Forum FiestaKlubPolska -

LPG - [MK6] Wypadanie zapłonu czwartego cylindra

jurek - 18 Cze 2012, 10:55
Temat postu: [MK6] Wypadanie zapłonu czwartego cylindra
Ostatnio ukazała się kontrolka awarii silnika i silnik zaczął nierówną pracę i stracił na mocy. Diagnoza komputerowa nie wykazała błędów przy pracy na benzynie tylko po przerzuceniu na gaz:

Gubienie zapłonu na czwartym cylindrze.
Błąd został skasowany. Kilka kilometrów przejechałem na benzynie i oczywiście silnik pracował dobrze i wówczas ręcznie przerzuciłem na gaz. Kontrolka awarii silnika wyświetliła się momentalnie i silnik zaczął przerywać. Ponownie ręcznie na benzynę i kontrolka awarii nie ginie a silnik pracuje lekko przerywając.Jazda około 10 km nie poprawiła pracy silnika

Wykręcona świeca na 4 cylindrze faktycznie potwierdziła kiepskie spalanie, zamiana świec nie przyniosła efektu jednak świeca czwartego nie była zalana a może trochę ciemniejsza. Przez otwór na świecę widać było mokry tłok czwartego cylindra

Na zdjęciu listwy(biała strzałka) ukazałem fragment wtyku elektrycznego z odłamaną końcówką zacisku, dotyczy właśnie czwartego cylindra. Listwa jest fatalnie zamontowana, gdyż przy wyciąganiu bagnetu oleju można zawadzić o ten wtyk, jednak odkąd kupiłem samochód z tym felerem, palił na gazie ok. Teraz po wyjęciu wtyku okazało się że jest mocno zatłuszczony, czyżby gaz wracał z za wtrysku? Pozostałe wtyki są czyste. Popuszczanie na czwartym cylindrze wężyka, listwa – wężyk, kolektor nie zmieniało pracy silnika więc raczej można wnioskować, że nie ma prawidłowego wtrysku gazu na czwarty cylinder(brak ciśnienia wtrysku), ale dlaczego przestał prawidłowo palić na benzynie i nie przepali zalania, sprawka sterownika? Odłączenie akumulatora nie usuwa błędu więc czy muszę ponownie jechać na komputer?

Wiem, że najlepiej samochód byłoby oddać do serwisu instalacji lpg niech oni główkują, ale mam kiepskie doświadczenie z tej strony, czyli wykonanie i finanse. Dalej, to jestem emerytem z nieograniczonym czasem wolnym, a i samochód nie jest mi potrzebny na już

Filtry wymieniłem zaraz po wyświetleniu kontrolki awarii, były czyste, szczególnie ciekły, lotny także, jednak w obudowie był osad w małych ilościach, więc raczej reduktor będzie także do czyszczenia.
Czy ktoś spotkał się z podobna listwą, ewentualnie jakiś zamiennik bez kalibrowania? Gdzieś też czytałem że regenerują listwy i można to zrobić wysyłkowo, tylko czy po regeneracji będą lepsze
Jeżeli jest ktoś wprowadzony w temat i na podstawie danych na listwie odnajdzie nową w sklepie lub hurtowni lub jej zamiennik to byłoby fajnie. Ja nie mogłem nigdzie znaleźć.
Jakieś sugestie do tej awarii?





kuba87 - 18 Cze 2012, 12:44

kompresję sprawdż
może być uszkodzony wtryskiwacz

jurek - 18 Cze 2012, 16:01

Cytat:
kompresję sprawdż


Kompresja po 14,5 at na każdym. Wtryskiwacz jest raczej uszkodzony
Dzisiaj pracował silnik około pół godziny na benzynie(na gaz nie przełączałem ani na moment)i w ogóle nie przerywał. kontrolka awarii świeciła, lecz nie migała. Po odkręceniu świece wszystkie idealnie. A jednak tłok na czwartym prawie mokry.
Czy istnieje jakaś możliwość podlewania gazem w wypadku zawieszenia wtryskiwacza jeżeli przełączony jest tylko na zasilanie benzyną?

JoeMix - 18 Cze 2012, 16:07

jurek napisał/a:
Czy istnieje jakaś możliwość podlewania gazem w wypadku zawieszenia wtryskiwacza jeżeli przełączony jest tylko na zasilanie benzyną?
Nawet jeśli to gaz paruje dość mocno,,, zawsze można zakręcić zawór na butli :-P
jurek - 18 Cze 2012, 16:23

JoeMix napisał/a:
jurek napisał/a:
Czy istnieje jakaś możliwość podlewania gazem w wypadku zawieszenia wtryskiwacza jeżeli przełączony jest tylko na zasilanie benzyną?
Nawet jeśli to gaz paruje dość mocno,,, zawsze można zakręcić zawór na butli :-P


Tak właśnie próbowałem zrobić, lecz zawór się rozszczelnił i dość mocno zaczął dymić i szronić. Trochę zapanowałem nad tym jednak lekko bąbelkuje, gaz się już kończy więc nic nie kombinuje bo za duży żar, a schowany jest w chłodnym garażu, rano i nocą wietrzony. Czeka mnie widać jeszcze wymiana wielozaworu

jurek - 15 Lip 2012, 15:01

Problemy z instalacją gazową opanowałem jakiś czas temu.

Musiałem zrzucić około 10 l gazu, poprzez wykręcenie zaworku ręcznego na wielozaworze. Zaworek ręczny rozszczelnił się gdyż rozleciał się oring, profilaktycznie wymieniłem wszystkie trzy oringi
Wymontowałem wszystkie wtryskiwacze gazu i przemyłem je płynem do czyszczenia gaźników, Przy montażu intuicyjnie zrobiłem zamianę wtryskiwacza 4 z 3, z myślą o kontroli trzeciego cylindra. Okazało się że przepłukanie wtryskiwaczy tym razem zupełnie pomogło i silnik na gazie pracuje OK. Przy instalacji BRC jeden wtryskiwacz, przynajmniej przy mojej listwie kosztuje 250zł, czyli komplet 1000zł. Pociechą jest fakt, że można je pojedynczo wymieniać i jak w tym przypadku czasem reanimować :-P

Pawełos666 - 19 Kwi 2013, 09:27

wez sobie te swiece wymien bo cewka poleci na gazie, jej dni sa policzone...przy zastosowaniu takich swiec do gazu...przy tym silniku, to tylko kwestia czasu, dobieram od kilku lat uklady zaplonowe na najwiekszym polskim forum lpg pod montaz lpg, jest masa tego typu przypadkow, co raz zagladam na forum fiesty...niestety nie mozesz jezdzic na takich swiecach na gazie, zbadaj sobie sondą napieciową jak duze napiecie masz z cewki (ona ledwo pracuje) z takimi bosch 1,3mm przy grubosci (powierzchni elektrod świec od zetec-a, elektrody maja duza powierzchnie), dlugo tak nie pociagnie. podsumowujac szykuj kase na cewke, z czasem zacznie szarpac autem
jurek - 21 Kwi 2013, 16:03

Cytat:
wez sobie te swiece wymien bo cewka poleci na gazie

Na świecach po wymianie mam zrobione 5tyś, ustawione miedzy elektrodami na 1mm
Problem z wypadaniem zapłonu ostatnio sporadycznie występował tylko w zimie i tylko przy jednej końcówce wtrysku
Więc jakie przy tym silniku mają być świece do gazu

Pawełos666 - 21 Kwi 2013, 18:06

1,0 przy tym typie swiecy to do benzyny, na gazie bedzie wypadal...
napisz na gg 540570, odrazu moge ustawic odpowiednie+gwarancja
pokaze film zdjecia i co sie stosuje zeby nie zaszkodzic cewce

jurek - 3 Maj 2013, 13:00

Zregenerowałem reduktor gazu i przy okazji wyczyściłem końcówki wtrysku, moczyły się przez 3 dni w płynie do mycia gaźników(czas oczekiwania na reperaturkę reduktora)
Obecnie silnik pracuje idealnie, przejście z benzyny na gaz jest słyszalne tylko poprzez głośniejszą pracę gazowych wtryskiwaczy i to jest normalne. Przed regeneracją, kilka sekund silnik mocno szarpał przy przejściu na lpg
Jedna końcówka wtrysku do mojej listwy BRC kosztuje 430zł, więc będę je ratował do upadu lub zmienię na inny typ.
Według moich obserwacji błąd tkwił w reduktorze oraz stale tej samej końcówce wtrysku i nie miał nic wspólnego z układem zapłonowym


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group