Forum FiestaKlubPolska -

Silniki diesla - [MK3] wymiana pompy wtryskowej

Roach - 20 Mar 2012, 10:54
Temat postu: [MK3] wymiana pompy wtryskowej
Da się samemu wymienić pompę wtryskową bosch?Ile to czasu zajmuje??Co jest najbardziej kłopotliwe przy tym?
Jaszczur - 20 Mar 2012, 11:06

Ustawienie prawidłowego kąta wtrysku.
Rkalitka - 20 Mar 2012, 20:23

Roach napisał/a:
Da się samemu wymienić pompę wtryskową bosch?Ile to czasu zajmuje??Co jest najbardziej kłopotliwe przy tym?


Da się wymienić samemu jeśli posiadasz trochę wiedzy i dobrze się przypatrzysz/zapiszesz co było jak wcześniej ustawione.

Czasu zajmuje w zależności od wprawy od 20minut do kilkunastu godzin(wiem sam to sprawdzałem ;))

Najbardziej kłopotliwe to prawidłowe ustawienie kąta wtrysku.
Ale jak sobie poznaczysz chociażby flamastrem znaki na kołach i paskach to dasz radę(nie wspominam nawet o blokadach fabrycznych, bo to sobie możesz znaleźć w książce serwisowej

Roach - 21 Mar 2012, 14:53

No właśnie mam wrażenie , że blokady nie będą konieczne, bo ja tylko potrzebuje wymienić pompę.Kiedyś w Golfie wymieniałem pasek i zaznaczałem paski korektorem i było ok potem.
Rkalitka - 21 Mar 2012, 15:40

Zrób tutaj tak samo a potem doregulujesz sobie pompę jak auto będzie chodziło :yes:

Ja u siebie nie zaznaczam nawet przy wymianie pompy bo ustawiam wałek rozrządu wkładam wiertło chyba 6mm jako blokada i potem pompę, kółko, i też daję blokadę - chyba wiertło 10mm da radę.
Ogólnie resztę regulujesz na kółku pompy na fasolkach

Roach - 26 Mar 2012, 21:13

No i jestem w pupie :9: ,wszystko dało się odkręcić, ale dwie z trzech śrub mocujących pompę wtryskową ,T45 są tak objechane, że nie da się ich odkręcić :rotfl: , co tera?Mam pompę zapasową ale nie mogę je założyć bo starej nie da się ściągnąć.W zasadzie pompę miałem zmieniać bo moja była rozszczelniona na osi gazu.Po wymianie uszczelki takiego małego o-ringu było jeszcze gorzej , paliwo się lało strumieniem.Zastanawiam się czy po prostu nie zamienić całych tych górnych pokryw? ;-|
Roach - 30 Mar 2012, 21:10

Dobra zapaliło lecz musiałem drugi raz odkręcić koło pompy i pasek i napinacz i straciłem właściwe ustawienie.. :nawalony: Ustawiam wg wałka rozrządu wiertło 6mm, do pompy bolec 9,5 mm.I nie zapala.Mam wrażenie , że ktoś kiedyś przestawił tam rozrząd, bo koło rozrządu jest ustawione na skrajne prawe położenie fasolek.I teraz mi się chyba nie zgrywa wał korbowy i pompa, mimo, że wałek rozrządu-pompa jest OK ustawione.Jak znaleźć GMP wału korbowego gdy nie mam blokady trzpienia wkręcanego w kadłub? <???>
Jagla - 22 Gru 2012, 20:51

Roach, a podlaczyles kabelek do pompy?

P.S.
Ja juz tyle razy wymienialem pompe ze same rece mi pracuja, na poczatku schodzilo ok 30 minut wyjmowania i tez ok 30 zakladania. teraz od 10 minut w zwyz , zalezy czy sie nie zapomni o niczym hehe.

Roach - 23 Gru 2012, 00:26

Jagla napisał/a:
Roach, a podlaczyles kabelek do pompy?

P.S.
Ja juz tyle razy wymienialem pompe ze same rece mi pracuja, na poczatku schodzilo ok 30 minut wyjmowania i tez ok 30 zakladania. teraz od 10 minut w zwyz , zalezy czy sie nie zapomni o niczym hehe.


Ten temat jest z marca i niaktualny.Buda z auta pojechała na złom

Jagla - 10 Sty 2013, 14:32

Roach napisał/a:
Jagla napisał/a:
Roach, a podlaczyles kabelek do pompy?

P.S.
Ja juz tyle razy wymienialem pompe ze same rece mi pracuja, na poczatku schodzilo ok 30 minut wyjmowania i tez ok 30 zakladania. teraz od 10 minut w zwyz , zalezy czy sie nie zapomni o niczym hehe.


Ten temat jest z marca i niaktualny.Buda z auta pojechała na złom



XD


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group