Forum FiestaKlubPolska -

Tuning mechaniczny - [MK3] Poprawianie dynamiki lehofiesty 1.1

lehu8 - 5 Mar 2012, 23:05
Temat postu: [MK3] Poprawianie dynamiki lehofiesty 1.1
Witam.
Przy wymianie czujnika temperatury powietrza dolotowego (zaśniedziałe styki i nie łączył)
pomyślałem że zrobię w końcu planowaną od dawna modernizację wtrysku paliwa.
Mianowicie zmiana przepustnicy oryginalnej na tą z 1.4.
Sprawa wygląda tak.
Przepustnica z 1.1 ma 30 mm średnicy a ta z 1.4; 34 mm, więc różnica znaczna.
Zobaczcie:
http://smg.photobucket.co...=Zdjcie0181.jpg
http://smg.photobucket.co...=Zdjcie0180.jpg
Cała reszta pasuje po kilku lekkich modernizacjach.
Filtr powietrza oczywiście też idzie do zmiany, narazie zmodyfikowany z 1.3 a docelowo też będzie od 1.4.
http://smg.photobucket.co...=Zdjcie0178.jpg

Cała ta operacja ma na celu polepszyć dolot powietrza przez co poprawić dynamikę silnika.
Zobaczymy jak z większą ilością powietrza przy pełnym uchyleniu przepustnicy poradzi sobie wtrysk, najwyżej założę też od 1.4.
O kompa się nie martwię, wysteruje bez problemu.
Będę opisywał co i jak.
<8> 8

Peedro - 5 Mar 2012, 23:09

Dodam że 1,4 działało zarówno na kompie jak i wtrysku z 1,1 :-P więc spokojnie to będzie działać. Ale czy zmiana będzie w ogóle odczuwalna? Wątpię :-P
lehu8 - 5 Mar 2012, 23:17

Powinno się odczuć, napewno będzie lepiej przyspieszał i wyprzedzanie innego auta będzie lżejsze.
Szkoda że nie pomierzyłem czasów. ;-|

bidżej - 6 Mar 2012, 08:26

cóż, mamy tutaj specjalistów, którzy do HCSa wkładają sportowe filtry powietrza K&N - warte tyle, co następny silnik.

co nie, DemptD? :hihihi:

Cytat:
będzie lepiej przyspieszał i wyprzedzanie innego auta będzie lżejsze
nawet jeśli do stówy zejdziesz na 19.5 z 20s, to to i tak jest wieczność...
JoeMix - 6 Mar 2012, 09:54

Nie rozbierałem tego, i nie mama przed oczami książki, na zdjęciu id spodu widać kanał których jak dobrze myślę podawane jest powietrze wolnych obrotów, leci sobie ono tam mimo zamkniętej przepustnicy, porównywałeś te szczeliny, czy 1,4 ma większa czy taką samą?

Druga sprawa,,, nie ma co się śmiać że ktoś chce się 1,1 bawić,,, zabawa każdym motorkiem jest dobra jak sprawia właścicielowi przyjemność,,, sens/opłacalność to inna sprawa,,, zwłaszcza dla kogoś stojącego z boku,,,

bidżej - 6 Mar 2012, 10:03

JoeMix napisał/a:
sens/opłacalność to inna sprawa
mów nam jeszcze ;-))
sam do niedawna miałem taki pomysł, żeby podmienić dolot i przepustnicę na tą z 1.4 CFI i pewnie tak bym się bawił, gdyby pewnego pięknego dnia nie odezwał się Daras gy

JoeMix - 6 Mar 2012, 10:09

bidżej, masz racje, ale np. ja ze swoim 1,1 z pod maski nie planuję wyjechać :P
luk-90 - 6 Mar 2012, 13:07

3 podpory walu w 1.1 z pewnoscia pomoga w modyfikacjach :rotfl:
Marcinowaty - 6 Mar 2012, 20:39

Pewnie oprócz psychologicznego efektu i większego spalania nic nie będzie..
BuMeL - 7 Mar 2012, 15:25

Gdyby mi się kosiarka nie rozjechała to myślałem nawet o adaptacji gardzieli od Endury.

Kibicuję i czekam na efekty bo chcę zobaczyć co mnie ominęło ;)

bidżej - 7 Mar 2012, 15:37

to musiałbyś przekładać cały dolot łącznie z kolektorem i chyba dłubać wiązkę. swoją drogą, był i taki specjalista który tego dokonał :D nick bodajże Mara.
DemptD - 7 Mar 2012, 20:14

bidżej napisał/a:
co nie, DemptD?

:2xf:

lehu8 - 7 Mar 2012, 20:30

JoeMix napisał/a:
Nie rozbierałem tego, i nie mama przed oczami książki, na zdjęciu id spodu widać kanał których jak dobrze myślę podawane jest powietrze wolnych obrotów, leci sobie ono tam mimo zamkniętej przepustnicy, porównywałeś te szczeliny, czy 1,4 ma większa czy taką samą?

Mówisz o tym takim rozcięciu?
Jest takie same i niczemu nie służy.

lehu8 - 7 Mar 2012, 20:35

Marcinowaty napisał/a:
Pewnie oprócz psychologicznego efektu.......................................... nic nie będzie..

I o to chodzi :V:
Dobra, zobaczymy co z tego wyjdzie, działać będzie napewno <8>

lehu8 - 12 Mar 2012, 22:57

Złożone, wszystko działa poprawnie :)
Komp steruje bez żadnego problemu, przy górnych zakresach obrotów nie brakuje mu paliwa, ładnie się wkręca na obroty, wykazuje poprawną dynamikę jak na 1.1 :-P
Modyfikacje uważam za udaną. <8>
Więcej na temat zużycia paliwa itd. opowiem jak trochę więcej pojeźdzę.
<8>

BuMeL - 15 Mar 2012, 09:50

Pamiętaj zdać relacje jak się jeździ :)

daj wykres z hamowni :rotfl:

mlodyfiesta - 17 Mar 2012, 01:49

też jestem bardzo ciekaw jak to się będzie przekładać na dynamikę, czy jakoś zauważalna będzie poprawa w zbieraniu się fieściny, bo widzę zrobić się udało to ja poproszę instrukcje dokładniejszą co jak po czym robić :)
lehu8 - 18 Mar 2012, 22:03

BuMeL napisał/a:
.........................
daj wykres z hamowni :rotfl:

Kurde jak bym miał gdzie to bym zrobił z czystej ciekawości :)

Zrobiłem wczoraj 200 kilometrów fajnej dynamicznej jazdy w cyklu mieszanym, Wałbrzych-Wrocław-Trzebnica
i z powrotem.
Zużycie paliwa 10 litrów, czyli napewno nie większe niż było.
Uważam że przeróbka miała sens. <8>
Jak pojeżdżę więcej na mieście to zobaczę jak zużycie wyjdzie.

Odnośnie dużego spalania w tych wtryskach webera to problem występuje w uszczelnieniu samej końcówki wtryskiwacza są w nim trzy oringi gumowe i parcieją przepuszczając poprostu paliwo do gardzieli. Warto je wymienić, niestety wystepują tylko w oryginale jako zestaw uszczelek wtrysku i kosztują 180 zł. :|
Ja nie kupiłem. Poskładałem z dwóch wtrysków wybierając lepsze.
<8>

lehu8 - 18 Mar 2012, 22:09

Mariusz jak chcesz to robić to zaopatrz sie najpierw we wtrysk z 1.4, tylko dobrze żeby miał tą blachę do mocowania krokowego bo jest trochę inna i filrt powietrza z 1.3.
Jak będziesz miał to dalej ci powiem co i jak.
<8>

Peedro - 18 Mar 2012, 22:18

przecież oringi idzie dobrać w dobrym sklepie z takimi pierdołami :fox: ja bym przynajmniej spróbował jeśli ma to pomóc :-P
Fordon - 18 Mar 2012, 22:19

lehu8, daj podstawke ebonitowa i dluzsze szpilki pod wtrysk ;) bedzie zadżebisty efekt mocniejszego dolu... to samo mial golf mk1 1.8 GTi :)
lehu8 - 18 Mar 2012, 22:48

Wiem, robiłem takie pod gaźniki :)
Oryginalnie tam jest taka tylko 0,5 cm.
Znajdę materiał to zrobię grubszą. :yes:

haker12329 - 20 Sty 2013, 14:40

Witam odkopie temat, czy założenie monowtrysku od 1.3 dało by jakąś różnice w dynamice fiesty i czy dużo problemów by było z przeróbkami jak by ktoś mógł to niech mi powie co i jak by to wyglądało.
bidżej - 20 Sty 2013, 16:13

miałoby sens założenie całego zespołu wtryskiwacza razem z przepustnicą (w 1.3 jest większa niż w 1.1) i patelni od 1.3. nie pamiętam tylko, czy takie same są kolektory między 1.1 a 1.3.
JoeMix - 20 Sty 2013, 23:09

No, a poza osadzona kasa oraz czasem taki mod nie da wiele,,, to jest 1,1,,, tylko,,,
Stunt_Man - 20 Sty 2013, 23:33

ktoś z tego co pamiętam robił taki myk i sobie chwalił
haker12329 - 22 Sty 2013, 15:57

bo według wyglądu są to podobne silniki i nie powinno być dużo problemów z ich przeróbką bynajmniej tam mi się wydaje :P
STax - 2 Lut 2013, 19:37

Podmiana przepustnicy na większą to bardzo dobry i tani pomysł na poprawę osiągów.
Tyle tylko, że warto zadbać, żeby przepustnicy nie ograniczał dolot ani wałek rozrządu o małej (seryjnej :P ) wydajności.
Ja w innym aucie - fiacie punto 1. zmieniłem przepustnicę z 30mm na 38mm. Wraz z wałkiem rozrządu i modyfikacją sterownika silnika dało to 13KM i 13Nm (mierzone na hamowni), przy czym po samej zmianie przepustnicy czuć było różnicę w dynamice.

Czy ktoś jest w stanie powiedzieć jaka jest wielkość przepustnicy w fieście mk 3 1.3?
W tym temacie widziałem, że 1.1 ma 30mm a 1.4 34mm. Czy do 1.3 pasuje jeszcze jakaś np od 1.6 czy 1.8?

Fiesta:) - 3 Lut 2013, 17:46

Witam , rownież jestem ciekaw wielkości przepustnic tak jak pisze STax . Chciałem zamontować przepustnice od 1.6 tylko czy to mozliwe .

Ja ostatnio dostałem sie do silnika 1.1 na złomie , wyjąłem tą podkładkę z pod wtrysku dołożyłem pod moj wtrysk , nie wiem czy to tylko moje złudzenie ale wydaje mi sie że silnik lepiej wkręca sie od niskich obrotów .

luk-90 - 3 Lut 2013, 17:53

Nie da rady z 1.6 czy 1.8, bo wy macie jednopunktowy wtrysk i cały korpus przepustnicy jest zupełnie inny. To by była mega rzeźba
STax - 3 Lut 2013, 18:01

Fiesta:) napisał/a:
Ja ostatnio dostałem sie do silnika 1.1 na złomie , wyjąłem tą podkładkę z pod wtrysku dołożyłem pod moj wtrysk , nie wiem czy to tylko moje złudzenie ale wydaje mi sie że silnik lepiej wkręca sie od niskich obrotów .

Gdzieś tu na forum widziałem, że dobry efekt daje założenie 5mm podkładki pod przepustnicę, co wydłuża dolot.

luk-90 napisał/a:
Nie da rady z 1.6 czy 1.8, bo wy macie jednopunktowy wtrysk i cały korpus przepustnicy jest zupełnie inny. To by była mega rzeźba

Masz rację, nie pomyślałem o tym.

A są jakieś fordowskie silniki 1.6 i większe z monowtryskiem? Albo które mają większą przepustnicę?

No i ostatnie pytanie - czy ktoś już skutecznie wsadził do HCS'a wielopunkt? Bo przeglądałem forum i nie znalazłem, jedynie przekładki monopunktu do gaźnikowców.

luk-90 - 3 Lut 2013, 18:05

STax,
Pytanie 1: Nie sądzę
Pytanie 2: Tak, ford skutecznie wsadził wielopunkt do hcs'a od generacji 4 fiesty

STax - 3 Lut 2013, 18:10

Chociaż w punto wsadziłem do jednopunktu przepustnicę z wielopunktu ;) Tylko tam była taka dwuczęściowa i górna część z wtryskiwaczem pasowała do dolnej od wielopunktu ;)

luk-90 napisał/a:
Tak, ford skutecznie wsadził wielopunkt do hcs'a od generacji 4 fiesty

4 generacja to już endura no nie? Czy może osprzęt z endury jest plug&play do HCS?

vegetagt - 3 Lut 2013, 18:11

STax napisał/a:
Czy może osprzęt z endury jest plug&play do HCS?


W drugą stronę (osprzet hcs do endury) dało radę: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47825

STax - 3 Lut 2013, 18:13

vegetagt napisał/a:
W drugą stronę (osprzet hcs do endury) dało radę: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=47825

No to to czytałem, ale mi chodzi o coś odwrotnego ;)
Chociaż jak w tą stronę pasuje, to i odwrotnie powinno działać...

haker12329 - 3 Lut 2013, 19:03
Temat postu: re:
A miał by ktoś zdjęcie żeby porównać przepustnice z 1.1 a 1.3 żeby porównać różnice?
Peedro - 3 Lut 2013, 20:33

A chyba było 1,6CVH na mono?
STax - 3 Lut 2013, 20:51

Przejrzałem książkę "Sam naprawiam" od fiest i tam nic o tym nie wspominają niestety :(
vegetagt - 3 Lut 2013, 20:52

1.4 na mono w fieście mk2 bylo.
STax - 3 Lut 2013, 21:06

W mkIII też było 1.4 na jednopunkcie, wg książki po zmianach w 91r.
Z tego co widzę, to przepustnica w 1.3 też jest rozkładana, tzn górna część z wtryskiwaczem daje się oddzielić od dolnej, a to dobrze rokuje.
A jak się nie da rozdzielić, to widzę duże pole manewru do rozwiercania.

lehu8 - 4 Lut 2013, 22:07

Spokojnie te wtryski się rozdziela i pasują do siebie bez problemu 1.1 do 1.4 tak ja mam zrobione.
Taki mono 1.6 chyba miała sierra ale nie jestem pewien.
Pod przepustnicę z 1.4 otwór w kolektorze ssącym jest idealny na większą to trzeba by rozwiercać.

lehu8 - 4 Lut 2013, 22:12

http://moto.allegro.pl/pr...2980812926.html
Proszę :)

STax - 4 Lut 2013, 22:22

No i git, czyli jest co wkładać :)
lehu8 - 4 Lut 2013, 22:30

Jak będziesz to robił to pisz co i jak, ja mam z 1.4 i jest naprawdę spoko.
Ciekawi mnie jak sobie z tym sterownik poradzi, chociaż powinien bez problemu.

STax - 4 Lut 2013, 22:39

A jest w fieście czujnik podciśnienia w dolocie? Przypuszczam, że tak, a wtedy nie powinno być problemu, sterownik powinien sobie dawkę paliwa dobrać.
BTW otwierał ktoś może kompa sterującego silnikiem? Jak wygląda wnętrze, jakiego typu chip tam jest?

Miedziany - 19 Gru 2013, 19:24

Czy konieczna jest wymiana patelni przy zmianie przepustnicy na tą z 1.4 ?
lehu8 - 19 Gru 2013, 22:50

Wskazane, ja założyłem z 1.3, bez problemu pasuje.

Gdybyś potrzebował mam na zbyciu.

Miedziany - 20 Gru 2013, 19:26

Jak jest z kolektorami w 1.1 i 1.3 są takie same? W temacie jest jeszcze nawiązanie do podkładek tych pod przepustnice ile ich można dać mam jedną gdzieś w garażu i jak kupie przepustnice z 1.4 to tam będzie druga . Dać obie (w sumie 3) czy jedną ?
lehu8 - 21 Gru 2013, 22:10

Kolektory, nie wiem....
Podkładkę daj tą z większym otworem z 1.4.

katedroloz - 30 Sty 2017, 12:08

Cześc, sorki za odkopy, ale czy przepustnica z pumy 1,7 nie bedzie pasować po drobnej rzeźbie? :D A widze ze puma rozstawem srub powinna pasować, przydałoby się jeszcze kolektor przerobić, bo tu szeroka gardziel a w kolektorze mała. :D Jeśli chodzi o różnicę w wtryskach to miedzy 1,1 a 1,3 chyba w ogole jej nie ma, także jak widać monowtrysk tej kontrukcji to trzeba przyjąc, że wszystkie takie same. :D

Może jeszcze z mondeo mk2 1,8 benzyna podejdzie przepustnica po delikatnej rzeźbie. :D

DemptD - 1 Lut 2017, 21:23

katedroloz napisał/a:
czy przepustnica z pumy 1,7 nie bedzie pasować po drobnej rzeźbie?


tak, ale my tą drobną rzeźbę nazywamy 'swap'

katedroloz napisał/a:
Może jeszcze z mondeo mk2 1,8 benzyna podejdzie przepustnica po delikatnej rzeźbie.

j/w

katedroloz napisał/a:
Jeśli chodzi o różnicę w wtryskach to miedzy 1,1 a 1,3 chyba w ogole jej nie ma, także jak widać monowtrysk tej kontrukcji to trzeba przyjąc, że wszystkie takie same.

zamiast powielać bzdury polecam przeszukać forum, bo sam wrzucałem różnicę między 1.1 a 1.3 i wbrew pozorom te silniki się całkiem sporo budową różnią

Odnośnie grzebania w kosiarce - przerobiłem wszystkie możliwości więc wyszukiwarka Twoim przyjacielem.

Ogólnie podsumowując grzebanie w kosiarce - z gówna bata nie ukręcisz

katedroloz - 2 Lut 2017, 22:41

Spoko, mojej 1,1 to tylko remont kapitalny albo śmietnik się należy. :D
kuba87 - 2 Lut 2017, 23:21

założyć możesz tyle że puma i mondeo były już na wielopunkcie a tu masz monowtrysk, więc siłą rzeczy bez sensu

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group