|
Forum FiestaKlubPolska -
|
|
Silniki diesla - [MK3] Kontrolka ręcznego
modytom - 5 Maj 2012, 07:03 Temat postu: [MK3] Kontrolka ręcznego Witam. Od paru dni zauwazyłem, że przy ostrych zakrętach i hamowaniach zapalaja mi się kontrolki zaciągniętego ręcznego. Czytałem że może byc to kwestia zwarcia na kabelku (jako że u mnie wystarczy lekko poruszać wajcha ręcznego i kontrolka gaśnie i zaświeca sie w bardzo małym zakresie). Jednak spotkałem sie z opinia, że może to byc mala ilosc plynu hamulcowego - czy w tym aucie istnieje takie coś jak czujnik poziomu płynu ktory sygnalizuje jego poziom tymi własnie kontrolkami? Czy jest na zbiorniczki jakas podzialka poziomu płynu?
Peedro - 5 Maj 2012, 07:11
Jest czujnik poziomu płynu. Ale czy nie zaglądasz czasem pod maskę by sprawdzić płyny? Na zbiorniczku płynu hamulcowego jest podziałka min i max i powinno być widać ile jest płynu.
modytom - 5 Maj 2012, 07:13
Zaglądam ale dziś w pracy jestem i stoję na garażu podziemnym gdzie jest ciemno A orientuje sie ktoś jaki to typ płynu żebym wiedział jaki dokupić? DOT-4 bedzie dobry?
JoeMix - 5 Maj 2012, 08:23
modytom napisał/a: | czy w tym aucie istnieje takie coś jak czujnik poziomu płynu ktory sygnalizuje jego poziom tymi własnie kontrolkami? Czy jest na zbiorniczki jakas podzialka poziomu płynu? | Z racji iż chodzi o bezpieczeństwo Twoje i przede wszystkim innych, to zagląda się tam dość często,,, ale z opisu wynika że nigdy nie sprawdzałeś poziomu płynu
modytom - 5 Maj 2012, 13:48
Poprawie sie, dzis to obczaje. Ponawiam pytanie - DOT-4 bedzie ok?
trzeci - 5 Maj 2012, 14:36
Tak, będzie OK.
szumi81 - 5 Maj 2012, 22:23
jeżeli nie sprawdzasz poziomu płynu hamulcowego to nie chciałbym spotkać cię na drodze. dobrze byłoby wylać cały płyn z przewodów bo nie wiadomo jaką klasę temperaturową ma jeszcze ten płyn którego zapewne resztki tam zostały.
vegetagt - 5 Maj 2012, 23:22
szumi81, z ręką na sercu: najczęsciej zaglądam do zbiorniczka z płynem hamulcowym po pracach w tymże układzie... przy odpowietrzaniu itp. No i gdy mam pod autem niezidentyfikowane plamy, to patrze, co uciekło Jak miałem zbyt niski poziom płynu, to przy wciśnięciu hamulca ( i podczas gwałtowniejszych manewrów ) lampka się zapalała. A na kursie na prawko mówili, że jak czerwone się pali to nalezy natychmiast się zatrzymać ;-) Dziwniejsze jest optymistyczne myślenie, że czujnik ręcznego wariuje, niż pesymistyczne 'o kurcze nie mam hamulców'. No ale nikt się mądry nie urodził
|
|