Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] przewody elastyczne tył

vegetagt - 4 Maj 2012, 12:36
Temat postu: [MK2] przewody elastyczne tył
Do mk2 są raczej nieosiągalne. autoland, intercars, gordon, lokalny sklep specjalizujący się w fordach - nie mają.
Zaproponowano mi przewód od focusa ( coś takiego: http://allegro.pl/przewod...2266778485.html ) + przejściowke z końcówki męskiej na żeńską ( chyba jako jedyny pasował długością, inne były za krótkie )

Czy jest jeszcze jakaś inna alternatywa?

DziDzia - 4 Maj 2012, 12:56

W sensie przewody hamulcowe :?: Ja do mk1 kupiłem bez problemu, w sklepie specjalizującym się hamulcami.
http://www.carix.pl/
Zadzwoń do nich (na Nowolipie), napisz maila i się dowiedz.



pozdro :!:

JoeMix - 4 Maj 2012, 13:21

vegetagt napisał/a:
Czy jest jeszcze jakaś inna alternatywa?
Tak, ale musisz mieć dobry sklep i stary przewód w ręce,,, mnie koleś dobrał, jeden krótszy drugi dłuższy, a oba i tak były dłuższe niż ten co przyniosłem, ale dało się normalnie założyć,,, z jakiego auta pochodziły, nie mam pojęcia.
markos2101 - 4 Maj 2012, 21:28

może tutaj coś dobierzesz?

http://www.samli.pl/katal..._hamulcowe.html

diodalodz - 5 Maj 2012, 17:01

masz błędne informacje. Przewody są cały czas produkowane i dostępne tylko trzeba wiedzieć czego szukać :)
http://www.enzet.pl/
model przewodu to :
EZ 3141

vegetagt - 5 Maj 2012, 17:06

diodalodz, w gordonie ściągneli mi przednie przewody tej firmy, lecz tylnych nie mogli. Autoland i intercars także widnieje jako sieć sprzedaży i dupa :( Jeszcze zobacze w jednym punkcie z ich listy, bo tam nie byłem :)
markos2101 - 5 Maj 2012, 20:04

http://www.samli.pl/katal...styczny%29.html
vegetagt - 5 Maj 2012, 20:19

markos2101, widziałem ten przewód, lecz w takiej cenie mam focusowy + złączka
JoeMix - 5 Maj 2012, 20:42

Nie mówcie że przewód za 30 zeta to problem,,, :9:
vegetagt - 5 Maj 2012, 20:45

JoeMix, jasne, nie jest to problem jak jedną część wymieniasz. Narazie z bananem na gębie wpieprzyłem 10x więcej w układ hamulcowy, a pewnie będe musiał zakupić komplet tarcz, więc sensownie zaoszczędzone 20zł się przyda(dołoży się do jakiegoś lepszego płynu hamulcowego ;-) ), dlatego wpierw szukam na miejscu.
markos2101 - 5 Maj 2012, 20:48

vegetagt napisał/a:
nie mają

myślałem że szukasz przewodu a nie 20 zł oszczędności...

vegetagt - 5 Maj 2012, 20:51

markos2101, szukam alternatyw na to, co mi zaproponowano w motoryzacyjnym. Napisałem to w pierwszym poście. Jakbym szukał przewodu, to co za problem na ebayu angielskim zamówić przewody za cene auta?
Lepiej się rozeznać w temacie i owe pare zł oszczędności dołożyć do czegoś innego - chociażby lepszego płynu hamulcowego, oleju, czy lepszego klocka hamulcowego :)

W każdym razie dzięki za pomoc :)

diodalodz - 5 Maj 2012, 21:03

możesz do nich zadzwonić i poprosić o zrobienie takich przewodów. Dorabiali dla mnie kilka razy nietypowe przewody i problemów nie robili.
van - 5 Maj 2012, 22:26

rozumiem że to też dotyczy mk1 ? bo właśnie od kilku tygodni noszę się z zamiarem dokupienia takich przewodów ale jak widzę są słabo dostępne ;-|
vegetagt - 5 Maj 2012, 22:31

van, dobre pytanie, bo znalazłem jedną aukcje na ebayu, opisaną jako tylko do mk2, o długości przewodu 320mm. Natomiast enzet podaje 355mm i roczniki od 76 do 89.
Stunt_Man - 6 Maj 2012, 08:29

van napisał/a:
rozumiem że to też dotyczy mk1 ? bo właśnie od kilku tygodni noszę się z zamiarem dokupienia takich przewodów ale jak widzę są słabo dostępne ;-|

jak nic nie znajdziesz to sie odezwij. mamy na stanie TRW za 26zł

vegetagt - 21 Maj 2012, 11:58

ostatecznie zakupiłem przewody w samli.pl, dzięki markos2101! :)

Teraz pytanie jest takie: Czy jest gdzieś jakaś specyfikacja techniczna przewodów ( zarówno enzet jak i trw )? Pytam się, bo chciałbym wlać płyn hamulcowy dot 5.1, lecz nie wiem, czy nie zaczną puchnąć, lub czy nie zaczną dziać się inne złe rzeczy?

DziDzia - 21 Maj 2012, 12:05

A po co Ci 5.1?
Wg mnie powinny wytrzymać (płyn to płyn, mają tylko inną temperaturę wrzenia - DOT 5.0 jest inny jak dobrze pamiętam)


pozdro :!:

vegetagt - 21 Maj 2012, 12:10

DziDzia, ponieważ cenowo wychodzi praktycznie tak samo, a temperatura wrzenia wyższa.
Martwie się, bo znalazłem taką wypowiedź:
Cytat:
(...)mozna zalac dot 5,1 ale trzeba sie liczyc ze wasze wezyki od chamulcow zaczna puchnac od srodka.ja tak zrobilem i najpierw zaczol puchnac tyl a potem przod.trzeba by wymienic wezyki na nowe ktore sa juz uodpornione na silikon bo 5,1 jest syntetycznym plynem na bazie jakis sylikonow(...)

Źródło: http://www.motonews.pl/fo...46306&c=45&f=20

Edycja: Tak sobie jeszcze poczytałem wikipedie i facet chyba pomylił dot5.1 z dot5, który jest faktycznie bazowany na silikonie.

markos2101 - 21 Maj 2012, 12:21

to chyba DOT 5 jest na bazie silikonów a 3, 4 i 5.1 są bez silikonowe?

Cytat:
Mieszalnyz innymi produktami typu DOT 3, DOT 4 i DOT 5.1 NON SILICONE BASE.
Niemieszalny z produktami silikonowymi (DOT 5 silicone base) lubmineralnymi (LHM).



a poza tym czy to nie jest przerost formy nad treścią?


Cytat:
Specjalniezaprojektowany do systemów ABS. Lepkość (820 centypauzóww –40oC) niższa niż w płynach hamulcowych klasy DOT 4i DOT 3 umożliwia łatwiejszy przepływ płynu w mikrozaworachsystemów ABS.

JoeMix - 21 Maj 2012, 12:28

Jak się orientuje to problem jest jak układ po R3 zaleje się jakimś DOTem, a tak to problemów być nie powinno,,,
vegetagt - 21 Maj 2012, 12:33

Hm, na pewno jest to w pewnym sensie przerost formy nad treścią - jak większość modyfikacji tego auta ;) I wydaje mi się, że wpierw odpuszczą tarcze, niż dot4.

Z drugiej strony, lepiej brzmi coś takiego: 'panowie, mam 80% nowego układu hamulcowego, zalanego superzaczepistym płynem dot5.1' niż 'zaszprejowałem lampy na czarno' :-)

No to teraz po zasianiu ziarenka niepewności, musze sobie policzyć, czy warto :)

DziDzia - 21 Maj 2012, 12:51

vegetagt napisał/a:
DziDzia, ponieważ cenowo wychodzi praktycznie tak samo, a temperatura wrzenia wyższa.

vegetagt napisał/a:
wydaje mi się, że wpierw odpuszczą tarcze, niż dot4.

Widzisz, sam sobie mówisz, że to nie ma sensu.. To jaki jest sens ? Nie ma.
Szprejowanie lamp na czarno przynajmniej ma jakiś sens (wizualny) (przynajmniej wg szprejującego).



pozdro :!:

markos2101 - 21 Maj 2012, 19:54

DziDzia napisał/a:
wg szprejującego
:rotfl:
diodalodz - 22 Maj 2012, 11:42

JoeMix napisał/a:
R3 zaleje się jakimś DOTem

bywały takie teorie. Ale generalnie osobiście przez tyle lat się z tym nie spotkałem. W naszym kraju po prostu ludzie definiują trwałość przewodów elastycznych na wieczność a tak nie jest.

Pomijam fakt błędów ortograficznych gościa .
Węże często puchną nawet jak zmienisz sam płyn np z dot 4 na dot 4 . Wg mojej opinii połowa aut pow 10 lat powinna zostać wycofana z ruchu z powodu słabego serwisu.

Ja osobiście auta z lat 70-90 zalewam dot4 bo lepsze nie maja sensu. Prędzej smażą się klocki i płoną tarcze. Warto inwestować w klocki z przekładkami termicznymi to wiele pomaga. Np trw takie robi.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group