Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK5] Nie podaje paliwa na wtrysk 1.8D Bosh

mccn - 10 Maj 2012, 12:29
Temat postu: [MK5] Nie podaje paliwa na wtrysk 1.8D Bosh
Dzień dobry wszystkim... jako że ostatnio zakupiłem Couriera długo chechłającego jak wiadomo jest kilka prosty powodów dla których tak się dzieje lecz nie w tym egzemplarzu :D


Sprawdziłem szczelnośc układu paliwowego świece i inne pierdoły ale silnik nadal pali ciężko... tzn nie tyle ciężko co nie dostaje paliwa...

Zrobiłem dla testu pewne doświadczenie rano silnik zimny odstany układ paliwowy szczelny! oczywiście temperaturę mamy już ok 20 stopni więc mrozy nie przeszkadzają... Odkręciłem z wtryskiwaczy przewody zasilające poprosiłem brata aby zakręcił silnikiem i co ? no nic paliwa nie podaje dopiero po ok 8 obrotach silnika zaczyna podawać paliwo i silnik odpala...

jest to dziwne... Może coś w pompie odcina paliwo ? czy te silniki miały immobiliser ?

Może już ktoś z takim problemem miał odczynienia ?

Dodam że wtryski są w bdb stanie ciśnienie na tłokach również auto ma 190 tysi przebiegu udokumentowane...

Podczas całodziennej eksploatacji też trzeba dość długo kręcić ok 3-5 obrotów silnika... Czasami pali na dotyk ale to bardzo rzadko ...

Ja już nie mam pomysłów więc liczę na sugestię kogoś obeznanego w temacie...

JoeMix - 10 Maj 2012, 15:25

mccn napisał/a:
Może coś w pompie odcina paliwo
Zaworek,,, w końcu jakoś silnik trzeba zgasić,,, sprawdź jego podłączenie, powinno być pewne 12V po włączeniu zapłonu.
mccn - 10 Maj 2012, 20:46

Powiedz mi gdzie dokładnie ten zaworek jest ? nad przewodami wtrysku paliwa ?

Czy z boku pompy ? od przodu ?

Bo od przodu pompy jest jakiś czujnik który działa na zasadzie elektromagnesu jak załączam zapłon to on się wysuwa czy coś takiego... ale napięcie na nim jest chwilowo i raz miernik pokaże 6 V a raz 3 V

Mam jeszcze sierre z 92 roku z 1.8 TD i ona zaworek zamykający paliwo ma bezpośrednio nad przewodami wysokiego ciśnienia na wtrysk...

A u mnie to miejsce jest zakryte jakąś kopułką i teraz nie wiem gdzie dokładnie jest ten zaworek aby go sprawdzić...

jak silnik fest gorący to pali w miarę dobrze po 2 obrotach silnika...

JoeMix - 10 Maj 2012, 20:50

mccn napisał/a:
Bo od przodu pompy jest jakiś czujnik który działa na zasadzie elektromagnesu jak załączam zapłon to on się wysuwa czy coś takiego... ale napięcie na nim jest chwilowo i raz miernik pokaże 6 V a raz 3 V
I to jest chyba to, ale niech ktoś potwierdzi, nie siedzę w ropniakach,,,
mccn - 10 Maj 2012, 20:56

No ja właśnie nie jestem pewien poczekam aż ktoś obcykany napisze o ile takowy będzie tu na forum ;)
Laskosz - 10 Maj 2012, 22:46

jak masz czymś przykryte tzn że masz immo, wywalenie tego nie jest trudne ale też nie za proste

ja bym na twoim miejscu podjechał do pompiarza by sprawdził pompę skoro mówisz ze reszta ok, niektórzy starej daty mają takie fajne przyrządy i sprawdzają bez demontażu

mccn - 11 Maj 2012, 16:57

Ale ja nie wiem czy mam immobiliser bo nie mam ani pilota ani centralnego zamka itp. Więc skąd tam immobiliser ?

Coś ewidentnie blokuje paliwo tylko nie wiadomo jeszcze co to może być ...

JoeMix - 11 Maj 2012, 18:30

mccn napisał/a:
Ale ja nie wiem czy mam immobiliser bo nie mam ani pilota ani centralnego zamka itp.
Jedno z drugim czy trzecim nic wspólnego,,, jak wyjmiesz kluczyk to mruga Ci coś gdzieś na desce?
mccn - 11 Maj 2012, 22:45

Jak wyciągnę kluczyk to mruga czerwona dioda na desce ...
JoeMix - 11 Maj 2012, 23:59

No to masz immo bo kontrolka właśnie od niego działa (że jest aktywny)
przemo_rsr - 12 Maj 2012, 00:09

możesz już mieć po prostu pompe na wymarciu :)
mccn - 12 Maj 2012, 08:46

Nie wiem czy Ty czytasz ;) co jest napisane.

Auto pali jeździ ma siłe wszystko tylko coś w pompie na start za późno otwiera paliwo dopiero po kilku obrotach silnika puszcza paliwo i auto odpala bez problemu... jak tylko dostanie paliwo od razu pyk i chodzi...

Fordon - 14 Maj 2012, 00:30

Sprawa podstawowa jak dlugo czekasz z przekreceniem klucza z pozycji II na pozycje III...
Bo immo czytane jest z pestki w kluczyku, przy zegarku musi zgasnac ci czerwona diora albo palic sie stale, bo jak mryga to znaczy ze jest nie rozbrojony i tu moze byc problem...
Tak moj brat wywolywal bledy immo krecac od razu bez czekania...

mccn - 4 Cze 2012, 10:56

Przekręcam kluczyk czekam aż się świece podgrzeją w tym momencie zgaśnie dioda od immo i odpalam ...


Może problem jest po prostu w tym zaworku samym na pompie mechanicznie już się wyeksploatował ...

Nie wiem już pomysłu nie mam ..

Fordon - 7 Cze 2012, 15:00

Moze byc ze elektrozawor jest uszkodzony to tez jest fakt, jest to proste i tanie w wymianach... warto tez sprawdzic miernikiem napiecie ktore idzie na niego czy po wlaczeniu zaplonu masz +12V a po cofnieciu 0V...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group