Forum FiestaKlubPolska -

Mechanika ogólna - [MK2] Problem po wymianie sprzęgła

dajuko - 28 Kwi 2012, 17:07
Temat postu: [MK2] Problem po wymianie sprzęgła
Witam, właśnie wymieniłem sprzęgło i pojawił się następujący problem: gdy wrzucam jedynkę i próbuje ruszyć, sprzęgło rwie i dopiero po zwiększeniu obrotów auto powoli zaczyna przyspieszać i ustaje dźwięk 'rwania', to samo dzieje się na kolejnych biegach. Dodam też,że na wstecznym autko jedzie bez zarzutu. Czy przyczyną może być nieprawidłowe wyregulowanie mechanizmu zmiany biegów? Jeżeli tak to jak poradzić sobie z tym problemem?
dajuko - 28 Kwi 2012, 17:11

ahh i wymieniłem poduszki pod skrzynią
Peedro - 28 Kwi 2012, 19:39

a dobrze włożyłeś tarczę sprzęgła?
dajuko - 28 Kwi 2012, 20:45

Tak,chyba,że dostałem oczopląsu. A jakbym odwrotnie włożył tarczę to wsteczny by działał a reszta biegów nie ???
Peedro - 28 Kwi 2012, 22:20

Nie no, wydaje sie że jest coś źle złożone, bo ci sprzęgło nie sprzęga do końca tylko ślizga.
JoeMix - 28 Kwi 2012, 23:24

Penie na poduszkach jednostka napędowa źle leży lub coś jest niedokręcone lub źle skręcone,,, i się rzuca
van - 28 Kwi 2012, 23:50

obstawiam poduszkę potem złe złożenie środka
dajuko - 29 Kwi 2012, 00:37

czyli co zrobić żeby to naprawić? myślałem,że wałek wchodzi w silnik tylko wtedy gdy wszystko jest dobrze spasowane i dopiero wtedy można dokręcić skrzynie do silnika?
JoeMix - 29 Kwi 2012, 00:50

Dokładnie jak by tarcza była źle wycentrowana to by skrzyni nie wsadził (nie wiem jak z odwrotnym montażem)
dajuko - 29 Kwi 2012, 01:42

Zamontowane jest na bank dobrze (mimo tego, że robiłem to w środku nocy - sprawdzały to po mnie 2 osoby na wszelki wypadek) więc ten wariant odpada. Ma ktoś jakiś pomysł? Tak jak pisałem - mój typ to rozregulowanie mechanizmu zmiany biegów. Czy ktoś może to potwierdzić albo zanegować (+uzasadnić)?
JoeMix - 29 Kwi 2012, 01:56

Rozregulowany mechanizm utrudni lub uniemożliwi wrzucenie biegu a nie będzie powodował szarpanie przy ruszaniu bo albo bieg wejdzie i zaskoczy , albo nie wejdzie (szarpnie) i wyrzuci Ci na luz z powrotem,,,

Linka została stara? naciąg ustawiony (wyzerowany?)

dajuko - 29 Kwi 2012, 11:54

linka stara, a o co chodzi z naciągiem (linka sprzęgła jest samonastawna)?
JoeMix - 29 Kwi 2012, 11:59

dajuko napisał/a:
linka sprzęgła jest samonastawna
Ano jest, ale po wymianie trzeba wyzerować naciąg aby do nowego sprzęgła się naciąga,,, szukaj na forum pod hasłem samoregulator
dajuko - 29 Kwi 2012, 14:51

siedzę, szukam i wyskakują mi same tematy w których odsyłasz ludzi do szukania na forum :ok: :) znalazłem jakieś szczątkowe informacje o poluzowaniu linki na samoregulatorze. tylko gdzie on jest i jak się do niego dostać?
vegetagt - 29 Kwi 2012, 14:56

nad pedałem sprzęgła masz taką białą zębatke. Niech ktoś ci przytrzyma wciśniętą dzwignie sprzęgła pod maską ( np łomem ), ty podnieś pedał sprzęgla 'do siebie' i reka ustaw samoregulator na zero :)
JoeMix - 29 Kwi 2012, 14:58

W podobnych tematach, niżej masz: [MK3] Regulacja sprzęgła po wymianie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=60024 ;/
dajuko - 29 Kwi 2012, 15:08

JoeMix napisał/a:
W podobnych tematach, niżej masz: [MK3] Regulacja sprzęgła po wymianie http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=60024 ;/
znalazłem ten temat, tylko nie wiedziałem gdzie jest ten samoregulator, ale vegetagt naprowadził mnie :) dzięki Panowie! mam nadzieje,że dam radę odchylić dźwignie sprzęgła bo miałem cholerny problem z tym przy zakładaniu linki
JoeMix - 29 Kwi 2012, 15:19

dajuko, nic nie trzeba odchylać, unosisz pedał do góry, przesuwasz zębatkę do końca,,, linka się zrobi taka luźna że palcami ze skrzyni ją zdejmiesz :) Miałeś pewnie problem z założeniem bo jak odpiłeś to regulator zauważył luz na lince i go skasował, kto wie czy zakładając linkę go nie rozwaliłeś,,,
dajuko - 29 Kwi 2012, 15:41

kurcze, całkiem możliwe. jak pierwszy raz po założeniu wsiadłem i nacisnąłem pedał to był opór w połowie, docisnąłem go do końca coś przeskoczyło (myślałem,że to właśnie regulator nastawia odpowiednio linkę) i potem pedał dochodził aż do deski. znając życie tego regulatora nigdzie poza szrotami (na których zresztą nie ma w moim rejonie mk2) już nie dostanę ;>?
vegetagt - 29 Kwi 2012, 15:57

http://allegro.pl/samoreg...2288710246.html
http://allegro.pl/samoreg...2286511990.html

Dwa różne promienie, pewnie trzeba by zmierzyć co w aucie siedzi :)

JoeMix - 29 Kwi 2012, 16:04

Do tej pory nie spotkałem się ani z żółtym ani z czerwonym, wszystkie miałem białe zawsze,,,
dajuko napisał/a:
nacisnąłem pedał to był opór w połowie, docisnąłem go do końca coś przeskoczyło (myślałem,że to właśnie regulator nastawia odpowiednio linkę)
NO to właśnie nie wytrzymał presji,,, puścił i przeskoczył :) mogło coś pęknąć, zerwać się ale równie dobrze mogło się nic nie stać, jedynie przeskoczył,,,
dajuko - 29 Kwi 2012, 16:50

dzięki wielkie :)
dajuko - 29 Kwi 2012, 16:52

jak się uporam z tym problemem to będę miał jeszcze jeden mniejszy do rozwiązania :) Po wymianie sprzęgła, rozrusznik po uruchomieniu silnika wydaje dziwny dźwięk 'pisk?' czy mogło się to stać po zalaniu rozrusznika płynem z chłodnicy?
dajuko - 7 Maj 2012, 21:32

linka wyzerowana, nie pomogło. Dziś odebrałem auto od mechanika (regulował połączenie drążka ze skrzynią zmiany biegów). Fiesta już lepiej jedzie, w sensie wogóle rusza i łapie przyspieszenie,ale dalej pojawiają się te dziwne dźwięki. Ciężko wchodzi jedynka i dwójka, na tych biegach po zwiększeniu obrotów pojawiają się drgania i niskie buczenie,szorowanie,charczenie? ciężko nazwać ten dźwięk; po maksymalnym zwiększeniu obrotów dźwięki zanikają. Na trójce też pojawia się ten dźwięk ale ustaje powyżej 50km/h. Gdy wrzucam biegi na 4 lub 5 wszystko działa bez zarzutu, tak jak przed wymianą. Czy ktoś ma pomysł co to może być? Czy gdyby dalej połączenie drążka ze skrzynią było źle wyregulowane, dawałaby takie objawy? POMOCY!!!
dajuko - 8 Maj 2012, 11:44

Mechanik dziś mi powiedział,że wygląda mu to na zerwane poduszki, tylko poduszki wymieniałem razem ze sprzęgłem, więc o co chodzi? Jakoś je trzeba wyregulować? Wie ktoś jak się do tego zabrać?
van - 8 Maj 2012, 17:46

zmienić jednostkę napędową z osprzętem/ mechanika/ samemu się nauczyć mechaniki *

*-niepotrzebne skreślić
Innego rozwiązania na odległość Ci nikt nie wymyśli

dajuko - 8 Maj 2012, 18:22

właśnie o to chodzi,że uczę się samemu mechaniki ;] i chciałbym sam to naprawić, dlatego pytam jak powinno się prawidłowo założyć poduszki pod skrzynią, bo z tego co rozumiem, są źle ułożone po wymianie, tylko niewiem jak mam to robić? czy jest na to jakiś patent
vegetagt - 9 Maj 2012, 12:32

dajuko, ja w sumie nie wiem, czy da sie je zle ulozyc. Obrócone o 180 stopni chyba tak samo pasują. Obrócone o 90stopni raczej by ktoś zauwazył. Mi z kolei czasem nie chciały żadne biegi wchodzić, z akcentem na 1 i 2. Trzeba było próbować wrzucić bieg i puscić sprzęgło, by skrzynia zgrzytnęła. Dopiero wtedy się 'odblokowywała'. Po wymianie silnika i skrzyni problem ustał. Poduszki skrzyni zostawiłem stare. Tarcza sprzęgła była podobnie zużyta w obu zestawach. Może u mnie była to wina docisku, ale ty pisałeś, że wymieniłeś sprzęgło na nowe.
dajuko - 9 Maj 2012, 12:46

Cały zestaw sprzęgła wymieniłem i poduszki.. starych już nie mam, żeby włożyć je spowrotem :/ ogólnie cała buda mi się trzęsie jak nigdy, a gdy praca silnika się wyrównuje przy wyższych prędkościach wibracje zanikają. Mechanik mówi,że to objaw jak przy zerwanych poduszkach, jakby układ napędowy stykał się bezpośrednio z konstrukcją auta
dajuko - 9 Maj 2012, 12:46

Cały zestaw sprzęgła wymieniłem i poduszki.. starych już nie mam, żeby włożyć je spowrotem :/ ogólnie cała buda mi się trzęsie jak nigdy, a gdy praca silnika się wyrównuje przy wyższych prędkościach wibracje zanikają. Mechanik mówi,że to objaw jak przy zerwanych poduszkach, jakby układ napędowy stykał się bezpośrednio z konstrukcją auta
dajuko - 10 Maj 2012, 01:18

ktoś się orientuje czy istnieje taka możliwość, że buda wpada w rezonans przez to,że poduszki pod skrzynią są nowe i dobrze amortyzują drgania a ta pod silnikiem jest stara i na nią są przenoszone wibracje?
JoeMix - 10 Maj 2012, 11:05

dajuko napisał/a:
czy istnieje taka możliwość, że buda wpada w rezonans przez to,że poduszki pod skrzynią są nowe i dobrze amortyzują drgania a ta pod silnikiem jest stara i na nią są przenoszone wibracje?
Może być,,,
dajuko - 10 Maj 2012, 19:34

zaglądałem dzisiaj do tych poduszek pod skrzynią i ta która jest z przodu jest jakby pochylona pod kątem w sensie w przekroju to był prostokąt jak montowałem a teraz jest równoległobok,czy to normalne,że się tak odkształciła? Byłby ktoś taki dobry i zrobił zdjęcie poduszek pod skrzynią,żebym zobaczył jak powinny prawidłowo leżeć??
vegetagt - 10 Maj 2012, 22:51

dajuko, jutro ci cykne fotki :)
dajuko - 11 Maj 2012, 12:15

super, dzięki, czekam :) )
vegetagt - 11 Maj 2012, 13:41

przednia

tylna



Jakbyś potrzebował jakiegoś konkretniejszego ujęcia to pisz :)

Marcinowaty - 11 Maj 2012, 17:17

Poduchy wyglądają na dobre. Może się poluzowała któraś? Po dokręcaj śruby. U mnie tylna poducha zrobiła się jak gąbka i była tak miękka że straciła swoje własności. Wymieniłem i jest ok.
vegetagt - 11 Maj 2012, 17:37

Marcinowaty, no moje są dobre :hihihi:
dajuko - 11 Maj 2012, 17:45

Jakoś inaczej wyglądają niż te u mnie, ja mam bez tego kapturka, samą gumę.. do tego ja mam inne mocowanie tych poduszek
JoeMix - 11 Maj 2012, 19:34

Cytat:
Jakoś inaczej wyglądają niż te u mnie
Bo silnik masz inny tak?
dajuko - 11 Maj 2012, 23:02

tak jest. Ma ktoś 1.6D i mógłby wrzucić fotki?
dajuko - 12 Maj 2012, 17:30

U mnie wygląda to tak
czy to normalne,że tak ją przekrzywiło?

vegetagt - 12 Maj 2012, 17:50

Czyli w dieslu nie powinno być tego kapturka/koszyczka? Może właśnie go brakuje i dlatego poducha zjeżdza w dół ?
dajuko - 12 Maj 2012, 17:52

no właśnie nie wiem, ja go nie miałem odkąd kupiłem autko, ale wydaje mi się,że poprzednia nie zjeżdzała tak. Zastanawiam się czy przypadkiem nie zrobiło się tak przez to,że podczas przykręcania poduszek przód auta był podniesiony..
JoeMix - 13 Maj 2012, 10:10

dajuko napisał/a:
Zastanawiam się czy przypadkiem nie zrobiło się tak przez to,że podczas przykręcania poduszek przód auta był podniesiony..
Co to za problem pod miskę wrzucić deskę delikatnie podlewarowac i popuścić poduszki? dolne mocowanie nie jest chyba w dzurę tylko w rowek, znaczy jest regulacja (chyba)
dajuko - 13 Maj 2012, 18:43

fakt jest rowek, ale w poduszce tez jest zabek wystajacy ktory przychodzi na swoje miejsce
dajuko - 15 Maj 2012, 18:38

dzięki, poduchy ustawione, wszystko wróciło do normy :)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group