź 2016, 22:29
Temat postu: [MK6] Duratec 1.3 58 KM - można coś więcej wycisnąć?
Zgadza się, kupujesz przepustnice do fiesty 1.3 czyli np tą
http://allegro.pl/ford-fi... ... 11589.html

wsol - 9 Paź 2017, 20:32

blackdriver, Odświeżę temat po prawie roku. Przymierzam się do wymiany dźwigni przepustnicy w świeżo nabytej "słabiutkiej" Fieście. Chciałbym zapytać o wrażenia i spostrzeżenia po prawie roku od montażu nowej dźwigni w Twym autku?
blackdriver - 9 Paź 2017, 21:51

Wrażenia w dalszym ciągu pozytywne. Uważam że ta modyfikacja była wręcz niezbedna bo wcześniej wyprzedzanie tym autem było zbyt ryzykowne. Po wymianie tego elementu przepustnicy auto wreszcie zaczęło się zbierać a i nawet moja dziewczyna na starcie spod świateł zostawia w tyle mocniejsze auta :-P
Naprawdę, nie zastanawiaj się tyko zmień ten element a zobaczysz że jaza nie tylko będzie bezpieczniejsza ale i będzie dawała więcej frajdy :)

wsol - 9 Paź 2017, 22:15

No to zabieram się do roboty. Już namierzyłem odpowiednią przepustnicę :)
wsol - 16 Paź 2017, 22:41

Przeróbka dokonana - przełożona część dźwigni przepustnicy i 2 sprężyny oraz mocowanie linki przy przepustnicy - od razu linka bardziej "po ludzku" pasuje. Autko żwawsze zdecydowanie, wzrost osiągów widoczny choć wiadomi 60 a 70 KM to nie to co 100 a 150 :) Polecam wszystkim posiadaczom 1.3 "osłabionych" dla Niemiaszków by ubezpieczenie mniejsze mogli płacić :) Mnie sprawna przepustnica z przesyłką kosztowała 50,- pln - zostawiłem ja sobie z "oszczędnościową" dźwignią na wszelki wypadek :)
aadik - 7 Cze 2018, 13:20

Witam, odgrzebuje temat, posiadam forda fieste mk6 1.3 44kw i jazda tym autem to jakaś katorga, proszę wstawcie zdjęcie, które części przy przepustnicy trzeba wymienić, chętnie zwiększyłbym moc:), mam jeszcze pytanie jakie macie spalanie w mieście ? pozdrawiam aadik
rafał87 - 27 Lip 2019, 09:43

A nie lepiej od razu wymienić całą przepustnicę?
JoeMix - 27 Lip 2019, 10:02

Już kiedyś to było pisane,,, ograniczenie mocy uzyskiwane jest przez zablokowanie pełnego uchylenia przepustnicy, wykonując "Zeszlifować metalowy wypust który ogranicza (najlepiej przed wyciągnięciem zobaczyć jak to działa)." uzyskujemy pełne uchylenie, i ta dodatkowa moc pojawi się tylko kiedy przekroczymy wciśnięcie pedału gazu poza wcześniejszy ogranicznik,,, auto nie będzie żywsze, zrywsze i tak dalej,,, będzie miało ciut więcej jak depniesz do podłogi,,, czyli po mieście raczej będzie jeździć jak wcześniej, może więcej palić jeśli ktoś się zdecyduje deptać w podłogę,,, sprawa ma się troszeczkę inaczej jeśli dodatkowo został zdemontowany pierścień dławiący który sprawia że auto dostaje ciut mniej powietrza,,, brak pierścienia powoduje że auto ma ciut więcej powietrza przy każdym położeniu przepustnicy (a nie dopiero po przekroczeniu usuniętej blokady pełnego otwarcia) wiec jego dynamika minimalnie może się poprawić,,,

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group