Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] Jak ustawić rozrząd??

pawvlon - 23 Kwi 2012, 00:01
Temat postu: [MK3] Jak ustawić rozrząd??
Panie i Panowie, jestem głupi i nie wiem już gdzie szukać.. Mam z ojcem w pół rozebrany silnik 1.8d z 92roku. i nie wiemy jak ustawić rozrząd. Fader przy rozbiórce nie pomyślał by wszystko oznaczyć i dupa. Pasek na wale korbowym i pompie jest założony ale nie wiemy jak trzeba ustalić górę w stosunku co do dołu.. Pomóżcie proszę bo już nie wiem gdzie szukać pomocy...
JoeMix - 23 Kwi 2012, 00:07

Szukaj po forum, niedawno ktoś komuś tłumaczył co i jak,,, więc gdzieś to jest,,,
pawvlon - 23 Kwi 2012, 00:12

nie wątpię, że to jest i szukam nadal ale proszę o pomoc bo nie mogę znaleźć, ktoś mówił o jakimś pdf.. a wiem, że są tu tacy spece którzy mają to w małym palcu...
Seb0l - 23 Kwi 2012, 07:20

Np tutaj -> http://www.fiestaklubpols...t=61959&start=0
JoeMix - 23 Kwi 2012, 07:32

pawvlon napisał/a:
wiem, że są tu tacy spece którzy mają to w małym palcu...
No na pewno, ale ile razy można pisać to samo?
szumi81 - 30 Kwi 2012, 00:13

Ja napisze. Zacznij od ściągnięcia dekla zaworów. po przeciwnej stronie(nie po stronie koła pasowego tylko po drugiej) jest wcięcie. Ustaw je poziomo tak aby weszła tam suwmiarka. Włóż suwmiarke blokując tym manewrem wał rozrządu. Przejdźmy dalej... Odkręć alternator bo za nim między pompą a alternatorem jest zaślepka z boku bloku silnika. Odkręć ją i wkręć blokadę 6mm. Wiertło też może być i obracaj wałem tak długo dopóki nie poczujesz że wiertło lub blokada nie wpadło w dziurke na wale korbowym( na wszelki wypadek sprawdź czy wierrtło czy co tam będziesz miał nie wypadnie i wał jest dobrze zablokowany). Przejdźmy do kolejnego etapu. Pompa Paliwowa. Tu zaczynają się schody. Koło pompy jak i sama pompa napędzana jest osobnym paskiem a więc aby było ok ustaw najpierw koło od wału i pompe a potem reszte. Na kole pasowym pompy są fasolki lub znak ustaw go w góre jesli jest znak a jeśli fasolki to jedna musi być na godz 12 a druga na 15. Po napięciu pasków zakręc kluczem koło wału korbowego aby upewnić sie czy aby na pewno nic nie blokuje i czy tłoki nie walą w zawory.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group