Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?

bigel - 24 Lip 2012, 18:01
Temat postu: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
witam Panowie.otóż zakupiłem silnik od Bzyq90 i potrzebuje info co do potrzebnych częsci.

mianowicie,

jaka pompa paliwa?

zawieszenie silnika od czego można dopasować?

układ wydechowy? czy podpasuje z fiesty 1.8?

czy wiązka z 1.3i będzie mogła być wykorzystana w częsci?

luki - 24 Lip 2012, 19:04
Temat postu: Re: Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel napisał/a:
witam Panowie.otóż zakupiłem silnik od Bzyq90 i potrzebuje info co do potrzebnych częsci.

mianowicie,

jaka pompa paliwa?

zawieszenie silnika od czego można dopasować?

układ wydechowy? czy podpasuje z fiesty 1.8?

czy wiązka z 1.3i będzie mogła być wykorzystana w częsci?


masz fieste mk3,5 tam jest pompa w standardzie 3 barowa powinna obsłużyć eresa o ile nie jest dojechana

łapa do wyduma, gadaj z Darasem/Markiem to ci doradzą co i jak, pasowało by równiez drążek reakcyjny dać.

wydech podejrzewam ze spasuje i z 1,3 kwestia zrobienia wyjścia z kolektora pod spód auta.

Fordon - 24 Lip 2012, 21:29

Pompa OK zostaje twoja, przekaznik glowny i paliwa zmiana, wydech RS1800 jest za bardzo restrykcyjny wiec zapomnij o tym i musi byc dobrze policzony na 2 a max3 puszkach o srednicy 2,25".
Wiazka wewnetrzna po za w/w nie zmienia sie, kwestia przejscia miedzy RS2000 a 1.3, lapa to juz kwestia indywidualna, bo na przykladzie pitera widac ze escortowa nie daje rady... ja bym to oparl na tulejii plywajacej z opla + lapa custom, ale do tego trzeba niestety auta na warsztacie... do tego nie dodales czy chcesz tam wspome a to tez jest niezla jazda bo zaczyna byc ciasno...

FiFa - 24 Lip 2012, 21:29

łape od silnika mam dopasowana, troche przerobiona z łapy od skrzyni.
wiazka z 1.3 powinna spasowac, tylko musisz dobrze kostki spiac!
pas przedni musisz troche podklepac, aby alternator sie zmiescil, oraz kielich przedni, bo moze haczyc..
łape od skrzynina sztywno, dobra sruba przykrecic! '
uklad wydechowy, tylko po przerobkach, ori nie spasuje p&p!

Piter - 27 Lip 2012, 09:53

FiFa, kielich haczy bo jest spi*rdolone mocowanie łapy silnika i tyle ! I ci silnik napierda*a o kielich.
Walczę z tym od zawsze.
U mnie się zerwała cała! i nie poduszka tylko właśnie całą łapa po takim mocowaniu ;/
Trzeba to rozwiązać inaczej niż mam ja i ty.
Będę to niebawem składał na nowo i dam fotki.

Pompa paliwa daje radę.
Ja bym się bardziej martwił gdzie dać dolot bo tam nie ma miejsca.

Fordon, Na wydechu 2" też pojeździ nie przesadzaj. Idealnie było by zrobić od razu 2.25 z kwasa gięty dwa przeloty itd
ale nie jest to niezbędne a za to kosztowne tyle co zapłacił pewnie za swapa albo i więcej.
Ja do dziś jeżdżę na ori Bosalu od xr wytarganym z szopy od Mafiosa bo nie mam kasy
na inny.

bigel,
Zanim włożysz silnik owiń bandażem kolektor, bardzo pomaga a później nie będzie na to miejsca.
Z czego masz chłodnicę?
Pewnie się nie zmieści i będzie na ukos jak u FiFy, Ja podcinałem trochę pasa żeby weszła normalnie.
Ogólnie trochę gówna z tym jest.

świece wymień, sprwadz cewki

bigel - 27 Lip 2012, 11:07

[/quote] bigel,
Zanim włożysz silnik owiń bandażem kolektor, bardzo pomaga a później nie będzie na to miejsca.
Z czego masz chłodnicę?
Pewnie się nie zmieści i będzie na ukos jak u FiFy, Ja podcinałem trochę pasa żeby weszła normalnie.
Ogólnie trochę gówna z tym jest.

świece wymień, sprwadz cewki[/quote]

chłodnice myslałem od diesla wrzucić.ciekawe czy da rade.
a co do bandażu to ile metrów by go potrzeba?

Piter - 27 Lip 2012, 11:30

Nie, nic nie da jest za szeroka.
Bez przeróbek podejdzie chyba tylko ori z frst inaczej możesz założyć po ukosie,
kombinować z inną,
lub użyć fleksa :)

bandaż min 10m
mi nawet 10m brakło :|

bigel - 27 Lip 2012, 11:46

od czego mógłbyś chłodnice polecić w takim razie? amoże masz coś na sprzedaż?z miłą chęcia kupie ;)
Fordon - 27 Lip 2012, 14:51

Piter, 2 puszki z kwasa + 2m rury + zlacze elastyczne + 7 kolan kwasnych = 850zl + spawanie na aucie, nie liczac do tego kolektora...
Piter - 27 Lip 2012, 16:59

No właśnie :rotfl:
Daras84 - 27 Lip 2012, 17:54

bigel, najlepiej z cvh ale z klima, reszta podchodzi z cieciami....

Piter, własnie problem polega na tym ze silnik jest na tyle blisko kielicha ze nie wiem jak bys poduszki nie zrobil to jest zawsze duza szansa ze przy strzalach przypierdzieli. najlepszym rozwiazenim byla by poduszka przednia jak w zetecu.

luki - 27 Lip 2012, 18:56

albo zrobić drązek stabilizacyjny jak miał bober w swojej rs2000T
FiFa - 27 Lip 2012, 19:17

u mnie w sumie o kilich juz nie zachacza, troche tylko sie samo podklepało, jak mi zerwało poduszke pod skrzynia, sruba z oslony rozrzadu sie wykreciła jest blisko ale nic juz teraz nie zachacza...
Co do chlodnicy trzeba by ciac jak mowia przedmowcy, ja tego nie zrobilem chlodnica po ukosie i w sumie tez jest spoko, problemow nie ma!

Piter - 27 Lip 2012, 19:57

Czyli u mnie było wyjątkowo źle zrobione bo się łapa urwała i silnik zawisł na kielichu zupełnie dodatkowo opierając się wydechem o rozpórkę. Co nie zmienia faktu że tak zawieszony silnik to złe rozwiązanie jeśli ma napie#dalać z założenia bo tak.
Dodatkowa łapa przednia to byłoby najlepsze rozwiązanie bo ciężar silnika by się lepiej rozłożył.

luk-90 - 27 Lip 2012, 21:04

przednia łapa przynajmniej w zetecu utrzymuje silnik tylko w malutkim stopniu, według Mnie głównym jej zadaniem jest zniwelowanie pracy silnika w komorze, fakt przednia łapa zrobiła by u Ciebie robotę
Peedro - 27 Lip 2012, 21:20

stab i tyle. Brat ma z mk1 dwa stabilizatory, ja mam jeden i silnik nie ma prawa sie przechylać. Sprawdza się, nie zerwało się :-P
Piter - 27 Lip 2012, 22:20

luk, Taką właśnie rolę miałaby tutaj spełniać :yes:

Peedro, daj fotkę co i jak

Daras84 - 28 Lip 2012, 09:26

dokladnie przednia miala by za zadanie tylko trzymac silnik aby nim nie narywalo.

moze po rozmowach i pogadankach oczyscic temat i podwiesic dla potomnych.

Grax - 23 Sty 2013, 21:01

Jestem za jak najbardziej. a co swapa na 1,7 z pumy gdzie to było ??:)
Tommur - 23 Sty 2013, 22:22

Swap na 1.7 z pumy "zoharek" http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
mobil1 - 19 Maj 2013, 15:11

Witam, potrzebuje fotek jak kto ma rozwiązane mocowanie łapy.
Co z wiązką? Kable od kompa przekładać tzn cała wiązkę czy wyjąć stary komp i podłączyć w tą wiązkę nowy komp?
Tam są dwie sondy lambda, jak to rozwiązać?
Czy edis i map sensor od xr2i 1.6 podejdzie pod ten silnik? Jak rozwiązać sprawę krokowca bo w ori jest przy filtrze powietrza.
Koło zamachowe ma zostać zmienione na to ze starego silnika cvh wraz ze sprzęgłem bo kiedyś mi się obiło o uszy ze ma tak być zrobione.
A który ten przekaźnik ma być zamieniony?

Daras84 - 20 Maj 2013, 13:32

sprzegło cvh, wiązka silnikowa cała, co chcesz rozwiązywać z dwoma sondami??
łapa kątownik przyspawany w fabryczne miejsce.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group