Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika - [MK4] Kontrolka oleju.

paula89r - 27 Lip 2012, 11:29
Temat postu: [MK4] Kontrolka oleju.
Witam, od dłuższego czasu niepokoi mnie pewna sprawa. Gdy odpalam auto zapala się kontrolka oleju, przy czym zaczyna głośniej chodzić silnik, gdy ruszę, słyszę jak nienaturalnie on pracuje, głośno, "twardo". Po ok 1-2 min kontrolka znika a silnik się wycisza i chodzi bardzo ładnie. Teraz już gdy widzę, że kontrolka po odpaleniu fieścinki nie gaśnie, to odpalam jeszcze raz i wtedy wszystko chodzi idealnie... Co to może być? O co mu chodzi? Olej ma w miarę "świeży", sprawdzam poziom regularnie, utrzymuje się w granicach normy... Macie jakieś sugestie cóż to?
zabka35i - 27 Lip 2012, 13:46

Kontrolka świeci jak nie ma ciśnienia oleju. Filtr zmieniałeś razem z olejem?
paula89r - 27 Lip 2012, 13:54

tak, był zmieniany razem z olejem
scorpion69 - 27 Lip 2012, 14:08

zabka35i napisał/a:
Filtr zmieniałeś razem z olejem?

raczej powinno być zmieniałaś :V:

paula89r - 27 Lip 2012, 14:16

scorpion69 napisał/a:
zabka35i napisał/a:
Filtr zmieniałeś razem z olejem?

raczej powinno być zmieniałaś :V:


oj szczególik :)

JoeMix - 27 Lip 2012, 18:24

Wymień czujnik,,, i gdybyś nie wspomniał o stukaniu to bym nic dalej nie pisał,,, ale takie stukanie wskazuje że silnik nie ma smarowania i chodzi na panewkach,,, więc sprawdź też ciśnienie oleju. Nie jeździj autem puki nie rozwiążesz problemu.
Grax - 27 Lip 2012, 23:20

w ogóle to sprawdź poziom oleju
kvs - 4 Paź 2012, 17:29

Witam,
jestem posiadaczem dosyć zdezelowanej fiesty 1.3 z 96r. jakiś czas temu był w niej zatarty silnik (endura), ale jakos udało się go doprowadzic do stanu używalności. niestety teraz jest tak że silnik jak się rozgrzeje to zaczyna klekotać, szczególnie przy zmianie biegów kiedy wciśnie się sprzęgło. do tego przy sprzęgle obroty silnika gwałtownie idą w górę i w parze z tym klekotaniem wygląda to słabo (chodzi o jakiś czujnik?). olej jest wg wskaźnika na max. dopóki silnik sie nie rozgrzeje to nie ma klekotania i kontrolka oleju sie nie pali ale później zaczyna migać aż w koncu pali sie cały czas głównie kiedy auto jest na luzie.

moje pytania są następujące:

1. czy żeby auto jeszcze pojeździło konieczna jest wymiana silnika, czy da się wymienić jakieś części żeby silnik pracował normalnie? jak się mają do tego koszta?
2. jeśli można wymienić części to o jakie pytać? jeśli trzeba wymieniać silnik to czy ktoś sie orientuje ile kosztuje wymiana?
3. zwiększające się obroty przy zmianie biegów to zasługa jakiegoś czujnika? można go odłączyć?

dzięki za odpowiedzi
pozdrawiam :)

JoeMix - 6 Paź 2012, 08:37

kvs napisał/a:
zwiększające się obroty przy zmianie biegów to zasługa jakiegoś czujnika? można go odłączyć?
Jest wszystko już chyba o tym na forum i myślę że po kilka razy,,,
kvs napisał/a:
dopóki silnik sie nie rozgrzeje to nie ma klekotania i kontrolka oleju sie nie pali ale później zaczyna migać aż w koncu pali sie cały czas głównie kiedy auto jest na luzie.
Jakim olejem jest zalany silnik to raz, może się przegrzewa i robi się woda nie olej,,, wypadało by zmierzyć faktyczne cienienie oleju, może pompa padłą, albo już faktycznie silnik trup (kilkanaście sekund pracy ze świecącą się kontrolką może dobić silnik)
DewREW - 16 Lut 2013, 21:09

jak wymontować pompę olej w 1.3 i gdzie ona mniej więcej jest? trzeba rozbierać rozrzad?
diodalodz - 16 Lut 2013, 21:37

DewREW napisał/a:
jak wymontować pompę olej w 1.3 i gdzie ona mniej więcej jest? trzeba rozbierać rozrzad?

nie trzeba. Pompa jest przykręcona z tyłu bloku silnika na zdaje się 3 śruby z łbem 13mm. Nakręcasz na nią filtr oleju. Rozrządu się nie rusza.

DewREW - 16 Lut 2013, 21:42

zarówno w instrukcji Forda KA jak i na zdjęciach poglądowych produktów pompy oleju widac takie rózne zebatki i koła http://www.motoneo.pl/img/301/min/f331-544.jpg stąd moje pytanie czy czasem nie wchodzi to w rozrząd. jak więc sobie to tam funkcjonuje, skoro nie ma połączenia z napędem?
Jak wykręcę pompe i filtr to trysnie olej?

diodalodz - 17 Lut 2013, 01:52

połączona jest z wałkiem rozrządu ale jak wyjmiesz pompę nic się nie stanie. Co do oleju to wyleje sie to co bedzie w filtrze (200ml) i jakieś 100ml z pompy i magistrali.
DewREW - 18 Lut 2013, 16:55

hmm bylem na kontroli cisnienia oleju i moja pompa wskazała ok 1,5 na luzie a im wieksze obroty tym sie cisnienie podnosilo. mechanicy stwierdzili ze to ok. ale patrze do ksiazki forda Ka 1.3 i pisze ze cisnienie przy 800 powinno byc ok 0,6 bar , a przy 2000obrotów 1,5 bar. yy ??
diodalodz - 18 Lut 2013, 18:17

Cytat:
powinno byc ok 0,6 bar , a przy 2000obrotów 1,5 bar. yy

to są minimalne ciśnienia.

DewREW - 20 Lut 2013, 23:15

Witam, wymieniłem olej i filtr. z 5w30 na 10w40. olej skapywal z 3h. zalałem nowy. zapaliłem autko. kontrolka oleju zgasła po dłuższym czasie niż zwykle. Poczekałem az zgasnie, zgasła ale zaczął się ostry klekot pod maska. zgasiłem silnik. sprawdziłem stan oleju, spadło poniżej minimum (pewnie filtr zaciągnął), chciałem dolać i po otwarciu korka wlewu wydostał się obłok dymu. Samochód chodził z 15s. Przy dolewaniu ten dym stawał się intensywniejszy a po chwili go już nie było. Nie zapalałem kolejny raz samochodu. Czy tak wygląda normalnie zachowanie po wymianie oleju w silniku?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group