Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] Kąt wtrysku a prędkość obrotowa

Roach - 9 Kwi 2012, 17:53
Temat postu: [MK3] Kąt wtrysku a prędkość obrotowa
Ford Courier 1995 1.8 D
Nie wiem czy mam dobrze ustawiony kąt wtrysku, ale auto zapala.Po kilku obrotach dopiero.Tylko gdy zapali to od razu chodzi na wysokich obrotach.W zasadzie chodzi na maksymalnych obrotach.Po dodaniu gazu nic się nie zmienia, prędkość nawet nie wzrasta.Czy te podniesione obroty mogą być spowodowane za wczesnym lub zbyt późnym kątem wtrysku?Czy raczej to kwestia ustawień dawki i cięgna gazu, tudzież śrub regulacyjnych?
Jakie są objawy przedwczesnego lub spóźnionego kąta wtrysku?

Fordon - 9 Kwi 2012, 22:16

Wkrecanie sie silnika na obroty to wina- za duzej ilosci paliwa, ssania oleju na gary (tak spali swoj olej i rozbiega sie na maxymalne obroty).
Kat wtrysku nie ma nic do tego, regulacje biegu jalowego w boschu masz opisana w ksiazce sam naprawiam, rozdzial 1.8D.
Tak naprawde mozesz sobie odkrecic kolektor ssacy nawet po tym nic nie przeszkodzi mu w pracy. Musisz sprawdzic dawki i to czy na gary nie dostaje sie olej silnikowy np z EGR lub odmy na dolot...

Roach - 10 Kwi 2012, 18:38

A nie wiesz ile ma wynosić skok tłoczka pompy wtryskowej,początek tłoczenia przy GMP?
Najchętniej ustawiłbym początek wtrysku za pomocą czujnika zegarowego, ale nie ma sensu go kupować póki nie będę wiedział ile wynosi wartość tego skoku.

Fordon - 10 Kwi 2012, 21:38

Oznaczenie boscha z pompy podaj, poszukam wartosci regulacyjnych :) bo courier 1.8D zwykly to juz wiem...
Roach - 10 Kwi 2012, 21:55

0 460 494 218
Bosch VE 4/9 F 2400 R 299

Tylko , kurde w książce "sam naprawiam" pisze, że ustawienie za pomocą specjalnego trzpienia.To co tej pompy się nie ustawia zegarem tylko za pomocą trzpieni?

Fordon - 10 Kwi 2012, 22:02

Nie nie ustawienie prawidlowe punktu "zero" jest za pomoca blokatora, jesli takowy nie pasuje przestawiamy kat wtrysku do punktu zerowego na fasolkach lub o zab na pompie jesli wczesniej byl zle ustawiony... przy punkcie "zero" pompa musi miec otwor na srodku a sruby (3 szt) musza miec centralnie umieszczone lby ...
Dobra jutro wieczorem sprawdze to bo dzis nie mam juz glowy, a jutro tez mam ciezki dzien od samego rana :|

Roach - 10 Kwi 2012, 22:12

Reasumując : jeżeli mam trzpienie i blokatory, ustawię GMP i wałek rozrządu zablokuje, a pompa też będzie zablokowana w pozycji zero- to wtedy nie muszę zegarem ustawiać
Mam rację czy nie?
Generalnie jak ustawię zero blokatorem, to i tak nic mi już zegar nie da - bo przy regulacji czujnikiem zegarowym też się reguluje na fasolkach i kole.
No chyba, że pompa jest zużyta i przy ustawieniu "zero" wartość skoku nie mieści się w tolerancji.
Nie wiem czy ma rację ale tak wywnioskowałem z książek.

Fordon - 10 Kwi 2012, 22:36

Roach, bardzo dobry tok myslenia, ale zawsze warto wyprzedzic kat wtrysku na +, bedzie o wiele latwiej palic.... :)
Wszystko tez zalezy od ukladu zasilania, czy sam filtr paliwa nawet nowy (ale filtrona) nie ma wady fabrycznej i ssie powietrze bokiem lub odprowadzaniem wody i tego sie nie rusza... :yes:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group